Matematik Lisans Programı

Programı Sunan Akademik BirimMatematik
Program DirektörüProf. Dr. Mahmut ERGÜT AKTS Koordinatörü: Doç. Dr. Erdal BAYRAM
Program TürüLisans Programı
Kazanılan Derecenin SeviyesiLisans
Kazanılan DereceMezun öğrenci Matematik Lisans diploması ile ödüllendirilir.
Eğitim TürüTam Zamanlı
Kayıt Kabul KoşullarıOrtaöğretimden Mezun Olmak
Önceki Öğrenmenin TanınmasıTürk Yüksek öğretim kurularında öncel öğrenimin tanınması süreci daha başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Namık Kemal Üniversitesinin tüm programlarında da öncel eğitimin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, bölümlerin müfredatlarında yer alan zorunlu Yabancı dil dersi için her öğretim yılı başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden kendi kendilerine öğrenme sürecini tamamlayan ya da değişik yollarla bu derslerdeki öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler bu sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar
Mezuniyet Koşulları Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin şartlarını sağlamaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240'dır. Öğrencilerin aynı zamanda varsa zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.
Program AmacıMatematik ve matematik ile ilgili alanlarda daha ileri düzeyde çalışma yapmak isteyenlere temel bilgileri vermek, öğrencilerin eğilim ve yeteneklerine yönelik mezuniyet sonrası iş sahibi olabilecekleri programları uygulamak, profesyonel iş ve araştırma sürecinde; çağdaş düzeyde bilimsel düşünce ve araştırma yeteneğine sahip lisans düzeyinde matematikçi yetiştirmektir. Bu amaçla, Matematik Bölümünde genel olarak "bilimsel düşünme" yeteneğinin geliştirilmesine, özel olarak da pür matematik ve uygulamalı matematik alanlarında akademik çalışmalar yapabilecek bilim adamlarının yetişmesini sağlamaya yönelik öğretim yapılmaktadır.
Mezunların Mesleki ProfilleriÖğrenciler için en tavsiye edilen devam yolu, öğrencinin yüksek lisans, doktora vb. yaparak araştırmaya yönelmesidir. Mezun öğrencilerin, araştırma görevlisi olması için yeterli düzeyde ingilizce bilgisini gösteren bir sınavı ve ayrıca ALES sınavını geçmeleri gerekmektedir. Öğrenci araştırmaya yönelmek istemezse, formasyon alarak, matematik eğitmeni ve öğretmeni olabilir ve ya matematiğin kullanıldığı devlet kurumlarında çalışabilir. Bunun için KPSS sınavlarında başarı göstermesi gerekmektedir. Aynı şekilde, özel şirketlerde de çalışma pozisyonları bulma şansı yüksekdir.
Bir Üst Dereceye GeçişLisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar, ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Her dönem en az bir vize sınavı uygulanır. Vizelerin yanı sıra, her dönemin başında verilen dönem içeriğinde tarihleri belirtilen proje ve ödevler verilir. Her dönemin sonunda, öğrencinin final sınavına girmek zorundadır. Kriterler (ara sınav, proje, ödev ve final gibi) ve dönem sonu notuna etki oranları dönem başında dağıtılan ve/veya web sitesinde yayınlanan ders içerikleri açık biçimde belirtilir. Öğrenci yönetmeliği ve akademik takvime göre final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih ve yer ve zamanlarda yapılır.  Öğrencinin dönem sonu notu ders sorumlusu tarafından ara sınav, proje, ödev ve final sınavı sonuçlarına göre verilir. 

Namık Kemal Üniversitesinde geçme notu 100 üzerinden 60’tır. Ancak Final ya da bütünleme sınav sonucunun en az 50 olması zorunludur. Sınavlar, tam not 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile yarıyıl/yıl sonu sınavında veya bütünleme sınavında alınan notun %70’inin toplamıdır. Ancak, bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ilgili fakülte/yüksekokul kurulunca karar alınmak ve yarıyıl başında ilan edilmek şartıyla ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile %50’si arasında, yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavında alınan notun %70’i ile %50’si arasında değişebilen ve oranlar toplamı %100 olacak şekilde de hesaplanabilir. Hesaplama sonucunda, ondalık noktadan sonra gelen ilk sayı beşten küçük ise bir alt tam sayıya, beş veya beşten büyük ise bir üst tam sayıya yükseltilerek kesinleştirilir.

http://oidb.nku.edu.tr/yonetmenlik/2011eos.pdf adresinde bulunabilir.

Dönem sonu-bütünleme notu dersin sorumlusu tarafından değerlendirme kriterleriyle birlikte Öğrenci İşlerine teslim edilir. Dönem sonu ve bütünleme notları öğrenci bilgi sisteminde yayınlanarak ilan edilir. 

Notlar:

Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir.  Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir.Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:

 

Puan

Harfli Notu

Katsayı

Başarı Durumu

90-100

AA

4.00

Başarılı

80-89

BA

3.50

Başarılı

70-79

BB

3.00

Başarılı

65-69

CB

2.50

Başarılı

60-64

CC

2.25

Başarılı

50-59

DD

2.00

Başarısız

30-49

FD

1.00

Başarısız

0-29

FF

0.00

Başarısız

 

Öğrenciler DD, FD yada FF aldıkları dersleri dersin açıldığı ilk dönem almak zorundadırlar.

Başarılı Öğrenciler

Önlisans/lisans öğrenimini tamamlayan ve genel ağırlıklı not ortalaması 3.00 ile 3.49 arasında olan öğrenciler onur öğrencisi; ortalaması 3.50 veya üstü olan öğrenciler ise yüksek onur öğrencisi olarak mezun olurlar.

 

Eğitim Öğretim Metotları

 Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.

Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:

*EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ

KULLANILAN ARAÇLAR

Ders

Dinleme ve Anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Tartışmalı Ders

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Özel Destek / Yapısal Örnekler

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Rol Yapma / Drama

Önceden planlanmış özel beceriler

Standart derslik teknolojileri, özel donanım

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

KüçükGrup Tartışması

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösterim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Benzetim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Seminer

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Grup Çalışması

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları

Saha/Arazi Çalışması

Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Laboratuar

Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması

Özel donanım

Ödev

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta

Sözlü

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

 

İnceleme/Anket Çalışması

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Panel

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Konuk Konuşmacı

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz,
özel donanım

Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri/ Projeleri

Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler

 

(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.

Program Çıktıları

1-Bağımsız entelektüel düşünce yeteneği geliştirme
2-Karşılaştığı problem veya durumlara analitik ve eleştirel bir yaklaşım getirme, benzerlik kurma ile akıl yürütme ve entelektüel düşünmeyi geliştirme
3-Matematiği anlama, idrak etme ve etkili kullanma için gerekli analitik yetenekler ve perspektif geliştirme.
4-Matematiğin farklı alanlarındaki bilgileri birleştirerek, bireysel ve grup çalışması ile problem çözebilme ve başka çözümler için etkin sonuçlar çıkarabilme.
5-Matematiğin fiziksel ve sosyal bilimler ile ilgisini ve bu alanlardaki öneminin farkındalığını geliştirme.
6-Matematiğin, kapsamının, uygulamalarının, tarihinin, problemlerinin, metotlarının ve hem bir bilim hem de entelektüel bir disiplin olarak insanlığa yararlarının kapsamlı bilgisini gösterme
7-Matematiksel ifadeleri okuma, anlama, formülleştirme ve uygulama
8-Matematikteki ve günlük hayattaki doğru ve yanlış ispatları ayırt edebilme.
9-Semboller, matematiksel ifadeler ve grafikler kullanarak yazılı ve sözlü anlatım becerisi gösterme
10-Teknolojiyi, matematiği incelemede, anlamada ve uygulamada etkin bir araç olarak kullanma.
11-Tümevarım, olmayana ergi gibi yöntemleri kullanarak ya da aksiyomları ve daha önce ispatlanmış teoremleri kullanarak ispat yapabilme
12-Yaşam boyu bilimsel sorgulama, öğrenme ve üretmeye eğilimli olma

Müfredat

Matematik Kredili Ders Yapısı Şeması



1. Sınıf



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
MATB107 Analitik Geometri I 4 0 5
MATB105 Analiz I 4 2 6
ATİ101 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I 2 0 2
MATB109 Fizik l 3 2 5
KRYP01 Kariyer Planlama 1 0 2
MATB103 Soyut Matematik I 4 0 6
TDİ101 Türk Dili I 2 0 2
YDİ101 Yabancı Dil I (İngilizce) 2 0 2
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
MATB120 Analitik Geometri II 4 0 6
MATB112 Analiz II 4 2 7
ATİ102 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II 2 0 2
MATB108 Fizik lI 3 2 5
MATB104 Soyut Matematik II 4 0 6
TDİ102 Türk Dili II 2 0 2
YDİ102 Yabancı Dil II (İngilizce) 2 0 2
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

2. Sınıf



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
MATB221 Adi Diferansiyel Denklemler 4 0 5
MATB211 Analiz III 4 2 7
MATB203 Bilgisayar Proglamlama I 2 2 4
MATB201 Lineer Cebir I 4 0 6
MATB209 Olasılık ve İstatistik 4 0 5
Üniversite Seçmeli Genel/Üniversite Seçmeli Ders Havuzundan Toplam 3 AKTS Alabilir 3
UNİSEC-CMF 005 AB ve Türkiye´de Çevre Politikaları(Çorlu Müh. Fak.-Çevr.Müh.) 2 0 3
UNİSEC-SBF 001 AfetIerde Risk Yönetimi(S.B.F-Ac.Yrd.Af.Yön) 2 0 3
UNİSEC-FEF 007 Anadolu Kültür Tarihi ve Arkeolojisi(Fen - Edebiyat Fak.-arkeo) 2 0 3
UNİSEC-CMF 010 Araştırma ve Raporlama Teknikleri(Çorlu Müh. Fak.-İnş.Müh.) 2 0 3
UNİSEC-ZF 007 Bal Arısı Yetiştirme Teknikleri(Ziraat Fak.-Tar.Bytek.) 2 0 3
UNİSEC-ZF 008 Bitki Gen Kaynakları(Ziraat Fak.-Tar.Bytek.) 2 0 3
HUK3107 Çevre Hukuku(Hukuk Fakültesi-Hukuk) 2 0 3
BYLB125 Çevre ve Toplum (Fen - Edebiyat Fak.-Biyoloji) 3 0 3
UNİSEC-ZF 012 Doğada Yaşam ve Hayatta Kalma(Ziraat Fak.-Top.Bil.Bit.Bes.) 2 0 3
UNİSEC-FEF 011 Düşünce Tarihi(Fen - Edebiyat Fak.-Fra.Dil.Ed.) 2 0 3
UNİSEC-CMF 012 Elektrikli Araçlar(Çorlu Müh. Fak.-Mak.Müh.) 2 0 3
UNİSEC-CMF 007 Elektrotekniğin Temellerine Giriş(Çorlu Müh. Fak.-Elek-Elektro Müh.) 2 0 3
UNİSEC-İHF 011 Endülüs Medeniyeti(İlahiyat Fak.-İlahiyat) 2 0 3
UNİSEC-GSF 010 Filmlerle Sosyoloji(Güz. San.,Tas. ve Mim. Fak.-Radyo,Televizyon ve Sinema) 2 0 3
UNİSEC-ZF 005 Fonksiyonel Gıdalar (Ziraat Fak.-Gıd.Müh.) 2 0 3
UNİSEC-ZF 006 Girişimcilik(Ziraat Fak.-Tar.Ek.) 2 0 3
UNİSEC-İBF 009 Girişimcilik(İktisadi ve İdari Bil. Fak.-İşlt.) 2 0 3
UNİSEC-İHF 001 Güncel İnanç Problemleri(İlahiyat Fak.-İlahiyat) 2 0 3
UNİSEC-ZF 014 Hobi Amaçlı Kanatlı Üretimi(Ziraat Fak.-Zootek.) 2 0 3
UNİSEC-CMF 004 İklim Bilgisi(Çorlu Müh. Fak.-Çevr.Müh.) 2 0 3
UNİSEC-İHF 010 İleri Seviye Osmanlı Türkçesi(İlahiyat Fak.-İlahiyat) 2 0 3
UNİSEC-HF 001 İletişim ve Sosyal Medya Hukuku(Hukuk Fakültesi-Hukuk) 2 0 3
UNİSEC-VEF 002 İnsan-Hayvan Bağı ve Etkileşimi(Veteriner Fak.-Veteriner) 2 0 3
UNİSEC-İHF 012 İslam Ülkeleri Tarih ve Coğrafyası(İlahiyat Fak.-İlahiyat) 2 0 3
UNİSEC-GSF 006 İzleyicinin Bakışından Resim(Güz. San.,Tas. ve Mim. Fak.-Resim) 2 0 3
UNİSEC-VEF 001 Kalıntı ve Halk Sağlığı(Veteriner Fak.-Veteriner) 2 0 3
UNİSEC-İHF 004 Kur’an Okumaya Giriş(İlahiyat Fak.-İlahiyat) 2 0 3
UNİSEC-VEF 003 Medikal Terminoloji(Veteriner Fak.-Veteriner) 2 0 3
UNİSEC-ZF 013 Organik Hayvansal Üretim(Ziraat Fak.-Zootek.) 2 0 3
UNİSEC-ZF 009 Organik Tarım(Ziraat Fak.-Tar.Bitk.) 2 0 3
UNİSEC-İBF 016 Orta Doğu’da Savaş ve Düzen (İktisadi ve İdari Bil. Fak.-Ulus.İliş.) 2 0 3
UNİSEC-CMF 002 Ortopedik ve Dental Malzemeler(Çorlu Müh. Fak.-Biyomed.Müh.) 2 0 3
UNİSEC-FEF 021 Tarım Tarihi ve Coğrafyası(Fen - Edebiyat Fak.-Coğrafya) 2 0 3
UNİSEC302 Temel Japonca(Fen - Edebiyat Fak.-Alm.Dil.Ed.) 4 0 4
UNİSEC-FEF 004 Temel Japonca(Fen - Edebiyat Fak.-Alm.Dil.Ed.) 2 0 3
UNİSEC-ZF 010 Tıbbi ve Aromatik Bitkiler(Ziraat Fak.-Tar.Bitk.) 2 0 3
UNİSEC-İBF 011 Toplumsal Yaşam Kadın ve Ekonomi(İktisadi ve İdari Bil. Fak.-Maliye) 2 0 3
UNİSEC-FEF 023 Tüketim Sosyolojisi(Fen - Edebiyat Fak.-Sosyoloji) 2 0 3
UNİSEC-TMDK 001 Türk Müziği I(Türk Müziği Devlet Kons.-Çalgı Eğitimi) 2 0 3
UNİSEC-FEF 018 Uygarlık Tarihi(Fen - Edebiyat Fak.-Tarih) 2 0 3
UNİSEC-ZF 001 Yeni Kültür Bitkileri(Ziraat Fak.-BhBtk.) 2 0 3
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
MATB212 Analiz IV 4 2 7
MATB204 Bilgisayar Proglamlama II 2 2 5
MATB214 Kısmi Diferansiyel Denklemler 4 0 7
MATB202 Lineer Cebir II 4 0 5
MATB216 Topolojiye Giriş 4 0 6
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

3. Sınıf



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
MATB375 Diferansiyel Geometri I 4 0 5
MATB315 Fonksiyonel Analiz I 4 0 6
MATB311 Kompleks Fonksiyonlar Teorisi I 4 0 7
MATB313 Soyut Cebir ve Sayılar Teorisi I 4 0 7
Seçmeli MATEMATİK BÖLÜMÜ 3. SINIF GÜZ DÖNEMİ SEÇMELİ DERSLERİ() 5
MATB355 Vektörel Analiz 4 0 5
MATB381 Yazılıma Giriş 4 0 5
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
MATB376 Diferansiyel Geometri II 4 0 5
MATB316 Fonksiyonel Analiz II 4 0 6
MATB312 Kompleks Fonksiyonlar Teorisi II 4 0 7
MATB314 Soyut Cebir ve Sayılar Teorisi II 4 0 7
Seçmeli MATEMATİK BÖLÜMÜ 3. SINIF BAHAR DÖNEMİ SEÇMELİ DERSLERİ() 5
MATB390 Fourier Analizi 4 0 5
MATB386 Yaklaşım Teorisi 4 0 5
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

4. Sınıf



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
MATB413 Reel Analiz 4 0 6
Seçmeli MATEMATİK BÖLÜMÜ 4.SINIF GÜZ YARIYILı() 24
MATB415 Diferansiyel Denklemler ve Modelleme 4 0 6
MATB439 Mesleki İngilizce I 4 0 6
MATB427 Optimizasyon 4 0 6
MATB437 Programlama Dili ile Temel İstatistiksel Yöntemler 4 0 6
MATB409 Projektif Geometri I 4 0 6
MATB491 Uygulamalı Matematik I 4 0 6
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
MATB408 Bitirme Ödevi 0 2 6
Seçmeli MATEMATİK BÖLÜMÜ 4.SINIF BAHAR DÖNEMİ() 24
MATB438 Çok Değişkenli İstatistik 4 0 6
MATB434 Grup Teorisi 4 0 6
MATB428 Matematiksel Fizikte Varyasyon Yöntemleri 4 0 6
MATB450 Mesleki İngilizce II 4 0 6
MATB410 Projektif Geometri II 4 0 6
MATB492 Uygulamalı Matematik II 4 0 6
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60