Mezun olunduğunda Resim Bölümü diplomasına sahip olunur.
Eğitim Türü
Tam zamanlı
Kayıt Kabul Koşulları
Ortaöğretimden Mezun Olmak. Resim Bölümü tarafından tarihleri ve içeriği belirlenen Özel Yetenek Sınavları'ndan 50 ve üzerinde puan almış olmak.
Önceki Öğrenmenin Tanınması
Türk Yüksek Öğretim kurullarında öncel öğrenimin tanınması süreci daha başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesinin tüm programlarında da öncel eğitimin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, bölümlerin müfredatlarında yer alan zorunlu Yabancı dil dersi için her öğretim yılı başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden kendi kendilerine öğrenme sürecini tamamlayan ya da değişik yollarla bu derslerdeki öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler bu sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar
Mezuniyet Koşulları
Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin şartlarını sağlamaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240'dır. Öğrencilerin aynı zamanda varsa zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.
Program Amacı
Güzel sanatlar eğitiminin temel amaçlarından birisi, bilgi ile donanım kazanan öğrencinin yaratıcı düşünceyi harekete geçirip özgün bir yapıt üretmenin yollarını bulabilmesini sağlamaktır. Sanat eğitimi, estetik becerileri kullanarak ehlileşmenin yanında, sanatçı adaylarının toplumsal kültür donanımını iyi kullanmasını ve üretimlerin estetik deneyimlerini yaratıcı bir şekilde sunmasını amaçlar. Bilgi çağının değişim ihtiyacına birçok farklı bakış açısı ve model ile çözüm üretmeye çalışan sanat eğitimi ihtiyaçlara göre kendisini güncellemektedir. Bu kapsamda eğitim öğretim faaliyetlerini gerçekleştiren bölümümüz, çağdaş ve nitelikli bir eğitim anlayışı gözeterek, sanat kültürünün yaygınlaşmasına ve yükseltilmesine katkıda bulunan, evrensel düşünce ve değerlere sahip, görsel algısı güçlü, yenilikçi ve özgür düşünceye sahip bireyler yetiştirme gayesi taşımaktadır. Dünya geneline bakıldığında gelişmiş olarak atfedilen ve refah seviyesi yüksek ülkelerde sanatın ve sanatçının toplum yaşamındaki yeri ve önemi yadsınamaz bir görünürlüğe sahiptir. Bölümümüzün en temel gayelerinin başında da, yetiştiği coğrafyaya ve ülkesine fayda sağlayarak, sanatın gücü ve etkisiyle dünya çapında başarılar elde edebilecek kişilerin eğitimi için üstün bir çaba sarf etmektir.
Mezunların Mesleki Profilleri
Resim Bölümünden mezun olanlar özel ve kamusal sanat kurumlarında, müzelerde, sanat galerilerinde istihdam edilebilirler. Resim üzerine özel ders verebilirler, kişisel donanımlarını geliştirerek ressam/sanatçı olarak kariyer yapabilirler. Formasyon eğitimi aldıkları takdirde özel kurumlarda ya da devlet okullarında görsel sanatlar eğitmeni olarak görev yapabilirler.
Bir Üst Dereceye Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar,başvuracakları kurumların sınav kriterlerine uygun koşulları sağlayarak söz konusu programlarda öğrenim görebilirler.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma
Her dönem en az bir vize sınavı uygulanır. Vizelerin yanı sıra, her dönemin başında verilen dönem içeriğinde tarihleri belirtilen proje ve ödevler verilir. Her dönemin sonunda, öğrencinin final sınavına girmek zorundadır. Kriterler (ara sınav, proje, ödev ve final gibi) ve dönem sonu notuna etki oranları dönem başında dağıtılan ve/veya web sitesinde yayınlanan ders içerikleri açık biçimde belirtilir. Öğrenci yönetmeliği ve akademik takvime göre final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih ve yer ve zamanlarda yapılır. Öğrencinin dönem sonu notu ders sorumlusu tarafından ara sınav, proje, ödev ve final sınavı sonuçlarına göre verilir.
Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesinde geçme notu 100 üzerinden 60’tır. Ancak Final ya da bütünleme sınav sonucunun en az 50 olması zorunludur. Sınavlar, tam not 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile yarıyıl/yıl sonu sınavında veya bütünleme sınavında alınan notun %70’inin toplamıdır. Ancak, bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ilgili fakülte/yüksekokul kurulunca karar alınmak ve yarıyıl başında ilan edilmek şartıyla ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile %50’si arasında, yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavında alınan notun %70’i ile %50’si arasında değişebilen ve oranlar toplamı %100 olacak şekilde de hesaplanabilir. Hesaplama sonucunda, ondalık noktadan sonra gelen ilk sayı beşten küçük ise bir alt tam sayıya, beş veya beşten büyük ise bir üst tam sayıya yükseltilerek kesinleştirilir.
Dönem sonu-bütünleme notu dersin sorumlusu tarafından değerlendirme kriterleriyle birlikte Öğrenci İşlerine teslim edilir. Dönem sonu ve bütünleme notları öğrenci bilgi sisteminde yayınlanarak ilan edilir.
Notlar:
Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir. Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir.Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:
Puan
Harfli Notu
Katsayı
Başarı Durumu
90-100
AA
4.00
Başarılı
80-89
BA
3.50
Başarılı
70-79
BB
3.00
Başarılı
65-69
CB
2.50
Başarılı
60-64
CC
2.00
Başarılı
50-59
DD
1.50
Başarısız
30-49
FD
1.00
Başarısız
0-29
FF
0.00
Başarısız
Öğrenciler DD, FD yada FF aldıkları dersleri dersin açıldığı ilk dönem almak zorundadırlar.
Başarılı Öğrenciler
Önlisans/lisans öğrenimini tamamlayan ve genel ağırlıklı not ortalaması 3.00 ile 3.49 arasında olan öğrenciler onur öğrencisi; ortalaması 3.50 veya üstü olan öğrenciler ise yüksek onur öğrencisi olarak mezun olurlar.
Eğitim Öğretim Metotları
Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.
Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, gözlem
Tartışmalı Ders
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, gözlem
Problem Çözme
Peyzaj planlama ve tasarım çalışmalarında alana ve konuya yönelik sorun belirleme ve buna bağlı olarak problem çözme
Bilgisayar destekli tasarım ve planlama programları, gözlem
Vaka Çalışması
Tasarıma yönelik örnek bir alan üzerinde yapılan çalışmalar
Çoklu ortam araçları, elle çizim araç ve gereçleri, bilgisayar
Beyin Fırtınası
Özellikle planlama çalışmalarına yönelik dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, sorun çözme
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar
Gösterim
Planlama ve tasarım projelerinin sunumu
Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam
Seminer
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım
Grup Çalışması
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları
Saha/Arazi Çalışması
Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Laboratuar
Bilgisayar labaratuvarında bilgi teknolojileri
Özel donanım
Ödev
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta
Sözlü
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri/ Projeleri
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
göz
(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.
Program Çıktıları
1-Alana ilişkin gelişmeleri takip ederek çalışmaları toplumla paylaşma ve sonuçlarını
değerlendirme yetkinliğine sahip olmak. 2-Alana ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak çağın gereksinimleri doğrultusunda akademik ve
sanatsal uygulama yetkinliğine sahip olmak. 3-Alanın gerektirdiği iletişim ve bilişim teknolojilerini kullanma becerisine sahip olmak. 4-Alanı üzerinde çözümleyici ve eleştirel düşünme ve kendi çalışmalarını sorgulama yetkinliğine
sahip olmak. 5-Alanla ilgili konularda ulusal ve uluslararası çalışmaları takip edebilme yetkinliğine sahip olmak. 6-Çağdaş ulusal ve uluslararası sanat disiplinleri hakkında bilgi, tasarlama ve uygulama yetkinliğine
sahip olmak. 7-Disiplinlerarası ekip çalışmalarında görev aImak ve alanla bağlantılı kurumlarda çalışabilme
yetkinliğine sahip olmak. 8-Estetiğin içinde bulunan farklı kuramların ve yaklaşımların farkında olarak yorum yapabilme
becerisine sahip olmak. 9-Güncel sanat etkinliklerine katılan ve onları takip eden, görsel okur-yazarlık yetkinliğine sahip
olmak. 10-Meslek etiğini kavramak ve bu bilgiyi üniversite dışı üretimlerine uygulayabilmek ve alanındaki
yasal ve yönetsel süreç hakkında bilgi sahibi olmak. 11-Sanat Tarihi, çağdaş sanat yorumu ve eleştirisi konusunda bilgi sahibi olmak. 12-Sanat tarihi, felsefe, estetik, çevre, sanatçı gibi alanlar arasındaki iIişkiler konusunda bilgi sahibi
olmak. 13-Sanat ve tasarım alanı ile ilgili kavram ve terimleri algılama ve kullanma hakkında bilgi sahibi
olmak. 14-Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olma yetkinliğine sahip
olmak. 15-Tasarım ilke ve elemanlarını bilmek, bunları uygun tekniklerle birleştirip yaşam boyu öğrenme ile
özgün tasarımlar üretebilme bilgisine sahip olmak.