Tapu ve Kadastro Ön Lisans Programı

Tapu ve Kadastro Ön lisans Programı

Programı Sunan Akademik BirimTapu ve Kadastro
Program DirektörüÖğr.Gör.Dr. Melike ÖNCE NİŞANCIOĞLU
Program TürüÖn lisans Programı
Kazanılan Derecenin SeviyesiÖn lisans mezunu, Tapu Kadastro Teknikeri
Kazanılan DereceTapu Kadastro Ön Lisans Programı
Eğitim TürüTam zamanlı
Kayıt Kabul KoşullarıLise veya dengi okul mezunu olmak
Önceki Öğrenmenin TanınmasıTürk Yüksek eğitim sisteminde öncel öğrenimin tanınması süreci daha başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesinin tüm programlarında da öncel eğitimin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, bölümlerin müfredatlarında yer alan zorunlu Yabancı dil dersi için her öğretim yılı başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden kendi kendilerine öğrenme sürecini tamamlayan ya da değişik yollarla bu derslerdeki öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler bu sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar.
Mezuniyet Koşulları Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin şartlarını sağlamaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 120'dır. Öğrencilerin aynı zamanda varsa zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.
Program AmacıMimarlık ve Şehir Planlama Bölümü Tapu Kadastro Programının amacı çağın ihtiyaçlarına uygun gerekli eğitimi almış bilgili, sorgulayan, gelişime açık nitelikli insan gücü yetiştirmektir.
Mezunların Mesleki ProfilleriTapu Kadastro Programı mezunları kamu (Tapu Kadastro Müdürlükleri, Belediyeler, Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı vb.) ve özel sektörde (Harita Büroları, Mühendislik Firmaları vb.) meslekleri ile ilgili pek çok alanda istihdam edilme fırsatı bulabilmekte ve kendi işlerini de kurabilmektedir.
Bir Üst Dereceye GeçişÖnlisans eğitimini başarı ile tamamlayan öğrenciler dikey geçiş sınavından geçerli not almaları koşuluyla; -Geomatik Mühendisliği -Harita Mühendisliği -Tapu Kadastro lisans bölümlerine geçiş yapabilirler. Ayrıca; Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, İktisat Fakültesi ile İşletme Fakültesi'nin Açıköğretim Lisans Programlarını, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi'nin Açıköğretim Lisans Programlarını, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi'nin Açıköğretim lisans programlarını tercih edebilirler. (Programların5. yarıyılına fark dersleri almadan kayıt yaptırabileceklerdir.)
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Her dönem en az bir ara sınav uygulanır. Her dönemin sonunda, öğrencinin donem sonu sınavına girme zorunluluğu vardır. Öğrenci yönetmeliği ve akademik takvime göre dönem sonu sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih, yer ve zamanlarda yapılır.  Öğrencinin dönem sonu notu ders sorumlusu tarafından ara sınav, proje, ödev ve dönem sonu sınavı sonuçlarına göre hesaplanır. 

Namık Kemal Üniversitesinde geçme notu 100 üzerinden 60’tır. Ancak Final ya da bütünleme sınav sonucunun en az 50 olması zorunludur. Sınavlar, tam not 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile yarıyıl/yıl sonu sınavında veya bütünleme sınavında alınan notun %70’inin toplamıdır. Ancak, bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ilgili fakülte/yüksekokul kurulunca karar alınmak ve yarıyıl başında ilan edilmek şartıyla ders izlencesinde belirtildiği şekliyle ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile %50’si arasında, yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavında alınan notun %70’i ile %50’si arasında değişebilen ve oranlar toplamı %100 olacak şekilde de hesaplanabilir. Hesaplama sonucunda, ondalık noktadan sonra gelen ilk sayı beşten küçük ise bir alt tam sayıya, beş veya beşten büyük ise bir üst tam sayıya yükseltilerek kesinleştirilir.

Dönem sonu-bütünleme notu dersin sorumlusu tarafından değerlendirme kriterleriyle birlikte Öğrenci İşlerine teslim edilir. Dönem sonu ve bütünleme notları öğrenci bilgi sisteminde yayınlanarak ilan edilir. 

http://oidb.nku.edu.tr/yonetmenlik/2011eos.pdf adresinde bulunabilir.

Notlar:

Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir.  Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir.Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:

Öğrenciler DD, FD yada FF aldıkları dersleri dersin açıldığı ilk dönem almak zorundadırlar.

Başarılı Öğrenciler

Önlisans/lisans öğrenimini tamamlayan ve genel ağırlıklı not ortalaması 3.00 ile 3.49 arasında olan öğrenciler onur öğrencisi; ortalaması 3.50 veya üstü olan öğrenciler ise yüksek onur öğrencisi olarak mezun olurlar.

Puan

Harfli Notu

Katsayı

Başarı Durumu

90-100

AA

4.00

Başarılı

80-89

BA

3.50

Başarılı

70-79

BB

3.00

Başarılı

65-69

CB

2.50

Başarılı

60-64

CC

2.00

Başarılı

50-59

DD

1.50

Başarısız

30-49

FD

1.00

Başarısız

0-29

FF

0.00

Başarısız

Eğitim Öğretim Metotları

Öğretme- öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.

Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:

*EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ

KULLANILAN ARAÇLAR

Ders

Dinleme ve Anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Tartışmalı Ders

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Özel Destek / Yapısal Örnekler

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Rol Yapma / Drama

Önceden planlanmış özel beceriler

Standart derslik teknolojileri, özel donanım

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Küçük Grup Tartışması

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösterim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Benzetim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Seminer

Araştırma- yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Grup Çalışması

Araştırma- yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları

Saha/Arazi Çalışması

Gözlem/durumları işleme, Araştırma- yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Laboratuvar

Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması

Özel donanım

Ödev

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta

Sözlü

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

 

İnceleme/Anket Çalışması

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Panel

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Konuk Konuşmacı

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz,
özel donanım

Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri/ Projeleri

Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler

 

 (*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.

Program Çıktıları

1-Atatürk ilkeleri konusunda duyarlı olmak
2-Disiplinler arası takımlarda çalışabilme beceresi ve yaratıcılık
3-Etkin iletişim kurma beceresi ve yabancı dil bilgisi
4-Herhangi bir konuda araştırma yapıp rapor yazmak
5-Konusu ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuatları takip edip, uygulamak
6-Küresel ve yerel ölçekli çevre problemlerine duyarlılık
7-Mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilinci
8-Tapu ve kadastro uygulamalarında kullanılan belgeleri tanımak, resmi yazışmaları gerçekleştirmek
9-Temel bilimleri Tapu ve Kadastro bölümünde kullanabilmek
10-Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi

Müfredat

Tapu ve Kadastro Kredili Ders Yapısı Şeması



1. Sınıf



2025-2026 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
ATİ101 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I 2 0 2
TKP103 Hukukun Genel Esasları 2 0 3
MAT123 Matematik I 2 0 4
TKP101 Ölçme Bilgisi I 3 0 4
TKP104 Tapu Mezuatı I 2 0 4
TKP102 Tapu Sicil Uygulamaları I 3 0 4
TBT008 Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı 2 0 2
TDİ101 Türk Dili I 2 0 2
YDİ101 Yabancı Dil I (İngilizce) 2 0 2
Seçmeli 1 Sınıf Güz dönemi seçmeli dersler() 3
ÇEV002 Çevre Koruma 2 0 3
Toplam AKTS: 30

2025-2026 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
ATİ102 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II 2 0 2
TKP312 Kalite Güvence ve Standardizasyon 3 0 3
MAT122 Matematik II 2 0 3
TKP203 Medeni Hukuk 2 0 3
TKP201 Ölçme Bilgisi II 3 0 3
TKP204 Tapu Mevzuatı II 2 0 4
TKP202 Tapu Sicil Uygulamaları II 3 0 4
TBT106 Temel Bilgi Teknolojileri II 2 0 2
TDİ102 Türk Dili II 2 0 2
YDİ102 Yabancı Dil II (İngilizce) 2 0 2
Seçmeli 1 sınıf bahar dönemi seçmeli grup() 2
AYT008 Araştırma Yöntem ve Teknikleri 0 2 2
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

2. Sınıf



2025-2026 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
TKP307 Bilgisayarlı Destekli Projelendirme 2 0 3
TKP304 Borçlar Kanunu 3 0 4
TKP310 Eşya Hukuku I 2 0 3
TKP306 Kadastro Bilgisi I 3 0 4
TKP302 Kamulaştırma 3 0 3
TKP305 Tapu Mevzuatı III 3 0 3
TKP313 Tapu Sicil Uygulamaları III 3 0 3
Seçmeli 2.Sınıf Güz Dönemi Seçmeli Ders() 4
TKP308 İş Sağlığı ve Güvenliği 3 0 4
Seçmeli TAPU VE KADASTRO 2 SINIF GÜZ DÖNEMİ ÜNİVERSİTE SEÇİMLİK DERS() 3
UNİSEC-SRMYO 007 Çevre Koruma 2 0 3
Toplam AKTS: 30

2025-2026 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
MYOSTJ01 Staj 0 2 5
Seçmeli 2.Sınıf Bahar Dönemi Seçmeli Dersler(2.Sınıf Bahar Dönemi Seçmeli Dersler) 25
TKP407 Coğrafi Bilgi Sistemleri 2 0 3
TKP402 Eşya Hukuku II 2 0 3
TKP404 Kadastro Bilgisi II 3 0 3
TKP403 Miras Hukuku 3 0 3
TKP406 Şehircilik ve İmar 2 0 3
TKP405 Tapu Mevzuatı IV 3 0 3
TKP409 Tapu Sicil Uygulamaları IV 3 0 3
TKP410 Vergi Mevzuatı ve Emlak Vergilendirmesi 4 0 4
Seçmeli 3+1 İŞYERİ UYGULAMA EĞİTİMİ() 25
MYOİE01 İş Yeri Eğitimi 2 0 10
MYOİU01 İş Yeri Uygulaması 3 0 15
Toplam AKTS: 55
Yıllık Toplam AKTS: 85