Program Başkanı ve Bologna koordinatörü: Vezir HARMAN vharman@nku.edu.tr 0282-250-4916
Program Türü
Lisans Programı
Kazanılan Derecenin Seviyesi
Lisans
Kazanılan Derece
İlahiyat programı 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılından itibaren 132 kredi meslek dersleri, 30 kredi pedagojik formasyon dersleri olmak üzere toplam 162 kredi olmak üzere en az 240 AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında ilahiyat alanında Lisans derecesine sahip olunur.
Eğitim Türü
Tam Zamanlı
Kayıt Kabul Koşulları
Lisans eğitimi için adayların lise diplomasına sahip olması ve Yüksek Öğretim Kurumları Sınavı ( YKS) AYT yeterlilik testlerinden yeterli puanı alması gerekir.
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
Mezuniyet Koşulları
Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin şartlarını sağlamaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240'dır. Öğrencilerin aynı zamanda varsa zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.
Program Amacı
İlahiyat Fakültesi dini araştırmalar alanında lisans ve lisansüstü düzeyde eğitim ve araştırma programları sunar. İlahiyat Fakültesi programının amacı; Temel İslam Bilimleri, Felsefe ve Din Bilimleri ve İslam Tarihi ve Sanatları alanlarında bu programda belirtilen mevcut mesleki derslerin yanı sıra öğretmenlik becerilerini geliştirerek pedagojik formasyon derslerini alarak, lisans sonrasında da bu bilgileri pratik ve mesleki alana yansıtmaktır.
Mezunların Mesleki Profilleri
İlahiyat programını pedagojik dersleri alarak ve stajını yaparak lise ve dengi okullarda Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi, İmam Hatip Liselerinde Meslek Dersi Öğretmeni olarak görev alabilirler. Fakülte mezunları Diyanet İşleri Başkanlığı bünyesinde çeşitli birimlerde çalışabilirler. Mezun öğrenciler, Milli Eğitim Bakanlığı ve Diyanet İşleri Başkanlığı dışında üniversitelerde araştırma görevlisi ve öğretim görevlisi olarak vazife alabilirler. Ayrıca diğer fakülte mezunları gibi, kamu ve özel kuruluşlarda yönetici, memur vb. kadrolarda, yine öğrenimleri süresince aldıkları formasyona göre, kütüphanecilik, arşivcilik gibi alanlarda çalışma imkânına sahiptirler.
Bir Üst Dereceye Geçiş
İlahiyat lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) ve Üniversitelerarası Kurul Yabancı Dil Sınavı (YDS,YÖKDİL) veya dengi bir dil sınavından geçerli not aldıkları takdirde lisansüstü programlarında öğrenim görebilirler.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav katkısı %30, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %70 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) en az 2.50 olması gerekir.
Eğitim Öğretim Metotları
Eğitim-öğretimde kullanılan başlıca metodlar şunlardır:
Anlatma/Takrir Metodu
Soru – Cevap Metodu
Problem Çözme Metodu
Tümevarım Metodu
Tümdengelim Metodu
Çözümleme Metodu
Grupla Çalışma Metodu
Tartışma Metodu
Münazara
Panel
Sempozyum
Beyin Fırtınası
Program Çıktıları
1-Alanıyla ilgili dini metinleri ve kavramları anlar ve yorumlar. 2-Alanıyla ilgili yenilikler ve ihtiyaçlar doğrultusunda eleştirel bakış açısına ve kendini geliştirme becerisine sahiptir. 3-Dini muhtevayı öğretime müsait kılacak etkili bir din eğitimi ve din hizmeti için gerekli olan strateji, yöntem ve teknikleri uygular. 4-Dinin asli unsurlarını beşeri unsurlarından ayırt eder. 5-Dinin insan hayatındaki yerini ve önemini fark eder. 6-Dinler hakkında bilgi sahibidir, kültürler arası diyalog ve bir arada yaşama becerisi geliştirir. 7-Hz. Peygamber’i çeşitli yönleriyle ve dindeki konumuyla tanır. 8-İnsanlık düşünce tarihini ana hatlarıyla bilir; din, bilim ve felsefe ilişkisini kavrar. 9-İslam’ın temel kaynakları çerçevesinde dini/ahlaki ihtiyaç ve sorunlara çözümler üretir. 10-İslami ilimleri gelişim süreçleri ve temel konuları bakımından analiz eder. 11-İslam inanç ve ibadet esaslarını akıl ve nakil çerçevesinde kavrar ve konuyla ilgili problemlere bilimsel metotlarla çözümler üretir. 12-İslam tarihi, coğrafyası, kültürü, düşüncesi ve medeniyeti hakkında bilgi sahibidir. 13-Klasik ve çağdaş mezhep ve dini akımların din ve toplumdaki yerini fark eder. 14-Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun olarak okuma ve metnini yorumlama becerisine sahiptir. 15-Milli, manevi ve ahlaki değerleri bilir ve bu değerlerin toplumda birleştirici ve bütünleştirici rolüne uygun tutum ve davranışlar gösterir. 16-Toplumun yapısal ve kültürel özelliklerinin farkındadır.