Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma | Sınavlar; ara (vize), yarıyıl sonu (final), bütünleme, mazeret, muafiyet ve tek ders sınavlarından ibarettir. Genel not ortalamasına katılan derslerden başarısız olan öğrencilere dönem sonunda bir bütünleme sınav hakkı verilir. Sınavlar; yazılı, sözlü, yazılı-sözlü ve uygulamalı yapılabilir. Sınavların hangi şekilde yapılacağına, ilgili anabilim dalı/dallarının görüşü alınarak, Fakülte Kurulu karar verir. Bu sınavların yapılacağı yer ve tarihler Dekanlık tarafından belirlenir ve sınavlardan en az 15 gün önce ilân edilir. Öğrenciler sınava ilân edilen gün, saat ve yerde girmek, kimlik belgeleri ile istenebilecek diğer belgeleri yanlarında bulundurmak zorundadırlar. Bir dersin final/bütünleme sınavından sonra öğrencinin o dersten başarılı sayılabilmesi için, ara sınav/sınavlar not ortalamasının %40’ı ile final/bütünleme sınav notunun %60’ının toplamı dikkate alınarak, 100 puan üzerinden en az 60 puan alması gerekir ve harf notu olarak verilir. Uygulaması olan derslerin sınavları teorik ve/veya pratik olarak yapılabilir. Uygulama sınavından alınan notun ara sınav, final ve bütünleme sınavı notuna katkı oranı ilgili anabilim dalı tarafından belirlenir. Derslerden alınan notların değerlendirmesi aşağıdaki tabloya göre yapılır.
Puan
|
Harfli Notu
|
Katsayı
|
Başarı Durumu
|
90-100
|
AA
|
4.00
|
Başarılı
|
80-89
|
BA
|
3.50
|
Başarılı
|
70-79
|
BB
|
3.00
|
Başarılı
|
65-69
|
CB
|
2.50
|
Başarılı
|
60-64
|
CC
|
2.25
|
Başarılı
|
50-59
|
DD
|
2.00
|
Başarısız
|
30-49
|
FD
|
1.00
|
Başarısız
|
0-29
|
FF
|
0.00
|
Başarısız
|
Ağırlıklı not ve genel ağırlıklı not ortalaması; Bir dersin ulusal kredisi ile o dersten alınan notun katsayısının çarpımı o dersin ağırlıklı notudur.
Genel Ağırlıklı Not Ortalaması (GANO), öğrencinin fakültenin eğitim-öğretim döneminin başlamasından itibaren aldığı bütün derslerin ağırlıklı notlarının toplamının aynı derslerin ulusal kredilerinin toplamına bölünmesi ile elde edilir. GANO hesaplamasında öğrencinin tekrar ettiği derslerden aldığı son notu dikkate alınır. GANO her yarıyıl sonunda yeniden hesaplanır. |
Eğitim Öğretim Metotları | Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.
Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:
EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ *
|
BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ
|
KULLANILAN ARAÇLAR
|
Ders
|
Dinleme ve Anlamlandırma
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz
|
Tartışmalı Ders
|
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler
|
Önceden planlanmış özel beceriler
|
|
Rol Yapma / Drama
|
Önceden planlanmış özel beceriler
|
Standart derslik teknolojileri, özel donanım
|
Problem Çözme
|
Önceden planlanmış özel beceriler
|
|
Vaka Çalışması
|
Önceden planlanmış özel beceriler
|
|
Beyin Fırtınası
|
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz
|
Küçük Grup Tartışması
|
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz
|
Gösterim
|
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
|
Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam
|
Benzetim
|
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
|
Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam
|
Seminer
|
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım
|
Grup Çalışması
|
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
|
İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları
|
Saha / Arazi Çalışması
|
Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
|
|
Laboratuar
|
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
|
Özel donanım
|
Ödev
|
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
|
İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta
|
Sözlü
|
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
|
|
İnceleme / Anket Çalışması
|
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
|
|
Panel
|
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım
|
Konuk Konuşmacı
|
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz,
özel donanım
|
Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
|
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
|
|
(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir. |
Program Çıktıları
1-Bilgi birikimi ve deneyimiyle ayırıcı tanı yapabilir, çözüm üretebilir ve uygun sağaltım yöntemlerini kullanabilir 2-Çiftlik yönetimi ile ilgili problemleri saptama, tanımlama formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisini kazanır 3-Disiplinler arası ekip çalışması yapabilme becerisini kazanır 4-Etkin yazılı ve sözlü iletişim becerisi kazanır, yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır 5-Hastalıklara ilgili olarak acil müdahale yapabilir, suni tohumlama, biyoteknoloji, doğum, operasyon ve tedavi etme becerilerini kazanır 6-Hayat boyu öğrenimin önemini kavrama ve uygulama becerisi, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri aktarabilme becerisini kazanır 7-Hayvan sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir 8-Hayvansal üretim uygulamaları için gerekli olan modern teknik araçları seçme ve kullanma becerisini kazanır 9-Hayvan yetiştirme ve beslenme ilkeleri ile hayvan ıslahı konularında yeterli bilgi ve deneyim kazanır 10-Her türlü bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ile diğer bilgi kaynaklarını etkin kullanabilme becerisini kazanır 11-Karşılaştırmalı olarak hayvan vücudunun gelişimi, yapısı ve işleyişini bilme becerisini kazanır 12-Mesleki açıdan her türlü proje yapma ve yürütebilme yeteneği, hayvancılık sektöründe çalışanların sağlığı ve iş güvenliği konularında bilinç oluşturabilme, hayvansal üretim uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık yaratabilme becerisini kazanır 13-Meslektaşları, diğer meslek mensupları, hasta sahibi ve işverenler ile iyi iletişim kurabilir 14-Veteriner hekimliği mesleği ile ilgili mesleki ve etik sorumluluk bilincini kazanır 15-Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı, gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır 16-Veteriner hekimlik ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleğin icrasını bu mevzuata göre yapar 17-Veteriner Hekimlik mesleğinin her alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir 18-Yeterli klinik ve laboratuvar bilgi birikimi ve becerisi kazanır, elde ettiği verileri değerlendirebilir |