http://iibf-is.web.nku.edu.tr

İşletme Lisans Programı

Programı Sunan Akademik Birimİşletme
Program DirektörüProf. Dr. Ahmet KUBAŞ
Program TürüLisans Programı
Kazanılan Derecenin SeviyesiLisans
Kazanılan Derece Mezun olunduğunda "İşletme" alanında lisans diplomasına sahip olunur. Ünvanı ise "İşletmeci" dir.
Eğitim TürüTam zamanlı.
Kayıt Kabul KoşullarıOrtaöğretimden Mezun Olmak
Önceki Öğrenmenin TanınmasıTürk Yüksek öğretim kurularında öncel öğrenimin tanınması süreci daha başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Namık Kemal Üniversitesinin tüm programlarında da öncel eğitimin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, bölümlerin müfredatlarında yer alan zorunlu Yabancı dil dersi için her öğretim yılı başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden kendi kendilerine öğrenme sürecini tamamlayan ya da değişik yollarla bu derslerdeki öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler bu sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar
Mezuniyet Koşulları Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin şartlarını sağlamaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240'dır. Öğrencilerin aynı zamanda varsa zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.
Program AmacıBölümümüz günümüz küreselleşen dünyasının gerektirdiği üstün bilgi ve yeteneklerle donatılmış, yabancı dil bilgisi yüksek, yeni bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin ve yetkin olarak kullanabilen ve öncelikle Trakya bölgesinin sonra ülkemizin ihtiyacı olan yetişmiş “İşletmeci’ler” mezun etmeyi amaçlamaktadır. İİBF İşletme Bölümü, öğrencilerinin bilgi ve becerilerini geliştirmek amacıyla, her gün değişen ve hızla küreselleşen dünya koşullarında modern işletmecilik anlayışını ülkemizin de içinde bulunduğu koşulları göz ardı etmeden vermeyi kendisine hedef seçmiştir.
Mezunların Mesleki ProfilleriBölüm mezunları kamu ve özel sektörün çeşitli iş kollarında, üst ve orta düzey pozisyonlarda, uzman yönetici olarak çalışabilmektedirler. Bankalar, Başbakanlık ve bağlı kuruluşlar, DPT, Hazine Müsteşarlığı, Dış Ticaret Müsteşarlığı, Sermaye Piyasası Kurulu, Üst kurullar, Sayıştay, Bakanlıklar,   uzmanlık, müfettişlik, denetçilik gibi kadrolarla işletme mezunlarının en cazip/tatminkar çalışma alanlarıdır. Üretim ve ticaretin ağırlığı arttıkça özel sektör ve yabancı sermayeli kuruluşlar, özellikle bankacılık, sigortacılık, borsa ilintili kuruluşlar, dış ticaret şirketleri vs. işletme mezunlarına artan biçimde istihdam alanı yaratmaya devam edecektir.
Bir Üst Dereceye GeçişLisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar, ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Her dönem en az bir vize sınavı uygulanır. Vizelerin yanı sıra, her dönemin başında verilen dönem içeriğinde tarihleri belirtilen proje ve ödevler verilir. Her dönemin sonunda, öğrencinin final sınavına girmek zorundadır. Kriterler (ara sınav, proje, ödev ve final gibi) ve dönem sonu notuna etki oranları dönem başında dağıtılan ve/veya web sitesinde yayınlanan ders içerikleri açık biçimde belirtilir. Öğrenci yönetmeliği ve akademik takvime göre final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih ve yer ve zamanlarda yapılır.  Öğrencinin dönem sonu notu ders sorumlusu tarafından ara sınav, proje, ödev ve final sınavı sonuçlarına göre verilir. 

Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesinde geçme notu 100 üzerinden 60’tır. Ancak Final ya da bütünleme sınav sonucunun en az 50 olması zorunludur. Sınavlar, tam not 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile yarıyıl/yıl sonu sınavında veya bütünleme sınavında alınan notun %70’inin toplamıdır. Ancak, bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ilgili fakülte/yüksekokul kurulunca karar alınmak ve yarıyıl başında ilan edilmek şartıyla ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile %50’si arasında, yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavında alınan notun %70’i ile %50’si arasında değişebilen ve oranlar toplamı %100 olacak şekilde de hesaplanabilir. Hesaplama sonucunda, ondalık noktadan sonra gelen ilk sayı beşten küçük ise bir alt tam sayıya, beş veya beşten büyük ise bir üst tam sayıya yükseltilerek kesinleştirilir.

Dönem sonu-bütünleme notu dersin sorumlusu tarafından değerlendirme kriterleriyle birlikte Öğrenci İşlerine teslim edilir. Dönem sonu ve bütünleme notları öğrenci bilgi sisteminde yayınlanarak ilan edilir. 

Notlar:

Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir.  Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir.Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:

 

Puan         Harfli Notu          Katsayı       Başarı Durumu

90-100              AA                     4,00                 Başarılı

80-89                 BA                     3,50                 Başarılı

70-79                 BB                     3,00                 Başarılı

65-69                 CB                     2,50                 Başarılı

60-64                 CC                     2,00                 Başarılı

50-59                 DD                     1,50                Başarısız

30-49                 FD                     1,00                Başarısız

0-29                    FF                     0,00                Başarısız

 

Öğrenciler DD, FD yada FF aldıkları dersleri dersin açıldığı ilk dönem almak zorundadırlar.

Başarılı Öğrenciler

Önlisans/lisans öğrenimini tamamlayan ve genel ağırlıklı not ortalaması 3.00 ile 3.49 arasında olan öğrenciler onur öğrencisi; ortalaması 3.50 veya üstü olan öğrenciler ise yüksek onur öğrencisi olarak mezun olurlar.

 

Eğitim Öğretim Metotları

 Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.

Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:

*EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ

KULLANILAN ARAÇLAR

Ders

Dinleme ve Anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Tartışmalı Ders

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Özel Destek / Yapısal Örnekler

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Rol Yapma / Drama

Önceden planlanmış özel beceriler

Standart derslik teknolojileri, özel donanım

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

KüçükGrup Tartışması

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösterim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Benzetim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Seminer

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Grup Çalışması

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları

Saha/Arazi Çalışması

Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Laboratuar

Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması

Özel donanım

Ödev

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta

Sözlü

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

 

İnceleme/Anket Çalışması

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Panel

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Konuk Konuşmacı

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz,
özel donanım

Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri/ Projeleri

Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler

 

(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.

Program Çıktıları

1-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
2-Alanı ile ilgili konularda, ferdi veya grup olarak araştırma, geliştirme ve yürütme faaliyetlerini gerçekleştirebilir.
3-Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarabilir.
4-Bilimsel bilgiye ulaşma yollarını bilir, bilim ve teknolojideki en son gelişmeleri takip eder ve kendisini buna göre yetiştirir.
5-İşletmecilik alanındaki temel ilkeleri ve kuramsal bilgileri kavrayıp uygulayabilir.
6-İşletme ile ilgili konularda karar verirken iş ahlakı, etik değerler ve sosyal sorumluluk konularında duyarlıdır, iş sorunlarına sosyal ve toplumsal açıdan sorumlu çözümler geliştirir.
7-İşletmelerde karşılaşılan temel sorunları ve fırsatları belirleme, analiz etme, rasyonel çözüm önerileri geliştirme ve eylem planları oluşturup uygulayabilme becerisine sahip olur.
8-İşletmeyi örgütsel ve yönetsel açıdan tanımlayabilir; yerel, ulusal ve küresel boyutlarını kavrar.
9-Mesleği ile ilgili mevzuatı takip eder.
10-Temel teorik altyapının yanında kendi bilim dalı ile ilgili gelişmeleri ve literatürü takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil ve bilgisayar bilgisini başarılı ve etkin bir şekilde kullanır.
11-Yaşam boyu bilimsel sorgulama, öğrenme ve üretmeye eğilimli olur.

Müfredat

İşletme Kredili Ders Yapısı Şeması



1. Sınıf



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
ATİ101 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I 2 0 2
İŞLB101 Genel Muhasebeye Giriş I 3 0 4
İKTB103 Hukukun Temel Kavramları 3 0 4
İKTB101 İktisada Giriş I 3 0 4
İŞLB104 İşletme Bilimine Giriş I 3 0 4
MAT115 Matematik I 3 0 4
TBT107 Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı 1 2 4
TDİ101 Türk Dili I 2 0 2
YDİ101 Yabancı Dil I (İngilizce) 2 0 2
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
ATİ102 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II 2 0 2
İŞLB202 Borçlar Hukuku 3 0 4
İŞLB204 Davranış Bilimleri 3 0 4
İŞLB201 Genel Muhasebeye Giriş II 3 0 4
İKTB201 İktisada Giriş II 3 0 4
İŞLB203 İşletme Bilimine Giriş II 3 0 4
MAT116 Matematik II 3 0 4
TDİ102 Türk Dili II 2 0 2
YDİ102 Yabancı Dil II (İngilizce) 2 0 2
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

2. Sınıf



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
İŞLB301 Finansal Yönetim I 3 0 4
İŞLB310 Pazarlama I 3 0 3
ÇEKO802 Sosyal Güvenlik Hukuku 3 0 5
İŞLB302 Ticaret Hukuku 3 0 5
İŞLB304 Üretim Yönetimi 3 0 5
İŞLB307 Yönetim Bilişim Sistemleri 3 0 4
İŞLB305 Yönetim Ve Organizasyon 3 0 4
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
İŞLB403 Bilgi Yönetimi 3 0 3
İŞLB414 Bilimsel Araştırma Teknikleri 1 2 5
İŞLB412 Doğal Kaynaklar Ekonomisi 3 0 3
İŞLB410 Finansal Yönetim II 3 0 3
İŞLB406 İnsan Kaynakları Yönetimi 2 0 3
İKTB303 İstatistik 3 0 5
İŞLB401 Pazarlama II 3 0 4
İŞLB411 Şirketler Muhasebesi 3 0 4
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

3. Sınıf



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
İŞLB503 Maliyet Muhasebesi 3 0 5
İŞLB504 Sayısal Yöntemler 3 0 5
İŞLB502 Tarım Ekonomisi 3 0 5
Seçmeli 3. SINIF GÜZ DÖNEMİ SEÇMELİ DERSLER() 15
İŞLB507 Elektronik Ticaret 3 0 5
UNİSEC-İBF 009 Girişimcilik 2 0 3
İŞLB510 Hizmet Pazarlaması 3 0 5
İŞLB506 İşletmelerde Çevre Yönetim Sistemleri 3 0 5
İŞLB501 İşletmelerde Lojistik Yönetimi 3 0 5
İŞLB509 Pazarlama İletişimi 3 0 5
Uİ 803 Türkiye-AB İlişkileri 3 0 5
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
İŞLB610 Şirketler Hukuku 3 0 5
İŞLB603 Türk Vergi Sistemi 3 0 5
İŞLB602 Yönetim Muhasebesi 3 0 5
Seçmeli 3 sınıf bahar dönemi (10acts)() 10
UNİSEC-İBF 009 Girişimcilik 2 0 3
İŞLB612 Marka Yönetimi 3 0 5
İŞLB605 Pazarlama Stratejileri 3 0 5
İŞLB613 Satış Yönetimi 3 0 5
ÇEKO201 Sosyal Politika 3 0 5
İŞLB606 Uluslararası İşletmecilik 3 0 5
Seçmeli kariyer planlama() 2
KRYP01 Kariyer Planlama 1 0 2
Üniversite Seçmeli Genel/Üniversite Seçmeli Ders Havuzundan Toplam 3 AKTS Alabilir 3
UNİSEC-CMF 005 AB ve Türkiye´de Çevre Politikaları(Çorlu Müh. Fak.-Çevr.Müh.) 2 0 3
UNİSEC-VEF 004 Apiterapi(Veteriner Fak.-Veteriner) 2 0 3
UNİSEC-İHF 009 Arapça´ya Giriş(İlahiyat Fak.-İlahiyat) 2 0 3
UNİSEC-CMF 010 Araştırma ve Raporlama Teknikleri(Çorlu Müh. Fak.-İnş.Müh.) 2 0 3
MİMS027 Araştırma Yöntemleri(Güz. San.,Tas. ve Mim. Fak.-Mimarlık) 3 0 3
UNİSEC-ZF 007 Bal Arısı Yetiştirme Teknikleri(Ziraat Fak.-Tar.Bytek.) 2 0 3
UNİSEC-SBF 003 Besin Hijyeni(S.B.F-Bes.Diy.) 2 0 3
UNİSEC-FEF 010 Bilim Tarihi(Fen - Edebiyat Fak.-Fizik) 2 0 3
UNİSEC-ZF 008 Bitki Gen Kaynakları(Ziraat Fak.-Tar.Bytek.) 2 0 3
ÇEKO405 Çalışan Sağlığı ve Güvenliği(İktisadi ve İdari Bil. Fak.-Çal.Eko.End.İlş) 3 0 5
UNİSEC-DİS 001 Diş Çürüğü Epidemiyolojisi ve Çürük Önleyici Yaklaşımlar(Spor Bil.Fak.-) 2 0 3
UNİSEC-DİS 002 Diş ve Diş Eti Sağlığı İçin Koruyucu Uygulamalar(Spor Bil.Fak.-) 2 0 3
UNİSEC-ZF 012 Doğada Yaşam ve Hayatta Kalma(Ziraat Fak.-Top.Bil.Bit.Bes.) 2 0 3
UNİSEC-GSF 009 Doğa Koruma Politikaları(Güz. San.,Tas. ve Mim. Fak.-Pey.Mim.) 2 0 3
UNİSEC-İBF 007 Ekolojik İktisat(İktisadi ve İdari Bil. Fak.-İkt) 2 0 3
UNİSEC-FEF 022 Etnobotanik Araştırmaları(Fen - Edebiyat Fak.-Coğrafya) 2 0 3
UNİSEC-ZF 005 Fonksiyonel Gıdalar (Ziraat Fak.-Gıd.Müh.) 2 0 3
UNİSEC-ZF 006 Girişimcilik(Ziraat Fak.-Tar.Ek.) 2 0 3
UNİSEC-ZF 006 Girişimcilik(Ziraat Fak.-Tar.Ek.) 2 0 3
UNİSEC-İHF 001 Güncel İnanç Problemleri(İlahiyat Fak.-İlahiyat) 2 0 3
UNİSEC-ZF 014 Hobi Amaçlı Kanatlı Üretimi(Ziraat Fak.-Zootek.) 2 0 3
UNİSEC-CMF 004 İklim Bilgisi(Çorlu Müh. Fak.-Çevr.Müh.) 2 0 3
UNİSEC-İHF 010 İleri Seviye Osmanlı Türkçesi(İlahiyat Fak.-İlahiyat) 2 0 3
UNİSEC-VEF 005 Medikal Fotoğrafçılık(Veteriner Fak.-Veteriner) 2 0 3
UNİSEC-ZF 013 Organik Hayvansal Üretim(Ziraat Fak.-Zootek.) 2 0 3
UNİSEC-ZF 009 Organik Tarım(Ziraat Fak.-Tar.Bitk.) 2 0 3
UNİSEC-CMF 009 Rekabet Yönetimi(Çorlu Müh. Fak.-End.Müh.) 2 0 3
UNİSEC-İBF 014 Siyaset Sosyolojisi(İktisadi ve İdari Bil. Fak.-Si.Bi.Ka.Yön.) 2 0 3
UNİSEC-İHF 008 Siyer-i Nebi(İlahiyat Fak.-İlahiyat) 2 0 3
UNİSEC-SPF 002 Spor ve Turizm(Spor Bil.Fak.-) 2 0 3
UNİSEC-CMF 006 Sürdürülebilirlik ve Yaşam Döngüsü Analizi(Çorlu Müh. Fak.-Çevr.Müh.) 2 0 3
UNİSEC-SBF 006 Teknoloji Bağımlılığı(S.B.F-Hemşirelik) 2 0 3
UNİSEC-FEF 006 Temel Arkeoloji Bilgisi(Fen - Edebiyat Fak.-arkeo) 2 0 3
UNİSEC302 Temel Japonca(Fen - Edebiyat Fak.-Fra.Dil.Ed.) 4 0 4
UNİSEC-FEF 004 Temel Japonca(Fen - Edebiyat Fak.-Alm.Dil.Ed.) 2 0 3
UNİSEC-ZF 010 Tıbbi ve Aromatik Bitkiler(Ziraat Fak.-Tar.Bitk.) 2 0 3
UNİSEC-DİS 003 Toplumda Ağız ve Diş Sağlığı Yönetimi(Spor Bil.Fak.-) 2 0 3
UNİSEC-HF 002 Tüketicinin Hakları ve Korunması(Hukuk Fakültesi-Hukuk) 2 0 3
UNİSEC-TMDK 001 Türk Müziği I(Türk Müziği Devlet Kons.-Çalgı Eğitimi) 2 0 3
MLYB701 Türk Vergi Sistemi I (İktisadi ve İdari Bil. Fak.-Maliye) 3 0 5
UNİSEC-İBF 004 Veri Bilimine Giriş(İktisadi ve İdari Bil. Fak.-Maliye) 2 0 3
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

4. Sınıf



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
İŞLB701 Finans Piyasaları Analizi 3 0 5
İŞLB702 Girişimcilik I 3 0 5
İŞLB710 Stratejik Yönetim 3 0 5
Seçmeli 4. SINIF GÜZ DÖNEMİ SEÇMELİ DERSLER() 15
İŞLB709 Güncel Pazarlama Yaklaşımları 3 0 5
LMİ113 Mesleki İngilizce I 3 0 5
İŞLB705 Muhasebe Bilgi Sİstemi 3 0 5
İŞLB703 Toplam Kalite Yönetimi 3 0 5
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
İŞLB812 Bitirme Ödevi 0 3 5
İŞLB810 Girişimcilik II 3 0 5
İŞLB803 Muhasebe Denetimi 3 0 5
Seçmeli işletme 4. sınıf bahar dönemi() 15
İŞLB801 Mali Tablolar Analizi 3 0 5
LMİ114 Mesleki İngilizce II 3 0 5
İŞLB808 Pazarlama Araştırmaları 3 0 5
İŞLB802 Proje Hazırlama ve Değerlendirme 3 0 5
İŞLB809 Türkiye Ekonomisi 3 0 5
İŞLB805 Uluslararası Pazarlama 3 0 5
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60