Programı Sunan Akademik Birim | Bulaşıcı Olmayan Hastalıkların Epidemiyolojisi (YL) |
Program Direktörü | Program Yöneticisi Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Gamze Varol'dur. |
Program Türü | Yüksek lisans-tezli Programı |
Kazanılan Derecenin Seviyesi | yüksek lisans |
Kazanılan Derece | yüksek lisans |
Eğitim Türü | Öğrenciler, birebir danışman öğretim üyelerinin gözetiminde verilen derslere katılma, ödevler ve dersler için gereken ön hazırlıkları yapma ve hazırlama. Proje planlama ve gerçekleştirme, uzmanlık alan derslerine katılma sunumunda başarılı olmak zorundadırlar. |
Kayıt Kabul Koşulları | Lisans mezunu olmak
• Sağlık Bilimleri Fakülteleri ile Sağlık Bilimleri/Sağlık Yüksekokullarının Hemşirelik, Ebelik, FizikTedavi ve Rehabilitasyon, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Beslenme ve Diyetetik ve Gerontoloji Bölümleri, Hemşirelik Yüksekokulu, Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu, Beslenme ve Diyetetik Yüksekokulu mezunları ve Namık Kemal Üniversitesi Lisansüstü Eğitim – Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin Öğrenci Kabulü başlıklı 4 üncü maddesinde belirtilen şartları yerine getirenler bu programa başvurabilirler. (Yabancı ülkelerden alınan lisans veya yüksek lisans diplomalarının YÖK tarafından denkliğinin onaylanmış olması gereklidir). |
Önceki Öğrenmenin Tanınması | • Lisans mezunu olmak
• Sağlık Bilimleri Fakülteleri ile Sağlık Bilimleri/Sağlık Yüksekokullarının Hemşirelik, Ebelik, FizikTedavi ve Rehabilitasyon, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Beslenme ve Diyetetik ve Gerontoloji Bölümleri, Hemşirelik Yüksekokulu, Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu, Beslenme ve Diyetetik Yüksekokulu mezunları ve Namık Kemal Üniversitesi Lisansüstü Eğitim – Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin Öğrenci Kabulü başlıklı 4 üncü maddesinde belirtilen şartları yerine getirenler bu programa başvurabilirler. |
Mezuniyet Koşulları |
Bu Yüksek Lisans programında öğrenim gören öğrenciler,
21 yerel kredilik en az 7 ders almakla,
120 AKTS alarak 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmakla
Bir yüksek lisans tezi hazırlamak ve savunmakla,
Programlarında öngörülen tüm derslerden en az CC/S notu ile başarılı olmakla yükümlüdürler. |
Program Amacı | Sunulan programın profili, sıklığı dünya genelinde ve ülkemizde giderek artan ve sık görülen kronik hastalıkların bölgemizdeki dağılımını, sıklığını, nedenlerini araştırmak; elde edilen bulgular ışığında önlenmesi ve kontrolüne ilişkin akademik ve bilimsel çalışmalar yürütmektir.
Programdaki ikincil amaç da bölgede sık görülen kronik hastalıkların farkındalığını arttırmak, hastalıklardan korunmaya ve yaşam tarzı değişikliğine yönelik eğitim etkinlikleriyle toplumsal ve ekonomik maliyeti yüksek bu hastalıklardan kaynaklı mortalite ve morbiditeyi azaltmaktır. |
Mezunların Mesleki Profilleri | Mezunlar, başlıca çalıştıkları alanda bilgi ve deneyimlerini geliştirmiş olacaklarından çalıştıkları ortamlarda daha bilimsel ve donanımlı görevlerine devam ettirebileceklerdir. Ayrıca programdan mezun kişiler özelde ya da kamuda bireysel ya da kurumsal olarak ilgili alanda yüksek lisans derecesine sahip olarak iş bulma/ çalışma şanslarını yükselteceklerdir. Ayrıca mezunlarımız ilgili alanda bir bilimsel çalışmayı yürütmek ya da onun bir parçası olmak konusunda da yetkin olarak mezun edildiklerinden akademik ortamlarda da çalışma olanaklarına sahiptirler. |
Bir Üst Dereceye Geçiş | Enstitünün konuya ilişkin doktora programı bulunmamakla birlikte, yüksek lisansı tamamlayan öğrencilerimiz başka fakültelerin ilgili doktora programlarına kayıt yaptırabilirler. |
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma | Öğrencilere ilgili eğitim öğretim yılının başında ölçme-değerlendirme kriterleri açıklanmaktadır. Öğrencilerimiz de kendilerine açıklanan ölçme ve değerlendirme yöntemlerine göre başarılı olmak zorundadırlar.
Ancak Özetle:
Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Lisansüstü Eğitim – Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ilgili hükmü gereğince bu program; bir eğitim – öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla seminer dersi dahil en az 8 (sekiz) ders ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur.
Kredili derslerini ve seminer dersini başarıyla tamamlayan ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere KRONİK HASTALIK YÖNETİMİ ve EPİDEMİYOLOJİSİ alanında yüksek lisans diploması verilecektir. |
Eğitim Öğretim Metotları | Öğrencilerin eğitimleri normalde yüzyüze olmakla birlikte, olağan dışı durumlarda online da gerçekleştirilebilmektedir. Üniversitemizin alt yapı ve olanakları online eğitim için yeterlidir. Bunu dışında öğrenciler, aktif eğitim tekniklerinin de kullanıldığı, küçük grup eğitimi olarak derse katılma, sunum hazırlama, ödev ve proje hazırlama, seminer sunma gibi farklı eğitim öğretim yöntemleri ile programa katılmaktadırlar. |
Program Çıktıları
1-Alana ilişkin elde edilen bilgileri, ilgili kişilere teorik ve pratik esasları ile aktarabilme yeteneğine sahip olur. 2-Alanda sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir. 3-Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. 4-Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren konularda kurgular, çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. 5-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri aktarır. 6-Alanına yönelik yeni bilgi, beceri ve değişimleri öğrenme olanaklarından yararlanır, meslek üyeleri ile paylaşır. 7-Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 8-Alanındaki ulusal ve uluslar arası güncel gelişmeleri takip ederek, toplumu kapsayacak şekilde ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. 9-Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular. 10-Alanın gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletleri kullanır. 11-Alanın gerektirdiği ileri düzeydeki veriyi işleyerek gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahip olur. 12-Alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. 13-Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, kurumsal ve uygulama açısından aralarındaki ilişkiyi kavrayacak şekilde sahip olur. 14-Biyolojik, psikolojik, sosyal, etik ve davranış bilimlerinden edinilen bilgiyi sentez ederek, alanında kullanır. 15-Disiplinler arası iletişim ve işbirliğinin önemini kavrar ve uygulamaya yansıtıbilir. |
Müfredat
|
|