http://fened-tde.web.nku.edu.tr/

Türk Dili ve Edebiyatı Lisans Programı

Programı Sunan Akademik BirimTürk Dili ve Edebiyatı
Program DirektörüBölüm Başkanı: Doç. Dr. Hasan Kaya, Bologna Yetkilisi: Dr. Öğr. Üyesi Fatih Ege
Program TürüLisans Programı
Kazanılan Derecenin SeviyesiLisans
Kazanılan DereceMezun olunduğunda Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü mezunu diplomasına sahip olunur.  Unvanı ise Türkologtur. 
Eğitim Türü Tam zamanlı 
Kayıt Kabul KoşullarıOrtaöğretimden Mezun Olmak
Önceki Öğrenmenin TanınmasıTürk Yüksek öğretim kurularında öncel öğrenimin tanınması süreci daha başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Namık Kemal Üniversitesinin tüm programlarında da öncel eğitimin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, bölümlerin müfredatlarında yer alan zorunlu Yabancı dil dersi için her öğretim yılı başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden kendi kendilerine öğrenme sürecini tamamlayan ya da değişik yollarla bu derslerdeki öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler bu sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar
Mezuniyet Koşulları Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin şartlarını sağlamaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240'dır. Öğrencilerin aynı zamanda varsa zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.
Program AmacıTürk Dili ve Edebiyatı Bölümü,  Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili çağdaş ve tarihsel bilgi donanımına, geniş bir bilgi alanına sahiptir. Türk Dilinin Eski Türkçe, Orta Türkçe, Türkiye Türkçesi alanlarıyla, Türk Edebiyatının Divan Ed., Tanzimat Ed., Servet-i Fünun, Milli Ed. ve Cumhuriyet Dönemi Türk Edebitıyla Çağdaş Türk   Edebiyatı alanlarında ve Çağdaş Türk şive Lehçeleri ile Osmanlı Türkçesi alanını kapsayan bir içerik donanımı taşıdığı için, mezunlar, bu alanaların herbirinde master yapma, akademisyen olma, gerekli şartları (öğretmen eğitimi programı) sağladıkları takdirde özel okullarda ve Milli Eğitim bakanlığı´na  bağlı okullarda Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeni olarak çalışma donanımına sahiptirler.
Mezunların Mesleki ProfilleriTürk Dili ve Edebiyatı Bölümü mezunları Özel Eğitim Kurumlarında, Dershanelerde, öğretmenlik yeterliliğini yerine getirdikleri taktirde Milli Eğitim Bakanlığı´na bağlı okullarda Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeni olarak görev yapabilmekte ve öğrenim hayatlarını akademisyen olarak devam ettirme imkanına sahip olabilmektedirler.
Bir Üst Dereceye GeçişLisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar, ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Her dönem en az bir vize sınavı uygulanır. Vizelerin yanı sıra, her dönemin başında verilen dönem içeriğinde tarihleri belirtilen proje ve ödevler verilir. Her dönemin sonunda, öğrencinin final sınavına girmek zorundadır. Kriterler (ara sınav, proje, ödev ve final gibi) ve dönem sonu notuna etki oranları dönem başında dağıtılan ve/veya web sitesinde yayınlanan ders içerikleri açık biçimde belirtilir. Öğrenci yönetmeliği ve akademik takvime göre final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih ve yer ve zamanlarda yapılır.  Öğrencinin dönem sonu notu ders sorumlusu tarafından ara sınav, proje, ödev ve final sınavı sonuçlarına göre verilir. 

Namık Kemal Üniversitesinde geçme notu 100 üzerinden 60’tır. Ancak Final ya da bütünleme sınav sonucunun en az 50 olması zorunludur. Sınavlar, tam not 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile yarıyıl/yıl sonu sınavında veya bütünleme sınavında alınan notun %70’inin toplamıdır. Ancak, bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ilgili fakülte/yüksekokul kurulunca karar alınmak ve yarıyıl başında ilan edilmek şartıyla ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile %50’si arasında, yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavında alınan notun %70’i ile %50’si arasında değişebilen ve oranlar toplamı %100 olacak şekilde de hesaplanabilir. Hesaplama sonucunda, ondalık noktadan sonra gelen ilk sayı beşten küçük ise bir alt tam sayıya, beş veya beşten büyük ise bir üst tam sayıya yükseltilerek kesinleştirilir.

http://oidb.nku.edu.tr/yonetmenlik/2011eos.pdf adresinde bulunabilir.

Dönem sonu-bütünleme notu dersin sorumlusu tarafından değerlendirme kriterleriyle birlikte Öğrenci İşlerine teslim edilir. Dönem sonu ve bütünleme notları öğrenci bilgi sisteminde yayınlanarak ilan edilir. 

Notlar:

Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir.  Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir.Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:

 

Puan

Harfli Notu

Katsayı

Başarı Durumu

90-100

AA

4.00

Başarılı

80-89

BA

3.50

Başarılı

70-79

BB

3.00

Başarılı

65-69

CB

2.50

Başarılı

60-64

CC

2.25

Başarılı

50-59

DD

2.00

Başarısız

30-49

FD

1.00

Başarısız

0-29

FF

0.00

Başarısız

 

Öğrenciler DD, FD yada FF aldıkları dersleri dersin açıldığı ilk dönem almak zorundadırlar.

Başarılı Öğrenciler

Önlisans/lisans öğrenimini tamamlayan ve genel ağırlıklı not ortalaması 3.00 ile 3.49 arasında olan öğrenciler onur öğrencisi; ortalaması 3.50 veya üstü olan öğrenciler ise yüksek onur öğrencisi olarak mezun olurlar.

 

Eğitim Öğretim Metotları

 Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.

Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:

*EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ

KULLANILAN ARAÇLAR

Ders

Dinleme ve Anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Tartışmalı Ders

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Özel Destek / Yapısal Örnekler

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Rol Yapma / Drama

Önceden planlanmış özel beceriler

Standart derslik teknolojileri, özel donanım

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

KüçükGrup Tartışması

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösterim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Benzetim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Seminer

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Grup Çalışması

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları

Saha/Arazi Çalışması

Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Laboratuar

Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması

Özel donanım

Ödev

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta

Sözlü

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

 

İnceleme/Anket Çalışması

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Panel

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Konuk Konuşmacı

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz,
özel donanım

Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri/ Projeleri

Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler

 

(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.

Program Çıktıları

1-Bilimsel bilgiye ulaşma yollarını bilir, bilim ve teknolojideki en son gelişmeleri takip eder ve kendisini buna göre yetiştirir, kendine özgüveni olur; gelişmeye, düşünmeye, düşündüklerini paylaşmaya açık olarak yetişir, ülkesini sever ve korumak için çalışır ve bu sonuç programın başarısının somut göstergesi olur.
2-Ekip çalışmalarına uyumlu olmak için bir araya gelerek tartışabilecekleri, araştırmalar yapabilecekleri ve kendilerini her şekilde doğru ifade edebilecekleri bir ortam oluşturulur ve bunun sonucunda akademik hayata veya iş dünyasındaki ortama uyum sağlar.
3-Eski Türk Dili, Yeni Türk Dili, Eski Türk Edebiyatı, Yeni Türk Edebiyatı, Türk Halk Edebiyatı gibi Türk Dili ve Edebiyatı biliminin anabilim dallarının temel prensiplerini kullanarak anabilim dalları arasında ilişki kurar.
4-Temel teorik altyapının yanında kendi bilim dalı ile ilgili gelişmeleri ve literatürü takip edebilecek düzeyde bir yabancı dili ve bilgisayarı başarılı ve etkin bir şekilde kullanır.
5-Türk Dili ve Edebiyatı biliminin edebiyat ve dil inceleme ve araştırma kurallarını uygularak temel çalışma alanı olan Türk dünyasının Sibirya’dan Balkanlar’a kadar yayılmış olan alandaki edebiyatını ve dilini bütün incelik ve yönleriyle ele alıp inceler ve sonuçlarını ortaya koyar.
6-Türk Dili ve Edebiyatı biliminin ve programının verilerini, insan hayatının her aşamasında, her alanda varlığı benimsenen bir düşünce sistemi oluşturarak ortaya koyar.
7-Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili her sektör (iletişim, radyo-tv, basın-yayın, görsel ve güzel sanatlar, eğitim-öğretim kurumları) alanındaki temel sorunlara ait yaklaşımları öğrenip analiz eder, konu ile ilgili her türlü sorunu ve bunlardan elde edilen sonuçları yorumlayabilecek ileri düzeyde bilgiye sahip olur.
8-Türk Dili ve Edebiyatı programı, kişileri kendilerini yetenekleri doğrultusunda geliştirmeleri ve güncel konuları öğrenebilmeleri için uygun nitelikte uygulanır, disiplinlerarası bilgiye doğrudan ulaşmayı sağlar.
9-Türk Dili ve Edebiyatı programının sonucunda, Türkçeyi kullanma gücü ile birlikte bu dili en iyi kullanan yazar ve şairleri yakından tanır ve tanıtmaya hazır hale gelir.
10-Türk Dili ve Edebiyatı programı, Türkçenin dilbilimsel incelenmesi ile dil bilincini artırmak, edebî eleştiri becerisini kazandırmak ve edebî sanat eserlerini anlayabilecek kapasitede yetişerek düşünce ve ürünleri ile sahaya katkıda bulunur ve zenginlik kazandırır.
11-Türk Dili ve Edebiyatı programı, Türk dilini kendi tarihsel akışı içinde tanıtarak onu yabancı dillerin etkisinden koruyan, gelişmesine olumlu katkıda bulunan, ileride yetiştireceği genç kuşaklara dil bilincine sahip olmanın önemini kavratabilen kişilerin yetişmesini sağlar.
12-Türk Dili ve Edebiyatı sahasındaki güncel literatürü takip ederek kütüphane, arşiv, derleme merkezlerini ve diğer her türlü bilgi kaynağını ihtiyaçları doğrultusunda etkili bir biçimde kullanır.
13-Zamanının güncel ve aktüel konularına duyarlılık getirir ve kişilerin duygu, düşünceleri ile beraber alanlarında sahip oldukları bilgileri sözlü veya yazılı olarak düzgün bir biçimde ifade edebilme becerilerinin gelişmesi sağlanırken bu alandaki problemlere çözüm getirir.

Müfredat

Türk Dili ve Edebiyatı Kredili Ders Yapısı Şeması



1. Sınıf



2025-2026 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
ATİ101 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I 2 0 2
TDVE105 Eski Türk Edebiyatına Giriş I 4 0 4
TDVE111 Güzel Konuşma ve Sunum Teknikleri 2 0 4
KRYP01 Kariyer Planlama 1 0 2
TDVE103 Osmanlı Türkçesi I 4 0 4
TDVE107 Türk Halk Edebiyatına Giriş I 2 0 4
TDVE101 Türkiye Türkçesi I 4 0 4
YDİ101 Yabancı Dil I (İngilizce) 2 0 2
TDVE109 Yeni Türk Edebiyatına Giriş I 4 0 4
Toplam AKTS: 30

2025-2026 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
ATİ102 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II 2 0 2
TDVE108 Eski Türk Edebiyatına Giriş II 4 0 4
TDVE104 Osmanlı Türkçesi II 4 0 4
TDVE106 Türk Dili Tarihi 2 0 4
TDVE110 Türk Halk Edebiyatına Giriş II 2 0 4
TDVE102 Türkiye Türkçesi II 4 0 4
YDİ102 Yabancı Dil II (İngilizce) 2 0 2
TDVE114 Yazılı Anlatım 2 0 2
TDVE112 Yeni Türk Edebiyatına Giriş II 4 0 4
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

2. Sınıf



2025-2026 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
TDVE229 Eski Türk Edebiyatı I 4 0 4
TDVE201 Orhon Türkçesi 2 0 3
TDVE203 Osmanlı Türkçesi III 4 0 4
TDVE207 Tanzimat Edebiyatı I 4 0 4
TDVE205 Türk Halk Edebiyatı I 2 0 3
Seçmeli 2.sınıf Güz Dönemi() 12
TDVE219 Arapça I 2 0 3
TDVE215 Batı Edebiyatında Akımlar I 2 0 3
TDVE223 Eski Türk Edebiyatı Nazım Şekilleri ve Örnekleri I 2 0 3
TDVE227 Genel Dilbilim I 2 0 3
TDVE235 Klasik Türk Edebiyatında Mazmunlar I 2 0 3
TDVE237 Türkçenin Sadeleşme Evreleri 2 0 3
TDVE217 Türk Yazı Sistemleri I 2 0 3
Toplam AKTS: 30

2025-2026 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
TDVE234 Eski Türk Edebiyatı II 4 0 4
TDVE204 Osmanlı Türkçesi IV 4 0 4
TDVE208 Tanzimat Edebiyatı II 4 0 4
TDVE206 Türk Halk Edebiyatı II 2 0 3
TDVE202 Uygur Türkçesi 2 0 3
Seçmeli 2.sınıf Bahar Dönemi() 12
TDVE220 Arapça II 2 0 3
TDVE216 Batı Edebiyatında Akımlar II 2 0 3
TDVE224 Eski Türk Edebiyatı Nazım Şekilleri ve Örnekleri II 2 0 3
TDVE228 Genel Dilbilim II 2 0 3
TDVE236 Klasik Türk Edebiyatında Mazmunlar II 2 0 3
TDVE230 Türkçenin Güncel Sorunları 2 0 3
TDVE218 Türk Yazı Sistemleri II 2 0 3
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

3. Sınıf



2025-2026 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
TDEB301 Eski Anadolu Türkçesi I 4 0 6
TDEB303 Eski Türk Edebiyatı III 4 0 4
TDEB307 Orta Türkçe I 4 0 4
TDEB309 Servet-i Fünûn Edebiyatı I 4 0 6
TDEB305 Türk Halk Edebiyatı III 2 0 4
Seçmeli 3.sınıf Güz Dönemi() 2
TDEB331 Anadolu ve Rumeli Ağızları I 2 0 2
TDEB343 Dede Korkut Metinleri I 2 0 2
TDEB319 Osmanlı Türkçesi V 2 0 2
TDEB225 Rusça I 2 0 2
TDEB329 Türk Edebiyatında Roman ve Hikaye I 2 0 2
Genel Seçmeli Genel Seçmeli Ders Havuzundan 4 AKTS Alabilir 4
SOSBS313 Tüketim Sosyolojisi(Sosyoloji) 3 0 4
Üniversite Seçmeli Genel/Üniversite Seçmeli Ders Havuzundan Toplam 4 AKTS Alabilir 4
UNİSEC-CMF 005 AB ve Türkiye´de Çevre Politikaları(Çorlu Müh. Fak.-Çevr.Müh.) 2 0 3
UNİSEC-SBF 001 AfetIerde Risk Yönetimi(S.B.F-Ac.Yrd.Af.Yön) 2 0 3
UNİSEC-FEF 007 Anadolu Kültür Tarihi ve Arkeolojisi(Fen - Edebiyat Fak.-arkeo) 2 0 3
UNİSEC-CMF 010 Araştırma ve Raporlama Teknikleri(Çorlu Müh. Fak.-İnş.Müh.) 2 0 3
UNİSEC-ZF 007 Bal Arısı Yetiştirme Teknikleri(Ziraat Fak.-Tar.Bytek.) 2 0 3
UNİSEC-ZF 008 Bitki Gen Kaynakları(Ziraat Fak.-Tar.Bytek.) 2 0 3
UNİSEC-ZF 012 Doğada Yaşam ve Hayatta Kalma(Ziraat Fak.-Top.Bil.Bit.Bes.) 2 0 3
UNİSEC-GSF 009 Doğa Koruma Politikaları(Güz. San.,Tas. ve Mim. Fak.-Pey.Mim.) 2 0 3
UNİSEC-FEF 011 Düşünce Tarihi(Fen - Edebiyat Fak.-Fra.Dil.Ed.) 2 0 3
UNİSEC-CMF 012 Elektrikli Araçlar(Çorlu Müh. Fak.-Mak.Müh.) 2 0 3
UNİSEC-CMF 007 Elektrotekniğin Temellerine Giriş(Çorlu Müh. Fak.-Elek-Elektro Müh.) 2 0 3
UNİSEC-ZF 005 Fonksiyonel Gıdalar (Ziraat Fak.-Gıd.Müh.) 2 0 3
UNİSEC-İBF 009 Girişimcilik(İktisadi ve İdari Bil. Fak.-İkt) 2 0 3
UNİSEC-ZF 006 Girişimcilik(Ziraat Fak.-Tar.Ek.) 2 0 3
UNİSEC-İBF 009 Girişimcilik(İktisadi ve İdari Bil. Fak.-İşlt.) 2 0 3
UNİSEC-İHF 001 Güncel İnanç Problemleri(İlahiyat Fak.-İlahiyat) 2 0 3
UNİSEC-ZF 014 Hobi Amaçlı Kanatlı Üretimi(Ziraat Fak.-Zootek.) 2 0 3
UNİSEC-CMF 004 İklim Bilgisi(Çorlu Müh. Fak.-Çevr.Müh.) 2 0 3
UNİSEC-İHF 010 İleri Seviye Osmanlı Türkçesi(İlahiyat Fak.-İlahiyat) 2 0 3
UNİSEC-HF 001 İletişim ve Sosyal Medya Hukuku(Hukuk Fakültesi-Hukuk) 2 0 3
UNİSEC-VEF 002 İnsan-Hayvan Bağı ve Etkileşimi(Veteriner Fak.-Veteriner) 2 0 3
UNİSEC-GSF 006 İzleyicinin Bakışından Resim(Güz. San.,Tas. ve Mim. Fak.-Resim) 2 0 3
UNİSEC-VEF 001 Kalıntı ve Halk Sağlığı(Veteriner Fak.-Veteriner) 2 0 3
UNİSEC-İHF 006 Kur’an´ın Ana Konuları(İlahiyat Fak.-İlahiyat) 2 0 3
UNİSEC-İHF 004 Kur’an Okumaya Giriş(İlahiyat Fak.-İlahiyat) 2 0 3
UNİSEC-VEF 003 Medikal Terminoloji(Veteriner Fak.-Veteriner) 2 0 3
PSK210 Mutluluk(Fen - Edebiyat Fak.-Psikoloji) 2 0 4
UNİSEC-ZF 013 Organik Hayvansal Üretim(Ziraat Fak.-Zootek.) 2 0 3
UNİSEC-ZF 009 Organik Tarım(Ziraat Fak.-Tar.Bitk.) 2 0 3
UNİSEC-SPF 002 Spor ve Turizm(Spor Bil.Fak.-) 2 0 3
UNİSEC-CMF 006 Sürdürülebilirlik ve Yaşam Döngüsü Analizi(Çorlu Müh. Fak.-Çevr.Müh.) 2 0 3
UNİSEC-FEF 021 Tarım Tarihi ve Coğrafyası(Fen - Edebiyat Fak.-Coğrafya) 2 0 3
UNİSEC-ZF 010 Tıbbi ve Aromatik Bitkiler(Ziraat Fak.-Tar.Bitk.) 2 0 3
UNİSEC-İBF 011 Toplumsal Yaşam Kadın ve Ekonomi(İktisadi ve İdari Bil. Fak.-Maliye) 2 0 3
UNİSEC-FEF 023 Tüketim Sosyolojisi(Fen - Edebiyat Fak.-Sosyoloji) 2 0 3
UNİSEC-İHF 002 Türkiye’de Dini Akımlar ve Cemaatler(İlahiyat Fak.-İlahiyat) 2 0 3
UNİSEC-TMDK 001 Türk Müziği I(Türk Müziği Devlet Kons.-Çalgı Eğitimi) 2 0 3
UNİSEC-FEF 018 Uygarlık Tarihi(Fen - Edebiyat Fak.-Tarih) 2 0 3
UNİSEC-FEF 015 Üretken Yapay Zekaya Giriş(Fen - Edebiyat Fak.-Matematik) 2 0 3
Toplam AKTS: 30

2025-2026 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
TDEB302 Eski Anadolu Türkçesi II 4 0 6
TDEB304 Eski Türk Edebiyatı IV 4 0 4
TDEB308 Orta Türkçe II 4 0 4
TDEB310 Servet-i Fünûn Edebiyatı II 4 0 6
TDEB306 Türk Halk Edebiyatı IV 2 0 4
Seçmeli 3.sınıf Bahar Dönemi() 6
TDEB332 Anadolu ve Rumeli Ağızları II 2 0 2
TDEB344 Dede Korkut Metinleri II 2 0 2
TDEB320 Osmanlı Türkçesi VI 2 0 2
TDEB226 Rusça II 2 0 2
TDEB342 Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi 2 0 2
TDEB330 Türk Edebiyatında Roman ve Hikaye II 2 0 2
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

4. Sınıf



2025-2026 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
TDEB409 Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı I 4 0 6
TDEB403 Eski Türk Edebiyatı V 4 0 4
TDEB407 Milli Edebiyat I 4 0 4
TDEB401 Tarihi Türk Şiveleri I 4 0 6
TDEB405 Türk Halk Edebiyatı V 2 0 4
Seçmeli 4.sınıf Güz Dönemi() 6
TDEB425 Çağdaş Türk Şiveleri I 2 0 2
TDEB441 Fuzuli Okumaları I 2 0 2
TDEB449 Klasik Türk Şiirinde Astroloji I 2 0 2
TDEB443 Rusça III 2 0 2
TDEB339 Söz Dizimi I 2 0 2
TDEB445 Tasavvuf Edebiyatı I 2 0 2
Toplam AKTS: 30

2025-2026 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
TDEB410 Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı II 4 0 6
TDEB404 Eski Türk Edebiyatı VI 4 0 4
TDEB408 Milli Edebiyat II 4 0 4
TDEB402 Tarihi Türk Şiveleri II 4 0 6
TDEB406 Türk Halk Edebiyatı VI 2 0 4
Seçmeli 4.sınıf Bahar Dönemi() 6
TDEB426 Çağdaş Türk Şiveleri II 2 0 2
TDEB442 Fuzuli Okumaları II 2 0 2
TDEB450 Klasik Türk Şiirinde Astroloji II 2 0 2
TDEB444 Rusça IV 2 0 2
TDEB340 Söz Dizimi II 2 0 2
TDEB446 Tasavvuf Edebiyatı II 2 0 2
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60