Programı Sunan Akademik Birim | Klinik Nörofizyoloji (Tıp) (YL) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Direktörü | Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Aysun ÜNAL Enstitü Müdürü Prof. Dr. Selami GÜRKAN Enstitü Müdür Yardımcısı Doç. Dr. Birol TOPÇU Enstitü Müdür Yardımcısı Doç. Dr. Serhat ÖRÜN | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Türü | Yüksek lisans-tezli Programı | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Tezli Yüksek Lisans | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece | Mezun olunduğunda Klinik Nörofizyoloji alanında Yüksek Lisans diplomasına sahip olunur. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Türü | Tam Zamanlı | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kayıt Kabul Koşulları | Klinik Nörofizyoloji Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların; 1) Tıp Fakültesi mezunu olup Nöroloji alanında Uzman olmaları, ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan ALES’ten başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan almış olmaları veya ALES sonucu yerine Senato tarafından eşdeğerliği kabul edilerek başarı taban puanları belirlenen ve uluslararası düzeyde kabul gören sınavlarda başarılı olmaları gerekir 2) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde başarı notu; lisans mezuniyet ağırlıklı not ortalamasının %20’si, ALES’ten alınan standart puanın %50’si ve her bir anabilim dalı için enstitü yönetim kurulunca kurulan jüri tarafından yapılan mülakat sonucu alınan puanın %30’u toplanarak bulunur. En yüksek puandan en küçüğe doğru sıralama yapılarak ilan edilen kontenjan kadar öğrenci alınır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Önceki Öğrenmenin Tanınması | “Klinik Nörofizyoloji Yüksek Lisans Programı” na lisans mezuniyeti sadece Tıp Fakültesi mezunu olup Nöroloji alanında uzmanlık diplomasına sahip olan adaylar kabul edilebilmektedir. Türkiye Yükseköğretim Kurumlarında önceki örgün (formal) öğrenmenin tanınması, dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler, Yükseköğretim Kurulu´nun belirlemiş olduğu "Yükseköğretim kurumlarında ön lisans ve lisans düzeyindeki programlar arasında geçiş, çift ana dal, yan dal ile kurumlar arası kredi transferi yapılması esaslarına ilişkin yönetmelik" (http://www.yok.gov.tr/content/view/476/) kapsamında gerçekleştirilmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezuniyet Koşulları |
Bu Yüksek Lisans programında öğrenim gören öğrenciler, 21 yerel kredilik en az 7 ders almakla, 120 AKTS alarak 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmakla Bir yüksek lisans tezi hazırlamak ve savunmakla, Programlarında öngörülen tüm derslerden en az CC/S notu ile başarılı olmakla yükümlüdürler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Amacı | Programımızda eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleri 2 Profesör Doktor, 1 Doçent Doktor, 3 Doktor Öğretim Üyesi tarafından sağlanmaktadır. Öğretim dili Türkçe´dir. Program, klinik nörofizyoloji alanı ile ilgili zorunlu dersler ile seçmeli dersler içermektedir. 1. ve 2. yarıyılda alan ile ilgili zorunlu ve seçmeli dersler; 3. ve 4. yarıyılda alanla ilgili tez çalışması yürütülmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezunların Mesleki Profilleri | Bu programla; nöroloji uzmanlarının mesleki yeterliliklerini artırmaya yönelik tezli yüksek lisans ile Klinik nörofizyoloji alanında uzmanlıklarını belgelemeleri sağlanarak, Sağlık Bakanlığı ve bünyesindeki kuruluşlarda, Üniversite ve Özel Hastanelerde, çeşitli alanlarda özelleşmiş kliniklerde, Üniversitelerde akademisyen olarak görevlendirmede öncelik sahibi olurlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir Üst Dereceye Geçiş | Yüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar, ALES sınavından geçerli notu almaları, İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarında doktora programlarına başvurabilir ve ilgili programların yeterliliklerini sağlamaları halinde kabul edilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma | Başarılı sayılmak için başarı notunun yüksek lisans programında en az 65 puan olması gerekir.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Öğretim Metotları | Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini artıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:
(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Çıktıları1-Ardısıra sinir uyarım çalışmalarını uygulama becerisi.2-Bilgi ve beceriyi etik kurallar çerçevesinde kullanılma becerisi 3-Bilişsel işlevlerin değerlendirilmesinde kullanılan elektro fizyolojik yöntemleri sayma becerisi. 4-Çocuklarda invazif elektrotlar ile birlikte yapılan elektro fizyolojik incelemelerin temel prensiplerini sayma becerisi. 5-EEG nin yoğun bakım ünitesinde takip edilen hastalarda kullanım alanlarını sayabilme becerisi. 6-Elektroensefalografi incelemesinde elde edilen dalga paternlerini ayırtedebilme becerisi. 7-Elektronöromiyografinin klinik kullanım alanlarını sayma becerisi. 8-Erişkin elektro ensefalografi incelemesinde elde edilen dalga paternlerinin, normal özelliklerini sayma becerisi. 9-Hareket bozukluklarının değerlendirilmesinde kullanılan elektronörofizyolojik incelemeleri sayabilme becerisi. 10-İğne EMG’de elde edilen bulguları değerlendirilme becerisi. 11-İleri elektrofizyolojik yöntemlerin kullanım alanlarını sayma becerisi. 12-İstatistiği sağlık hizmetlerinde kullanma becerisi 13-Klinik alanda araştırma planlama becerisi. 14-Kortikografi ve haritalamanın kullanım alanlarını sayma becerisi. 15-Membran potansiyelinin ve hücrenin elektriksel uyarılabilirliğinin temel özelliklerini sayma becerisi. 16-Motor ve duysal sinirlere ait ileti tekniklerini sayabilme becerisi. 17-Nöroanatomik lokalizasyonu yapabilme becerisi. 18-Nörofizyolojinin temel uygulama alanlarını sayabilme becerisi 19-Pediatrik EEG incelemesinde elde edilen dalga paternlerini ayırtedebilme becerisi. 20-Pediatrik elektro ensefalografi incelemesinde elde edilen dalga paternlerinin, normal özelliklerini sayma becerisi. 21-Spinal hastalıkların teşhisinde kullanılan elektronörofizyolojik incelemeleri sayabilme becerisi. 22-Uyarılmış potansiyellerin normal paternlerini sayabilme becerisi. 23-Uyku bozukluklarında polisomnografi CPAP ve BPAP kullanım alanlarını sayma becerisi. 24-Uzun süreli Video- EEG incelemesindeki normal bulguları, artefaktları ayırtedebilme becerisi. 25-Uzun süreli video-EEG kaydı yapabilme becerisi. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Müfredat
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders & Program Çıktıları Matrisi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||