Kimya (YL) Yüksek lisans-tezli Programı

Programı Sunan Akademik BirimKimya (YL)
Program DirektörüProf. Dr. Yelda YALÇIN GÜRKAN
Program TürüYüksek lisans-tezli Programı
Kazanılan Derecenin SeviyesiYüksek Lisans
Kazanılan DereceFen Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak ilgili Anabilim Dalında yüksek lisans çalışmasını başarıyla tamamlayan mezunlara Yüksek Lisans diploması verilir.
Eğitim TürüTam zamanlı
Kayıt Kabul Koşulları1) Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların; bir lisans diplomasına sahip olmaları ve müzik anasanat dalına başvuracak adaylar hariç diğer adayların, ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan ALES’ten başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan almış olmaları veya ALES sonucu yerine senato tarafından eşdeğerliği kabul edilerek başarı taban puanları belirlenen ve uluslar arası düzeyde kabul gören sınavlarda başarılı olmaları gerekir. (2) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde başarı notu; lisans mezuniyet ağırlıklı not ortalamasının %20’u, (ALES)’den alınan standart puanın %50’si ve her bir anabilim dalı için enstitü yönetim kurulunca kurulan jüri tarafından yapılan mülakat sonucu alınan puanın %30’ı toplanarak bulunur. Bir adayın başarılı sayılabilmesi için başarı notunun en az 65 olması gerekir. En yüksek puandan en küçüğe doğru sıralama yapılarak ilan edilen kontenjan kadar öğrenci alınır.
Önceki Öğrenmenin Tanınmasıİlgili üniversite veya yüksek teknoloji enstitü içindeki başka bir enstitü anabilim dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, ilgili anabilim dalında ilan edilmiş olan yatay geçiş kontenjanına başvurabilir. Yatay geçiş; ilgili anabilim dalı başkanlığının uygun görüşü ve enstitü yönetim kurulu kararı ile olur.
Mezuniyet Koşulları Bu Yüksek Lisans programında öğrenim gören öğrenciler,
21 yerel kredilik en az 7 ders almakla,
120 AKTS alarak 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmakla
Bir yüksek lisans tezi hazırlamak ve savunmakla,
Programlarında öngörülen tüm derslerden en az CC/S notu ile başarılı olmakla yükümlüdürler.
Program AmacıKimya Anabilim Dalı; Analitik Kimya, Anorganik Kimya, Organik Kimya, Fizikokimya ve Biyokimya bilim dallarından oluşmaktadır. Bu anabilim dalı, bilimsel düşünmeyi öğrenmiş ve mesleki yaşamlarında ortaya çıkabilecek problemleri irdeleyerek çözümlemeyi ilke edinmiş; bilim ve teknolojiye uyum sağlamanın yanısıra katkıda bulunabilecek niteliklere ve temel bilgilere sahip kimyagerler ile geleceğin bilim adamı adaylarının yetiştirilmelerini amaçlamaktadır. Eğitimleri sırasında; kimyayı doğru yorumlamaya, araştırma / geliştirme çalışmaları yürütmeye ve modern analiz tekniklerini teorik ve uygulama temelinde özümsemeye yönelik birikimle donanımlı kılınan mezunlar; kendilerine öğretilen bilgiye erişim tekniklerinin yardımı ile yaşam boyu çağdaş, modern ve bilgili kalabilmenin bilincini de taşımaktadırlar. Lisansüstü eğitime Araştırma laboratuvarları, TÜBİTAK ve Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi´nden (BAP)alınan projelerle bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde cihazlarla donatılmıştır.
Mezunların Mesleki ProfilleriBu anabilim dalından mezun olanlar; alanlarında araştırmacı olabildikleri gibi çeşitli kurum ve kuruluşların araştırma/geliştirme laboratuvarlarında, modern analiz ve kalite kontrol laboratuvarlarında, gerekli eğitim formasyonunu kazanmaları durumunda eğitim kurumlarında yararlı ve üretken hizmet verebilirler.
Bir Üst Dereceye GeçişYüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar, ALES sınavından geçerli notu almaları , İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarında doktora programlarına başvurabilir ve mülakat sınavında başarılı olmaları halinde kabul edilirler.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Başarılı sayılmak için başarı notunun yüksek lisans programında en az 65 puan olması gerekir.

Notlar

Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir. Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir.

Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:

 Puan

 Harfli Notu 

 Katsayı 

 Başarı Durumu

 90-100 

  AA

  4.00

 Başarılı

 85-89

  BA

  3.50

 Başarılı

 80-84

  BB

  3.00

 Başarılı

 75-79

  CB

  2.50

 Başarılı

 65-74

  CC

  2.00

 Başarılı

 0-64

  FF

  0

 Başarısız

Eğitim Öğretim Metotları

 Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.

Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:

 

EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ *

BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ

KULLANILAN ARAÇLAR

Ders

Dinleme ve Anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Tartışmalı Ders

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Küçük Grup Tartışması

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Seminer

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Grup Çalışması

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları

Laboratuar

Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması

Özel donanım

Ödev

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta

(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.

Program Çıktıları

1-Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma.
2-Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme.
3-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
4-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
5-Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
6-Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
7-Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme
8-Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme.
9-Alanla ilgili uluslararası alan yazımı izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma
10-Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma
11-Kimyasal çalışmaların yürütülmesi, kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetir
12-Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma
13-Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma
14-Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma
15-Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme.

Müfredat

Kimya (YL) Kredili Ders Yapısı Şeması



Ders



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ-FBE-04 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Bilimsel Etik 3 0 5
LÜ-FBE-01 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Seçmeli 2024-2025 Güz Dönemi Kimya Seçmeli Dersler() 45
LÜ-KİM-49 Akıllı Polimerik Yapılar 3 0 5
LÜ-KİM-32 Anorganik Kimyada Spektroskopik Yöntemler 3 0 5
LÜ-KİM-50 Atom ve Moleküler Sistemlerin Fizikokimyası 3 0 5
LÜ-KİM-10 Bitkisel Doğal Ürünler Kimyası 3 0 5
LÜ-KİM-47 Biyoaktif Organik Bileşikler 3 0 5
LÜ-KİM-26 Biyoanorganik Kimya I 3 0 5
LÜ-KİM-15 Enstrümental Analiz Yöntemleri ve Uygulamaları 3 0 5
LÜ-KİM-51 Eser Element Analizlerinde Ayırma ve Zenginleştirme Teknikleri 3 0 5
LÜ-KİM-21 İleri Analitik Kimya 3 0 5
LÜ-KİM-24 İleri Anorganik Kimya I 3 0 5
LÜ-KİM-13 İleri Elektroanalitik Kimya 3 0 5
LÜ-KİM-07 İleri Fizikokimya I 3 0 5
LÜ-KİM-31 İleri Kuantum Kimyası 3 0 5
LÜ-KİM-34 İleri Organik Kimya I 3 0 5
LÜ-KİM-23 İsimli Organik Kimya Reaksiyonları 3 0 5
LÜ-KİM-52 İyon Değiştiriciler ve Fizikokimyası 3 0 5
LÜ-KİM-45 Kimyada İstatistiksel Yöntemler ve Validasyon 3 0 5
LÜ-KİM-30 Moleküler Modelleme 3 0 5
LÜ-KİM-11 Nanobilim ve Nanoteknoloji 3 0 5
LÜ-KİM-33 Organik Kimyada Düzenleme Tepkimeleri 3 0 5
LÜ-KİM-48 Organik Kimyada İlaç Uygulamaları 3 0 5
LÜ-KİM-05 Organik Reaksiyon Mekanizmaları I 3 0 5
LÜ-KİM-06 Organik Reaksiyon Mekanizmaları II 3 0 5
LÜ-KİM-20 Polimer Kimyası I 3 0 5
LÜ-KİM-46 Schiff Bazı Tepkimeleri ve Kullanım Alanları 3 0 5
Seçmeli 2024-2025 Bahar Dönemi Kimya Seçmeli Dersler() 45
LÜ-KİM-27 Organik Kimyada Spektroskopik Yöntemler 3 0 5
Toplam AKTS: 105

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ-FBE-04 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Bilimsel Etik 3 0 5
LÜ-FBE-01 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
LÜ-FBE-02 Yüksek Lisans Semineri 0 2 5
Seçmeli 2024-2025 Bahar Dönemi Kimya Seçmeli Dersler() 45
LÜ-KİM-49 Akıllı Polimerik Yapılar 3 0 5
LÜ-KİM-43 Analitik Kimyada Araştırma Metodları 3 0 5
LÜ-KİM-32 Anorganik Kimyada Spektroskopik Yöntemler 3 0 5
LÜ-KİM-26 Biyoanorganik Kimya I 3 0 5
LÜ-KİM-21 İleri Analitik Kimya 3 0 5
LÜ-KİM-24 İleri Anorganik Kimya I 3 0 5
LÜ-KİM-13 İleri Elektroanalitik Kimya 3 0 5
LÜ-KİM-17 İleri Elektrokimya 3 0 5
LÜ-KİM-16 İleri Fizikokimya II 3 0 5
LÜ-KİM-34 İleri Organik Kimya I 3 0 5
LÜ-KİM-52 İyon Değiştiriciler ve Fizikokimyası 3 0 5
LÜ-KİM-29 Klinik Kimyaya Giriş 3 0 5
LÜ-KİM-30 Moleküler Modelleme 3 0 5
LÜ-KİM-11 Nanobilim ve Nanoteknoloji 3 0 5
LÜ-KİM-37 Organik Kimyada Bağ Oluşumları 3 0 5
LÜ-KİM-48 Organik Kimyada İlaç Uygulamaları 3 0 5
LÜ-KİM-36 Organik Kimyada İndirgene- Yükseltgenme Tepkimeleri 3 0 5
LÜ-KİM-53 Organik Kimyada Sentez Tasarımı 3 0 5
LÜ-KİM-27 Organik Kimyada Spektroskopik Yöntemler 3 0 5
LÜ-KİM-05 Organik Reaksiyon Mekanizmaları I 3 0 5
LÜ-KİM-41 Sentetik Organik Kimya -I 3 0 5
LÜ-KİM-22 Voltammetrik Sıyırma Teknikleri 3 0 5
Toplam AKTS: 65
Yıllık Toplam AKTS: 170

Tez



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ TEZ TEZ 0 0 20
LÜ-FBE-01 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ TEZ TEZ 0 0 20
LÜ-FBE-01 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60