Eğitim Öğretim Metotları | Eğitim Öğretim Metotları:
Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.
Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:
EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ *
|
BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ
|
KULLANILAN ARAÇLAR
|
Ders
|
Dinleme ve Anlamlandırma
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz
|
Tartışmalı Ders
|
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler
|
Önceden planlanmış özel beceriler
|
|
Rol Yapma / Drama
|
Önceden planlanmış özel beceriler
|
Standart derslik teknolojileri, özel donanım
|
Problem Çözme
|
Önceden planlanmış özel beceriler
|
|
Vaka Çalışması
|
Önceden planlanmış özel beceriler
|
|
Beyin Fırtınası
|
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz
|
Küçük Grup Tartışması
|
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz
|
Gösterim
|
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
|
Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam
|
Benzetim
|
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
|
Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam
|
Seminer
|
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım
|
Grup Çalışması
|
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
|
İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları
|
Saha / Arazi Çalışması
|
Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
|
|
Laboratuar
|
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
|
Özel donanım
|
Ödev
|
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
|
İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta
|
Sözlü
|
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
|
|
İnceleme / Anket Çalışması
|
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
|
|
Panel
|
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım
|
Konuk Konuşmacı
|
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz,
özel donanım
|
Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
|
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
|
|
(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.
|
Program Çıktıları
1-Fizik doktora mezunları etik, temel insan hakları, evrensel hukuk, demokrasi, doğaya saygı ve çevre bilinci konularında duyarlıdır ve bu alandaki problemlerin çözümüne sivil toplum nezninde katkıda bulunur ve çözümleri destekler. 2-Fizik doktora öğrencileri ders ve tez aşamalarındaki kuramsal, deneysel ve gözlemsel çalışmaları süresice hertürlü verilerinde, yazılı belgelerinde ve sözlü ifadadelerinde bilimsel etik kurallarına uyarlar. 3-Fizik doktora öğrencileri mezuniyet öncesi alanı ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar ve en az birer bildiriyi ulusal ve uluslararası toplantılarda sunar. 4-Fizik doktora öğrencileri/mezunları alanı ile ilgili çalışmalarında kuramsal, deneysel, hesaplamalı veya gözlemsel araştırma yöntemlerinden biri yada birkaçını kullanmada üst düzey beceriler kazanmış olur. 5-Fizik doktora öğrencileri/mezunları alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir yada bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir. 6-Fizik doktora öğrencileri/mezunları alanlarına yakın disiplinlerarası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık problemleri analiz eder, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 7-Fizik doktora öğrencileri/mezunları alanlarındaki bilimsel ve teknolojik ilerlemeleri yaşadıkları tüm ortamlarda tanıtarak, toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. 8-Fizik doktora öğrencileri/mezunları çalışma alanlarına bağlı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgilere sahiptir, çağın gerektirdiği tüm olanakları kullanarak bilgilerini güncel tutar. 9-Fizik doktora öğrencileri/mezunları, eleştirel düşünceye öncelik verir, yeni düşünceler sentezler; alanındaki yeni bilgileri üzerinde çalışılan problemin çözümünde sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 10-Fizik doktora öğrencileri/mezunları uluslararası bilim dili olarak İngilizcede ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel hertürlü iletişim kurabilir. 11-Fizik doktora öğrencileri/mezunları uluslararası bilimsel platformlarda bulunur, uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışır, özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini kurduğu iletişimlerle gösterir. |