Eğitim Öğretim Metotları | Eğitim Öğretim Metotları:
Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.
Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:
EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ *
|
BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ
|
KULLANILAN ARAÇLAR
|
Ders
|
Dinleme ve Anlamlandırma
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz
|
Tartışmalı Ders
|
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz
|
|
|
|
|
|
|
Seminer
|
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım
|
Grup Çalışması
|
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
|
İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları
|
Saha / Arazi Çalışması
|
Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
|
|
Laboratuar
|
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
|
Özel donanım
|
Ödev
|
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
|
İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta
|
Sözlü
|
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
|
|
İnceleme / Anket Çalışması
|
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
|
|
Panel
|
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım
|
Konuk Konuşmacı
|
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz,
özel donanım
|
Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
|
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
|
|
(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.
|
Program Çıktıları
1-Alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olma 2-Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 3-Gıda Mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçların, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme becerisi 4-Gıda Mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri dikkate alarak bu değerleri öğretebilmek ve denetleme becerisine sahip olma 5-Gıda Mühendisliği alanında bilimsel yöntemlerle bilgileri geliştirmek, eksik veya sınırlı verileri tamamlama ve kullanabilme becerisi 6-Gıda Mühendisliği alanında bir sorunu analiz etme, çözüm üretme, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerini kullanma, mevcut yöntemleri karşılaştırabilme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisi 7-Gıda Mühendisliği alanında elde ettikleri bilgileri ve çözüm yöntemlerini disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme becerisi. 8-Gıda Mühendisliği lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, ilgili alandaki bilgilerin genişletilmesi, derinleştirilmesi ile beraber bilimsel araştırma sonucu bilgiye ulaşabilme, değerlendirme ve uygulamaya aktarabilme becerisi 9-Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi |