İşletme (YL) Yüksek lisans-tezli Programı

Programı Sunan Akademik Birimİşletme (YL)
Program DirektörüProf. Dr. Ahmet KUBAŞ (ABD Başkanı)
Program TürüYüksek lisans-tezli Programı
Kazanılan Derecenin SeviyesiYüksek Lisans
Kazanılan DereceSosyal Bilimleri Enstitüsü bünyesinde yer alan İşletme Anabilim Dalında yüksek lisans çalışmasını başarıyla tamamlayan mezunlara Yüksek Lisans diploması verilir.
Eğitim Türü Tam Zamanlı
Kayıt Kabul Koşulları(1) Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların; bir lisans diplomasına sahip olmaları ve müzik anasanat dalına başvuracak adaylar hariç diğer adayların, ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan ALES’ten başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan almış olmaları veya ALES sonucu yerine senato tarafından eşdeğerliği kabul edilerek başarı taban puanları belirlenen ve uluslar arası düzeyde kabul gören sınavlarda başarılı olmaları gerekir. (2) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde başarı notu; lisans mezuniyet ağırlıklı not ortalamasının %10’u, (ALES)’den alınan standart puanın %50’si ve her bir anabilim dalı için enstitü yönetim kurulunca kurulan jüri tarafından yapılan mülakat sonucu alınan puanın %40’ı toplanarak bulunur. Bir adayın başarılı sayılabilmesi için başarı notunun en az 65 olması gerekir. En yüksek puandan en küçüğe doğru sıralama yapılarak ilan edilen kontenjan kadar öğrenci alınır.
Önceki Öğrenmenin Tanınmasıİlgili üniversite veya yüksek teknoloji enstitü içindeki başka bir ana bilim dalında veya başka bir yüksek öğretim kurumunun lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış ve en fazla yüksek lisans için dört yarıyılını, doktora için sekiz yarıyılını tamamlamamış olan başarılı öğrenci, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. Lisansüstü programların yatay geçiş kontenjanları ve başvuru tarihleri her yarıyıl ilan edilir. Yatay geçiş yoluyla öğrenci kabulü ilgili ana bilim dalı başkanlığının uygun görüşü ve enstitü yönetim kurulu kararı ile olur.
Mezuniyet Koşulları Bu Yüksek Lisans programında öğrenim gören öğrenciler,
21 yerel kredilik en az 7 ders almakla,
120 AKTS alarak 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmakla
Bir yüksek lisans tezi hazırlamak ve savunmakla,
Programlarında öngörülen tüm derslerden en az CC/S notu ile başarılı olmakla yükümlüdürler.
Program AmacıBu program işletme eğitimi alan veya alan dışından gelip bilimsel hazırlık derslerini tamamlayan öğrenciler için tasarlanmıştır. Programın amacı; dört yıllık eğitimin üst yapısını oluşturmak, bu alandaki gelişmeleri izlemek ve bilimsel araştırma yaparak bilgilere erişmek, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanmalarını sağlamak ve böylece öğrencilere kullanabilecekleri uzmanlık bilgileri kazandırmaktır. Program içeriği hazırlanırken kuramsal ve uygulamaya dönük bilgiler verilmekte, işletme uygulamaları yaptırılmak suretiyle analitik ve sistem düşüncesine sahip olmaları sağlanmaktadır. İki dönemden oluşan ders süreci kuramsal ve uygulamalı dersleri kapsamakta ve örnek olay çözümlemeleri ile öğrencilere stratejik bir bakış açısı kazandırılmaya çalışılmaktadır. Uygulamalı çalışmalar öğrencilerin tez yazım aşamasında yararlanacağı birikimi sağlamayı amaçlamaktadır.
Mezunların Mesleki ProfilleriProgram mezunları tez sürecini başarıyla tamamlarlarsa akademik kariyerlerine devam edebilirler. Ayrıca bankacılık, finans, danışmanlık, denetim, sigortacılık, turizm, taşımacılık gibi sektörlerde faaliyet gösteren özel firmalarda değişik kademelerde görev alabilmekte veya Merkez Bankası, Hazine Müsteşarlığı, Maliye Bakanlığı gibi devlet kurumlarında çalışabilmektedirler.
Bir Üst Dereceye GeçişYüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar, ALES sınavından geçerli notu almaları , İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarında doktora programlarına başvurabilir ve mülakat sınavında başarılı olmaları halinde kabul edilirler.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Başarılı sayılmak için başarı notunun yüksek lisans programında en az 65 puan olması gerekir.

 Notlar

Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir. Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir.

Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:

 

Puan

 

Harfli Notu

 

Katsayi

Başarı Durumu

90-100

AA

4.00

Başarılı

85-89

BA

3.50

Başarılı

80-84

BB

3.00

Başarılı

75-79

CB

2.50

Başarılı

70-74

CC

2.00

Başarılı

65-69

DC

1.50

Başarılı

0-64

FF

1.00

Başarısız

 

 

 

Eğitim Öğretim Metotları

Eğitim Öğretim Metotları:

Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.

Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:

 

EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ *

BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ

KULLANILAN ARAÇLAR

Ders

Dinleme ve Anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Tartışmalı Ders

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Özel Destek / Yapısal Örnekler

 

 

Rol Yapma / Drama

 

 

Problem Çözme

 

 

Vaka Çalışması

 

 

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Küçük Grup Tartışması

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösterim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Benzetim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Seminer

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Grup Çalışması

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları

Saha / Arazi Çalışması

 

 

Laboratuar

Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması

Özel donanım

Ödev

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta

Sözlü

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

 

İnceleme / Anket Çalışması

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Panel

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Konuk Konuşmacı

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz,
özel donanım

Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri

 

 

(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.

 

Program Çıktıları

1-Alanı ile ilgili konularda, ferdi veya grup olarak araştırma, geliştirme ve yürütme konularının önemini açıklayabilme
2-Analitik düşünerek analiz eden ve problemler karşısında kazandığı bilgiyle beceriyi uygulayabilme
3-Bilimsel bilgiye ulaşma yollarını bilir, bilim ve teknolojideki en son gelişmeleri takip eder ve kendisini buna göre yetiştirir, kendine özgüveni olur; gelişmeye, düşünmeye, düşündüklerini paylaşmaya açık olarak yetişir, ülkesini sever ve korumak için çalışır ve bu sonuç programın başarısının somut göstergesi olur
4-Bireysel inisiyatif alabilmekle beraber ekip ruhuna uygun davranışlar sergileme
5-Davranışlarında etik kurallara uyabilme
6-Ekip çalışmalarına uyumlu olmak için bir araya gelerek tartışabilecekleri, araştırmalar yapabilecekleri ve kendilerini her şekilde doğru ifade edebilecekleri bir ortam oluşturulur ve bunun sonucunda akademik hayata veya iş dünyasındaki ortama uyum sağlar
7-İş hayatında meslek ahlâkının önemini açıklayabilme
8-İşletme bilimi ile farklı disiplinler arasında ilişki kurabilme
9-İşletmecilik alanındaki temel ilkeleri kavrayabilme
10-İşletmeyi örgütsel ve yönetsel açıdan tanımlama; yerel, ulusal ve küresel boyutlarını kavrama
11-Mesleği ile ilgili mevzuatı takip etmenin önemini kavrayabilme
12-Temel teorik altyapının yanında kendi bilim dalı ile ilgili gelişmeleri ve literatürü takip edebilecek düzeyde bir yabancı dili ve bilgisayarı başarılı ve etkin bir şekilde kullanır
13-Yaşam boyu bilimsel sorgulama, öğrenme ve üretmeye eğilimli olma
14-Yönetim fonksiyonlarını açıklayabilme

Müfredat

İşletme (YL) Kredili Ders Yapısı Şeması



Ders



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
ISYL508 Araştırma Teknikleri 3 0 5
ISYL510 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Seçmeli 2024-2025 GÜZ DÖNEMİ İŞLETME TEZLİ() 45
ISYL611 Destinasyon Yönetimi 3 0 5
ISYL605 Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Yönetimi 3 0 5
ISYL518 Girişimcilik 3 0 5
ISYL538 Hizmet Pazarlaması 3 0 5
ISYL609 İleri İstatistiksel Analiz 3 0 5
ISYL529 İşletme Finansmanı 3 0 5
ISYL534 İşletmelerde Finansal Risk Yönetimi 3 0 5
ISYL507 Kurumsal Yönetişim 3 0 5
ISYL527 Mali Analiz Yöntemleri 3 0 5
ISYL542 Nöro Pazarlama Uygulamaları 3 0 5
ISYL506 Pazarlama Yönetimi 3 0 5
ISYL514 Proje Destek Sistemleri ve Teşvikler 3 0 5
ISYL536 Reklam Stratejileri 3 0 5
ISYL613 Sosyal Güvenlik Sistemleri 3 0 5
ISYL509 Şirketler Hukuku 3 0 5
ISYL 547 Turizm İşletmeciliği 3 0 5
ISYL612 Turizm İşletmelerinde Güncel Yaklaşımlar 3 0 5
ISYL 546 Tüketici Davranışları 3 0 5
ISYL614 Uluslararası Pazarlama 3 0 5
ISYL604 Verimlilik Yönetimi 3 0 5
ISYL610 Yatırım Proje Hazırlama ve Değerlendirme 3 0 5
ISYL501 Yönetim Bilişim Sistemleri 3 0 5
Toplam AKTS: 60

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
ISYL508 Araştırma Teknikleri 3 0 5
ISYL525 Seminer 0 2 5
ISYL510 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Seçmeli 2024-2025 BAHAR DÖNEMİ İŞLETME TEZLİ() 45
ISYL611 Destinasyon Yönetimi 3 0 5
ISYL606 Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Yönetimi 3 0 5
İSYL 606 Endüstri 4.0 ve Dijital Dönüşüm 3 0 5
ISYL520 Finansal Muhasebe 3 0 5
ISYL548 Finansal Piyasalar ve Kurumlar 3 0 5
ISYL528 Gayrimenkul Pazarlaması 3 0 5
ISYL518 Girişimcilik 3 0 5
ISYL609 İleri İstatistiksel Analiz 3 0 5
ISYL529 İşletme Finansmanı 3 0 5
ISYL534 İşletmelerde Finansal Risk Yönetimi 3 0 5
ISYL507 Kurumsal Yönetişim 3 0 5
ISYL523 Liderlik 3 0 5
ISYL527 Mali Analiz Yöntemleri 3 0 5
ISYL549 Menkul Kıymetler ve Portföy Yönetimi 3 0 5
ISYL541 Mobil Pazarlama 3 0 5
ISYL517 Müşteri İlişkileri Yönetim 3 0 5
ISYL542 Nöro Pazarlama Uygulamaları 3 0 5
ISYL603 Pazarlamada İleri Analiz Yöntemleri 3 0 5
ISYL514 Proje Destek Sistemleri ve Teşvikler 3 0 5
ISYL537 Satış Yönetimi 3 0 5
ISYL550 Sürdürülebilir Pazarlama 3 0 5
ISYL 547 Turizm İşletmeciliği 3 0 5
ISYL612 Turizm İşletmelerinde Güncel Yaklaşımlar 3 0 5
ISYL614 Uluslararası Pazarlama 3 0 5
ISYL610 Yatırım Proje Hazırlama ve Değerlendirme 3 0 5
Toplam AKTS: 65
Yıllık Toplam AKTS: 125

Tez



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ TEZ TEZ 0 0 20
ISYL510 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ TEZ TEZ 0 0 20
ISYL510 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60