Spor Yöneticiliği Lisans Programı

Programı Sunan Akademik BirimSpor Yöneticiliği
Program DirektörüSpor Yöneticiliği Bölüm Başkanı: Prof. Dr. İlker ÖZMUTLU
Program TürüLisans Programı
Kazanılan Derecenin SeviyesiBu program, lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır.
Kazanılan DereceBu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Spor Yöneticiliği alanında Lisans derecesi (Bachelor of Science) almaya hak kazanmaktadırlar.
Eğitim TürüTam zamanlı
Kayıt Kabul KoşullarıÖzel yetenek sınavı ile öğrenci alınmaktadır. Özel yetenek sınavına girebilmek için Lise veya dengi bir okuldan mezun olmak ve Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) kılavuzunda belirtilen geçerli puanı almak gerekmektedir.
Önceki Öğrenmenin TanınmasıTekirdağ Namık Kemal Üniversitesinde öğrenim gören öğrenciler, bazı derslerden belirli yönetmelikler çerçevesinde muaf olabilirler. Başka bir kurumda alınan dersin içeriğinin, TNKU ‘de verilen dersin içeriğine uygun olması ve ilgili fakülte/yüksekokul müdürlüğü tarafından onaylanması durumunda, öğrenci bu dersten muaf tutulabilir.
Mezuniyet Koşulları Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin şartlarını sağlamaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240'dır. Öğrencilerin aynı zamanda varsa zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.
Program AmacıSpor Yöneticiliği Lisans programı lisans derecesinde eğitim veren ve araştırma programları ile bilgi ve beceri düzeyi yüksek, talep edilen, profesyonel uygulama için erişim sağlayan bir bilimsel odaklı bir programdır.
Mezunların Mesleki ProfilleriBu alandan mezun olanlara “spor yöneticisi” unvanı verilir. Bu alandan mezun olan öğrenciler Türkiye Cumhuriyeti Gençlik ve Spor Bakanlığı, Spor Genel Müdürlüğü, Spor Federasyonları, spor kulüpleri ve okullarda spor uzmanı, spor yöneticisi, lider ve ara eleman olarak çalışabilirler.
Bir Üst Dereceye GeçişLisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar, ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşulu ile lisansüstü (yüksek lisans, doktora) programlarda eğitim görebilirler.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Öğrenciler en az bir ara sınava girerler. Ara sınavlara ek olarak yarıyıl başında teslim tarihi belirlenecek proje ve ödevler verilecektir. Her yarıyıl sonunda öğrenciler bir final sınavına girmek zorundadırlar. Dersin içeriği, gereksinimleri (ara sınav, proje, ödev ve final sınavı) ve final notuna katkısı web sitesinde belirtilir. Öğrenci yönetmeliği ve yarıyıl sonu sınav tarihleri ​​üniversite tarafından belirlenir ve yarıyıl sonu sınavları ilan edildiği şekilde yapılır. Öğrenciler ara sınav, proje, ödev ve yarıyıl sonu sınav sonuçlarına göre notlandırılır.

Namık Kemal Üniversitesi'nde geçme notu 100 üzerinden 60'tır. Ancak yarıyıl sonu veya bütünleme notu en az 50 olmalıdır. Sınavlar 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersin final notu toplamıdır. ara sınav notunun %30'u ve yarıyıl sonu veya bütünleme sınavı notlarının %70'i. Ancak, bir dersin yarıyıl sonu notunun hesaplanması, yarıyıl başında Fakülte/Yüksekokul Kurulu tarafından ara sınavın %30 – %50'si ile %50 – %70'i toplamı olarak belirlenip ilan edilebilir. 100'lük bir skalaya eklendiği sürece yarıyıl sonu sınavından geçer. Hesaplama sonucunda ondalık virgülden sonraki değer beşten az ise ondalık değere düşürülerek not kesinleşir; beşten fazlaysa, sonraki ondalık değere yükseltilir.

Eğitim Öğretim Metotları

Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.

Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir

 

*EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ

KULLANILAN ARAÇLAR

Ders

Dinleme ve Anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Tartışmalı Ders

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Özel Destek / Yapısal Örnekler

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Rol Yapma / Drama

Önceden planlanmış özel beceriler

Standart derslik teknolojileri, özel donanım

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

KüçükGrup Tartışması

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösterim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Benzetim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Seminer

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Grup Çalışması

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları

Saha/Arazi Çalışması

Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Laboratuar

Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması

Özel donanım

Ödev

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta

Sözlü

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

 

İnceleme/Anket Çalışması

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Panel

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Konuk Konuşmacı

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz,
özel donanım

Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri/ Projeleri

Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler

 

Program Çıktıları

1-Halkın spora katılımını sağlayabilir.
2-Spor alanında yönetici veya girişimci olarak liderlik yapar.
3-Spor örgütleri bünyesinde çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür.
4-Sporun yaygınlaştırılmasında modern yönetim tekniklerinden yararlanabilir.
5-Spor yönetimi alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur.
6-Spor yönetimi alanı ile ilgili gelişmeleri ve uygulamaları takip eder ve uygulamada kullanır.
7-Spor yönetimi alanı ile ilgili hizmet verme süreçlerini analiz eder, planlar, uygular, denetler ve gerektiğinde hizmet verme süreçlerini yeniden yapılandırır ve geliştirir.
8-Spor yönetimi alanı ile ilgili planlayabilme, örgütleme, koordinasyon, yöneltme ve kontrol fonksiyonlarını yerine getirir.
9-Spor yönetimi alanı ile ilgili problem alanlarını tespit edebilir ve sorunların çözümüne yönelik öneriler geliştirebilir.
10-Spor yönetimi alanı ile ilgili temel kuramlara ve ilkelere ilişkin bilgilere sahiptir.
11-Spor yönetimi alanı ile ilişkili uygulamada karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
12-Spor yönetimi alanına özgü araştırma yöntemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibidir.
13-Spor yönetimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
14-Spor yönetimi alanında faaliyet gösteren örgütlerin iç ve dış çevrelerindeki değişimleri takip eder, akılcı analizler yapar, yorumlar, katkı sağlar ve değişimlere uyum sağlar.
15-Spor yönetimi alanında güncel bilgilere sahiptir.
16-Spor yönetimi alanında karar alabilmek ve alınan kararları uygular.
17-Spor yönetimi alanındaki kavram, kuram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceler, verileri analiz eder, yorumlar ve değerlendirir.
18-Spor yönetimi alanındaki örgütlerin iç ve dış çevre faktörleri, örgütün bölümleri ve birbirleriyle ilişkileri ve etkileşimleri, yönetimi, politikaları ve stratejileri konularında bilgi sahibidir.
19-Spor yönetimi alanındaki ve yakın alanlardaki önemli sorunlar ve alternatif çözüm yolları konusunda bilgi sahibidir
20-Yeni spor tesisleri kurulmasında alanıyla ilgili öneriler geliştirebilir.

Müfredat

Spor Yöneticiliği Kredili Ders Yapısı Şeması



1. Sınıf



2025-2026 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
ATİ101 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I 2 0 2
BSY 111 Beden Eğitimi ve Spor Bilimine Giriş 2 0 5
BSY115 Bilişim Teknolojileri 2 0 4
BSY 105 Genel Cimnastik 1 2 6
BSY 107 İnsan Anatomisi ve Kinesyoloji 2 1 4
TDİ101 Türk Dili I 2 0 2
YDİ151 Yabancı Dil I 2 0 2
BSY 113 Yönetim Bilimi 2 0 5
Toplam AKTS: 30

2025-2026 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
ATİ102 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II 2 0 2
BSY 102 Atletizm 1 2 6
BSY 118 İktisada Giriş 2 0 4
BSY 108 Spor Fizyolojisi 2 1 5
BSY 114 Spor Tarihi 2 0 5
BSY 116 Temel Hukuk Bilgisi 2 0 4
TDİ102 Türk Dili II 2 0 2
YDİ102 Yabancı Dil II (İngilizce) 2 0 2
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

2. Sınıf



2025-2026 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
BSY 215 Antrenman Bilgisi 2 0 4
BSY229 Genel Muhasebe 2 0 3
BSY227 Spor Hukuku 2 0 3
BSY 225 Spor Sosyolojisi 2 0 4
BSY231 Türkiye´nin Yönetim Yapısı 2 0 3
Seçmeli 2.Sınıf Güz Dönemi (Seçmeli Spor ve Genel Kültür() 4
BSYSGK 214 Kültür ve Spor 2 0 4
BSYSGK 208 Spor Medyası 2 0 4
BSYSGK 207 Spor ve Turizm 2 0 4
Seçmeli 2. Sınıf Güz Dönemi (Bireysel Sporlar 1)() 6
BSYSBS 221 Fitness-Vücut Geliştirme 1 2 6
BSYSBS 206 Tenis 1 2 6
BSYSBS 201 Yüzme 1 2 6
Seçmeli Üniversite Genel Seçmeli Dersler() 3
UNİSEC-SPF 002 Spor ve Turizm 2 0 3
Toplam AKTS: 30

2025-2026 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
KRYP01 Kariyer Planlama 1 0 2
BSY 218 Rekreasyon 2 0 4
BSY 224 Sağlık Bilgisi ve İlk Yardım 2 0 4
BSY 228 Spor Ekonomisi 2 0 4
BSY 226 Spor Yönetimi 2 0 5
BSY 204 Yaşam Boyu Spor 1 2 3
Seçmeli 2. Sınıf Bahar Dönemi Takım Sporları 1() 6
BSYSTS 201 Basketbol 1 2 6
UNİSEC-DİS 001 Diş Çürüğü Epidemiyolojisi ve Çürük Önleyici Yaklaşımlar 2 0 3
UNİSEC-DİS 002 Diş ve Diş Eti Sağlığı İçin Koruyucu Uygulamalar 2 0 3
BSYSTS 202 Futbol 1 2 6
UNİSEC-SPF 002 Spor ve Turizm 2 0 3
UNİSEC-DİS 003 Toplumda Ağız ve Diş Sağlığı Yönetimi 2 0 3
Seçmeli 2. Sınıf Bahar Dönemi Seçmeli Spor Yönetim Bilimleri 1() 4
BSYSYB 201 Spor Organizasyon Teknikleri 2 0 4
BSYSYB 210 Spor Politikaları 2 0 4
Toplam AKTS: 32
Yıllık Toplam AKTS: 62

3. Sınıf



2025-2026 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
BSY 313 Fiziksel Uygunluk 2 0 4
BSY 317 Girişimcilik 2 0 4
BSY 315 İnsan Kaynakları Yönetimi 2 0 4
BSY 307 Mesleki Yabancı Dil I 2 0 3
BSY 311 Spor Tesislerinin Planlaması ve İşletmeciliği 2 0 5
Seçmeli 3. Sınıf Güz Dönemi (Bireysel Sporlar 2)() 6
BSYSBS 309 Bisiklet 1 2 6
BSYSBS 321 Buz Pateni 1 2 6
BSYSBS 304 Güreş 1 2 6
BSYSBS 314 Step-Aerobik 1 2 6
Seçmeli 3.Sınıf Güz Dönemi (Seçmeli Spor ve Genel Kültür()() 4
BSYSGK 304 Sporcu Beslenmesi 2 0 4
BSYSGK 301 Sporda Müsabaka Analizi 2 0 4
BSYSGK 305 Spor Kazalarından Korunma ve Rehabilitasyon 2 0 4
Toplam AKTS: 30

2025-2026 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
BSY 312 Bilimsel Araştırma Teknikleri 2 0 4
BSY 314 Engelliler İçin Beden Eğitimi ve Spor 2 0 4
BSY322 Psikomotor Gelişim 2 0 3
BSY 320 Spor Psikolojisi 2 0 4
Seçmeli 3. Sınıf Bahar Dönemi Seçmeli SporYönetim Bilimleri 2() 4
BSYSYB 312 Mahalli idareler ve Spor 2 0 4
BSYSYB 302 Spor yönetiminde Güncel Konular ve Gelişimler 2 0 4
Seçmeli 3. Sınıf Bahar Dönemi Seçmeli Doğa Sporları() 5
BSYSDS302 Dağcılık 1 2 5
BSYSDS301 Yaz Kampı 1 2 5
Seçmeli 3. Sınıf Bahar Dönemi Takım Sporları 2() 6
BSYSTS 303 Hentbol 1 2 6
BSYSTS 304 Voleybol 1 2 6
Toplam AKTS: 30

2025-2026 Eksınav
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
BSY 317 Girişimcilik 2 0 4
BSY 307 Mesleki Yabancı Dil I 2 0 3
Üniversite Seçmeli Genel/Üniversite Seçmeli Ders Havuzundan Toplam 23 AKTS Alabilir 23
UNİSEC-CMF 009 Rekabet Yönetimi(Çorlu Müh. Fak.-End.Müh.) 2 0 3
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 90

4. Sınıf



2025-2026 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
BSY 401 Halkla İlişkiler ve İletişim 2 0 4
BSY 407 Sporda Etik Değerler 2 0 4
BSY421 Spor Saha ve Malzeme Bilgisi 1 2 6
BSY 403 Spor Yönetiminde Liderlik 2 0 5
BSY 411 Spor Yönetimi Uygulaması I 2 6 4
BSY 409 Topluma Hizmet Uygulamaları 1 2 3
Seçmeli 4. Sınıf Güz Seçmeli Spor Genel Kültür 2() 4
BSYSGK 415 Antrenörlük Etiği 2 0 4
BSYSGK 408 Spor Medyası 2 0 4
BSYSGK 407 Spor ve Turizm 2 0 4
Toplam AKTS: 30

2025-2026 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
BSY 402 Karşılaştırmalı Spor Yönetimi 2 0 5
BSY 408 Spor Pazarlaması 2 0 4
BSY 412 Spor Yönetiminde Araştırma ve Proje 1 2 3
BSY 404 Spor Yönetimi Uygulaması 2 6 8
BSY 410 Spor Yönetimi Uygulaması II 2 6 8
Seçmeli 4.Sınıf Bahar Dönemi Seçmeli Alan Bilgisi() 6
BSYSAB 410 Pilates 1 2 6
BSYSAB 414 Spor Masajı 1 2 6
BSYSAB 406 Yüzme 1 2 6
Seçmeli 4. Sınıf Bahar Dönemi Seçmeli Spor Yönetim Bilimleri 3()() 4
BSYSYB 409 Toplam Kalite Yönetimi 2 0 4
BSYSYB 413 Türkiye Ekonomisi 2 0 4
Toplam AKTS: 38

2025-2026 Eksınav
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
BSY 408 Spor Pazarlaması 2 0 4
BSYÖY 423 Vücut Geliştirme-Fitness Öğretim Yöntemleri 1 2 6
Üniversite Seçmeli Genel/Üniversite Seçmeli Ders Havuzundan Toplam 20 AKTS Alabilir 20
UNİSEC-CMF 009 Rekabet Yönetimi(Çorlu Müh. Fak.-End.Müh.) 2 0 3
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 98