Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma | Her dönem en az bir vize sınavı uygulanır. Vizelerin yanı sıra, her dönemin başında verilen dönem içeriğinde tarihleri belirtilen proje ve ödevler verilir. Her dönemin sonunda, öğrencinin final sınavına girmek zorundadır. Kriterler (ara sınav, proje, ödev ve final gibi) ve dönem sonu notuna etki oranları dönem başında dağıtılan ve/veya web sitesinde yayınlanan ders içerikleri açık biçimde belirtilir. Öğrenci yönetmeliği ve akademik takvime göre final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih ve yer ve zamanlarda yapılır. Öğrencinin dönem sonu notu ders sorumlusu tarafından ara sınav, proje, ödev ve final sınavı sonuçlarına göre verilir.
Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesinde geçme notu 100 üzerinden 60’tır. Ancak Final ya da bütünleme sınav sonucunun en az 50 olması zorunludur. Sınavlar, tam not 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile yarıyıl/yıl sonu sınavında veya bütünleme sınavında alınan notun %70’inin toplamıdır. Ancak, bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ilgili fakülte/yüksekokul kurulunca karar alınmak ve yarıyıl başında ilan edilmek şartıyla ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile %50’si arasında, yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavında alınan notun %70’i ile %50’si arasında değişebilen ve oranlar toplamı %100 olacak şekilde de hesaplanabilir. Hesaplama sonucunda, ondalık noktadan sonra gelen ilk sayı beşten küçük ise bir alt tam sayıya, beş veya beşten büyük ise bir üst tam sayıya yükseltilerek kesinleştirilir.
Dönem sonu-bütünleme notu dersin sorumlusu tarafından değerlendirme kriterleriyle birlikte Öğrenci İşlerine teslim edilir. Dönem sonu ve bütünleme notları öğrenci bilgi sisteminde yayınlanarak ilan edilir.
Notlar:
Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir. Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir.Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:
Puan
|
Harfli Notu
|
Katsayı
|
Başarı Durumu
|
90-100
|
AA
|
4.00
|
Başarılı
|
80-89
|
BA
|
3.50
|
Başarılı
|
70-79
|
BB
|
3.00
|
Başarılı
|
65-69
|
CB
|
2.50
|
Başarılı
|
60-64
|
CC
|
2.00
|
Başarılı
|
50-59
|
DD
|
1.50
|
Başarısız
|
30-49
|
FD
|
1.00
|
Başarısız
|
0-29
|
FF
|
0.00
|
Başarısız
|
Öğrenciler DD, FD yada FF aldıkları dersleri dersin açıldığı ilk dönem almak zorundadırlar.
Başarılı Öğrenciler
Önlisans/lisans öğrenimini tamamlayan ve genel ağırlıklı not ortalaması 3.00 ile 3.49 arasında olan öğrenciler onur öğrencisi; ortalaması 3.50 veya üstü olan öğrenciler ise yüksek onur öğrencisi olarak mezun olurlar. |
Eğitim Öğretim Metotları | Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.
Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:
*EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
|
BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ
|
KULLANILAN ARAÇLAR
|
Ders
|
Dinleme, anlamlandırma, araştırma, planlama, tasarlama, yorumlama, eleştirel yaklaşma, kurgulama
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, gözlem
|
Tartışmalı Ders
|
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, gözlem
|
Problem Çözme
|
Film planlama, kurgulama, tasarım ve üretim çalışmalarında alana ve konuya yönelik teknik ve yapısal sorunları belirleme ve buna bağlı olarak problem çözme
|
Bilgisayar destekli kurgu ve tasarım programları, film ve hareketli görüntü üretim teknolojileri, kamera ve mikrofon kullanımı, gözlem
|
Proje Uygulama
|
Film planlama, kurgulama, tasarım ve üretim çalışmalarında yönelik örnek bir proje üzerinde yapılan çalışmalar
|
Bilgisayar destekli kurgu ve tasarım programları, film ve hareketli görüntü üretim teknolojileri, kamera ve mikrofon kullanımı, çoklu ortam araçları, bilgisayar
|
Beyin Fırtınası
|
Özellikle çekim planlama ve kurgulama çalışmalarına yönelik gözlem ve anlamlandırma, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, sorun çözme
|
Film atölye teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar
|
Gösterim
|
Film okuma ve tartışma, projelerinin sunumu
|
Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam
|
Seminer
|
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, özel donanım
|
Grup Çalışması
|
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, sanatsal ve eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
|
İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları
|
Atölye Çalışması
|
Gözlem/durumları işleme, araştırma - uygulama, deneysel çalışma, sanatsal üretim, eleştirel yaklaşma ve düşünme
|
Kamera, ışık, bilgisayar kurgu ve post prodüksiyon donanımları, ses kayıt ve kurgu teknolojileri
|
Laboratuar
|
Bilgisayar labaratuvarında bilgi teknolojileri
|
Özel donanım
|
Ödev
|
Araştırma, yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, sanatsal ve kuramsal düşünme
|
İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta
|
Sözlü
|
Araştırma, yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
|
İnternet veri tabanları, standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar
|
Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri/ Projeleri
|
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, araştırma, yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, deneysel sanatsal üretim
|
İnternet veri tabanları, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, ses ve görüntü üretim teknolojileri, sergileme ve gösterim mekanları
|
(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir. |