http://fened-t.web.nku.edu.tr/

Tarih Lisans Programı

Programı Sunan Akademik BirimTarih
Program DirektörüBölüm Başkanı: Doç. Dr. Hasan DEMİRHAN Bologna Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi Egemen Çağrı MIZRAK
Program TürüLisans Programı
Kazanılan Derecenin SeviyesiLisans
Kazanılan DereceMezun olunduğunda Tarih Bölümü mezunu diplomasına sahip olunur. Unvanı ise Tarihçi´dir.
Eğitim TürüTam Zamanlı
Kayıt Kabul KoşullarıOrtaöğretimden Mezun Olmak
Önceki Öğrenmenin TanınmasıTürk Yüksek öğretim kurularında öncel öğrenimin tanınması süreci daha başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Namık Kemal Üniversitesinin tüm programlarında da öncel eğitimin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, bölümlerin müfredatlarında yer alan zorunlu Yabancı dil dersi için her öğretim yılı başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden kendi kendilerine öğrenme sürecini tamamlayan ya da değişik yollarla bu derslerdeki öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler bu sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar
Mezuniyet Koşulları Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin şartlarını sağlamaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240'dır. Öğrencilerin aynı zamanda varsa zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.
Program AmacıTarihçi ve araştırmacı yetiştiren Tarih Bölümünün mezunları, devlet ve özel kuruluşlarda öğretmenlik, arşiv, müze ve kütüphane gibi kurumlarda uzman ve araştırıcı olma imkanına sahiptir. Mezunlarımız yine tarihçi unvanıyla bağımsız çalışma imkanına da sahiptirler.
Mezunların Mesleki ProfilleriBölümümüzde dört yılın sonunda mezun olacak öğrencilerimiz şu alanlarda çalışma imkânı bulacaklardır: 1. Tarih Bölümlerinde akademik kariyer 2. Tarih Öğretmenliği 3. Devlet ve Kurum Arşivleri 4. Vakıflar Genel Müdürlüğü 5. Kültür Bakanlığı
Bir Üst Dereceye GeçişLisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar, ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Her dönem en az bir vize sınavı uygulanır. Vizelerin yanı sıra, her dönemin başında verilen dönem içeriğinde tarihleri belirtilen proje ve ödevler verilir. Her dönemin sonunda, öğrencinin final sınavına girmek zorundadır. Kriterler (ara sınav, proje, ödev ve final gibi) ve dönem sonu notuna etki oranları dönem başında dağıtılan ve/veya web sitesinde yayınlanan ders içerikleri açık biçimde belirtilir. Öğrenci yönetmeliği ve akademik takvime göre final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih ve yer ve zamanlarda yapılır. Öğrencinin dönem sonu notu ders sorumlusu tarafından ara sınav, proje, ödev ve final sınavı sonuçlarına göre verilir. 

Namık Kemal Üniversitesinde geçme notu 100 üzerinden 60’tır. Ancak Final ya da bütünleme sınav sonucunun en az 50 olması zorunludur. Sınavlar, tam not 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %40’ı ile yarıyıl/yıl sonu sınavında veya bütünleme sınavında alınan notun %60’ının toplamıdır. Ancak, bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ilgili fakülte/yüksekokul kurulunca karar alınmak ve yarıyıl başında ilan edilmek şartıyla ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile %50’si arasında, yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavında alınan notun %70’i ile %50’si arasında değişebilen ve oranlar toplamı %100 olacak şekilde de hesaplanabilir. Hesaplama sonucunda, ondalık noktadan sonra gelen ilk sayı beşten küçük ise bir alt tam sayıya, beş veya beşten büyük ise bir üst tam sayıya yükseltilerek kesinleştirilir.

http://oidb.nku.edu.tr/yonetmenlik/2011eos.pdf adresinde bulunabilir.

Dönem sonu-bütünleme notu dersin sorumlusu tarafından değerlendirme kriterleriyle birlikte Öğrenci İşlerine teslim edilir. Dönem sonu ve bütünleme notları öğrenci bilgi sisteminde yayınlanarak ilan edilir. 

Notlar:

Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir.  Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir.Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:

 

Puan

Harfli Notu

Katsayı

Başarı Durumu

90-100

AA

4.00

Başarılı

80-89

BA

3.50

Başarılı

70-79

BB

3.00

Başarılı

65-69

CB

2.50

Başarılı

60-64

CC

2.25

Başarılı

50-59

DD

2.00

Başarısız

30-49

FD

1.00

Başarısız

0-29

FF

0.00

Başarısız

 

Öğrenciler DD, FD yada FF aldıkları dersleri dersin açıldığı ilk dönem almak zorundadırlar.

Başarılı Öğrenciler

Önlisans/lisans öğrenimini tamamlayan ve genel ağırlıklı not ortalaması 3.00 ile 3.49 arasında olan öğrenciler onur öğrencisi; ortalaması 3.50 veya üstü olan öğrenciler ise yüksek onur öğrencisi olarak mezun olurlar.

 

Eğitim Öğretim Metotları

Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.

Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:

*EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ

KULLANILAN ARAÇLAR

Ders

Dinleme ve Anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Tartışmalı Ders

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Özel Destek / Yapısal Örnekler

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Rol Yapma / Drama

Önceden planlanmış özel beceriler

Standart derslik teknolojileri, özel donanım

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

KüçükGrup Tartışması

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösterim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Benzetim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Seminer

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Grup Çalışması

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları

Saha/Arazi Çalışması

Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Laboratuar

Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması

Özel donanım

Ödev

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta

Sözlü

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

 

İnceleme/Anket Çalışması

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Panel

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Konuk Konuşmacı

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz,
özel donanım

Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri/ Projeleri

Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler

 

(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.

Program Çıktıları

1-Bibliyografik repertuar, arşiv envanteri, elektronik referanslar gibi bilgi erişim araçlarını kullanama bilgi ve becerisine sahip olur.
2-Bireysel ve ekip çalışma becerisi kazanır, çalışmalarında bağımsız karar verebilme kabiliyetine sahip olarak, düşüncelerini sözlü, yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder.
3-Çağdaş bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak, kaynak ve metinleri disiplin kriterlerine uygun olarak değerlendirme ve uygun bir anlatı formu verme becerisi edinir.
4-Diğer beşeri bilimlerin araçlarını kullanma bilgi ve becerisini (edebiyat, diller tarihi, sanat tarihi, arkeoloji, antropoloji, sosyoloji, felsefe vb.) edinir.
5-Karşılaştırmalı bir perspektifle yerel, ulusal ve dünya tarihi bilgisine sahip olarak, tarihsel bilgi ve birikimini güncelleyebilme, geçmişle güncel olaylar arasındaki ilişkiyi kavrayabilme becerisini kazanır.
6-Kendi dilindeki tarihsel metinleri veya orijinal belgeleri okuma becerisi, özetleme veya transkripsiyon yapama ve uygun bir şekilde bilgileri tasnif etme becerisini kazanır.
7-Tarih alanında kabul edilmiş terminoloji, teknik ve yöntemleri kullanarak bilimsel araştırmalarını yazma ve sözlü olarak ifade etme becerisine sahip olur.
8-Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilimsel ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri takip ederek kendini geliştir, objektif davranma ve muhakeme becerisi kazanır

Müfredat

Tarih Kredili Ders Yapısı Şeması

Programlarımızın faaliyete geçtikleri eğitim öğretim yıllarına göre ilgili sınıflarda öğrencileri bulunmaktadır

1. Sınıf



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
ATİ101 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I 2 0 2
TARHB129 Eski Mezopatamya Tarihi 2 0 3
TARHB127 Eski Yunan Tarih Yazıcılığı 2 0 3
TARHB107 İslam Tarihi I 3 0 3
KRYP01 Kariyer Planlama 1 0 2
TARHB133 Orta Asya Tarihi I 3 0 3
TARHB135 Osmanlıca I 3 0 3
TARHB101 Tarih Metodolojisi I 3 0 4
TDİ101 Türk Dili I 2 0 2
YDİ101 Yabancı Dil I (İngilizce) 2 0 2
Seçmeli 1.sınıf Güz Dönemi() 3
TARHB131 Antik Pers Tarihi ve Kültürü 2 0 3
TARHB121 Mesleki İngilizce I 2 0 3
TARHB111 Oğuzlar 2 0 3
TARHB123 Rusça I 2 0 3
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
ATİ102 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II 2 0 2
TARHB130 Eski Mısır Tarihi 2 0 3
TARHB128 Eski Roma Tarih Yazıcılığı 2 0 3
TARHB108 İslam Tarihi II 3 0 3
TARHB106 Orta Asya Tarihi II 3 0 4
TARHB110 Osmanlıca II 4 0 4
TARHB102 Tarih Metodolojisi II 3 0 4
TDİ102 Türk Dili II 2 0 2
YDİ102 Yabancı Dil II (İngilizce) 2 0 2
Seçmeli 1.sınıf Bahar Dönemi() 3
TARHB132 Akademik Sunum ve İletişim Becerileri 2 0 3
TARHB112 İslam Öncesi Türklerde Sosyal ve Kültürel Yapı 2 0 3
TARHB124 Rusça II 2 0 3
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

2. Sınıf



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
TARHB235 Anadolu Kent Tarihi I 2 0 4
TARHB233 Eskiçağ Anadolu ve Trakya Tarihi I 2 0 4
TARHB203 Osmanlı Tarihi (1299-1453) I 3 0 4
TARHB201 Selçuklu Tarihi I 3 0 4
TARHB205 Tarih Metinleri I 3 0 5
Seçmeli 2. SINIF GÜZ DÖNEMİ 9AKTS() 6
TARHB211 Bizans Tarihi I 2 0 3
TARHB227 İlk Türk İslam Devletleri Tarihi I 2 0 3
TARHB231 Karadenizin Kuzeyindeki Türk Kavimler ve Rusya Tarihi I 2 0 3
TARHB249 Osmanlı Müesseseleri Tarihi 2 0 3
TARHB243 Türk Dış Politikası I 2 0 3
TARHB247 Türk Eğitim Tarihi I 2 0 3
Seçmeli Üniversite Genel Seçmeli Dersler() 3
UNİSEC-FEF 018 Uygarlık Tarihi 2 0 3
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
TARHB236 Anadolu Kent Tarihi II 2 0 4
TARHB234 Eskiçağ Anadolu ve Trakya Tarihi II 2 0 4
TARHB204 Osmanlı Tarihi (1299-1453) II 3 0 4
TARHB202 Selçuklu Tarihi II 3 0 4
TARHB206 Tarih Metinleri II 3 0 5
Seçmeli 2. SINIF BAHAR DÖNEMİ 9 AKTS() 9
TARHB346 Anadolu´nun Fethi ve Beylikler Dönemi 2 0 3
TARHB212 Bizans Tarihi II 2 0 3
TARHB228 İlk Türk İslam Devletleri Tarihi II 2 0 3
TARHB232 Karadenizin Kuzeyindeki Türk Kavimler ve Rusya Tarihi II 2 0 3
TARHB244 Türk Dış Politikası II 2 0 3
TARHB248 Türk Eğitim Tarihi II 2 0 3
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

3. Sınıf



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
TARHB307 Balkan Tarihi I 3 0 4
TARHB335 Ege ve Yunan Tarihi I 2 0 5
TARHB301 Osmanlı Tarihi (1453-1789) I 3 0 4
TARHB309 Türk Modernleşme Tarihi I 3 0 4
TARHB303 Yeniçağ Avrupa Tarihi I 3 0 4
Seçmeli 3. SINIF GÜZ DÖNEMİ 9 AKTS() 9
TARB335 Anadolu Selçuklu Devleti Tarihi I 2 0 3
TARHB337 Klasik Mitoloji 2 0 3
TARHB339 Osmanlı Paleografyası ve Diplomatikası I 2 0 3
TARHB331 Türk Harp Tarihi I 2 0 3
TARHB341 Türk Sanatı Tarihi I 2 0 3
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
TARHB308 Balkan Tarihi II 3 0 4
TARHB336 Ege ve Yunan Tarihi II 2 0 5
TARHB302 Osmanlı Tarihi (1453-1789) II 3 0 4
TARHB310 Türk Modernleşme Tarihi II 3 0 4
TARHB304 Yeniçağ Avrupa Tarihi II 3 0 4
Seçmeli 3. SINIF BAHAR DÖNEMİ 6 AKTS() 9
TARHB340 Osmanlı Paleografyası ve Diplomatikası II 2 0 3
TARHB344 Tarih Felsefesi 2 0 3
TARHB332 Türk Harp Tarihi II 2 0 3
TARHB342 Türk Sanatı Tarihi II 2 0 3
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

4. Sınıf



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
TARHB409 Bitirme Ödevi I 0 2 4
TARHB401 Osmanlı Tarihi (1789-1918) I 3 0 4
TARHB437 Roma Tarihi I 2 0 5
TARHB403 Tanzimat Dönemi Merkez ve Taşra Teşkilatı I 3 0 4
TARHB435 Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I 3 0 4
Seçmeli TARİH BÖLÜMÜ 4.SINIF GÜZ DÖNEMİ() 9
TARHB431 1.Dünya Savaşı Tarihi 2 0 3
TARHB429 Milli Mücadele Tarihi I 2 0 3
TARB429 Ortaçağ Bilim ve Eğitim Tarihi I 2 0 3
TARHB427 Sanat ve Mimarlık Tarihi I 2 0 3
TARHB439 Tarihi Vesikaları Araştırma ve İnceleme I 2 0 3
TARHB411 Türk Demokrasi Tarihi I 2 0 3
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
TARHB410 Bitirme Ödevi II 0 2 4
TARHB402 Osmanlı Tarihi (1789-1918) II 3 0 4
TARHB438 Roma Tarihi II 2 0 5
TARHB404 Tanzimat Dönemi Merkez ve Taşra Teşkilatı II 3 0 4
TARHB436 Türkiye Cumhuriyeti Tarihi II 3 0 4
Seçmeli TARİH BÖLÜMÜ 4.SINIF BAHAR DÖNEMİ() 9
TARHB432 II. Dünya Savaşı Tarihi 2 0 3
TARHB430 Milli Mücadele Tarihi II 2 0 3
TARHB444 Osmanlı Arşiv Belgeleri II 2 0 3
TARHB434 Safevi Devleti Tarihi 2 0 3
TARHB428 Sanat ve Mimarlık Tarihi II 2 0 3
TARHB440 Tarihi Vesikaları Araştırma ve İnceleme II 2 0 3
TARHB412 Türk Demokrasi Tarihi II 2 0 3
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60