Tekstil Teknolojisi Ön lisans Programı

Programı Sunan Akademik BirimTekstil Teknolojisi
Program Direktörü
Program TürüÖn lisans Programı
Kazanılan Derecenin SeviyesiÖnlisans
Kazanılan Derece Mezun olunduğunda Tekstil teknolojisi diplomasına sahip olunur. Ünvanı ise Tekstil Teknikeri´dir.
Eğitim Türü
Kayıt Kabul KoşullarıOrtaöğretimden Mezun Olmak
Önceki Öğrenmenin TanınmasıTürk Yüksek öğretim kurularında öncel öğrenimin tanınması süreci daha başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Namık Kemal Üniversitesinin tüm programlarında da öncel eğitimin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, bölümlerin müfredatlarında yer alan zorunlu Yabancı dil dersi için her öğretim yılı başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden kendi kendilerine öğrenme sürecini tamamlayan ya da değişik yollarla bu derslerdeki öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler bu sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar
Mezuniyet Koşulları Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin şartlarını sağlamaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 120'dır. Öğrencilerin aynı zamanda varsa zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.
Program AmacıTekstil sektörü bugün ülkemizin en yüksek sayıda istihdam sağlayan sektörüdür. Sektör çok geniş bir yelpazede faaliyet göstermektedir. “Tekstil Teknolojisi Programı” da, tekstil sektöründe farklı çalışma alanlarına ara eleman yetiştirir. Bunlar arasında özellikle iplikhaneler, dokuma, terbiye ve konfeksiyon işletmeleri sayılabilir. Bunların yanı sıra dericilik ve gelişmekte olan tekstil makinaları sektörleri ile bağımsız tekstil laboratuvarlarını da (ITS, KOSGEB) çalışma alanlarına ekleyebiliriz.
Mezunların Mesleki Profilleri Programın mezunları, işletmelerde teknisyen, memur, laborant gibi pozisyonlarda pek çok departmanda istihdam edilirler. Bu bölümün mezunları: Tekstil işletmelerinde çeşitli alt/orta kademe yöneticilik pozisyonlarında çalışırlar. Orta kademe yöneticilerle işçiler arasında iletişimi sağlarlar. İşletmede günlük iş ve programların takibini yaparlar ve programların makinalara uygulanmasını sağlarlar. Laboratuvarlarda testlerin yapılmasından ve raporlanmasından sorumlu olurlar. Kalite Kontrol departmanlarında kontrolcu yada departman sorumlusu olarak çalışırlar. Planlama departmanlarında planlama memuru olarak görev alırlar. Ürün Geliştirme departmanlarında numunelerin yürütülmesinden sorumlu olurlar.
Bir Üst Dereceye Geçiş Program mezunları ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavında başarılı oldukları takdirde aşağıdaki lisans programlarına geçiş yapabilirler: Moda Giyim Tasarımı Moda Tasarımı Moda ve Tekstil Tasarımı Tekstil Tekstil Mühendisliği Tekstil Tasarımı Tekstil ve Moda Tasarımı
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Her dönem en az bir vize sınavı uygulanır. Vizelerin yanı sıra, her dönemin başında verilen dönem içeriğinde tarihleri belirtilen proje ve ödevler verilir. Her dönemin sonunda, öğrencinin final sınavına girmek zorundadır. Kriterler (ara sınav, proje, ödev ve final gibi) ve dönem sonu notuna etki oranları dönem başında dağıtılan ve/veya web sitesinde yayınlanan ders içerikleri açık biçimde belirtilir. Öğrenci yönetmeliği ve akademik takvime göre final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih ve yer ve zamanlarda yapılır.  Öğrencinin dönem sonu notu ders sorumlusu tarafından ara sınav, proje, ödev ve final sınavı sonuçlarına göre verilir. 

Namık Kemal Üniversitesinde geçme notu 100 üzerinden 60’tır. Ancak Final ya da bütünleme sınav sonucunun en az 50 olması zorunludur. Sınavlar, tam not 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile yarıyıl/yıl sonu sınavında veya bütünleme sınavında alınan notun %70’inin toplamıdır. Ancak, bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ilgili fakülte/yüksekokul kurulunca karar alınmak ve yarıyıl başında ilan edilmek şartıyla ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile %50’si arasında, yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavında alınan notun %70’i ile %50’si arasında değişebilen ve oranlar toplamı %100 olacak şekilde de hesaplanabilir. Hesaplama sonucunda, ondalık noktadan sonra gelen ilk sayı beşten küçük ise bir alt tam sayıya, beş veya beşten büyük ise bir üst tam sayıya yükseltilerek kesinleştirilir.

http://oidb.nku.edu.tr/yonetmenlik/2011eos.pdf adresinde bulunabilir.

Dönem sonu-bütünleme notu dersin sorumlusu tarafından değerlendirme kriterleriyle birlikte Öğrenci İşlerine teslim edilir. Dönem sonu ve bütünleme notları öğrenci bilgi sisteminde yayınlanarak ilan edilir. 

Notlar:

Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir.  Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir.Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:

 

Puan

Harfli Notu

Katsayı

Başarı Durumu

90-100

AA

4.00

Başarılı

80-89

BA

3.50

Başarılı

70-79

BB

3.00

Başarılı

65-69

CB

2.50

Başarılı

60-64

CC

2.25

Başarılı

50-59

DD

2.00

Başarısız

30-49

FD

1.00

Başarısız

0-29

FF

0.00

Başarısız

 

Öğrenciler DD, FD yada FF aldıkları dersleri dersin açıldığı ilk dönem almak zorundadırlar.

Başarılı Öğrenciler

Önlisans/lisans öğrenimini tamamlayan ve genel ağırlıklı not ortalaması 3.00 ile 3.49 arasında olan öğrenciler onur öğrencisi; ortalaması 3.50 veya üstü olan öğrenciler ise yüksek onur öğrencisi olarak mezun olurlar.

 

Eğitim Öğretim Metotları

 Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.

Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:

*EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ

KULLANILAN ARAÇLAR

Ders

Dinleme ve Anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Tartışmalı Ders

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Özel Destek / Yapısal Örnekler

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Rol Yapma / Drama

Önceden planlanmış özel beceriler

Standart derslik teknolojileri, özel donanım

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

KüçükGrup Tartışması

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösterim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Benzetim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Seminer

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Grup Çalışması

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları

Saha/Arazi Çalışması

Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Laboratuar

Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması

Özel donanım

Ödev

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta

Sözlü

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

 

İnceleme/Anket Çalışması

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Panel

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Konuk Konuşmacı

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz,
özel donanım

Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri/ Projeleri

Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler

 

(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.

Program Çıktıları

1-Anadilini sözlü, sözsüz ve yazılı iletişimde etkin olarak kullanabilmek,
2-Bilgi teknolojilerini etkin şekilde kullanabilmek
3-Ekip çalışmasına yatkın, sorumluluk alma özgüveni olan, yetki alabilme ve gereğini yerine getirebilme becerisini kazanmak
4-Genel ahlak ve mesleki etik değerleri benimsemiş olmak.
5-İşletme yönetimi ve organizasyonu ile iletişim becerisi alanında yeterli bilgiyi kazanmış olmak
6-Kalite kontrol yönetimi ve istatistiksel analiz yöntemleri konusunda yeterli bilgi düzeyine erişmek
7-Mesleki gelişmeleri ve yabancı literatürü izleyebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi yeterliliğine sahip olmak
8-Tekstil hammaddelerini ve malzemelerini tanıyabilmek ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak,
9-Tekstil üretim süreçlerini anlamak ve üretim parametrelerini tanımlayabilmek,
10-Tekstil ve konfeksiyon alanındaki kalite kontrol ve laboratuvar süreçlerini amaca uygun şekilde tasarlayıp gerçekleştirebilmek
11-Temel bilimler alanında yeterli bilgiye sahip olmak ve karşılaştığı mesleki problemlerin çözümünde bunları kullanabilmek,
12-Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olmak

Müfredat

Tekstil Teknolojisi Kredili Ders Yapısı Şeması



1. Sınıf



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
ATİ101 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I 2 0 2
BİT007 Bilgi ve İletişim Teknolojileri 2 1 4
TTP101 Doğal Lifler 2 1 3
TTP103 Dokuma Teknolojisi 2 1 4
FİZ001 Fizik 2 0 2
TTP102 İplik Teknolojisi 4 0 5
MTE001 Matematik 3 1 4
TDİ101 Türk Dili I 2 0 2
YDİ101 Yabancı Dil I (İngilizce) 2 0 2
Seçmeli TEKSTİL TEKNOLOJİSİ 1. SINIF GÜZ DÖNEMİ() 2
İGÜ002 İş Güvenliği 2 0 2
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
ATİ102 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II 2 0 2
TTP215 Genel Konfeksiyon Teknolojisi 1 1 2
TTP216 Genel Terbiye Teknolojisi 3 1 6
İST005 İstatistik 2 1 4
TTP203 Kimya 2 0 3
TTP207 Örme Teknolojisi 2 0 2
TDİ102 Türk Dili II 2 0 2
YDİ102 Yabancı Dil II (İngilizce) 2 0 2
TTP202 Yapay Lifler 2 1 5
Seçmeli 1.SINIF SEÇİMLİK() 2
GSS104 Güzel Sanatlar 0 2 2
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

2. Sınıf



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
TTP412 Fiziksel Tekstil Muayeneleri 3 1 5
TTP300 Kalite Kontrol Atölyesi 2 2 4
TTP316 Kimyasal Tekstil Muayeneleri 3 1 5
TTP318 Kumaş Analizi 2 1 4
MMT008 Mesleki Matematik 3 0 3
TTP427 Teknik Tekstiller 2 0 2
TTP302 Tekstil Kimyası 2 1 4
Seçmeli Üniversite Genel Seçimlik Ders() 3
UNİSEC-CKMYO 004 İmaj ve İtibar Yönetimi 2 0 3
UNİSEC-CKMYO 002 Kurumsal İletişim 2 0 3
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
TTP318 Kumaş Analizi 2 1 4
MMT008 Mesleki Matematik 3 0 3
MYOSTJ01 Staj 0 2 5
Seçmeli tekstil alan içi seçmeli ders () 20
TTP342 İplik Hataları ve Kalite Kontrolü 3 0 4
TTP338 Konfeksiyon Hataları ve Kalite Kontrolü 3 0 4
TTP343 Kumaş Hataları ve Kalite Kontrol 3 0 4
TTP339 Kumaş Tasarımı 3 0 4
TTP340 Reçete Hazırlama 3 0 4
TTP341 Renk Bilgisi ve Ölçümü 3 0 4
Seçmeli 3+1 UYGULAMA() 25
MYOİE01 İş Yeri Eğitimi 2 0 10
MYOİU01 İş Yeri Uygulaması 3 0 15
Seçmeli 2. SINIF ALAN DIŞI SEÇMELİK DERS 2 AKTS() 2
GOD350 Kalite Yönetim Sistemleri 2 0 2
KYM001 Karıyer Yönetimi ve Meslek Etiği 2 0 2
BYP213 Müşteri İlişkileri Yönetimi 2 0 2
NLP002 NLP Teknikleri 2 0 2
Seçmeli 2. SINIF ALAN DIŞI SEÇMELİK DERS 3 AKTS() 3
BİP314 Bilgi Toplumu 2 0 3
TRP419 Medya Okuryazarlığı 2 0 3
ÜTK304 Tüketim Kültürü 2 0 3
Toplam AKTS: 62
Yıllık Toplam AKTS: 92

Ders & Program Çıktıları Matrisi

ATİ101 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I
#
111111111111
111111111111
111111111111
111111111111
111111111111
111111111111
111111111111
111111111111
111111111111
BİT007 Bilgi ve İletişim Teknolojileri
#
152133111234
152133111234
152133111234
152133111234
152133111234
152133111234
152133111234
152133111234
152133111234
152133111234
152133111234
152133111234
152133111234
TTP101 Doğal Lifler
#
222113253313
222113253313
222113253313
TTP103 Dokuma Teknolojisi
#
121122235221
121122235221
121122235221
FİZ001 Fizik
#
121133123153
121133123153
121133123153
121133123153
121133123153
121133123153
121133123153
TTP102 İplik Teknolojisi
#
211333245323
211333245323
211333245323
211333245323
211333245323
MTE001 Matematik
#
222122212254
222122212254
222122212254
222122212254
222122212254
222122212254
222122212254
TDİ101 Türk Dili I
#
511111111112
511111111112
511111111112
511111111112
511111111112
511111111112
511111111112
511111111112
511111111112
511111111112
511111111112
511111111112
511111111112
511111111112
511111111112
YDİ101 Yabancı Dil I (İngilizce)
#
111111111111
111111111111
111111111111
111111111111
111111111111
111111111111
TTP412 Fiziksel Tekstil Muayeneleri
#
133125254532
133125254532
133125254532
TTP300 Kalite Kontrol Atölyesi
#
444334333544
000000000000
TTP316 Kimyasal Tekstil Muayeneleri
#
133125254532
133125254532
TTP318 Kumaş Analizi
#
144141151343
144141151343
MMT008 Mesleki Matematik
#
132325123253
132325123253
132325123253
132325123253
132325123253
132325123253
TTP427 Teknik Tekstiller
#
211131255113
TTP302 Tekstil Kimyası
#
111112144331
111112144331