Fizyoterapi Ön lisans Programı

Programı Sunan Akademik BirimFizyoterapi
Program DirektörüBölüm Başkanı: Öğr. Gör. Demet TERZİ & Program Koordinatörü: Öğr. Gör. Hatice Sevil ARSLAN
Program TürüÖn lisans Programı
Kazanılan Derecenin SeviyesiÖnlisans
Kazanılan DereceMezun olunduğunda önlisans diplomasına sahip olunur. Ünvanı ise Fizyoterapi Teknikeri´dir.
Eğitim TürüTam zamanlı
Kayıt Kabul KoşullarıBu programa TYT puan türü sonuçlarına göre ÖSYM tarafından merkezi yerleştirme ile öğrenci alınmaktadır.
Önceki Öğrenmenin TanınmasıÖnceki öğrenme, bireylerin yükseköğretim kurumu dışında, iş ve günlük yaşam deneyimleri yoluyla edindikleri bilgi, beceri ve yetkinlikleri kapsar. Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi’nin yönergesine göre, bu öğrenmelerin tanınması, muafiyet sınavları, portfolyo değerlendirmeleri ve akredite kuruluşlardan alınan sertifikaların değerlendirilmesi gibi yöntemlerle gerçekleştirilir. Önceki öğrenmenin tanınması için başvurular, öğrencinin kayıt olduğu ilk akademik yılda yapılmalıdır; daha sonraki başvurular kabul edilmez.En fazla 15 AKTS kredilik ve en fazla 5 ders tanınabilir.Başvurular, ilgili akademik birimlerin yönetim kurulları ve "Önceden Kazanılmış Yeterliliklerin Tanınması Komisyonu" tarafından değerlendirilir. Bölümlerin müfredatlarında yer alan zorunlu Yabancı dil dersi için her öğretim yılı başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden kendi kendilerine öğrenme sürecini tamamlayan ya da değişik yollarla bu derslerdeki öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler bu sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar.
Mezuniyet Koşulları Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin şartlarını sağlamaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 120'dır. Öğrencilerin aynı zamanda varsa zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.
Program AmacıTeknolojinin gelişmesi ve tıp alanındaki ilerlemeler sonucu tedavi imkanları ve yaşam süresi artmıştır. Bu bağlamda ülkemizde ve dünyada bir takım sağlık problemleri sonucu belli yetersizlik ve sakatlıklarla yaşamına devam etmek zorunda olan bireylerin sayısı da artmıştır. Bölüm sağlıklı veya engelli, yaşlı, yetişkin ya da çocuk bireylerde insan yaşamının aktif ve bağımsız olmasını sağlamak; yaşam kalitesini artırmak için bilimsel esaslara dayalı fiziksel, psikolojik, sosyal, çevresel ve toplumsal yaklaşımları içeren fizyoterapi çalışmalarını uygulayabilmek ve toplumun gelişimi ile üretkenliğinin artmasına katkıda bulunmak için geniş bir alanda hizmet verecek fizyoterapi teknikerleri mezun etmeyi hedeflemektedir.Bu program, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında bilimsel bir bakış açısı ve mesleki etik prensipler doğrultusunda, sağlıklı kişilerin fiziksel sağlıklarını korumak ve geliştirmek, doğuştan veya sonradan herhangi bir nedenle bozukluk, aktivite kısıtlanması ve katılım sorunları olan kişilerin işlevselliklerini ve aktivitelerini en üst düzeye çıkararak toplumsal katılımlarını sağlamak için gerekli bilgilerle değerlendirme, problem çözme ve klinik karar verme becerisine sahip, eleştirel, yorumlayıcı ve açıklayıcı bir bakış açısı ile bilimsel çalışmalar yapabilen, yaşam boyu öğrenme ve etkin disiplinler arası çalışma prensibi doğrultusunda alanda bilgi üretebilen fizyoterapi teknikerleri yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Mezunların Mesleki ProfilleriÜlkemizde ve dünyada fizyoterapi uygulamaları her geçen gün daha da önemli ve gerekli bir hale gelmektedir. ülkemizde de son yıllarda fizyoterapiye artan bir eğilim ve ihtiyaç oluşmaktadır. bu nedenle mezunlarımız oldukça geniş bir çalışma alanına sahiplerdir. Bu programdan mezun olanlar, sağlık personeli olarak kamu ve özel sektördeki hastanelerde, Ulusal ve uluslararası Yataklı Tedavi Merkezlerindeki (Üniversite, Devlet vb...), Ortopedi ve Travmatoloji, Nöroloji / Pediatrik Nöroloji, Psikiyatri, Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon, Beyin ve Sinir Cerrahisi, Genel Cerrahi, Kardiyoloji, Kalp damar cerrahisi, Göğüs Hastalıkları - Göğüs Cerrahisi, Çocuk hastalıkları, Üroloji, Onkoloji, Kadın Doğum, Kulak-Burun-Boğaz, Tüm Yoğun Bakım Servisleri, Plastik Cerrahi Servisleri, Yanık Üniteleri, Romatoloji bilim dallarına ait servislerde, Acil Servis Üniteleri ve Diş Ünitelerinde, Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezlerinde, Protez-Ortez üretim ve rehabilitasyon merkezlerinde, Birinci Basamak Sağlık Hizmetleri veren kuruluşlarda, Endüstri Alanlarında, Okullarda, Spor Kulüplerinde, Huzur Evlerinde, Mesleki Rehabilitasyon Merkezlerinde, kaplıca-kür Merkezlerinde, Dal Merkezlerinde, Evde Bakım Merkezlerinde sağlık turizmine yönelik otellerde özel veya kamu görevi yapabilirler.
Bir Üst Dereceye GeçişMezun öğrenciler Dikey Geçiş Sınavında başarılı oldukları takdirde üniversitelerin Fizyoterapi Rehabilitasyon Bölümlerinde eğitim almaya devam edebilmektedirler.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

 

Her dönem en az 1 arasınav 1 dönem sonu sınavı uygulanır. Uygulamalı derslerde Uygulama notları uygulama yerlerindeki değerlendirmeleri ya da öğretim elemanının kararına bağlı olarak 2. vize sınavı olarak notlandırılabilmektedir. Vizelerin yanı sıra, her dönemin başında verilen dönem içeriğinde tarihleri belirtilen proje ve ödevler verilir. Her dönemin sonunda, öğrenciler final sınavına girmek zorundadır. Öğrenci yönetmeliği ve akademik takvime göre vize ve final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih, yer ve zamanlarda yapılır.

Öğrencinin dönem sonu notu ders sorumlusu tarafından ara sınav, proje, ödev ve final sınavı sonuçlarına göre verilir. Namık Kemal Üniversitesinde geçme notu 100 üzerinden 60’tır. Ancak  Sınavlar, tam not 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile yarıyıl/yıl sonu sınavında veya bütünleme sınavında alınan notun %70’inin toplamıdır. Ancak, bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ilgili fakülte/yüksekokul kurulunca karar alınmak ve yarıyıl başında ilan edilmek şartıyla ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile %50’si arasında, yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavında alınan notun %70’i ile %50’si arasında değişebilen ve oranlar toplamı %100 olacak şekilde de hesaplanabilir. Hesaplama sonucunda, ondalık noktadan sonra gelen ilk sayı beşten küçük ise bir alt tam sayıya, beş veya beşten büyük ise bir üst tam sayıya yükseltilerek kesinleştirilir.

 

Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir: 

Puan

Harfli Notu

Katsayı

Başarı Durumu

90-100

AA

4.00

Başarılı

80-89

BA

3.50

Başarılı

70-79

BB

3.00

Başarılı

65-69

CB

2.50

Başarılı

60-64

CC

2.00

Başarılı

50-59

DD

1.50

Başarısız

30-49

FD

1.00

Başarısız

0-29

FF

0.00

Başarısız

Öğrenciler DD, FD yada FF aldıkları dersleri dersin açıldığı ilk dönem almak zorundadırlar. Önlisans/lisans öğrenimini tamamlayan ve genel ağırlıklı not ortalaması 3.00 ile 3.49 arasında olan öğrenciler onur öğrencisi; ortalaması 3.50 veya üstü olan öğrenciler ise yüksek onur öğrencisi olarak mezun olurlar.

 

 

 

 

Eğitim Öğretim Metotları

Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.

Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:

EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ *

BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ

KULLANILAN ARAÇLAR

Ders

Dinleme ve Anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Tartışmalı Ders

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Özel Destek / Yapısal Örnekler

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Rol Yapma / Drama

Önceden planlanmış özel beceriler

Standart derslik teknolojileri, özel donanım

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Küçük Grup Tartışması

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösterim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Benzetim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Seminer

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Grup Çalışması

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları

Saha / Arazi Çalışması

Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Laboratuar

Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması

Özel donanım

Ödev

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta

Sözlü

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

 

İnceleme / Anket Çalışması

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Panel

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Konuk Konuşmacı

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz,
özel donanım

Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri

Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler

 


(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir

Program Çıktıları

1-Alanında temel düzeydeki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2-Alanında ulusal ve uluslar arası literatürü takip eder, sağlık hizmeti verdiği bireylerle ilişkilendirir ve gelişmeleri meslektaşları ile paylaşır.
3-Atatürk ilke ve inkılaplarının doğru anlaşılmasını sağlayarak, Atatürk’ün liderlik ettiği aydınlık yolda tüm insanlara eşit hizmet vermeyi en temel görevi olarak benimser.
4-Bilimsel gelişimi destekleyen araştırma, proje ve etkinliklere katılım sağlar.
5-Fizik tedavi teknikleri uygulamalarında sağlık bilişim sistemlerini kullanır.
6-Fizyoterapi uygulamalarında karşılaşılabilecek öngörülemeyecek sorunları çözmek konusunda yaratıcı fikirler öne sürebilir.
7-Güvenli iş ortamı gerekliliklerini, risk ve tehlikeleri yorumlama becerisine sahip olur.
8-Her bireyin değerini ve saygınlığını koruyarak, sağlığın korunması, geliştirilmesi, sürdürülmesi ve ihtiyaç duyulduğunda düzeltilmesi için gerekli tedaviyi anlar, açıklar ve etkin bir şekilde uygulayabilir.
9-Mesleki düzeyde nitelikli iletişim kurabilir ve terminolojiyi doğru bir şekilde kullanabilir.
10-Mesleki uygulamalarında sağlık hizmetleri yönetimi, davranış bilimleri gibi diğer alanlardan edindiği bilgiyi uygulamaları ile bütünleştirerek kullanır.
11-Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak sağlığı değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır.
12-Sunduğu sağlık hizmetlerini etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda sunar.
13-Sunduğu sağlık uygulamalarında farklı disiplinlerle iş birliği içersinde sorumluluk alır.
14-Temel düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
15-Uygulamalarında eleştirel düşünme becerisini kullanarak meslek bilgi ve deneyimini bilimsel ve güncel verilere dayandırır.
16-Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile alanı ile ilgili kanıta dayalı uygulamaları sunar.

Müfredat

Fizyoterapi Kredili Ders Yapısı Şeması



1. Sınıf



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
FZT111 Anatomi-I 2 1 4
ATİ101 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I 2 0 2
TLP101 Fizyoloji 2 0 3
FZT110 Fizyoterapide Temel Ölçme ve Değerlendirme 2 2 5
FZT206 Normal Motor Gelişim 2 0 3
FZT101 Tıbbi Terminoloji 2 0 3
TDİ101 Türk Dili I 2 0 2
YDİ101 Yabancı Dil I (İngilizce) 2 0 2
Seçmeli GÜZ DÖNEMİ 1.SINIF SEÇMELİ DERSLER() 6
FZT108 Enfeksiyon Hastalıkları 2 0 3
FZT109 İş Sağlığı ve Güvenliği-I 2 0 3
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
FZT215 Anatomi ll 2 1 4
ATİ102 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II 2 0 2
FZT204 Biyomekani ve Kinezyoloji 2 0 3
FZT201 Egzersiz Fizyolojisi 2 0 3
FZT202 Fizik Tedavi Yöntemleri I 2 16 6
TDİ102 Türk Dili II 2 0 2
YDİ102 Yabancı Dil II (İngilizce) 2 0 2
Seçmeli BAHAR DÖNEMİ 1.SINIF SEÇMELİ DERSLER() 8
FZT205 Beslenme İlkeleri 2 0 3
DAB002 Davranış Bilimleri 2 0 2
FZT106 Ortez ve Protez 2 0 3
Seçmeli Üniversite Genel Seçmeli() 3
UNİSEC-SHMYO 009 Beslenme İlkeleri 2 0 3
Toplam AKTS: 33
Yıllık Toplam AKTS: 63

2. Sınıf



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
FZT306 Bilgi ve İletişim Teknolojisi 2 2 3
FZT316 Fizik Tedavi Yöntemleri II 2 20 8
FZT314 Hidroterapi-Balneoterapi 2 0 3
FZT214 Masaj 2 0 3
FZT313 Romatolojik Hastalıklar 2 0 2
FZT310 Terapotik Egzersiz 2 0 2
Seçmeli GÜZ DÖNEMİ 2.SINIF SEÇMELİ DERSLER() 6
FZT308 Geriatrik Hastalıklar 2 0 3
İLY005 İlk Yardım 2 0 3
Seçmeli Üniversite Genel Seçmeli() 3
UNİSEC-SHMYO 007 Geriatrik Hastalıklar 2 0 3
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
FZT415 Fizik Tedavi Yöntemleri lll 2 20 11
FZT412 Nörolojik Hastalıklar 2 0 4
FZT403 Ortopedik Hastalıklar 2 0 3
FZT404 Pediatri 2 0 3
Seçmeli BAHAR DÖNEMİ 2.SINIF SEÇMELİ DERSLER() 9
FZT406 Araştırma Yöntem ve Teknikleri 2 0 3
FZT405 İş ve Uğraşı Terapisi 2 0 3
FZT407 Sağlık Hizmetleri Yönetimi 2 0 3
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60