Yönetim ve Organizasyon (YL)(İÖ) Yüksek lisans-tezsiz Programı

Programı Sunan Akademik BirimYönetim ve Organizasyon (YL)(İÖ)
Program DirektörüDoç. Dr. S. Ahmet MENTEŞ (ABD Başkanı)
Program TürüYüksek lisans-tezsiz Programı
Kazanılan Derecenin SeviyesiYüksek Lisans
Kazanılan DereceSosyal Bilimleri Enstitüsü bünyesinde yer alan İşletme Anabilim Dalında yüksek lisans çalışmasını başarıyla tamamlayan mezunlara Yüksek Lisans diploması verilir.
Eğitim TürüTam Zamanlı
Kayıt Kabul Koşulları(1) Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların; bir lisans diplomasına sahip olmaları gerekir. (2) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde başarı notu; mülakat puanının %70’i ve lisans mezuniyet ağırlıklı not ortalamasının %30’u dikkate alınarak yapılır. Bir adayın başarılı sayılabilmesi için başarı notunun en az 65 olması gerekir. En yüksek puandan en küçüğe doğru sıralama yapılarak ilan edilen kontenjan kadar öğrenci alınır.
Önceki Öğrenmenin Tanınmasıİlgili üniversite veya yüksek teknoloji enstitü içindeki başka bir enstitü anabilim dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, ilgili anabilim dalında ilan edilmiş olan yatay geçiş kontenjanına başvurabilir. Yatay geçiş; ilgili anabilim dalı başkanlığının uygun görüşü ve enstitü yönetim kurulu kararı ile olur.
Mezuniyet Koşulları Bu Yüksek Lisans programında öğrenim gören öğrenciler,
21 yerel kredilik en az 7 ders almakla,
120 AKTS alarak 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmakla
Bir yüksek lisans tezi hazırlamak ve savunmakla,
Programlarında öngörülen tüm derslerden en az CC/S notu ile başarılı olmakla yükümlüdürler.
Program AmacıBu program, lisans derecesini işletme ve işletme dışı alanlardan almış ve ağırlıklı olarak çalışan ya da iş deneyimi olan adaylara yöneliktir. Programın amacı; öğrencileri işletme yöneticiliği alanında son gelişmeleri kapsayan bilgilerle donatmak, yönetim sürecini, bir bütün olarak kavrayıp sorunları irdelemek ve içinde bulunulan koşullara uygun sonuçlara ulaşma yeteneği kazandırmaktır. Artan rekabet ortamında örgütlerin daha profesyonel ve en son bilgi ve tekniklerle donatılmış işletme eğitimi almış bireyler tarafından yönetilmesi daha önemli hale gelmiştir. Bu nedenle programdan mezun olan öğrencilerin, küreselleşmenin ve rekabetin arttığı iş dünyasında etkin bir rol oynamaları, yönetim sürecinde değişime önderlik etmeleri ve yön vermelerini sağlayacak şekilde bir eğitime sahip olmaları sağlanmaktadır. Programın içeriği iş hayatında karşılaşabilecekleri zorluklara hazır olmalarını sağlayacak şekilde kurumsal ve uygulamaya dönük bilgileri içermekte ve ayrıca işletme uygulamaları yaptırmak suretiyle analitik ve sistemli bir düşünce yapısı geliştirmelerine olanak verecek şekilde hazırlanmıştır.
Mezunların Mesleki ProfilleriProgram mezunları tez/proje sürecini başarıyla tamamlarlarsa akademik kariyerlerine devam edebilirler. Ayrıca bankacılık, finans, danışmanlık, denetim, sigortacılık, turizm, taşımacılık gibi sektörlerde faaliyet gösteren özel firmalarda değişik kademelerde görev alabilmekte veya Merkez Bankası, Hazine Müsteşarlığı, Maliye Bakanlığı gibi devlet kurumlarında çalışabilmektedirler.
Bir Üst Dereceye GeçişYüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar, ALES sınavından geçerli notu almaları , İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarında doktora programlarına başvurabilir ve mülakat sınavında başarılı olmaları halinde kabul edilirler.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Başarılı sayılmak için başarı notunun yüksek lisans programında en az 65 puan olması gerekir.

 Notlar

Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir. Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir.

Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:

 

Puan

 

Harfli Notu

 

Katsayi

Başarı Durumu

90-100

AA

4.00

Başarılı

85-89

BA

3.50

Başarılı

80-84

BB

3.00

Başarılı

75-79

CB

2.50

Başarılı

65-74

CC

2.00

Başarılı

0-64

FF

1.00

Başarısız

 

 

 

Eğitim Öğretim Metotları

Eğitim Öğretim Metotları:

Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.

Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:

 

EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ *

BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ

KULLANILAN ARAÇLAR

Ders

Dinleme ve Anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Tartışmalı Ders

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Özel Destek / Yapısal Örnekler

 

 

Rol Yapma / Drama

 

 

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Küçük Grup Tartışması

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösterim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Benzetim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Seminer

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Grup Çalışması

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları

Saha / Arazi Çalışması

 

 

Laboratuar

 

Özel donanım

Ödev

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta

Sözlü

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

 

İnceleme / Anket Çalışması

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Panel

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Konuk Konuşmacı

 

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz,
özel donanım

Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri

 

 

(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.

 

Program Çıktıları

1-Alanı ile ilgili konularda, ferdi veya grup olarak araştırma, geliştirme ve yürütme konularının önemini açıklayabilme
2-Analitik düşünerek analiz eden ve problemler karşısında kazandığı bilgiyle beceriyi uygulayabilme
3-Bilimsel bilgiye ulaşma yollarını bilir, bilim ve teknolojideki en son gelişmeleri takip eder ve kendisini buna göre yetiştirir, kendine özgüveni olur; gelişmeye, düşünmeye, düşündüklerini paylaşmaya açık olarak yetişir, ülkesini sever ve korumak için çalışır ve bu sonuç programın başarısının somut göstergesi olur
4-Bireysel inisiyatif alabilmekle beraber ekip ruhuna uygun davranışlar sergileme
5-Davranışlarında etik kurallara uyabilme
6-Ekip çalışmalarına uyumlu olmak için bir araya gelerek tartışabilecekleri, araştırmalar yapabilecekleri ve kendilerini her şekilde doğru ifade edebilecekleri bir ortam oluşturulur ve bunun sonucunda akademik hayata veya iş dünyasındaki ortama uyum sağlar
7-İş hayatında meslek ahlâkının önemini açıklayabilme
8-İşletme bilimi ile farklı disiplinler arasında ilişki kurabilme
9-İşletmecilik alanındaki temel ilkeleri kavrayabilme
10-İşletmeyi örgütsel ve yönetsel açıdan tanımlama; yerel, ulusal ve küresel boyutlarını kavrama
11-Mesleği ile ilgili mevzuatı takip etmenin önemini kavrayabilme
12-Temel teorik altyapının yanında kendi bilim dalı ile ilgili gelişmeleri ve literatürü takip edebilecek düzeyde bir yabancı dili ve bilgisayarı başarılı ve etkin bir şekilde kullanır
13-Yaşam boyu bilimsel sorgulama, öğrenme ve üretmeye eğilimli olma
14-Yönetim fonksiyonlarını açıklayabilme

Müfredat

Yönetim ve Organizasyon (YL)(İÖ) Kredili Ders Yapısı Şeması

Yükseköğretim Kurulunun ilgili yönetmeliği gereği, öğrenci bu programda 10ders ve bir proje çalışmasıyla toplamda 90 AKTS krediyle mezun olabilir.

Proje



2023-2024 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
SBE003 Proje 3 0 40
Toplam AKTS: 40
Yıllık Toplam AKTS: 40

Ders & Program Çıktıları Matrisi

SBE003 Proje
#
32232321132333