Programı Sunan Akademik Birim | Alman Dili ve Edebiyatı (YL) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Direktörü | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Türü | Yüksek lisans-tezli Programı | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Yüksek Lisans | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece | Mezun olunduğunda Alman dili ve edebiyatı yüksek lisans diplomasına sahip olunur. Unvanı ise bilim uzmanıdır | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Türü | Tam zamanlı. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kayıt Kabul Koşulları | Başvuru ve Kabul Koşulları (1) Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların; bir lisans diplomasına sahip olmaları ve müzik anasanat dalına başvuracak adaylar hariç diğer adayların, ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan ALES’ten başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan almış olmaları veya ALES sonucu yerine senato tarafından eşdeğerliği kabul edilerek başarı taban puanları belirlenen ve uluslar arası düzeyde kabul gören sınavlarda başarılı olmaları gerekir. (2) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde başarı notu; lisans mezuniyet ağırlıklı not ortalamasının %10’u, (ALES)’den alınan standart puanın %50’si ve her bir anabilim dalı için enstitü yönetim kurulunca kurulan jüri tarafından yapılan mülakat sonucu alınan puanın %40’ı toplanarak bulunur. Bir adayın başarılı sayılabilmesi için başarı notunun en az 65 olması gerekir. En yüksek puandan en küçüğe doğru sıralama yapılarak ilan edilen kontenjan kadar öğrenci alınır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Önceki Öğrenmenin Tanınması | İlgili üniversite veya yüksek teknoloji enstitü içindeki başka bir enstitü anabilim dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, ilgili anabilim dalında ilan edilmiş olan yatay geçiş kontenjanına başvurabilir. Yatay geçiş; ilgili anabilim dalı başkanlığının uygun görüşü ve enstitü yönetim kurulu kararı ile olur. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezuniyet Koşulları |
Bu Yüksek Lisans programında öğrenim gören öğrenciler, 21 yerel kredilik en az 7 ders almakla, 120 AKTS alarak 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmakla Bir yüksek lisans tezi hazırlamak ve savunmakla, Programlarında öngörülen tüm derslerden en az CC/S notu ile başarılı olmakla yükümlüdürler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Amacı | Bu program Alman Dili ve Edebiyatı eğitimi alan veya alan dışından gelip bilimsel hazırlık derslerini tamamlayan öğrenciler için tasarlanmıştır. Programın amacı; dört yıllık eğitimin üst yapısını oluşturmak, bu alandaki gelişmeleri izlemek ve bilimsel araştırma yaparak bilgilere erişmek, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanmalarını sağlamak ve böylece öğrencilere kullanabilecekleri uzmanlık bilgileri kazandırmaktır. Program içeriği hazırlanırken kuramsal ve uygulamaya dönük bilgiler verilmekte, analitik ve sistem düşüncesine sahip olmaları sağlanmaktadır. İki dönemden oluşan ders süreci kuramsal ve uygulamalı dersleri kapsamakta ve örnek olay çözümlemeleri ile öğrencilere stratejik bir bakış açısı kazandırılmaya çalışılmaktadır. Uygulamalı çalışmalar öğrencilerin tez yazım aşamasında yararlanacağı birikimi sağlamayı amaçlamaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezunların Mesleki Profilleri | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir Üst Dereceye Geçiş | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Öğretim Metotları | Eğitim Öğretim Metotları: Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:
(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Çıktıları1-Alman dili, edebiyatı ve kültürü alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri farklı bilim alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirir, çözümler ve yeni bilgiler üretirler.2-Alman dili, edebiyatı ve kültürü alanında geliştirilen araştırma yöntem ve tekniklerini kuram ve uygulama düzeyinde kullanırlar. 3-Alman dili, edebiyatı ve kültürü alanında güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarırlar. 4-Alman dili, edebiyatı ve kültürü alanında karşılaşılan sorunları en uygun araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak çözümler. 5-Alman dili, edebiyatı ve kültürü alanında uzmanlık düzeyinde edindiği bilgileri toplum yararına kullanır ve çalışmalarını bağımsız olarak yürütürler. 6-Alman dili, edebiyatı ve kültürü alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleyerek, yürütülen bilimsel etkinliklere destek verir ve alanındaki kişileri bu konularda bilgilendirirler 7-Alman edebiyatı ve kültürü üzerine yapılan çalışmaların disiplinler arası boyutunu bilir ve ilgili beşeri ve sosyal bilim alanlarının verilerinden yararlanırlar. 8-Dilbilim ve yazın alanlarında araştırmacı formasyonu kazanırlar 9-Farklı kültürleri ve yapıtlarını okur ve izleyen etkin okurlar yaratırlar 10-Öğrenci özellikle öğrenim gördüğü alanda bilgilendirmeye, açıklamaya ve eleştiriye yönelik yazılı ve sözlü metinleri kaleme alır, hazırlar ve sunar. 11-Tüm eğitim, yüksek öğrenim, devlet kurumlarında ve özel sektörde çalışacak kapasitede bilim insanı yetiştirebilirler 12-Üst düzeyde dil ve edebiyat öğretimi gerçekleştirirler. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Müfredat
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||