Kardiyovasküler Fizyoloji (YL) Yüksek lisans-tezli Programı

Programı Sunan Akademik BirimKardiyovasküler Fizyoloji (YL)
Program DirektörüAnabilim Dalı Bakanı Prof. Dr. İbrahim GÜNER Enstitü Müdürü Prof. Dr. Selami GÜRKAN Enstitü Müdür Yardımcısı Doç. Dr. Birol TOPÇU Enstitü Müdür Yardımcısı Doç. Dr. Serhat ÖRÜN
Program TürüYüksek lisans-tezli Programı
Kazanılan Derecenin SeviyesiYüksek Lisans
Kazanılan Derece Mezun olunduğunda Kardiyovasküler Fizyoloji Yüksek Lisans diplomasına sahip olunur.
Eğitim Türü Tam Zamanlı
Kayıt Kabul KoşullarıKardiyovasküler Fizyoloji Yüksek Lisans Programına başvurabilmek için adayların; a) Tıp, Diş Hekimliği, Eczacılık, Veteriner, Spor Bilimleri Fakülteleri; Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon, Hemşirelik, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulları; Fen / Fen- Edebiyat Fakülteleri Biyoloji Bölümü; Eğitim Fakültelerinin Beden Eğitimi ve Spor Bölümü; Sağlık Bilimleri Fakülteleri ile Sağlık Bilimleri / Sağlık Yüksekokullarının Hemşirelik, Acil Yardım ve Afet Yönetimi Bölümü; Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü; Genetik Bölümü, mezunu olup ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan ALES’ten sayısal puan türünde en az 55 standart puan almış olmaları veya ALES sonucu yerine Senato tarafından eşdeğerliği kabul edilerek başarı taban puanları belirlenen ve uluslararası düzeyde kabul gören sınavlarda başarılı olmaları gerekir. b) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde başarı notu; lisans mezuniyet ağırlıklı not ortalamasının %20’si, ALES’ten alınan standart puanın %50’si ve her bir anabilim dalı için enstitü yönetim kurulunca kurulan jüri tarafından yapılan mülakat sonucu alınan puanın %30’u toplanarak bulunur. Bir adayın başarılı sayılabilmesi için başarı notunun en az 65 olması gerekir. En yüksek puandan en küçüğe doğru sıralama yapılarak ilan edilen kontenjan kadar öğrenci alınır.
Önceki Öğrenmenin Tanınmasıİlgili üniversite veya yüksek teknoloji enstitü içindeki başka bir enstitü anabilim dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, ilgili anabilim dalında ilan edilmiş olan yatay geçiş kontenjanına başvurabilir. Yatay geçiş; ilgili anabilim dalı başkanlığının uygun görüşü ve enstitü yönetim kurulu kararı ile olur.
Mezuniyet Koşulları Bu Yüksek Lisans programında öğrenim gören öğrenciler,
21 yerel kredilik en az 7 ders almakla,
120 AKTS alarak 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmakla
Bir yüksek lisans tezi hazırlamak ve savunmakla,
Programlarında öngörülen tüm derslerden en az CC/S notu ile başarılı olmakla yükümlüdürler.
Program AmacıKardiyovasküler Fizyoloji Yüksek Lisans Programı ilk öğrencilerini 2011-2012 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Yarıyılında almış, 2018 yılı itibariyle 7 öğrenci mezun olmuştur. Anabilim dalımızda eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleri 1 profesör, 2 doçent, 2 doktor öğretim üyesi tarafından sağlanmaktadır. Öğretim Dili Türkçe\'\'dir. Program, kadriyovasküler fizyoloji alanı ile ilgili zorunlu dersler ile seçmeli dersler içermektedir. 1. ve 2. yarıyılda alan ile ilgili zorunlu ve seçmeli dersler; 3. ve 4. yarıyılda alanla ilgili tez çalışması yürütülmektedir.
Mezunların Mesleki ProfilleriBölüm mezunları, Tıp Fakültelerinde, Sağlık Yüksek Okullarında, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okullarında Araştırma Görevli veya Öğretim Görevlisi olarak istihdam edilebilmektedir.
Bir Üst Dereceye GeçişYüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar, ALES sınavından geçerli notu almaları , İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarında doktora programlarına başvurabilir ve mülakat sınavında başarılı olmaları halinde kabul edilirler.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Başarılı sayılmak için başarı notunun yüksek lisans programında en az 65 puan olması gerekir.

 

Eğitim Öğretim Metotları

Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.

Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:

EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ *

BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ

KULLANILAN ARAÇLAR

Ders

Dinleme ve Anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar,

Tartışmalı Ders

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar,

Özel Destek / Yapısal Örnekler

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Rol Yapma / Drama

Önceden planlanmış özel beceriler

Standart derslik teknolojileri, özel donanım

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar,

Küçük Grup Tartışması

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar,

Gösterim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Benzetim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Seminer

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, , özel donanım

Grup Çalışması

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları

Saha / Arazi Çalışması

Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Laboratuvar

Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması

Özel donanım

Ödev

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta

Sözlü

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

 

İnceleme / Anket Çalışması

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Panel

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, özel donanım

Konuk Konuşmacı

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, özel donanım

Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri

Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler

 


(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.

 

Program Çıktıları

1-Disiplinler arası ekip çalışması yapabilme becerisi
2-Etkin yazılı ve sözlü iletişim becerisi
3-Hastalıklara neden olan etkenler hakkında bilgi sahibi olabilme ve korunma yöntemlerini bilme becerisi
4-Hastalıklar hakkında tanı koyabilme becerisi
5-Hastalıkların ayırıcı tanısını bilme becerisi
6-Hastalıklar ile ilgili acil girişimleri yapabilme ve tedavi edebilme becerisi
7-Hayat boyu öğrenimin önemini kavrama ve uygulama becerisi
8-İlgili daldaki çağdaş yöntemler, teknikler ve araçlar hakkında bilgi sahibi olabilme ve kullanabilme bilgi beceris
9-İlgili dalda verilen bilgileri uygulama becerisi
10-lgili daldaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
11-Mesleki güncel konuları izleme
12-Mesleki ve etik sorumluluğu anlama
13-Normal insan vücudunun gelişimi, yapısı ve işleyişini bilme becerisi
14-Temel tıp kavramlarını anlama ve öğrenme becerisi
15-Verileri analiz edebilme, değerlendirebilme, deney yapma ve tasarlama becerisi

Müfredat

Kardiyovasküler Fizyoloji (YL) Kredili Ders Yapısı Şeması



Ders



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ SBE 09 Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Araştırma ve Yayın Etiği 1 2 5
KVF130 Fizyolojik Prensipler ve Hücre Fizyolojisi 4 0 5
KVF 109 Kalp ve Dolaşım Fizyolojisi I 3 1 5
KVF 118 Kalp ve Dolaşım Fizyolojisi II 3 1 5
KVF 120 Kan Fizyolojisi ve Hematolojik Yöntemler 3 0 5
KVF 108 Kardiyovasküler Fizyopatoloji I 4 0 5
KVF 119 Kardiyovasküler Fizyopatoloji II 4 0 5
KVF132 Periferik Sinir ve Kas Fizyolojisi 4 0 5
LÜ SBE 04 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Seçmeli 2024 - 2025 Güz Kardiyovasküler Fizyoloji Yüksek Lisans Seçmeli Dersleri() 25
LÜ SBE 03 Biyoistatistik 3 0 5
KVF 115 Endokrin Sistem Fizyolojisi 2 0 5
KVF133 Fizyolojide Genetik Kontrol Mekanizmalar 2 0 5
KVF 116 Sindirim Sistemi Fizyolojisi ve Metabolizma 2 0 5
KVF 105 Sinir Sistemi ve Duyu Fizyolojisi 2 0 5
KVF 134 Solunum ve Boşaltım Fizyolojisi 2 0 5
Toplam AKTS: 75
Yıllık Toplam AKTS: 75

Tez



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
SBE TEZ 02 Tez Çalışması 1 0 15
SBE TEZ 01 Tez Proje Önerisi 1 0 5
SBE TEZ 03 Tez Yazma ve Sonuç Raporu 1 0 5
LÜ SBE 04 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Toplam AKTS: 35
Yıllık Toplam AKTS: 35

Ders & Program Çıktıları Matrisi

LÜ SBE 09 Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Araştırma ve Yayın Etiği
#
551111155555135
551111155555135
551111155555135
KVF130 Fizyolojik Prensipler ve Hücre Fizyolojisi
#
342554354445545
342554354445545
342554354445545
342554354445545
342554354445545
342554354445545
KVF 109 Kalp ve Dolaşım Fizyolojisi I
#
223232244332221
223232244332221
223232244332221
223232244332221
KVF 118 Kalp ve Dolaşım Fizyolojisi II
#
223232255522332
223232255522332
KVF 120 Kan Fizyolojisi ve Hematolojik Yöntemler
#
344554554445545
344554554445545
KVF 108 Kardiyovasküler Fizyopatoloji I
#
344444343434444
344444343434444
KVF 119 Kardiyovasküler Fizyopatoloji II
#
443334454354444
443334454354444
443334454354444
443334454354444
443334454354444
443334454354444
443334454354444
443334454354444
443334454354444
443334454354444
443334454354444
KVF132 Periferik Sinir ve Kas Fizyolojisi
#
432344343543534
432344343543534
432344343543534
432344343543534
432344343543534
432344343543534
432344343543534
432344343543534
432344343543534
LÜ SBE 03 Biyoistatistik
#
551111155555135
551111155555135
KVF 115 Endokrin Sistem Fizyolojisi
#
551111455554134
551111455554134
551111455554134
551111455554134
551111455554134
KVF 116 Sindirim Sistemi Fizyolojisi ve Metabolizma
#
222322133332222
222322133332222
KVF 105 Sinir Sistemi ve Duyu Fizyolojisi
#
223222244432222
223222244432222
223222244432222
223222244432222
KVF 134 Solunum ve Boşaltım Fizyolojisi
#
223222222222221
223222222222221
SBE TEZ 02 Tez Çalışması
#
553111444535125
SBE TEZ 01 Tez Proje Önerisi
#
533141554155551
SBE TEZ 03 Tez Yazma ve Sonuç Raporu
#
551111115445345
551111115445345
551111115445345
551111115445345