Programı Sunan Akademik Birim | Yönetim ve Organizasyon (YL)(İÖ) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Direktörü | Doç. Dr. S. Ahmet MENTEŞ (ABD Başkanı) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Türü | Yüksek lisans-tezsiz Programı | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Yüksek Lisans | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece | Sosyal Bilimleri Enstitüsü bünyesinde yer alan İşletme Anabilim Dalında yüksek lisans çalışmasını başarıyla tamamlayan mezunlara Yüksek Lisans diploması verilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Türü | Tam Zamanlı | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kayıt Kabul Koşulları | (1) Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların; bir lisans diplomasına sahip olmaları gerekir. (2) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde başarı notu; mülakat puanının %70’i ve lisans mezuniyet ağırlıklı not ortalamasının %30’u dikkate alınarak yapılır. Bir adayın başarılı sayılabilmesi için başarı notunun en az 65 olması gerekir. En yüksek puandan en küçüğe doğru sıralama yapılarak ilan edilen kontenjan kadar öğrenci alınır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Önceki Öğrenmenin Tanınması | İlgili üniversite veya yüksek teknoloji enstitü içindeki başka bir enstitü anabilim dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, ilgili anabilim dalında ilan edilmiş olan yatay geçiş kontenjanına başvurabilir. Yatay geçiş; ilgili anabilim dalı başkanlığının uygun görüşü ve enstitü yönetim kurulu kararı ile olur. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezuniyet Koşulları |
Bu Yüksek Lisans programında öğrenim gören öğrenciler, 21 yerel kredilik en az 7 ders almakla, 120 AKTS alarak 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmakla Bir yüksek lisans tezi hazırlamak ve savunmakla, Programlarında öngörülen tüm derslerden en az CC/S notu ile başarılı olmakla yükümlüdürler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Amacı | Bu program, lisans derecesini işletme ve işletme dışı alanlardan almış ve ağırlıklı olarak çalışan ya da iş deneyimi olan adaylara yöneliktir. Programın amacı; öğrencileri işletme yöneticiliği alanında son gelişmeleri kapsayan bilgilerle donatmak, yönetim sürecini, bir bütün olarak kavrayıp sorunları irdelemek ve içinde bulunulan koşullara uygun sonuçlara ulaşma yeteneği kazandırmaktır. Artan rekabet ortamında örgütlerin daha profesyonel ve en son bilgi ve tekniklerle donatılmış işletme eğitimi almış bireyler tarafından yönetilmesi daha önemli hale gelmiştir. Bu nedenle programdan mezun olan öğrencilerin, küreselleşmenin ve rekabetin arttığı iş dünyasında etkin bir rol oynamaları, yönetim sürecinde değişime önderlik etmeleri ve yön vermelerini sağlayacak şekilde bir eğitime sahip olmaları sağlanmaktadır. Programın içeriği iş hayatında karşılaşabilecekleri zorluklara hazır olmalarını sağlayacak şekilde kurumsal ve uygulamaya dönük bilgileri içermekte ve ayrıca işletme uygulamaları yaptırmak suretiyle analitik ve sistemli bir düşünce yapısı geliştirmelerine olanak verecek şekilde hazırlanmıştır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezunların Mesleki Profilleri | Program mezunları tez/proje sürecini başarıyla tamamlarlarsa akademik kariyerlerine devam edebilirler. Ayrıca bankacılık, finans, danışmanlık, denetim, sigortacılık, turizm, taşımacılık gibi sektörlerde faaliyet gösteren özel firmalarda değişik kademelerde görev alabilmekte veya Merkez Bankası, Hazine Müsteşarlığı, Maliye Bakanlığı gibi devlet kurumlarında çalışabilmektedirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir Üst Dereceye Geçiş | Yüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar, ALES sınavından geçerli notu almaları , İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarında doktora programlarına başvurabilir ve mülakat sınavında başarılı olmaları halinde kabul edilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma | Başarılı sayılmak için başarı notunun yüksek lisans programında en az 65 puan olması gerekir. Notlar Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir. Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir. Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Öğretim Metotları | Eğitim Öğretim Metotları: Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:
(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Çıktıları1-Alanı ile ilgili konularda, ferdi veya grup olarak araştırma, geliştirme ve yürütme konularının önemini açıklayabilme2-Analitik düşünerek analiz eden ve problemler karşısında kazandığı bilgiyle beceriyi uygulayabilme 3-Bilimsel bilgiye ulaşma yollarını bilir, bilim ve teknolojideki en son gelişmeleri takip eder ve kendisini buna göre yetiştirir, kendine özgüveni olur; gelişmeye, düşünmeye, düşündüklerini paylaşmaya açık olarak yetişir, ülkesini sever ve korumak için çalışır ve bu sonuç programın başarısının somut göstergesi olur 4-Bireysel inisiyatif alabilmekle beraber ekip ruhuna uygun davranışlar sergileme 5-Davranışlarında etik kurallara uyabilme 6-Ekip çalışmalarına uyumlu olmak için bir araya gelerek tartışabilecekleri, araştırmalar yapabilecekleri ve kendilerini her şekilde doğru ifade edebilecekleri bir ortam oluşturulur ve bunun sonucunda akademik hayata veya iş dünyasındaki ortama uyum sağlar 7-İş hayatında meslek ahlâkının önemini açıklayabilme 8-İşletme bilimi ile farklı disiplinler arasında ilişki kurabilme 9-İşletmecilik alanındaki temel ilkeleri kavrayabilme 10-İşletmeyi örgütsel ve yönetsel açıdan tanımlama; yerel, ulusal ve küresel boyutlarını kavrama 11-Mesleği ile ilgili mevzuatı takip etmenin önemini kavrayabilme 12-Temel teorik altyapının yanında kendi bilim dalı ile ilgili gelişmeleri ve literatürü takip edebilecek düzeyde bir yabancı dili ve bilgisayarı başarılı ve etkin bir şekilde kullanır 13-Yaşam boyu bilimsel sorgulama, öğrenme ve üretmeye eğilimli olma 14-Yönetim fonksiyonlarını açıklayabilme | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Müfredat
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||