Klinik Nörofizyoloji (Tıp) (DK) Doktora Programı

Programı Sunan Akademik BirimKlinik Nörofizyoloji (Tıp) (DK)
Program DirektörüAnabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Aysun ÜNAL Enstitü Müdürü Prof. Dr. Selami GÜRKAN Enstitü Müdür Yardımcısı Doç. Dr. Birol TOPÇU Enstitü Müdür Yardımcısı Doç. Dr. Serhat ÖRÜN
Program TürüDoktora Programı
Kazanılan Derecenin SeviyesiDoktora
Kazanılan DereceMezun olunduğunda Klinik Nörofizyoloji alanında Doktora diplomasına sahip olunur.
Eğitim TürüTam Zamanlı
Kayıt Kabul KoşullarıKlinik Nörofizyoloji Doktora programına başvurabilmek için adayların; a) Tıp Fakültesi mezunu olup Nöroloji alanında Uzman; Klinik Nörofizyoloji alanında yüksek lisans derecesine sahip olması ve ALES’ten sayısal puan türünde en az 55 standart puana sahip olmaları veya ALES sonucu yerine Senato tarafından eşdeğerliği kabul edilerek başarı taban puanları belirlenen ve uluslararası düzeyde kabul gören sınavlarda başarılı olmaları, lisans diploması ile başvuranların ALES’ten sayısal puan türünde en az 80 standart puan almaları gerekir. Lisans derecesiyle doktora programına başvuranların lisans mezuniyet not ortalaması olarak 4 üzerinden en az 3 veya muadili bir puana sahip olmaları gerekir. b) Temel tıp bilimlerinde doktora programına başvurabilmek için; tıp fakültesi mezunlarının lisans diplomasına ve en az 50 temel tıp puanına veya ALES’ten sayısal puan türünde en az 70 standart puana sahip olmaları veya ALES sonucu yerine Senato tarafından eşdeğerliği kabul edilerek başarı taban puanları belirlenen ve uluslararası düzeyde kabul gören sınavlarda başarılı olmaları gerekir. Temel Tıp puanı; (TUS) Temel Tıp Bilimleri Testi I. Bölümünden elde edilen standart puanın 0.7, Klinik Tıp Bilimleri Testinden elde edilen standart puanın 0.3 ile çarpılarak toplanması ile elde edilir. c) Doktora programına başvurabilmek için YDS’den en az 55 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen bir sınavdan bu puan muadili bir puan, yabancı uyruklu öğrenciler için ana dilleri dışında İngilizce, Fransızca ve Almanca dillerinden birinden YDS’den en az 55 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen bir sınavdan söz konusu puan muadili bir puan alınması zorunlu olup, söz konusu asgari puanların girilecek programların özelliklerine göre yükseltilmesi konusunda Senato yetkilidir. Doktora programlarına öğrenci kabulünde başarı notu; lisans derecesi ile başvuranların lisans, yüksek lisans derecesi ile başvuranların; yüksek lisans mezuniyet ağırlıklı not ortalamasının %20’si, ALES’ten alınan standart puanın %50’si ve her bir anabilim dalı için enstitü yönetim kurulunca kurulan jüri tarafından yapılan mülakat sonucu alınan puanın %30’u toplanarak bulunur. Bir adayın başarılı sayılabilmesi için başarı notunun en az 70 olması gerekir. En yüksek puandan en aza doğru sıralama yapılarak ilan edilen kontenjan kadar öğrenci alınır.
Önceki Öğrenmenin Tanınması“Klinik Nörofizyoloji Doktora Programı” na Tıp Fakültesi mezunu olup Nöroloji alanında uzmanlık diplomasına ve/veya Klinik Nörofizyoloji alanında yüksek lisans derecesine sahip olan adaylar kabul edilebilmektedir. Türkiye Yükseköğretim Kurumlarında önceki örgün (formal) öğrenmenin tanınması, dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler, Yükseköğretim Kurulu\'\'nun belirlemiş olduğu "Yükseköğretim kurumlarında ön lisans ve lisans düzeyindeki programlar arasında geçiş, çift ana dal, yan dal ile kurumlar arası kredi transferi yapılması esaslarına ilişkin yönetmelik" (http://www.yok.gov.tr/content/view/476/) kapsamında gerçekleştirilmektedir.
Mezuniyet Koşulları Bu doktora programında öğrenim gören öğrenciler,
21 yerel kredilik en az 7 ders almakla,
240 AKTS alarak 4.00 üzerinden en az 2.50 Genel Not Ortalamasına sahip olmakla
Yeterlilik sınavını geçmekle,
Bir doktora tezi hazırlamak ve savunmakla,
Programlarında öngörülen tüm derslerden en az CB/S notu ile başarılı olmakla yükümlüdürler.
Program AmacıKlinik Nörofizyoloji Doktora Programı ilk öğrencilerini 2018-2019 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Yarıyılında almış olup programımızda eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleri 2 Profesör Doktor, 1 Doçent Doktor, 3 Doktor Öğretim Üyesi tarafından sağlanmaktadır. Öğretim dili Türkçe´dir. Program, klinik nörofizyoloji alanı ile ilgili zorunlu dersler ile seçmeli dersler içermektedir. 1. ,2. ,3. ,4. yarıyılda alan ile ilgili zorunlu ve seçmeli dersler; 5. ,6. ,7. veya 8. yarıyılda alanla ilgili tez çalışması yürütülmektedir.
Mezunların Mesleki ProfilleriBu programla; nöroloji uzmanlarının mesleki yeterliliklerini artırmaya yönelik doktora ile Klinik Nörofizyoloji alanında uzmanlıklarını belgelemeleri sağlanarak, Sağlık Bakanlığı ve bünyesindeki kuruluşlarda, Üniversite ve Özel Hastanelerde, çeşitli alanlarda özelleşmiş kliniklerde, Üniversitelerde akademisyen olarak görevlendirmede öncelik sahibi olurlar.
Bir Üst Dereceye Geçiş“Klinik Nörofizyoloji Doktora Programı” na Tıp Fakültesi mezunu olup Nöroloji alanında uzmanlık diplomasına ve/veya Klinik Nörofizyoloji alanında yüksek lisans derecesine sahip olan adaylar kabul edilebilmektedir. Türkiye Yükseköğretim Kurumlarında önceki örgün (formal) öğrenmenin tanınması, dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler, Yükseköğretim Kurulu´nun belirlemiş olduğu "Yükseköğretim kurumlarında ön lisans ve lisans düzeyindeki programlar arasında geçiş, çift ana dal, yan dal ile kurumlar arası kredi transferi yapılması esaslarına ilişkin yönetmelik" (http://www.yok.gov.tr/content/view/476/) kapsamında gerçekleştirilmektedir.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Başarılı sayılmak için başarı notunun doktora programında en az 75 puan olması gerekir.

 

Eğitim Öğretim Metotları

Eğitim Öğretim Metotları:

Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini artıracak şekilde seçilmektedir.

Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:

 EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ *

BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ

KULLANILAN ARAÇLAR

Ders

Dinleme ve Anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Tartışmalı Ders

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Özel Destek / Yapısal Örnekler

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Rol Yapma / Drama

Önceden planlanmış özel beceriler

Standart derslik teknolojileri, özel donanım

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Küçük Grup Tartışması

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösterim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Benzetim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Seminer

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Grup Çalışması

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları

Saha / Arazi Çalışması

Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Laboratuvar

Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması

Özel donanım

Ödev

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta

Sözlü

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

 

İnceleme / Anket Çalışması

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Panel

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Konuk Konuşmacı

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz,
özel donanım

Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri

Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler

 

(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.

 

Program Çıktıları

1-Bilgi ve beceriyi etik kurallar çerçevesinde kullanılma becerisi
2-Bilişsel işlevlerin (dikkat, bellek, görsel mekânsal, yürütücü işlevler) öğrenilmesi, elektro fizyolojik yöntemlerin bilişsel işlev bozukuluğu olan hastalarda kullanma becerisi.
3-Çocuklarda invazif elektrotlar ile birlikte yapılan elektro fizyolojik incelemelerin temel prensiplerini sayma becerisi.
4-Elektroensefalografi incelemesinde elde edilen dalga paternlerini ayırtedebilme becerisi.
5-Elektronöromiyografiyi klinik alanda kullanma becerisi.
6-Erişkin elektro ensefalografi incelemesinde elde edilen dalga paternlerinin, normal ve patolojik özelliklerini sayma becerisi.
7-Hareket bozukluklarının değerlendirilmesinde elektro nörofizyolojik incelemeleri kullanabilme becerisi.
8-İğne EMG’de elde edilen bulguları değerlendirilme becerisi.
9-İstatistiği sağlık hizmetlerinde kullanma becerisi
10-Klinik alanda araştırma planlama becerisi.
11-Kortikografi ve haritalama yapabilme becerisi.
12-Membran potansiyelini ve hücrenin elektriksel uyarılabilirliğini öğrenme becerisi.
13-Motor son plak işlevlerini değerlendirilme becerisi.
14-Motor ünite sayımı, makro EMG gibi ileri elektrofizyolojik yöntemleri uygulama becerisi.
15-Motor ve duysal sinirlere ait ileti tekniklerini sayabilme becerisi.
16-Nöroanatomik lokalizasyonu yapabilme becerisi.
17-Nörofizyolojinin temel uygulama alanlarını sayabilme becerisi
18-Pediatrik EEG incelemesinde elde edilen dalga paternlerini ayırtedebilme becerisi.
19-Pediatrik elektro ensefalografi incelemesinde elde edilen dalga paternlerinin, normal ve patolojik özelliklerini sayma becerisi.
20-Spinal hastalıkların teşhisinde elektronörofizyolojik incelemeleri kullanabilme becerisi.
21-Uyarılmış potansiyeller ile görsel, işitsel, somatosensoriel, motor yollardaki bozuklukları tespit etme becerisi.
22-Uyku bozukluklarında polisomnografi, CPAP ve BPAP kullanma becerisi.
23-Uzun süreli Video- EEG incelemesindeki normal bulguları, artefaktları, patolojik aktiviteleri ayırtedebilme becerisi.
24-Uzun süreli video-EEG kaydı yapabilme ve değerlendirebilme becerisi.
25-Yoğun Bakım ünitesinde takip edilen hastalarda elektro ensefalografi ile tanı ve ayırıcı tanı yapabilme becerisi.

Müfredat


Yüksek Lisansda açılan dersler Doktora için de seçilebilir.


Klinik Nörofizyoloji (Tıp) (DK) Kredili Ders Yapısı Şeması



Tez



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ SBEDR 06 Tez Çalışması 1 0 20
LÜ SBEDR 03 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ SBEDR 06 Tez Çalışması 1 0 20
LÜ SBEDR 03 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60