Mezun olunduğunda Radyo, Televizyon ve Sinema diplomasına sahip olunur. Ünvanı ise Radyo, Televizyon ve Sinema Uzmanı´dır.
Eğitim Türü
Tam Zamanlı.
Kayıt Kabul Koşulları
Ortaöğretimden mezun olmak.
Önceki Öğrenmenin Tanınması
Türk Yüksek Öğretim kurullarında öncel öğrenimin tanınması süreci daha başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesinin tüm programlarında da öncel eğitimin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, bölümlerin müfredatlarında yer alan zorunlu Yabancı dil dersi için her öğretim yılı başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden kendi kendilerine öğrenme sürecini tamamlayan ya da değişik yollarla bu derslerdeki öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler bu sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar
Mezuniyet Koşulları
Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin şartlarını sağlamaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240'dır. Öğrencilerin aynı zamanda varsa zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.
Program Amacı
Radyo, televizyon ve sinema, devrinin tanıklığını yapabilmesinin yanı sıra duygu, düşünce ve fikir iletebilen, yeni dünyalara kapı aralayabilen, farklı olan her şeyi bir araya getirebilen, mesafeleri ve kültürel farklılıkları ortadan kaldırabilen, en değerlisi de doğrudan insan ruhuna seslenebilen anlam ve anlatım araçlarıdır. Radyo, Televizyon ve Sinema programı ile ülkemizin nitelikli istihdam açığını karşılayabilecek özelliklerde nitelikli elemanları yetiştirmeyi hedeflemekteyiz. Programın eğitsel odağı, özetle, toplumsal yaşamın temel belirleyenlerinden olan kitle iletişim sistemi içinde profesyonel olarak çalışabilecek sanat insanlarının yetiştirilmesidir. Temel amaç, iletişim sürecinde kullanılan yazılı, sözlü ve görsel araçları toplumsal bağlamda çözümleyebilen ve kullanabilen, iletişimi bilimsel ve estetik açılardan tasarlayıp uygulayabilen yetkin gençlerin yetiştirilmesidir. Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü, toplumun sanatsal yanının güçlenmesine önemli katkılar sağlayacaktır.
Mezunların Mesleki Profilleri
Mezun olunduğunda Radyo, Televizyon ve Sinema alanında istihdam olanakları mevcuttur. Özel prodüksiyon şirketlerinde, kanallarda ve dijital medya platformlarında program yapımcılığı, yönetmenlik, içerik üretimi ve post prodüksiyon gibi alanlarda istihdam olanağı vardır. Aynı zamanda devlet kurumlarında Basın, Yayın ve Halkla ilişkiler biriminde istihdam olanağı vardır.
Bir Üst Dereceye Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar, ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma
Her dönem en az bir vize sınavı uygulanır. Vizelerin yanı sıra, her dönemin başında verilen dönem içeriğinde tarihleri belirtilen proje ve ödevler verilir. Her dönemin sonunda, öğrencinin final sınavına girmek zorundadır. Kriterler (ara sınav, proje, ödev ve final gibi) ve dönem sonu notuna etki oranları dönem başında dağıtılan ve/veya web sitesinde yayınlanan ders içerikleri açık biçimde belirtilir. Öğrenci yönetmeliği ve akademik takvime göre final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih ve yer ve zamanlarda yapılır. Öğrencinin dönem sonu notu ders sorumlusu tarafından ara sınav, proje, ödev ve final sınavı sonuçlarına göre verilir.
Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesinde geçme notu 100 üzerinden 60’tır. Ancak Final ya da bütünleme sınav sonucunun en az 50 olması zorunludur. Sınavlar, tam not 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile yarıyıl/yıl sonu sınavında veya bütünleme sınavında alınan notun %70’inin toplamıdır. Ancak, bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ilgili fakülte/yüksekokul kurulunca karar alınmak ve yarıyıl başında ilan edilmek şartıyla ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile %50’si arasında, yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavında alınan notun %70’i ile %50’si arasında değişebilen ve oranlar toplamı %100 olacak şekilde de hesaplanabilir. Hesaplama sonucunda, ondalık noktadan sonra gelen ilk sayı beşten küçük ise bir alt tam sayıya, beş veya beşten büyük ise bir üst tam sayıya yükseltilerek kesinleştirilir.
Dönem sonu-bütünleme notu dersin sorumlusu tarafından değerlendirme kriterleriyle birlikte Öğrenci İşlerine teslim edilir. Dönem sonu ve bütünleme notları öğrenci bilgi sisteminde yayınlanarak ilan edilir.
Notlar:
Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir. Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir.Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:
Puan
Harfli Notu
Katsayı
Başarı Durumu
90-100
AA
4.00
Başarılı
80-89
BA
3.50
Başarılı
70-79
BB
3.00
Başarılı
65-69
CB
2.50
Başarılı
60-64
CC
2.00
Başarılı
50-59
DD
1.50
Başarısız
30-49
FD
1.00
Başarısız
0-29
FF
0.00
Başarısız
Öğrenciler DD, FD yada FF aldıkları dersleri dersin açıldığı ilk dönem almak zorundadırlar.
Başarılı Öğrenciler
Önlisans/lisans öğrenimini tamamlayan ve genel ağırlıklı not ortalaması 3.00 ile 3.49 arasında olan öğrenciler onur öğrencisi; ortalaması 3.50 veya üstü olan öğrenciler ise yüksek onur öğrencisi olarak mezun olurlar.
Eğitim Öğretim Metotları
Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.
Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, gözlem
Tartışmalı Ders
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, gözlem
Problem Çözme
Film planlama, kurgulama, tasarım ve üretim çalışmalarında alana ve konuya yönelik teknik ve yapısal sorunları belirleme ve buna bağlı olarak problem çözme
Bilgisayar destekli kurgu ve tasarım programları, film ve hareketli görüntü üretim teknolojileri, kamera ve mikrofon kullanımı, gözlem
Proje Uygulama
Film planlama, kurgulama, tasarım ve üretim çalışmalarında yönelik örnek bir proje üzerinde yapılan çalışmalar
Bilgisayar destekli kurgu ve tasarım programları, film ve hareketli görüntü üretim teknolojileri, kamera ve mikrofon kullanımı, çoklu ortam araçları, bilgisayar
Beyin Fırtınası
Özellikle çekim planlama ve kurgulama çalışmalarına yönelik gözlem ve anlamlandırma, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, sorun çözme
Film atölye teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar
Gösterim
Film okuma ve tartışma, projelerinin sunumu
Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam
Seminer
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, özel donanım
Grup Çalışması
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, sanatsal ve eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları
Atölye Çalışması
Gözlem/durumları işleme, araştırma - uygulama, deneysel çalışma, sanatsal üretim, eleştirel yaklaşma ve düşünme
Kamera, ışık, bilgisayar kurgu ve post prodüksiyon donanımları, ses kayıt ve kurgu teknolojileri
Laboratuar
Bilgisayar labaratuvarında bilgi teknolojileri
Özel donanım
Ödev
Araştırma, yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, sanatsal ve kuramsal düşünme
İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta
Sözlü
Araştırma, yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
İnternet veri tabanları, standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar
Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri/ Projeleri
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, araştırma, yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, deneysel sanatsal üretim
İnternet veri tabanları, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, ses ve görüntü üretim teknolojileri, sergileme ve gösterim mekanları
(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.
Program Çıktıları
1-Alana dair öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve toplumsal sorumluluk bilinci içinde yaşam
boyu yönlendirebilme yetkinliğine sahip olmak. 2-Alandaki yasal düzenlemeler, yönetmelikler ve mevzuatlar konusunda bilgi sahibi olmak ve
gerekli bilgileri pratiğe dökebilme yetkinliğini göstermek. 3-Alanı ile ilgili uygulamalarda kendisinden beklenen çalışmaları bir ekip üyesi olarak
yürütebilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği göstermek. 4-Alanındaki çalışmaların kavramsallaştırılması, geliştirilmesi ve üretilmesinde yaratıcı ve
eleştirel düşünme bilgi, beceri ve yetkinliğine sahip olmak. 5-Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek projeler
üretmek; uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşma yetkinliği göstermek. 6-Alanındaki ulusal ve uluslararası düzeydeki çalışmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile
iletişim kurabilme yetkinliği göstermek. 7-Alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varmak ve etik değerlere uygun hareket etme
yetkinliğini göstermek. 8-Diğer sanat alanlarının estetik ve teknik kodlarını değerlendirebilecek düzeyde çok boyutlu
bilgiye sahip olmak, disiplinler arası düşünebilme ve çalışabilme becerisi geliştirmek. 9-Film ve işitsel, görsel medya üretimlerini tamamlayarak; hikaye, kompozisyon, ışık ve ses gibi
teknik ve estetik kavramlarla geliştirilmiş yaratıcı, özgün yapımları gerçekleştirebilme becerisi
göstermek. 10-Görsel ve yazılı materyaller üzerinde bağımsız araştırmalar yürütebilme bilgi ve becerisi
göstermek; bu araştırmaları ulusal ve uluslararası düzeyde kullanabilme yetkinliğine sahip olmak. 11-Radyo, televizyon ve sinema alanındaki etik, estetik, kültürel ve toplumsal meselelerle
ilgilenmek, sorgulamak ve bu konulara dair eleştirel bilgiye sahibi olmak. 12-Radyo, televizyon ve sinema alanındaki temel kavramlar, teknik terminoloji ve kuramlar
hakkında bilgi sahibi olmak. 13-Radyo, televizyon ve sinema alanında üretilen çalışmaların yapımı, dağıtımı ve gösterimi
hakkında bilgi sahibi olmak. 14-Sektörün gerektirdiği disiplinler arası iş bölümü ve sorumluluklar hakkında bilgi sahibi olmak,
iş birliği ve iletişim becerilerini geliştirmek. 15-Üst dizey teknik ve mesleki bilgiye sahip olmak; teknoİojik gelişmelere paralel olarak piyasada
kullanılan teknik ekipmanı tanıma ve kullanma becerisini göstermek.