Mimarlık Lisans Programı

Programı Sunan Akademik BirimMimarlık
Program DirektörüProf. Dr. Esen Gökçe ÖZDAMAR (Bölüm Başkanı) Prof. Dr. Meltem ÖZÇAKI (Bologna Koordinatörü)
Program TürüLisans Programı
Kazanılan Derecenin SeviyesiLisans
Kazanılan DereceProgramı başarıyla tamamlayan mezunlara ´Mimarlık´ alanında lisans diploması verilir.
Eğitim TürüTam zamanlı
Kayıt Kabul KoşullarıOrtaöğretimden mezun olmak.
Önceki Öğrenmenin TanınmasıTürk Yüksek Öğretim kurumlarında öncel öğrenimin tanınması süreci daha başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi´nin tüm programlarında da öncel eğitimin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Bölümlerin müfredatlarında yer alan zorunlu yabancı dil dersi için her öğretim yılı başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden kendi kendilerine öğrenme sürecini tamamlayan ya da değişik yollarla bu derslerdeki öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler bu sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar.
Mezuniyet Koşulları Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin şartlarını sağlamaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240'dır. Öğrencilerin aynı zamanda varsa zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.
Program AmacıMimarlık Bölümü, eleştiri, kuram ve tarih, felsefe ve duyarlılık olarak dört temel hedefi gözeterek; yenilik ve teknolojik gelişim, etik ve estetik sorumluluk, doğal kaynakların ve kültürel mirasın sürdürülebilirliği ve çevresel duyarlılık kapsamında, araştırmacı ve eleştirel düşünmeyi amaç edinen disiplinlerarası bir mimarlık eğitimi öngörür. Bölüm, mimarlık eğitiminde yaratıcı pedagojilere ağırlık veren bir vizyona sahiptir. Bölümün amacı, kuram, tasarım, uygulama, mesleki etik bilgi ve becerisini kazanmış; disiplinler ve kültürlerarası işbirliği kurabilen mimar ve uzman mimarlar olarak yetişmesi ve diğer yandan mimarlık temel alanlarında bilgi üreten, araştıran, kuram ve uygulama ilişkisi kurabilen, ulusal ve uluslararası platformlarda söz sahibi akademisyenler yetiştirmeyi hedeflenmektedir.
Mezunların Mesleki ProfilleriMimarlık Bölümü mezunları, mimarlık alanı içinde gerek kamu kurum ve kuruluşlarında, gerekse özel sektörde bir çok kurumda mimar olarak istihdam edilmektedir.
Bir Üst Dereceye GeçişMimarlık Bölümü’nün şu an lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programı bulunmamaktadır.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi´nde geçme notu 100 üzerinden 60’tır. Sınavlar, tam not 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile yarıyıl/yıl sonu sınavında veya bütünleme sınavında alınan notun %70’inin toplamıdır. Ancak, bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ilgili fakülte/yüksekokul kurulunca karar alınmak ve yarıyıl başında ilan edilmek şartıyla ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile %50’si arasında, yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavında alınan notun %70’i ile %50’si arasında değişebilen ve oranlar toplamı %100 olacak şekilde de hesaplanabilir. Hesaplama sonucunda, ondalık noktadan sonra gelen ilk sayı beşten küçük ise bir alt tam sayıya, beş veya beşten büyük ise bir üst tam sayıya yükseltilerek kesinleştirilir.

TNKÜ Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği http://oidb.nku.edu.tr/AnaSayfa/0/s/3837/3915 adresinde bulunabilir.

Dönem sonu-bütünleme notu dersin sorumlusu tarafından değerlendirme kriterleriyle birlikte Öğrenci işlerine teslim edilir. Dönem sonu ve bütünleme notları öğrenci bilgi sisteminde yayınlanarak ilan edilir. 

Notlar:

Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir.  Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir. Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:

Puan

Harfli Notu

Katsayı

Başarı Durumu

90-100

AA

4.00

Başarılı

80-89

BA

3.50

Başarılı

70-79

BB

3.00

Başarılı

65-69

CB

2.50

Başarılı

60-64

CC

2.00

Başarılı

50-59

DD

1.50

Başarısız

30-49

FD

1.00

Başarısız

0-29

FF

0.00

Başarısız

Öğrenciler DD, FD yada FF aldıkları dersleri dersin açıldığı ilk dönem almak zorundadırlar.

Başarılı Öğrenciler

Önlisans/lisans öğrenimini tamamlayan ve genel ağırlıklı not ortalaması 3.00 ile 3.49 arasında olan öğrenciler onur öğrencisi; ortalaması 3.50 veya üstü olan öğrenciler ise yüksek onur öğrencisi olarak mezun olurlar.

Eğitim Öğretim Metotları

Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. 

Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde  olmasına dikkat  edilir.  Programda  kullanılan  eğitim-öğretim  metotları  aşağıdaki  listede  verilmiştir*:

 

EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ *

BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ

KULLANILAN ARAÇLAR

Ders

Dinleme ve anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar

Tartışmalı Ders

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar 

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar

Küçük Grup Tartışması

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar

Gösterim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Seminer

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, özel donanım

Grup Çalışması

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet
Web tabanlı tartışma forumları

Saha / Arazi Çalışması

Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Laboratuar

Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması

Özel donanım

Ödev

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta

Sözlü

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

 

İnceleme / Anket Çalışması

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Panel

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, özel donanım

Konuk Konuşmacı

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar
özel donanım

Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri

Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler

 


(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir

Program Çıktıları

1-Afetlerin yapılı çevreye etkisi ve bu etkilere karşı önlem almaya yönelik bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
2-Disiplinlerarası bir yaklaşımla tasarım ve uygulama süreçlerinde bireysel ve takım çalışması yapabilme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
3-Doğal-kültürel-fiziksel çevre ve insan etkileşimine yönelik farkındalık geliştirerek tasarım sürecine aktarabilme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
4-Kuramsal ve tasarım çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme becerisi ve yetkinliğine sahip olmak.
5-Mesleki etik konusunda bilgi ve sorumluluk alma beceri ve yetkinliğine sahip olmak.
6-Mesleki uygulamalarda toplumsal sorumluluk alabilme ve etik duyarlılık geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak.
7-Mimari süreçlerde araştırma yöntemlerini uygulayabilme, yaşam boyu öğrenme ile bilgi artırma, sürekli mesleki gelişim için farkındalık sağlama becerisi ve yetkinliğine sahip olmak.
8-Mimari tasarım ve mesleki uygulama konularında kuramsal bilgileri tasarıma dönüştürme ve kavram geliştirme beceri ve yetkinliğine sahip olmak.
9-Mimari tasarım, yapı bilgisi-teknolojileri, mimarlık tarihi-kuramları, koruma-restorasyon alanlarında kuramsal ve teknik bilgi sahibi olmak.
10-Mimarlık alanında bilimsel, teknik, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olmak.
11-Mimarlık alanında sürdürülebilirliğe yönelik kuramsal-teknik bilgiye ve tasarım yapabilme beceri ve yetkinliğine sahip olmak.
12-Tasarım düşüncesini el çizimleri, bilgisayar teknolojileri, fiziksel üretim, vb. ile iletişim ve ifade araçlarıyla temsil edebilme ve aktarma becerisi ve yetkinliğine sahip olmak.
13-Ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek güncel teknolojileri etkin biçimde kullanabilme bilgisi becerisi ve yetkinliğine sahip olmak.
14-Yaratıcı ve eleştirel düşünme beceri ve yetkinliğine sahip olmak.
15-Yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası mesleki sorunlara ilişkin mimarın sorumlulukları ve toplumsal rolleri hakkında bilgi, farkındalık, beceri ve yetkinliğine sahip olmak.

Müfredat

Mimarlık Kredili Ders Yapısı Şeması



1. Sınıf



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
ATİ101 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I 2 0 2
MAT103 Matematik I 2 0 4
MİM104 Mimari Anlatım Teknikleri 1 3 4
MİM106 Mimari Tasarım I 4 4 9
MİM105 Statik 2 0 2
MİM102 Temel Tasarım 2 2 5
TDİ101 Türk Dili I 2 0 2
YDİ101 Yabancı Dil I (İngilizce) 2 0 2
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
ATİ102 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II 2 0 2
MİM204 Bilgisayar Destekli Tasarım I 2 2 3
MAT104 Matematik II 2 0 4
MİM207 Mimari Tasarım II 4 4 9
MİM203 Mimarlık Tarihi I 2 0 3
MİM205 Mukavemet 2 0 2
TDİ102 Türk Dili II 2 0 2
YDİ102 Yabancı Dil II (İngilizce) 2 0 2
MİM202 Yapı Bilgisi I 2 1 3
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

2. Sınıf



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
MİM304 Bilgisayar Destekli Tasarım II 2 2 3
MİM306 Felsefe 2 0 3
MİM305 Malzeme I 2 2 4
MİM309 Mimari Tasarım III 4 4 9
MİM303 Mimarlık Tarihi II 2 0 3
MİM302 Yapı Bilgisi II 2 2 4
MİM307 Yapı Statiği 1 1 4
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
MİM405 Malzeme II 2 2 4
MİM406 Mimari Tasarım IV 4 4 9
MİM403 Mimarlık Tarihi III 2 0 3
MİM410 Peyzaj Mimarlığı 2 2 2
STJ405 Staj I 0 0 5
STJ401 Staj II 0 0 1
MİM409 Taşıyıcı Sistemler I 2 2 3
MİM408 Yapı Elemanları Tasarımı 1 3 4
Toplam AKTS: 31
Yıllık Toplam AKTS: 61

3. Sınıf



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
MİM505 Kent Kuramları ve Tasarım Projesi 2 2 4
MİM507 Mimari Tasarım V 4 4 10
MİM503 Mimarlık Tarihi IV 2 0 3
MİM506 Tarihi Çevre Koruma-Restorasyon 2 0 3
MİM504 Taşıyıcı Sistemler II 2 2 3
MİM502 Yapı Fiziği I 2 2 4
Seçmeli Mimarlık 3.Sınıf Güz Dönemi() 3
MİMS050 Anadolu Uygarlıklarında Kentler 3 0 3
MİMS022 Cumhuriyet Dönemi Türk Mimarlığı 3 0 3
MİMS020 Mimari Tasarım Yöntemleri 3 0 3
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
MİM606 Mimari Tasarım VI 4 4 10
MİMS020 Mimari Tasarım Yöntemleri 3 0 3
MİM607 Rölöve ve Restorasyon Projesi 2 2 3
MİM609 Sosyoloji 2 0 2
STJ406 Staj II 0 0 5
STJ602 Staj III 0 0 1
MİM610 Yapı Fiziği II 2 2 2
MİM608 Yapım Yönetimi ve Ekonomisi 2 1 2
Seçmeli Mİmarlık 3.Sınıf Bahar Dönemi() 3
MİMS027 Araştırma Yöntemleri 3 0 3
MİMS028 Bilgisayar Destekli Tasarım III 3 0 3
MİMS049 Depreme Dayanıklı Yapı Tasarımı 3 0 3
MİMS036 Kültür Sanat Mimarlık 3 0 3
MİMS005 Mobilya Tasarımı 3 0 3
MİMS029 Sürdürülebilir Mimari 3 0 3
MİMS048 Uygarlık Tarihi 3 0 3
Toplam AKTS: 31
Yıllık Toplam AKTS: 61

4. Sınıf



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
MİM803 Diploma Projesi 4 4 12
İSGL101 İş Sağlığı ve Güvenliği I 2 0 2
MİM703 Mimari Tasarım VII 4 4 10
MİM702 Uygulama Projesi 2 6 6
Seçmeli Mimarlık 4. Sınıf Güz Dönemi() 12
MİMS047 Güzel Sanatlar ve Estetik 3 0 4
MİMS037 İleri İfade Teknikleri 3 0 4
MİMS007 Portfolyo Tasarımı ve İleri Sunum Teknikleri 3 0 4
MİMS033 Sanat Tarihi 3 0 4
MİMS017 Türkiye'de Kıyı Alanları Yönetimi ve Yapılaşması 3 0 4
MİM805 Yapısal Atık Yönetimi ve Döngüsellik 3 0 4
Toplam AKTS: 42

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
MİM803 Diploma Projesi 4 4 12
MİM803 Diploma Projesi 4 4 12
MİM803 Diploma Projesi 4 4 12
İSGL102 İş Sağlığı ve Güvenliği II 2 0 2
KRYP01 Kariyer Planlama 1 0 2
MİM804 Meslek Etiği ve İmar Hukuku 2 0 2
Seçmeli Mimarlık 4. Sınınf Bahar Dönemi() 12
MİMS041 Cumhuriyet Sonrası Konut 3 0 4
MİMS039 Kentsel Açık Alanlar ve Tasarımı 3 0 4
MİMS044 Kentsel Tasarım Kuram ve Uygulamaları 3 0 4
MİMS040 Mimari Yerleştirmeler 3 0 4
MİMS042 Tarihi Çevrede Tasarım 3 0 4
MİMS038 Tasarımda Güncel Yaklaşımlar 3 0 4
Toplam AKTS: 54
Yıllık Toplam AKTS: 96