6
LİSANS
_____
EQF-LLL:
6. Düzey
_____
QF-EHEA:
1. Düzey |
1- Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. |
2- Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. |
3- Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır. |
4- Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. |
5- Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. |
6- Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır. |
|
1- Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. |
2- Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. |
3- Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
4- Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
5- Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. |
6- Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
|
1- Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alırve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
2- Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. |
3- Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
1- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
2- Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. |
3- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
4- Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
|
1- Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. |
2- Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler. |
3- Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. |
4- Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. |
5- Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
6- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
7- Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
8- Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar. |
|
1- Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. |
2- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
3- Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |
4- Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
5- Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
6- Milli Eğitim Temel Kanunu"nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde dir. |
7- Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
|