Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma | Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi´nde geçme notu 100 üzerinden 60’tır. Sınavlar, tam not 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile yarıyıl/yıl sonu sınavında veya bütünleme sınavında alınan notun %70’inin toplamıdır. Ancak, bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ilgili fakülte/yüksekokul kurulunca karar alınmak ve yarıyıl başında ilan edilmek şartıyla ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile %50’si arasında, yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavında alınan notun %70’i ile %50’si arasında değişebilen ve oranlar toplamı %100 olacak şekilde de hesaplanabilir. Hesaplama sonucunda, ondalık noktadan sonra gelen ilk sayı beşten küçük ise bir alt tam sayıya, beş veya beşten büyük ise bir üst tam sayıya yükseltilerek kesinleştirilir.
TNKÜ Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği http://oidb.nku.edu.tr/AnaSayfa/0/s/3837/3915 adresinde bulunabilir.
Dönem sonu-bütünleme notu dersin sorumlusu tarafından değerlendirme kriterleriyle birlikte Öğrenci işlerine teslim edilir. Dönem sonu ve bütünleme notları öğrenci bilgi sisteminde yayınlanarak ilan edilir.
Notlar:
Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir. Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir. Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:
Puan
|
Harfli Notu
|
Katsayı
|
Başarı Durumu
|
90-100
|
AA
|
4.00
|
Başarılı
|
80-89
|
BA
|
3.50
|
Başarılı
|
70-79
|
BB
|
3.00
|
Başarılı
|
65-69
|
CB
|
2.50
|
Başarılı
|
60-64
|
CC
|
2.00
|
Başarılı
|
50-59
|
DD
|
1.50
|
Başarısız
|
30-49
|
FD
|
1.00
|
Başarısız
|
0-29
|
FF
|
0.00
|
Başarısız
|
Öğrenciler DD, FD yada FF aldıkları dersleri dersin açıldığı ilk dönem almak zorundadırlar.
Başarılı Öğrenciler
Önlisans/lisans öğrenimini tamamlayan ve genel ağırlıklı not ortalaması 3.00 ile 3.49 arasında olan öğrenciler onur öğrencisi; ortalaması 3.50 veya üstü olan öğrenciler ise yüksek onur öğrencisi olarak mezun olurlar. |
Eğitim Öğretim Metotları | Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.
Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:
EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ *
|
BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ
|
KULLANILAN ARAÇLAR
|
Ders
|
Dinleme ve anlamlandırma
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar
|
Tartışmalı Ders
|
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar
|
Problem Çözme
|
Önceden planlanmış özel beceriler
|
|
Beyin Fırtınası
|
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar
|
Küçük Grup Tartışması
|
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar
|
Gösterim
|
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
|
Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam
|
Seminer
|
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, özel donanım
|
Grup Çalışması
|
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
|
İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet
Web tabanlı tartışma forumları
|
Saha / Arazi Çalışması
|
Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
|
|
Laboratuar
|
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
|
Özel donanım
|
Ödev
|
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, bilişim
|
İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta
|
Sözlü
|
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
|
|
İnceleme / Anket Çalışması
|
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
|
|
Panel
|
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, özel donanım
|
Konuk Konuşmacı
|
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar
özel donanım
|
Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
|
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
|
|
(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir
|
Program Çıktıları
1-Afetlerin yapılı çevreye etkisi ve bu etkilere karşı önlem almaya yönelik bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip
olmak. 2-Disiplinlerarası bir yaklaşımla tasarım ve uygulama süreçlerinde bireysel ve takım çalışması yapabilme
becerisine ve yetkinliğine sahip olmak. 3-Doğal-kültürel-fiziksel çevre ve insan etkileşimine yönelik farkındalık geliştirerek tasarım sürecine
aktarabilme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak. 4-Kuramsal ve tasarım çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme becerisi ve
yetkinliğine sahip olmak. 5-Mesleki etik konusunda bilgi ve sorumluluk alma beceri ve yetkinliğine sahip olmak. 6-Mesleki uygulamalarda toplumsal sorumluluk alabilme ve etik duyarlılık geliştirebilme yetkinliğine
sahip olmak. 7-Mimari süreçlerde araştırma yöntemlerini uygulayabilme, yaşam boyu öğrenme ile bilgi artırma, sürekli
mesleki gelişim için farkındalık sağlama becerisi ve yetkinliğine sahip olmak. 8-Mimari tasarım ve mesleki uygulama konularında kuramsal bilgileri tasarıma dönüştürme ve kavram
geliştirme beceri ve yetkinliğine sahip olmak. 9-Mimari tasarım, yapı bilgisi-teknolojileri, mimarlık tarihi-kuramları, koruma-restorasyon alanlarında
kuramsal ve teknik bilgi sahibi olmak. 10-Mimarlık alanında bilimsel, teknik, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olmak. 11-Mimarlık alanında sürdürülebilirliğe yönelik kuramsal-teknik bilgiye ve tasarım yapabilme beceri ve yetkinliğine sahip olmak. 12-Tasarım düşüncesini el çizimleri, bilgisayar teknolojileri, fiziksel üretim, vb. ile iletişim ve ifade
araçlarıyla temsil edebilme ve aktarma becerisi ve yetkinliğine sahip olmak. 13-Ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek güncel teknolojileri etkin biçimde kullanabilme bilgisi
becerisi ve yetkinliğine sahip olmak. 14-Yaratıcı ve eleştirel düşünme beceri ve yetkinliğine sahip olmak. 15-Yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası mesleki sorunlara ilişkin mimarın sorumlulukları ve toplumsal
rolleri hakkında bilgi, farkındalık, beceri ve yetkinliğine sahip olmak. |