Tıbbi Genetik (YL) Yüksek lisans-tezli Programı

Programı Sunan Akademik BirimTıbbi Genetik (YL)
Program DirektörüAnabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Ahmet ARSLAN Enstitü Müdürü Prof. Dr. Selami GÜRKAN Enstitü Müdür Yardımcısı Doç. Dr. Birol TOPÇU Enstitü Müdür Yardımcısı Doç. Dr. Serhat ÖRÜN
Program TürüYüksek lisans-tezli Programı
Kazanılan Derecenin SeviyesiTezli Yüksek Lisans
Kazanılan DereceMezun olunduğunda Tıbbi Genetik alanında Yüksek Lisans diplomasına sahip olunur.
Eğitim TürüTam Zamanlı
Kayıt Kabul KoşullarıTıbbi Genetik Yüksek Lisans Programına başvurabilmek için adayların; 1) Tıp Fakültesi; Fen/Fen-Edebiyat Fakülteleri Biyoloji, Biyokimya, Moleküler Biyoloji, Matematik, Fizik Bölümü; Eğitim Fakültelerinin Biyoloji, Moleküler Biyoloji, Matematik, Fizik Bölümleri; Mühendislik Fakültelerinin Moleküler Biyoloji, Genetik, Kimya Mühendisliği Bölümleri; Tıbbi Biyolojik Bilimler, Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü mezunları ve Namık Kemal Üniversitesi Lisansüstü Eğitim – Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin Öğrenci Kabulü başlıklı 4 üncü maddesinde belirtilen şartları yerine getirenler bu programa başvurabilirler. (Yabancı ülkelerden alınan lisans veya yüksek lisans diplomalarının YÖK tarafından denkliğinin onaylanmış olması gereklidir). 2) ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan ALES’ten son beş yıl içinde başvurduğu programın puan türünde (sayısal/eşit ağırlık) en az 55 standart puan almış olmaları veya ALES sonucu yerine Senato tarafından eşdeğerliği kabul edilerek başarı taban puanları belirlenen ve uluslararası düzeyde kabul gören sınavlarda başarılı olmaları gerekir. 3) Öğrenci kabulünde başarı notu; lisans mezuniyet ağırlıklı not ortalamasının % 20’si, ALES’ten alınan standart puanın % 50’si, enstitü yönetim kurulunca kurulan jüri tarafından yapılan bilimsel değerlendirme sınavı sonucu alınan puanın % 30’u toplanarak bulunacaktır. Bir adayın başarılı sayılabilmesi için başarının notunun en az 65 olması gereklidir.
Önceki Öğrenmenin TanınmasıTıbbi Genetik Yüksek Lisans Programına Başvuru ve Kabul koşullarından herhangi birisinden lisans diplomasına sahip olan adaylar kabul edilebilmektedir. Türkiye Yükseköğretim Kurumlarında önceki örgün (formal) öğrenmenin tanınması, dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler, Yükseköğretim Kurulu´nun belirlemiş olduğu "Yükseköğretim kurumlarında ön lisans ve lisans düzeyindeki programlar arasında geçiş, çift ana dal, yan dal ile kurumlar arası kredi transferi yapılması esaslarına ilişkin yönetmelik" (http://www.yok.gov.tr/content/view/476/) kapsamında gerçekleştirilmektedir.
Mezuniyet Koşulları Bu Yüksek Lisans programında öğrenim gören öğrenciler,
21 yerel kredilik en az 7 ders almakla,
120 AKTS alarak 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmakla
Bir yüksek lisans tezi hazırlamak ve savunmakla,
Programlarında öngörülen tüm derslerden en az CC/S notu ile başarılı olmakla yükümlüdürler.
Program AmacıProgramımızda eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleri 3 Profesör Doktor, 1 Doçent Doktor, 3 Doktor Öğretim Üyesi tarafından sağlanmaktadır. Öğretim dili Türkçe ve İngilizcedir. Program, Tıbbi Genetik alanı ile ilgili zorunlu dersler ile seçmeli dersler içermektedir. 1. ve 2. yarıyılda alan ile ilgili zorunlu ve seçmeli dersler; 3. ve 4. yarıyılda alanla ilgili tez çalışması yürütülmektedir.
Mezunların Mesleki ProfilleriBu programla; mesleki yeterliliklerini artırmaya yönelik tezli yüksek lisans ile Tıbbi Genetik alanında uzmanlıklarını belgelemeleri sağlanarak, Sağlık Bakanlığı ve bünyesindeki kuruluşlarda, Üniversite ve Özel Hastanelerde, çeşitli alanlarda özelleşmiş kliniklerde, Üniversitelerde akademisyen olarak görevlendirmede öncelik sahibi olurlar.
Bir Üst Dereceye GeçişYüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar, ALES sınavından geçerli notu almaları, İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarında doktora programlarına başvurabilir ve ilgili programların yeterliliklerini sağlamaları halinde kabul edilirler.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Başarılı sayılmak için başarı notunun yüksek lisans programında en az 65 puan olması gerekir.

 

Eğitim Öğretim Metotları

Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini artıracak şekilde seçilmektedir.

Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:

 

 EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ *

BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ

KULLANILAN ARAÇLAR

Ders

Dinleme ve Anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Tartışmalı Ders

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Özel Destek / Yapısal Örnekler

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Rol Yapma / Drama

Önceden planlanmış özel beceriler

Standart derslik teknolojileri, özel donanım

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Küçük Grup Tartışması

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösterim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Benzetim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Seminer

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Grup Çalışması

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları

Saha / Arazi Çalışması

Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Laboratuvar

Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması

Özel donanım

Ödev

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta

Sözlü

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

 

İnceleme/Anket Çalışması

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Panel

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Konuk Konuşmacı

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz,
özel donanım

Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri

Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler

 

(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.

 

Program Çıktıları

1-Tıbbi Genetiğin temel uygulama alanlarını tanımlayabilir
2-Tıbbi Genetik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3-Tıbbi Genetik alanında etik ve yasal ilkelere uygun davranır.
4-Tıbbi Genetik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgular, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
5-Tıbbi Genetik alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinlerarası çalışmalarda uygular.
6-Tıbbi Genetik ile ilgili bir konuda bağımsız olarak araştırma sürecini tasarlar, uygular ve sonuçlandırır.
7-Tıbbi Genetik ile ilgili konularda etkin iletişim kurabilir.

Müfredat

Tıbbi Genetik (YL) Kredili Ders Yapısı Şeması



Ders



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ SBE 08 Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği 1 2 5
GEN 504 Biyokimya ve Metabolik Hastalıklar 3 0 5
GEN 502 Genetik Laboratuvarı 2 2 5
GEN 501 İnsan Genetiğine Giriş 3 0 5
GEN 505 Moleküler Biyoloji 3 0 5
GEN 503 Prenatal Tanı ve Genetik Danışmanlık 2 2 5
LÜ SBE 04 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Seçmeli 2024 - 2025 GÜZ TIBBİ GENETİK TEZLİ YÜKSEK LİSANS SEÇMELİ DERSLERİ() 25
GEN 511 Biyoinformatik 3 0 5
LÜ SBE 03 Biyoistatistik 3 0 5
GEN 507 Hücre Biyolojisi 3 0 5
GEN 510 Kanser Biyolojisi 3 0 5
GEN 506 Moleküler Biyoloji Laboratuvarı 2 2 5
GEN 508 Moleküler Genetik 3 0 5
GEN 509 Moleküler Genetik Laboratuvarı 2 2 5
Toplam AKTS: 65
Yıllık Toplam AKTS: 65

Tez



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
SBE TEZ 02 Tez Çalışması 1 0 15
SBE TEZ 01 Tez Proje Önerisi 1 0 5
SBE TEZ 03 Tez Yazma ve Sonuç Raporu 1 0 5
LÜ SBE 04 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Toplam AKTS: 35
Yıllık Toplam AKTS: 35

Ders & Program Çıktıları Matrisi

LÜ SBE 08 Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği
#
3555555
3555555
3555555
GEN 504 Biyokimya ve Metabolik Hastalıklar
#
5534435
GEN 502 Genetik Laboratuvarı
#
5544434
5544434
5544434
GEN 501 İnsan Genetiğine Giriş
#
5434555
GEN 505 Moleküler Biyoloji
#
1151114
1151114
1151114
GEN 503 Prenatal Tanı ve Genetik Danışmanlık
#
44555555555544
GEN 511 Biyoinformatik
#
2313322
2313322
2313322
2313322
2313322
2313322
LÜ SBE 03 Biyoistatistik
#
2555554
2555554
GEN 507 Hücre Biyolojisi
#
33553311333355
33553311333355
33553311333355
33553311333355
33553311333355
GEN 510 Kanser Biyolojisi
#
44444414444444
GEN 506 Moleküler Biyoloji Laboratuvarı
#
55553355555555
55553355555555
55553355555555
55553355555555
55553355555555
GEN 508 Moleküler Genetik
#
4524555
4524555
GEN 509 Moleküler Genetik Laboratuvarı
#
11114433443333
11114433443333
SBE TEZ 02 Tez Çalışması
#
1555554
SBE TEZ 01 Tez Proje Önerisi
#
1554351
1554351
1554351
1554351
1554351
SBE TEZ 03 Tez Yazma ve Sonuç Raporu
#
1452151
1452151
1452151
1452151
1452151
1452151
1452151

Tıbbi Genetik (YL) Yüksek lisans-tezli Programı

Programı Sunan Akademik BirimTıbbi Genetik (YL)
Program DirektörüAnabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Ahmet ARSLAN Enstitü Müdürü Prof. Dr. Selami GÜRKAN Enstitü Müdür Yardımcısı Doç. Dr. Birol TOPÇU Enstitü Müdür Yardımcısı Doç. Dr. Serhat ÖRÜN
Program TürüYüksek lisans-tezli Programı
Kazanılan Derecenin SeviyesiTezli Yüksek Lisans
Kazanılan DereceMezun olunduğunda Tıbbi Genetik alanında Yüksek Lisans diplomasına sahip olunur.
Eğitim TürüTam Zamanlı
Kayıt Kabul KoşullarıTıbbi Genetik Yüksek Lisans Programına başvurabilmek için adayların; 1) Tıp Fakültesi; Fen / Fen-Edebiyat Fakülteleri Biyoloji, Biyokimya, Moleküler Biyoloji, Matematik, Fizik Bölümü; Eğitim Fakültelerinin Biyoloji Öğretmenliği, Moleküler Biyoloji Öğretmenliği, Matematik Öğretmenliği, Fizik Öğretmenliği Bölümleri; Mühendislik Fakültelerinin Bilgisayar Mühendisliği, Endüstri Mühendisliği, Moleküler Biyoloji, Genetik, Kimya Mühendisliği Bölümleri; Tıbbi Biyolojik Bilimler, Beslenme ve Diyetetik, Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü mezunları ve Namık Kemal Üniversitesi Lisansüstü Eğitim – Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin Öğrenci Kabulü başlıklı 4 üncü maddesinde belirtilen şartları yerine getirenler bu programa başvurabilirler. (Yabancı ülkelerden alınan lisans veya yüksek lisans diplomalarının YÖK tarafından denkliğinin onaylanmış olması gereklidir). 2) ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan ALES’ten son beş yıl içinde başvurduğu programın puan türünde (sayısal/eşit ağırlık) en az 55 standart puan almış olmaları veya ALES sonucu yerine Senato tarafından eşdeğerliği kabul edilerek başarı taban puanları belirlenen ve uluslararası düzeyde kabul gören sınavlarda başarılı olmaları gerekir. 3) Öğrenci kabulünde başarı notu; lisans mezuniyet ağırlıklı not ortalamasının % 20’si, ALES’ten alınan standart puanın % 50’si, enstitü yönetim kurulunca kurulan jüri tarafından yapılan bilimsel değerlendirme sınavı sonucu alınan puanın % 30’u toplanarak bulunacaktır. Bir adayın başarılı sayılabilmesi için başarının notunun en az 65 olması gereklidir.
Önceki Öğrenmenin TanınmasıTıbbi Genetik Yüksek Lisans Programına Başvuru ve Kabul koşullarından herhangi birisinden lisans diplomasına sahip olan adaylar kabul edilebilmektedir. Türkiye Yükseköğretim Kurumlarında önceki örgün (formal) öğrenmenin tanınması, dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler, Yükseköğretim Kurulu'nun belirlemiş olduğu "Yükseköğretim kurumlarında ön lisans ve lisans düzeyindeki programlar arasında geçiş, çift ana dal, yan dal ile kurumlar arası kredi transferi yapılması esaslarına ilişkin yönetmelik" (http://www.yok.gov.tr/content/view/476/) kapsamında gerçekleştirilmektedir.
Mezuniyet Koşulları Bu Yüksek Lisans programında öğrenim gören öğrenciler,
21 yerel kredilik en az 7 ders almakla,
120 AKTS alarak 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmakla
Bir yüksek lisans tezi hazırlamak ve savunmakla,
Programlarında öngörülen tüm derslerden en az CC/S notu ile başarılı olmakla yükümlüdürler.
Program AmacıProgramımızda eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleri 3 Profesör Doktor, 1 Doçent Doktor, 3 Doktor Öğretim Üyesi tarafından sağlanmaktadır. Öğretim dili Türkçedir. Program, Tıbbi Genetik alanı ile ilgili zorunlu dersler ile seçmeli dersler içermektedir. 1. ve 2. yarıyılda alan ile ilgili zorunlu ve seçmeli dersler; 3. ve 4. yarıyılda alanla ilgili tez çalışması yürütülmektedir.
Mezunların Mesleki ProfilleriBu programla; mesleki yeterliliklerini artırmaya yönelik tezli yüksek lisans ile Tıbbi Genetik alanında uzmanlıklarını belgelemeleri sağlanarak, Sağlık Bakanlığı ve bünyesindeki kuruluşlarda, Üniversite ve Özel Hastanelerde, çeşitli alanlarda özelleşmiş kliniklerde, Üniversitelerde akademisyen olarak görevlendirmede öncelik sahibi olurlar.
Bir Üst Dereceye GeçişYüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar, ALES sınavından geçerli notu almaları, İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarında doktora programlarına başvurabilir ve ilgili programların yeterliliklerini sağlamaları halinde kabul edilirler.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Başarılı sayılmak için başarı notunun yüksek lisans programında en az 65 puan olması gerekir.

Eğitim Öğretim Metotları

Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini artıracak şekilde seçilmektedir.

Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:

 

 EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ *

BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ

KULLANILAN ARAÇLAR

Ders

Dinleme ve Anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Tartışmalı Ders

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Özel Destek / Yapısal Örnekler

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Rol Yapma / Drama

Önceden planlanmış özel beceriler

Standart derslik teknolojileri, özel donanım

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Küçük Grup Tartışması

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösterim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Benzetim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Seminer

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Grup Çalışması

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları

Saha / Arazi Çalışması

Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Laboratuvar

Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması

Özel donanım

Ödev

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta

Sözlü

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

 

İnceleme/Anket Çalışması

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Panel

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Konuk Konuşmacı

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz,
özel donanım

Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri

Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler

 

(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.

 

Program Çıktıları

1-Tıbbi Genetiğin temel uygulama alanlarını tanımlayabilir
2-Tıbbi Genetik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3-Tıbbi Genetik alanında etik ve yasal ilkelere uygun davranır.
4-Tıbbi Genetik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgular, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
5-Tıbbi Genetik alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinlerarası çalışmalarda uygular.
6-Tıbbi Genetik ile ilgili bir konuda bağımsız olarak araştırma sürecini tasarlar, uygular ve sonuçlandırır.
7-Tıbbi Genetik ile ilgili konularda etkin iletişim kurabilir.

Müfredat

Tıbbi Genetik (YL) Kredili Ders Yapısı Şeması


Toplam AKTS: 35
Yıllık Toplam AKTS: 35

Ders



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ SBE 08 Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği 1 2 5
GEN 504 Biyokimya ve Metabolik Hastalıklar 3 0 5
GEN 502 Genetik Laboratuvarı 2 2 5
GEN 501 İnsan Genetiğine Giriş 3 0 5
GEN 505 Moleküler Biyoloji 3 0 5
GEN 503 Prenatal Tanı ve Genetik Danışmanlık 2 2 5
LÜ SBE 04 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Seçmeli 2024 - 2025 GÜZ TIBBİ GENETİK TEZLİ YÜKSEK LİSANS SEÇMELİ DERSLERİ() 25
GEN 511 Biyoinformatik 3 0 5
LÜ SBE 03 Biyoistatistik 3 0 5
GEN 507 Hücre Biyolojisi 3 0 5
GEN 510 Kanser Biyolojisi 3 0 5
GEN 506 Moleküler Biyoloji Laboratuvarı 2 2 5
GEN 508 Moleküler Genetik 3 0 5
GEN 509 Moleküler Genetik Laboratuvarı 2 2 5
Toplam AKTS: 65
Yıllık Toplam AKTS: 65

Tez



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
SBE TEZ 02 Tez Çalışması 1 0 15
SBE TEZ 01 Tez Proje Önerisi 1 0 5
SBE TEZ 03 Tez Yazma ve Sonuç Raporu 1 0 5
LÜ SBE 04 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Toplam AKTS: 35
Yıllık Toplam AKTS: 35

Ders & Program Çıktıları Matrisi

LÜ SBE 08 Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği
#
3555555
3555555
3555555
GEN 504 Biyokimya ve Metabolik Hastalıklar
#
5534435
GEN 502 Genetik Laboratuvarı
#
5544434
5544434
5544434
GEN 501 İnsan Genetiğine Giriş
#
5434555
GEN 505 Moleküler Biyoloji
#
1151114
1151114
1151114
GEN 503 Prenatal Tanı ve Genetik Danışmanlık
#
44555555555544
GEN 511 Biyoinformatik
#
2313322
2313322
2313322
2313322
2313322
2313322
LÜ SBE 03 Biyoistatistik
#
2555554
2555554
GEN 507 Hücre Biyolojisi
#
33553311333355
33553311333355
33553311333355
33553311333355
33553311333355
GEN 510 Kanser Biyolojisi
#
44444414444444
GEN 506 Moleküler Biyoloji Laboratuvarı
#
55553355555555
55553355555555
55553355555555
55553355555555
55553355555555
GEN 508 Moleküler Genetik
#
4524555
4524555
GEN 509 Moleküler Genetik Laboratuvarı
#
11114433443333
11114433443333
SBE TEZ 02 Tez Çalışması
#
1555554
SBE TEZ 01 Tez Proje Önerisi
#
1554351
1554351
1554351
1554351
1554351
SBE TEZ 03 Tez Yazma ve Sonuç Raporu
#
1452151
1452151
1452151
1452151
1452151
1452151
1452151
LÜ SBE 08 Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği
#
3555555
3555555
3555555
GEN 504 Biyokimya ve Metabolik Hastalıklar
#
5534435
GEN 502 Genetik Laboratuvarı
#
5544434
5544434
5544434
GEN 501 İnsan Genetiğine Giriş
#
5434555
GEN 505 Moleküler Biyoloji
#
1151114
1151114
1151114
GEN 503 Prenatal Tanı ve Genetik Danışmanlık
#
44555555555544
GEN 511 Biyoinformatik
#
2313322
2313322
2313322
2313322
2313322
2313322
LÜ SBE 03 Biyoistatistik
#
2555554
2555554
GEN 507 Hücre Biyolojisi
#
33553311333355
33553311333355
33553311333355
33553311333355
33553311333355
GEN 510 Kanser Biyolojisi
#
44444414444444
GEN 506 Moleküler Biyoloji Laboratuvarı
#
55553355555555
55553355555555
55553355555555
55553355555555
55553355555555
GEN 508 Moleküler Genetik
#
4524555
4524555
GEN 509 Moleküler Genetik Laboratuvarı
#
11114433443333
11114433443333
SBE TEZ 02 Tez Çalışması
#
1555554
SBE TEZ 01 Tez Proje Önerisi
#
1554351
1554351
1554351
1554351
1554351
SBE TEZ 03 Tez Yazma ve Sonuç Raporu
#
1452151
1452151
1452151
1452151
1452151
1452151
1452151