Çevre Mühendisliği Lisans Programı

Programı Sunan Akademik BirimÇevre Mühendisliği
Program DirektörüBölüm Başkanı: Prof.Dr. Lokman Hakan TECER, AKTS Koordinatörü: Prof.Dr. Füsun EKMEKYAPAR
Program TürüLisans Programı
Kazanılan Derecenin SeviyesiLisans
Kazanılan Derece Bu bölüm, yüksek öğretimde Çevre Mühendisliği alanında 240 AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Çevre Mühendisliği alanında Lisans derecesine sahip olunur. Bu bölüm, yüksek öğretimde Çevre Mühendisliği alanında 240 AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Çevre Mühendisliği alanında Lisans derecesine sahip olunur.Ünvanı ise Çevre Mühendisidir. 
Eğitim Türü Tam Zamanlı
Kayıt Kabul KoşullarıOrtaöğretimden Mezun Olmak
Önceki Öğrenmenin TanınmasıTürk Yüksek öğretim kurularında öncel öğrenimin tanınması süreci daha başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Namık Kemal Üniversitesinin tüm programlarında da öncel eğitimin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, bölümlerin müfredatlarında yer alan zorunlu Yabancı dil dersi için her öğretim yılı başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden kendi kendilerine öğrenme sürecini tamamlayan ya da değişik yollarla bu derslerdeki öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler bu sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar
Mezuniyet Koşulları Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin şartlarını sağlamaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240'dır. Öğrencilerin aynı zamanda varsa zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.
Program Amacı Çevre Mühendisliği Bölümü, 1.Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini Çevre Mühendisliği alanında kullanabilme ve bunları problem tanımlama, analiz etme ve sonuçları yorumlamada etkin olarak uygulayabilme niteliğine sahip,  2.Ekonomik, teknolojik ve çevresel kısıtlamaları dikkate alarak çevre ürün, proses ve/veya sistemlerini tasarlayabilen ve uygulayabilen,  3.Mesleki ve kişisel açıdan sürekli gelişme gösterebilen, teknolojik olanakları kullanarak bilgiye ulaşabilen, etik değerler bilincine sahip ve bu doğrultuda sanayi kuruluşları, Ar-Ge ve/veya akademik kuruluşlarda başarılı bir kariyer hedefleyen, 4. Disiplinler arası çalışma yeteneğine ve iletişim becerisine sahip, ekip çalışmasına yatkın, toplum ve sanayi gereksinimleri doğrultusunda sorumluluk ve görev alabilen, Çevre Mühendisi yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Çevre Mühendisliği Bölümünün eğitim planında, ilk dört yarıyılda temel fen ve mühendislik derslerinin yanı sıra mesleki bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlayan çeşitli mesleki dersler verilmektedir. Beşinci yarıyıldan itibaren programa, öğrencilerin meslekte ilgi duydukları alanda gelişebilmeleri için mesleki seçmeli dersler ilave edilmiştir. 
Mezunların Mesleki Profilleri Çeşitli alanlarda faaliyet gösteren özel kuruluşlarda, çevre yönetim sistemlerinin oluşturulması ve faaliyet alanına yönelik ÇED danışmanlığı  yapabilmekte, ilave olarak üretimde ham madde ve enerji geri kazanımı ve arıtma tesislerinin işletilmesinde görev alabilmektedirler. Bununla birlikte kamu kuruluşlarında uzman mühendis olarak istihdam edilebilmektedirler.
Bir Üst Dereceye GeçişLisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar, ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Her dönem en az bir vize sınavı uygulanır. Vizelerin yanı sıra, her dönemin başında verilen dönem içeriğinde tarihleri belirtilen proje ve ödevler verilir. Her dönemin sonunda, öğrencinin final sınavına girmek zorundadır. Kriterler (ara sınav, proje, ödev ve final gibi) ve dönem sonu notuna etki oranları dönem başında dağıtılan ve/veya web sitesinde yayınlanan ders içerikleri açık biçimde belirtilir. Öğrenci yönetmeliği ve akademik takvime göre final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih ve yer ve zamanlarda yapılır.  Öğrencinin dönem sonu notu ders sorumlusu tarafından ara sınav, proje, ödev ve final sınavı sonuçlarına göre verilir. 

Sınavlar, tam not 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile yarıyıl/yıl sonu sınavında veya bütünleme sınavında alınan notun %70’inin toplamıdır. Ancak, bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ilgili fakülte/yüksekokul kurulunca karar alınmak ve yarıyıl başında ilan edilmek şartıyla ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile %50’si arasında, yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavında alınan notun %70’i ile %50’si arasında değişebilen ve oranlar toplamı %100 olacak şekilde de hesaplanabilir. Hesaplama sonucunda, ondalık noktadan sonra gelen ilk sayı beşten küçük ise bir alt tam sayıya, beş veya beşten büyük ise bir üst tam sayıya yükseltilerek kesinleştirilir.

Başarı notu; Bir dersten başarılı olmak için yarıyıl/yıl sonu başarı notunun 100 üzerinden en az 60 olması zorunludur.

http://oidb.nku.edu.tr/yonetmenlik/2011eos.pdf adresinde bulunabilir.

Dönem sonu-bütünleme notu dersin sorumlusu tarafından değerlendirme kriterleriyle birlikte Öğrenci İşlerine teslim edilir. Dönem sonu ve bütünleme notları öğrenci bilgi sisteminde yayınlanarak ilan edilir. 

Notlar:

Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir.  Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir.Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:

 

Puan

Harfli Notu

Katsayı

Başarı Durumu

90-100

AA

4.00

Başarılı

80-89

BA

3.50

Başarılı

70-79

BB

3.00

Başarılı

65-69

CB

2.50

Başarılı

60-64

CC

2.00

Başarılı

50-59

DD

1.50

Başarısız

30-49

FD

1.00

Başarısız

0-29

FF

0.00

Başarısız

 Genel not ortalamasına, tekrar edilen derslerden alınan en son not katılır. Bütün notlar öğrencinin not belgesine geçirilir.

Bir dersten başarılı sayılabilmek için başarı notunun en az CC olması gerekir. Ancak genel not ortalaması (GNO) CB (2,50) ve üzerinde olan öğrenciler DD başarı notu ile de başarılı sayılır ve başarı notu, katsayısı 1,50 olmak üzere DB olarak not belgesine geçirilir. Ödev ve uygulamaların önem kazandığı derslerde; bu çalışmaların ara sınav notunu hangi oranda etkileyeceği, ders niteliğindeki laboratuvar ve proje derslerinde yarıyıl veya yıl içi başarı notunun nasıl belirleneceği ve başarı notuna etki oranı ilgili kurul tarafından belirlenerek ilan edilir. Tek ders ve ek sınavların sonuçları, başarı notu olarak kabul edilir ve değerlendirilir.

Not belgesinde, ayrıca aşağıda tanımlanan harf notları da kullanılır:

1) DZ (devamsız) notu; ders kaydı yaptırılan, ancak devam koşulu yerine getirilemeyen kredili dersler için verilir ve FF notu olarak değerlendirilerek ortalamalara katılır.

2) BL (başarılı) notu; ortalamaya katılmayan ve kredisiz derslerden başarılı öğrencilere verilir.

3) BZ (başarısız) notu; ortalamaya katılmayan ve kredisiz derslerden başarısız veya devamsız öğrencilere verilir.

4) MF (muaf) notu; yeterlik ve muafiyet sınavları sonucunda başarılı bulunan öğrencilere verilir. Ortalamalara katılmaz.

5) TR (transfer) notu; Üniversite dışından nakil yolu ile gelen veya ÖSYM sınavı ile Üniversiteye yeniden kaydolan öğrencilere daha önce almış oldukları ve denkliği kabul edilen dersler için verilir. Ortalamalara katılmaz.

Bir dersten FF, FD, DD, DZ ve BZ notu alan veya dersi normal yarıyılında almayan öğrenciler, bu dersi tekrar verildiği ilk yarıyılda almak zorundadır. Bu dersler seçmeli dersler ise öğrenciler, bunların yerine başka bir seçmeli ders alabilir.

Öğrenciler DB, CC, CB, BB, BA notları ile başarılı oldukları dersleri not yükseltmek için tekrarlayabilirler. Tekrarlanan derste önceki not ne olursa olsun, alınan son not geçerlidir. Ders tekrarı durumundaki öğrencilerin bir yarıyılda alabilecekleri kredi toplamının, ortak zorunlu dersler hariç bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinde belirtilen üst sınırı aşmaması gerekir.

Başarılı Öğrenciler

Öğrencilerin başarı durumları, bitirdikleri yarıyılda almış oldukları derslere ait yarıyıl not ortalaması (YNO) ve almış oldukları tüm derslere ait genel not ortalaması (GNO) hesaplanarak belirlenir. Her hangi bir yarıyılın not ortalamasını bulmak için o yarıyılda öğrencinin bütün derslerden aldığı notların katsayıları, dersin kredisi ile çarpılıp toplanarak hesaplanan toplam kredi puanı, alınan derslerin kredi değeri toplamına bölünür. Genel not ortalaması, öğrencinin Üniversiteye girişinden itibaren almış olduğu ve kayıtlı bulunduğu bölümde geçerli olan derslerin tümü dikkate alınarak hesaplanır. Sonuçlarda, ondalık noktadan sonraki üçüncü sayı beşten küçükse sıfır (0)’a; beş veya beşten büyükse, ikinci sayıyı bir arttıracak şekilde yuvarlanarak iki hane esas alınır. Genel not ortalamasında (AA), (FF) ve arasındaki notlar esas tutulur. Genel not ortalamasına tekrar edilen derslerden alınan en son not katılır. Bütün notlar öğrencinin not belgesine geçirilir. Başarılı veya başarısız şeklinde değerlendiren dersler, ağırlıklı not ortalamasının hesaplanmasında dikkate alınmaz.

Önlisans/lisans öğrenimini tamamlayan ve genel ağırlıklı not ortalaması 3.00 ile 3.49 arasında olan öğrenciler onur öğrencisi; ortalaması 3.50 veya üstü olan öğrenciler ise yüksek onur öğrencisi olarak mezun olurlar.

 

Eğitim Öğretim Metotları

 Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.

Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:

*EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ

KULLANILAN ARAÇLAR

Ders

Dinleme ve Anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Tartışmalı Ders

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösterim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Seminer

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Grup Çalışması

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları

Saha/Arazi Çalışması

Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Laboratuar

Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması

Özel donanım

Ödev

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta

Sözlü

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

 

İnceleme/Anket Çalışması

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Panel

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Konuk Konuşmacı

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz,
özel donanım

Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri/ Projeleri

Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler

 

(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.

Program Çıktıları

1-A. Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, Çevre mühendisliği alanına özgü karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2-B. Çevre Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3-C. Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4-D. Çevre Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5-E. Çevre Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6-F. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7-G. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8-H. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9-I. Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10-J. Çevre Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11-K. Çevre Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Çevre mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Müfredat

Çevre Mühendisliği Kredili Ders Yapısı Şeması



1. Sınıf



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
CMB111 Çevre Mühendisliğine Giriş 3 0 4
FZK107 Fizik I 3 1 5
KMY005 Genel Kimya 3 2 5
MAT113 Matematik I 3 1 5
TRS004 Teknik Resim 2 2 4
TDİ101 Türk Dili I 2 0 2
Seçmeli Çevre Müh.1. sınıf Güz Dönemi() 5
CMSB101 Ölçme Bilgisi 2 1 5
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
FZK108 Fizik II 3 1 5
MAT114 Matematik II 3 1 5
CMB116 Organik Kimya 2 0 3
ÇSTJ201 Staj I 0 2 3
IMB122 Statik 3 1 5
TDİ102 Türk Dili II 2 0 2
Seçmeli Çevre Mühendisliği 1. sınıf Bahar Dönemi(Çevre Mühendisliği 1. sınıf Bahar Dönemi) 5
CMSB103 Çevre Mühendisliğinde Bilgisayar Uygulamaları 2 1 5
CMSB104 Temel Bilgisayar Uygulamaları 2 1 5
Seçmeli (ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 1. BAHAR DÖNEMİ SOSYAL SEÇİMLİK DERS (2)) 2
AKİ001 Akademik İngilizce 2 0 2
GST 001 Genel Sanat Tarihi 2 0 2
KRYP01 Kariyer Planlama 1 0 2
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

2. Sınıf



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
CMB209 Akışkanlar Mekaniği 3 1 5
ATİ101 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I 2 0 2
CMB203 Çevre Mühendisliği Kimyası I 3 1 5
CMB208 Hidroloji 2 0 3
CMB205 Mukavemet 2 1 5
Seçmeli Çevre Müh. 2.sınıf Güz Dönemi.() 5
CMSB201 Çevre Mikrobiyolojisi 3 1 5
CMSB202 Mikrobiyoloji 3 1 5
Seçmeli Çevre Müh. 2.sınıf Güz Dön.2.grup() 5
CMSB203 Olasılık - İstatistik 2 0 5
CMSB204 Veri Madenciliği ve İstatistik Yöntemler 2 0 5
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
ATİ102 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II 2 0 2
CMB204 Çevre Mühendisliği Kimyası II 3 1 5
DFD003 Diferansiyel Denklemler 3 1 4
CMB213 Ekoloji 2 0 3
CMB210 Malzeme Bilgisi 2 0 3
SYA002 Sayısal Analiz 2 1 4
ÇSTJ301 Staj II 0 0 1
CMB202 Termodinamik 2 0 3
Seçmeli Çevre Müh. 2.sınıf Bahar Dönemi() 5
CMSB205 Çevre Mühendisliğinde Hidrolik 3 1 5
CMSB205 Hidrolik 3 1 5
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

3. Sınıf



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
CMB313 Çevre Hukuku 2 0 3
CMB315 Çevre Modelleme 3 0 3
CMB301 Çevre Mühendisliğinde Temel İşlemler 3 1 5
İSGL101 İş Sağlığı ve Güvenliği I 2 0 2
CMB303 Su Getirme 3 1 5
CMB319 Su Kalite Kontrolü 3 0 4
YDİ109 Yabancı Dil I (İngilizce) 3 0 3
Seçmeli ÇEVRE MÜH.BÖLÜMÜ GÜZ DÖNEMİ SEÇMELİ(18)() 5
CMSB305 AB ve Türkiye’de Çevre Politikaları 3 0 5
CMSB311 Çevre Mühendisliğinde Jeoloji 3 0 5
CMSB307 Enerji Kaynakları ve Çevre 3 0 5
CMSB308 İklim Bilgisi 3 0 5
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
CMB306 Atıksu Uzaklaştırma 3 1 4
CMB314 Biyolojik Prosesler 2 1 3
CMB318 Hava Kirliliği 2 1 4
CMB310 İçme Sularının Arıtılması 2 2 4
CMB316 Kimyasal Prosesler 2 0 3
ÇSTJ401 Staj III 0 0 1
YDİ110 Yabancı Dil II (İngilizce) 3 0 3
CMB308 Zemin Mekaniği ve Temel İnşaatı 2 1 3
Seçmeli ((ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 3.SINIF BAHAR DÖNEMİ SEÇMELİ DERSLER(4)) 5
CMSB307 Enerji Kaynakları ve Çevre 3 0 5
CMSB308 İklim Bilgisi 3 0 5
CMSB301 Kentleşme ve Çevresel Etkileri 3 0 5
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

4. Sınıf



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
CMB401 Atıksuların Arıtılması 2 2 5
CMB499 Bitirme Çalışması I 0 2 2
CMB403 Çevre Ekonomisi 3 0 3
CMB405 Endüstriyel Kirlenme Kontrolü 2 2 4
CMB409 Hava Kirliliği Kontrolü 2 1 4
CMB407 Katı Atıklar 3 1 4
Seçmeli ÇEVRE MÜH.BÖLÜMÜ GÜZ DÖNEMİ SEÇMELİ (19)() 5
UNİSEC-CMF 005 AB ve Türkiye´de Çevre Politikaları 2 0 3
CMSB406 Arazide Arıtma 3 0 5
CMSB402 Arıtma Tesislerinin İşletilmesi 3 0 5
CMSB409 Deniz Deşarjı 3 0 5
CMSB407 Endüstriyel Mikrobiyoloji 3 0 5
UNİSEC-CMF 004 İklim Bilgisi 2 0 3
CMSB408 İleri Arıtma 3 0 5
CMSB403 Su ve Atıksulardan Nütrient Giderimi 3 0 5
Üniversite Seçmeli Genel/Üniversite Seçmeli Ders Havuzundan Toplam 3 AKTS Alabilir 3
UNİSEC-SBF 001 AfetIerde Risk Yönetimi(S.B.F-Ac.Yrd.Af.Yön) 2 0 3
UNİSEC-FEF 007 Anadolu Kültür Tarihi ve Arkeolojisi(Fen - Edebiyat Fak.-arkeo) 2 0 3
UNİSEC-CMF 010 Araştırma ve Raporlama Teknikleri(Çorlu Müh. Fak.-İnş.Müh.) 2 0 3
UNİSEC-ZF 007 Bal Arısı Yetiştirme Teknikleri(Ziraat Fak.-Tar.Bytek.) 2 0 3
UNİSEC-ZF 008 Bitki Gen Kaynakları(Ziraat Fak.-Tar.Bytek.) 2 0 3
HUK3107 Çevre Hukuku(Hukuk Fakültesi-Hukuk) 2 0 3
BYLB125 Çevre ve Toplum (Fen - Edebiyat Fak.-Biyoloji) 3 0 3
UNİSEC-ZF 012 Doğada Yaşam ve Hayatta Kalma(Ziraat Fak.-Top.Bil.Bit.Bes.) 2 0 3
UNİSEC-FEF 011 Düşünce Tarihi(Fen - Edebiyat Fak.-Fra.Dil.Ed.) 2 0 3
UNİSEC-CMF 012 Elektrikli Araçlar(Çorlu Müh. Fak.-Mak.Müh.) 2 0 3
UNİSEC-CMF 007 Elektrotekniğin Temellerine Giriş(Çorlu Müh. Fak.-Elek-Elektro Müh.) 2 0 3
UNİSEC-İHF 011 Endülüs Medeniyeti(İlahiyat Fak.-İlahiyat) 2 0 3
UNİSEC-GSF 010 Filmlerle Sosyoloji(Güz. San.,Tas. ve Mim. Fak.-Radyo,Televizyon ve Sinema) 2 0 3
UNİSEC-ZF 005 Fonksiyonel Gıdalar (Ziraat Fak.-Gıd.Müh.) 2 0 3
UNİSEC-İBF 009 Girişimcilik(İktisadi ve İdari Bil. Fak.-İşlt.) 2 0 3
UNİSEC-ZF 006 Girişimcilik(Ziraat Fak.-Tar.Ek.) 2 0 3
UNİSEC-İHF 001 Güncel İnanç Problemleri(İlahiyat Fak.-İlahiyat) 2 0 3
UNİSEC-ZF 014 Hobi Amaçlı Kanatlı Üretimi(Ziraat Fak.-Zootek.) 2 0 3
UNİSEC-İHF 010 İleri Seviye Osmanlı Türkçesi(İlahiyat Fak.-İlahiyat) 2 0 3
UNİSEC-HF 001 İletişim ve Sosyal Medya Hukuku(Hukuk Fakültesi-Hukuk) 2 0 3
UNİSEC-VEF 002 İnsan-Hayvan Bağı ve Etkileşimi(Veteriner Fak.-Veteriner) 2 0 3
UNİSEC-İHF 012 İslam Ülkeleri Tarih ve Coğrafyası(İlahiyat Fak.-İlahiyat) 2 0 3
UNİSEC-GSF 006 İzleyicinin Bakışından Resim(Güz. San.,Tas. ve Mim. Fak.-Resim) 2 0 3
UNİSEC-VEF 001 Kalıntı ve Halk Sağlığı(Veteriner Fak.-Veteriner) 2 0 3
UNİSEC-İHF 004 Kur’an Okumaya Giriş(İlahiyat Fak.-İlahiyat) 2 0 3
UNİSEC-VEF 003 Medikal Terminoloji(Veteriner Fak.-Veteriner) 2 0 3
UNİSEC-ZF 013 Organik Hayvansal Üretim(Ziraat Fak.-Zootek.) 2 0 3
UNİSEC-ZF 009 Organik Tarım(Ziraat Fak.-Tar.Bitk.) 2 0 3
UNİSEC-İBF 016 Orta Doğu’da Savaş ve Düzen (İktisadi ve İdari Bil. Fak.-Ulus.İliş.) 2 0 3
UNİSEC-CMF 002 Ortopedik ve Dental Malzemeler(Çorlu Müh. Fak.-Biyomed.Müh.) 2 0 3
UNİSEC-FEF 021 Tarım Tarihi ve Coğrafyası(Fen - Edebiyat Fak.-Coğrafya) 2 0 3
UNİSEC-FEF 004 Temel Japonca(Fen - Edebiyat Fak.-Alm.Dil.Ed.) 2 0 3
UNİSEC302 Temel Japonca(Fen - Edebiyat Fak.-Alm.Dil.Ed.) 4 0 4
UNİSEC-ZF 010 Tıbbi ve Aromatik Bitkiler(Ziraat Fak.-Tar.Bitk.) 2 0 3
UNİSEC-İBF 011 Toplumsal Yaşam Kadın ve Ekonomi(İktisadi ve İdari Bil. Fak.-Maliye) 2 0 3
UNİSEC-FEF 023 Tüketim Sosyolojisi(Fen - Edebiyat Fak.-Sosyoloji) 2 0 3
UNİSEC-TMDK 001 Türk Müziği I(Türk Müziği Devlet Kons.-Çalgı Eğitimi) 2 0 3
UNİSEC-FEF 018 Uygarlık Tarihi(Fen - Edebiyat Fak.-Tarih) 2 0 3
UNİSEC-ZF 001 Yeni Kültür Bitkileri(Ziraat Fak.-BhBtk.) 2 0 3
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
CMB412 Arıtma Çamurlarının Kontrolü 3 0 4
CMB494 Bitirme Çalışması II 0 2 3
CMB418 Çevre Kaynaklarının Planlanması 2 0 2
İSGL102 İş Sağlığı ve Güvenliği II 2 0 2
CMB404 Toprak Kirliliği ve Kontrolü 3 0 4
Seçmeli ÇEVRE MÜH.BÖLÜMÜ BAHAR DÖNEMİ SEÇMELİ(20)(ÇEVRE MÜH.BÖLÜMÜ BAHAR DÖNEMİ SEÇMELİ(20)) 15
CMSB305 AB ve Türkiye’de Çevre Politikaları 3 0 5
CMSB406 Arazide Arıtma 3 0 5
CMSB414 Atık Geri Kazanım Teknolojileri 3 0 5
CMSB410 Bütünleşik Havza Yönetimi 3 0 5
CMBS416 Çevresel Etki Değerlendirilmesi 2 0 5
CMSB308 İklim Bilgisi 3 0 5
CMSB408 İleri Arıtma 3 0 5
ÇİME401 İşletmede Mesleki Eğitim 5 0 15
CMSB301 Kentleşme ve Çevresel Etkileri 3 0 5
CMSB403 Su ve Atıksulardan Nütrient Giderimi 3 0 5
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

Ders & Program Çıktıları Matrisi

CMB111 Çevre Mühendisliğine Giriş
#
55555455555
55555455555
55555455554
FZK107 Fizik I
#
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
KMY005 Genel Kimya
#
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
TRS004 Teknik Resim
#
00000003000
01000100000
00000000200
00001300000
50100010000
00010030000
00003002000
TDİ101 Türk Dili I
#
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
CMSB101 Ölçme Bilgisi
#
55302321231
00454521231
55055521231
35433421341
45244451241
54555211231
22545521242
CMB209 Akışkanlar Mekaniği
#
21212324522
21212324522
21212324522
21212324522
21212324522
21212324522
21212324522
ATİ101 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I
#
1111111113
1111111113
1111111113
1111111113
CMB203 Çevre Mühendisliği Kimyası I
#
45345322111
45345322111
45345322111
55355444111
45355433313
CMB208 Hidroloji
#
33022033020
00100000203
CMB205 Mukavemet
#
2543453453
2543453453
2543453453
2543453453
2543453453
2543453453
2543453453
2543453453
2543453453
2543453453
2543453453
CMSB201 Çevre Mikrobiyolojisi
#
13212123211
CMSB202 Mikrobiyoloji
#
22222222222
23122332222
22122212232
22122222222
CMSB203 Olasılık - İstatistik
#
55555555555
55555555555
55555555555
CMB313 Çevre Hukuku
#
35444534345
54544444443
54444444544
45354544445
54345443330
CMB315 Çevre Modelleme
#
44131112112
54241211222
44212121124
44252222211
45114222112
CMB301 Çevre Mühendisliğinde Temel İşlemler
#
33324222212
33324222212
33324222212
33324222212
33324222212
33324222212
33324222212
33324222212
33324222212
İSGL101 İş Sağlığı ve Güvenliği I
#
5255455225
5255455225
5255455225
5255455225
5255455225
5255455225
CMB303 Su Getirme
#
55555444455
55555444455
55555444455
55555444455
55555444455
55555444455
55555444455
55555444455
55555444455
CMB319 Su Kalite Kontrolü
#
54433454435
54433454435
54433454435
YDİ109 Yabancı Dil I (İngilizce)
#
11111111111
CMSB305 AB ve Türkiye’de Çevre Politikaları
#
43343443444
43343443444
43445534445
CMSB311 Çevre Mühendisliğinde Jeoloji
#
51111111111
53111111111
44111111111
33111411115
CMSB307 Enerji Kaynakları ve Çevre
#
1231333321
CMSB308 İklim Bilgisi
#
54300555555
54300555555
54305555555
54300555555
54340555555
54300555555
CMB401 Atıksuların Arıtılması
#
45455445545
04455445455
54455445555
34555445555
CMB499 Bitirme Çalışması I
#
55454454445
CMB403 Çevre Ekonomisi
#
44454444545
45454544554
44545454445
43454355445
44534444445
43444355534
CMB405 Endüstriyel Kirlenme Kontrolü
#
5155331535
5155331535
CMB409 Hava Kirliliği Kontrolü
#
55555555555
55555555555
55555555555
55555555555
55555555555
55555555555
55555555555
UNİSEC-CMF 005 AB ve Türkiye´de Çevre Politikaları
#
34221324525
44221424334
32232324444
44222424345
CMSB406 Arazide Arıtma
#
23232112223
CMSB402 Arıtma Tesislerinin İşletilmesi
#
21113133311
21113133311
21113133311
CMSB409 Deniz Deşarjı
#
55544444454
55544444444
54544445555
55544445555
55544445555
CMSB407 Endüstriyel Mikrobiyoloji
#
3443444354
UNİSEC-CMF 004 İklim Bilgisi
#
54300555555
54300555555
54305555555
54300555555
54340555555
54300555555
CMSB408 İleri Arıtma
#
54434344555
34434443545
43444344444
43445445545
CMSB403 Su ve Atıksulardan Nütrient Giderimi
#
12121313113
12121313113
12121313113
12121313113
12121313113
12121313113
12121313113
12121313113