Matematik (YL) Yüksek lisans-tezli Programı

Programı Sunan Akademik BirimMatematik (YL)
Program DirektörüProf. Dr. Mahmut ERGÜT
Program TürüYüksek lisans-tezli Programı
Kazanılan Derecenin SeviyesiYüksek Lisans
Kazanılan DereceFen Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak ilgili Anabilim Dalında yüksek lisans çalışmasını başarıyla tamamlayan mezunlara Yüksek Lisans diploması verilir.
Eğitim TürüTam zamanlı
Kayıt Kabul Koşulları(1) Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların; bir lisans diplomasına sahip olmaları ve müzik anasanat dalına başvuracak adaylar hariç diğer adayların, ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan ALES’ten başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan almış olmaları veya ALES sonucu yerine senato tarafından eşdeğerliği kabul edilerek başarı taban puanları belirlenen ve uluslar arası düzeyde kabul gören sınavlarda başarılı olmaları gerekir. (2) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde başarı notu; lisans mezuniyet ağırlıklı not ortalamasının %20’u, (ALES)’den alınan standart puanın %50’si ve her bir anabilim dalı için enstitü yönetim kurulunca kurulan jüri tarafından yapılan mülakat sonucu alınan puanın %30’ı toplanarak bulunur. Bir adayın başarılı sayılabilmesi için başarı notunun en az 65 olması gerekir. En yüksek puandan en küçüğe doğru sıralama yapılarak ilan edilen kontenjan kadar öğrenci alınır.
Önceki Öğrenmenin Tanınmasıİlgili üniversite veya yüksek teknoloji enstitü içindeki başka bir enstitü anabilim dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, ilgili anabilim dalında ilan edilmiş olan yatay geçiş kontenjanına başvurabilir. Yatay geçiş; ilgili anabilim dalı başkanlığının uygun görüşü ve enstitü yönetim kurulu kararı ile olur.
Mezuniyet Koşulları Bu Yüksek Lisans programında öğrenim gören öğrenciler,
21 yerel kredilik en az 7 ders almakla,
120 AKTS alarak 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmakla
Bir yüksek lisans tezi hazırlamak ve savunmakla,
Programlarında öngörülen tüm derslerden en az CC/S notu ile başarılı olmakla yükümlüdürler.
Program Amacı
Mezunların Mesleki Profilleri
Bir Üst Dereceye GeçişYüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar, ALES sınavından geçerli notu almaları , İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarında doktora programlarına başvurabilir ve mülakat sınavında başarılı olmaları halinde kabul edilirler.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Başarılı sayılmak için başarı notunun yüksek lisans programında en az 65 puan olması gerekir.

Notlar

Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir. Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir.

Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:

 Puan

 Harfli Notu 

 Katsayı 

 Başarı Durumu

 90-100 

  AA

  4.00

 Başarılı

 85-89

  BA

  3.50

 Başarılı

 80-84

  BB

  3.00

 Başarılı

 75-79

  CB

  2.50

 Başarılı

 65-74

  CC

  2.00

 Başarılı

 0-64

  FF

  0

 Başarısız

Eğitim Öğretim Metotları

Eğitim Öğretim Metotları:

Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.

Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:

 

EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ *

BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ

KULLANILAN ARAÇLAR

Ders

Dinleme ve Anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Tartışmalı Ders

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Özel Destek / Yapısal Örnekler

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Rol Yapma / Drama

Önceden planlanmış özel beceriler

Standart derslik teknolojileri, özel donanım

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Küçük Grup Tartışması

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösterim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Benzetim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Seminer

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Grup Çalışması

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları

Saha / Arazi Çalışması

Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Laboratuar

Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması

Özel donanım

Ödev

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta

Sözlü

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

 

İnceleme / Anket Çalışması

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Panel

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Konuk Konuşmacı

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz,
özel donanım

Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri

Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler

 

(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.

 

Program Çıktıları

1-Açık problem bulmada, konjektürler yapmada ve bu konjenktürleri ispat veya çürütmek için kanıt toplama.
2-İleri düzeyde eleştirel düşünme becerisi gösterme.
3-Matematiği bağımsız olarak okuma ve öğrenme becerisi geliştirme.
4-Matematiğin bazı alanlarında orijinal araştırma ve çalışma yapma becerisi gösterme.
5-Matematiğin uygulama alanları ve matematiksel modelleme deneyimi edinme.
6-Matematik dili ile yazılı ve sözlü formda etkin olarak ifade yeteneği gösterme.
7-Matematiksel hesaplamalar için temel bilgisayar programları yazabilme.
8-Matematiksel ispatın doğasını anladığını gösterme ve açık ve tam ispat yapabilme.
9-Temel seviyedeki problemleri standart matematiksel teknikleri kullanarak yapabilme.
10-Temel tanımları okuma, anlama ve kullanma ve bu tanımlardan sonuçlar çıkarabilme.

Müfredat

Matematik (YL) Kredili Ders Yapısı Şeması



Ders



2023-2024 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ-FBE-04 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Bilimsel Etik 3 0 5
LÜ-FBE-01 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Seçmeli 2023-2024 Güz Dönemi Matematik Seçmeli Dersler() 45
LÜ-MAT-19 Adi Diferansiyel Denklemler Teorisi 3 0 5
LÜ-MAT-25 Fizik ve Mühendislik Problemleri İçin Matematiksel Yöntemler 3 0 5
LÜ-MAT-41 Hata Düzelten Kodlar Teorisi 3 0 5
LÜ-MAT-43 İleri Kısmi Türevli Diferansiyel Denklemler 3 0 5
LÜ-MAT-34 İntegrasyon ve Diferansiyel Geometri II 3 0 5
LÜ-MAT-48 İstatistiksel Öğrenme 3 0 5
LÜ-MAT-54 Konbinatoryal Tasarım Teorisinde İleri Konular 3 0 5
LÜ-MAT-29 Lebesque İntegrali ve Ölçüm Teorisi 3 0 5
LÜ-MAT-06 Liner Oparatörlerin Spektral Teorisi 3 0 5
9101076872017 Manifoldlar Arasındaki Dönüşümler-1 3 0 8
LÜ-MAT-11 Matematiksel İstatistik 3 0 5
LÜ-MAT-26 Non-Lineer Diferansiyel Denklemler 3 0 5
LÜ-MAT-14 Pozitif Operatörler ve Banach Örgüleri 3 0 5
LÜ-MAT-09 Regresyon Analizi I 3 0 5
LÜ-MAT-49 Soliton Teorisi 3 0 5
Toplam AKTS: 60

2023-2024 Bahar Dönemi
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ-FBE-04 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Bilimsel Etik 3 0 5
LÜ-FBE-01 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
LÜ-FBE-02 Yüksek Lisans Semineri 0 2 5
Seçmeli 2023-2024 Bahar Dönemi Matematik Seçmeli Dersler() 45
LÜ-MAT-19 Adi Diferansiyel Denklemler Teorisi 3 0 5
LÜ-MAT-25 Fizik ve Mühendislik Problemleri İçin Matematiksel Yöntemler 3 0 5
LÜ-MAT-30 Global Lorentzian Geometri I 3 0 5
LÜ-MAT-46 Harmonik Fonksiyon Uzayları 3 0 5
LÜ-MAT-46 Harmonik Fonksiyon Uzayları 3 0 5
LÜ-MAT-55 İleri Sonlu Elemanlar Analizi 3 0 5
LÜ-MAT-55 İleri Sonlu Elemanlar Analizi 3 0 5
LÜ-MAT-06 Liner Oparatörlerin Spektral Teorisi 3 0 5
LÜ-MAT-11 Matematiksel İstatistik 3 0 5
LÜ-MAT-26 Non-Lineer Diferansiyel Denklemler 3 0 5
LÜ-MAT-10 Regresyon Analizi II 3 0 5
LÜ-MAT-13 Riesz Uzaylarına Giriş 3 0 5
LÜ-MAT-49 Soliton Teorisi 3 0 5
LÜ-MAT-42 Tasarım Teorisi 3 0 5
LÜ-MAT-28 Temel Topolojik Kavramlar ve Normlu Uzaylarda Lineer Operatörler Teorisi 3 0 5
LÜ-MAT-52 Yapay Sinir Ağlarının Matematiksel Temelleri 3 0 5
Toplam AKTS: 65
Yıllık Toplam AKTS: 125

Tez



2023-2024 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ TEZ TEZ 0 0 20
LÜ-FBE-01 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Toplam AKTS: 30

2023-2024 Bahar Dönemi
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ TEZ TEZ 0 0 20
LÜ-FBE-01 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

Ders & Program Çıktıları Matrisi

LÜ-FBE-04 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Bilimsel Etik
#
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
LÜ-MAT-19 Adi Diferansiyel Denklemler Teorisi
#
3344432354
3344432354
3344432354
LÜ-MAT-25 Fizik ve Mühendislik Problemleri İçin Matematiksel Yöntemler
#
1223343252
2233322232
LÜ-MAT-41 Hata Düzelten Kodlar Teorisi
#
4534045234
4534545234
4534545234
4534540234
LÜ-MAT-43 İleri Kısmi Türevli Diferansiyel Denklemler
#
5555554455
5555554455
5555554455
5555554455
5555554455
5555554455
5555554455
LÜ-MAT-34 İntegrasyon ve Diferansiyel Geometri II
#
3434432455
LÜ-MAT-48 İstatistiksel Öğrenme
#
1222324324
LÜ-MAT-54 Konbinatoryal Tasarım Teorisinde İleri Konular
#
4235523344
3235533245
3334533333
4245535322
LÜ-MAT-29 Lebesque İntegrali ve Ölçüm Teorisi
#
3434252534
3434252534
3434252534
LÜ-MAT-06 Liner Oparatörlerin Spektral Teorisi
#
4255322455
LÜ-MAT-11 Matematiksel İstatistik
#
0000000000
0000000000
0000000000
0000000000
0000000000
0000000000
0000000000
0000000000
LÜ-MAT-26 Non-Lineer Diferansiyel Denklemler
#
5304404032
5304404032
LÜ-MAT-14 Pozitif Operatörler ve Banach Örgüleri
#
2334231443
2334231443
2334231443
2334231343
2334231443
2334231443
LÜ-MAT-09 Regresyon Analizi I
#
0000000000
0000000000
0000000000
LÜ-MAT-49 Soliton Teorisi
#
0430030330
0430030330
0430030330
LÜ-FBE-04 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Bilimsel Etik
#
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
LÜ-FBE-02 Yüksek Lisans Semineri
#
3333222244443333222255554444111133334444
3334222244443333222255554444111133334444
3333222244443333222255554444111133334444
3333222244443333222255554444111133334444
LÜ-MAT-19 Adi Diferansiyel Denklemler Teorisi
#
3344432354
3344432354
3344432354
LÜ-MAT-25 Fizik ve Mühendislik Problemleri İçin Matematiksel Yöntemler
#
1223343252
2233322232
LÜ-MAT-46 Harmonik Fonksiyon Uzayları
#
4144131444
4144131444
4144131444
4144131444
LÜ-MAT-46 Harmonik Fonksiyon Uzayları
#
4144131444
4144131444
4144131444
4144131444
LÜ-MAT-55 İleri Sonlu Elemanlar Analizi
#
3444444334
4343433344
4333444444
4044444344
LÜ-MAT-06 Liner Oparatörlerin Spektral Teorisi
#
4255322455
LÜ-MAT-11 Matematiksel İstatistik
#
5555555455
5555555455
5555555455
5555555455
5555555455
5555555455
5555555455
5555555455
LÜ-MAT-26 Non-Lineer Diferansiyel Denklemler
#
5304404032
0320450302
LÜ-MAT-10 Regresyon Analizi II
#
5555555555
5555555555
5555555555
5555555555
5555555555
5555555555
5555555555
LÜ-MAT-13 Riesz Uzaylarına Giriş
#
2112211111
2112211111
2112211111
2112211111
LÜ-MAT-49 Soliton Teorisi
#
0430030330
4004000004
0000545000
LÜ-MAT-42 Tasarım Teorisi
#
2345434123
2345434123
2345434123
2345434123
LÜ-MAT-28 Temel Topolojik Kavramlar ve Normlu Uzaylarda Lineer Operatörler Teorisi
#
3000000000
3000000000
3000000000
3000000000
3000000000
LÜ-MAT-52 Yapay Sinir Ağlarının Matematiksel Temelleri
#
2322104222
4342333132
2324343233
LÜ TEZ TEZ
#
4324332433
4324332433
4324332433
4324332433
LÜ TEZ TEZ
#
3233231322
3233231322
3233231322
3233231322