Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Selami GÜRKAN
Enstitü Müdürü Prof. Dr. Selami GÜRKAN
Enstitü Müdür Yardımcısı Doç. Dr. Birol TOPÇU
Enstitü Müdür Yardımcısı Doç. Dr. Serhat ÖRÜN
Program Türü
Yüksek lisans-tezli Programı
Kazanılan Derecenin Seviyesi
Yüksek Lisans
Kazanılan Derece
Mezun olunduğunda Perfüzyon Yüksek Lisans diplomasına sahip olunur.
Eğitim Türü
Tam zamanlı.
Kayıt Kabul Koşulları
Perfüzyon Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların;
1) Sağlık ve Yaşam Bilimleri ile ilgili lisans mezunlarından Tıp, Veterinerlik, Eczacılık Fakülteleri ile Moleküler Biyoloji, Biyoloji, Tıbbi Biyoloji, Kimya, Fizik, Biyomühendislik, Biyoteknoloji, Biyosistem Mühendisliği, Genetik, Ebelik ve Hemşirelik bölümlerinden birinden lisans diplomasına sahip olmaları, ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan ALES’ten sayısal puan türünde en az 55 standart puan almış olmaları veya ALES sonucu yerine Senato tarafından eşdeğerliği kabul edilerek başarı taban puanları belirlenen ve uluslararası düzeyde kabul gören sınavlarda başarılı olmaları gerekir
2) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde başarı notu; lisans mezuniyet ağırlıklı not ortalamasının %20’si, ALES’ten alınan standart puanın %50’si ve her bir anabilim dalı için enstitü yönetim kurulunca kurulan jüri tarafından yapılan mülakat sonucu alınan puanın %30’u toplanarak bulunur. En yüksek puandan en küçüğe doğru sıralama yapılarak ilan edilen kontenjan kadar öğrenci alınır.
Önceki Öğrenmenin Tanınması
İlgili üniversite veya yüksek teknoloji enstitü içindeki başka bir enstitü anabilim dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, ilgili anabilim dalında ilan edilmiş olan yatay geçiş kontenjanına başvurabilir. Yatay geçiş; ilgili anabilim dalı başkanlığının uygun görüşü ve enstitü yönetim kurulu kararı ile olur.
Mezuniyet Koşulları
Bu Yüksek Lisans programında öğrenim gören öğrenciler,
21 yerel kredilik en az 7 ders almakla,
120 AKTS alarak 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmakla
Bir yüksek lisans tezi hazırlamak ve savunmakla,
Programlarında öngörülen tüm derslerden en az CC/S notu ile başarılı olmakla yükümlüdürler.
Program Amacı
Perfüzyon Yüksek lisansı programı ilk öğrencilerini 2016-2017 Eğitim Öğretim Bahar Yarıyılında almıştır. Öğretim Dili Türkçe´dir. Program, perfüzyon alanı ile ilgili zorunlu dersler ile seçmeli dersler içermektedir. 1. ve 2. yarıyılda alan ile ilgili zorunlu ve seçmeli dersler; 3. ve 4. yarıyılda alanla ilgili tez çalışması yürütülmektedir.
Mezunların Mesleki Profilleri
Perfüzyonist programında öğrencilerimizin yüksek akademik hedefelerle yetişmesini önemsiyoruz. Programimizdan mezun olan öğrencilerimiz akademik kariyerlerine doktora yaparak devam edebilirler.
Ayrıca bu öğrenciler yüksek lisans yaptıktan sonra perfüzyonist olarak çalışabilecekleri için üniversite veya özel hastanelerde rahatlıkla iş bulabilmektedirler.
Bir Üst Dereceye Geçiş
Yüksek Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar, ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla doktora programlarında öğrenim görebilirler.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma
Başarılı sayılmak için başarı notunun yüksek lisans programında en az 65 puan olması gerekir.
Eğitim Öğretim Metotları
Ders & Sınıf İçi Etkinlikler
Ödev
Seminer
Mesleki Faaliyetler
Tez Hazırlama
Program Çıktıları
1-Disiplinler arası ekip çalışması yapabilme becerisi 2-Etkin yazılı ve sözlü iletişim becerisi 3-Hastalıklara neden olan etkenler hakkında bilgi sahibi olabilme ve korunma yöntemlerini bilme becerisi 4-Hayat boyu öğrenimin önemini kavrama ve uygulama becerisi 5-İlgili daldaki çağdaş yöntemler, teknikler ve araçlar hakkında bilgi sahibi olabilme ve kullanabilme bilgi becerisi 6-İlgili daldaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi 7-İlgili dalda verilen bilgileri uygulama becerisi 8-Kardiopulmon Bypass ile ilgili acil girişimleri yapabilme becerisi 9-Kardiopulmoner Bypass Sırasında Sorunlara tanı koyabilme becerisi 10-Mesleki güncel konuları izleme 11-Mesleki ve etik sorumluluğu anlama 12-Normal insan vücudunun gelişimi, yapısı ve işleyişini bilme becerisi 13-Temel tıp kavramlarını anlama ve öğrenme becerisi 14-Verileri analiz edebilme, değerlendirebilme, deney yapma ve tasarlama becerisi