Programı Sunan Akademik Birim | Histoloji ve Embriyoloji (Tıp) (YL) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Direktörü | Anabilim Dalı Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Elif POLAT Enstitü Müdürü Prof. Dr. Nilda TURGUT Enstitü Müdür Yardımcısı Doç. Dr. Yakup ALBAYRAK | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Türü | Yüksek lisans-tezli Programı | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Yüksek Lisans | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece | Mezun olunduğunda Histoloji ve Embriyoloji (Tıp) Yüksek Lisans diplomasına sahip olunur. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Türü | Tam zamanlı. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kayıt Kabul Koşulları | Histoloji ve Embriyoloji (Tıp)Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların; 1) Tıp, Diş Hekimliği, Veterinerlik ve Eczacılık Fakülteleri; Fen – Edebiyat ya da Fen Fakültelerinin Biyoloji, Moleküler Biyoloji ve Genetik, Tıbbi Biyolojik Bilimler Bölümlerinden birinden lisans diplomasına sahip olmaları, ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan ALES’ten sayısal puan türünde en az 55 standart puan almış olmaları veya ALES sonucu yerine Senato tarafından eşdeğerliği kabul edilerek başarı taban puanları belirlenen ve uluslararası düzeyde kabul gören sınavlarda başarılı olmaları gerekir 2) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde başarı notu; lisans mezuniyet ağırlıklı not ortalamasının %20’si, ALES’ten alınan standart puanın %50’si ve her bir anabilim dalı için enstitü yönetim kurulunca kurulan jüri tarafından yapılan mülakat sonucu alınan puanın %30’u toplanarak bulunur. En yüksek puandan en küçüğe doğru sıralama yapılarak ilan edilen kontenjan kadar öğrenci alınır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Önceki Öğrenmenin Tanınması | İlgili üniversite veya yüksek teknoloji enstitü içindeki başka bir enstitü anabilim dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, ilgili anabilim dalında ilan edilmiş olan yatay geçiş kontenjanına başvurabilir. Yatay geçiş; ilgili anabilim dalı başkanlığının uygun görüşü ve enstitü yönetim kurulu kararı ile olur. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezuniyet Koşulları |
Bu Yüksek Lisans programında öğrenim gören öğrenciler, 21 yerel kredilik en az 7 ders almakla, 120 AKTS alarak 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmakla Bir yüksek lisans tezi hazırlamak ve savunmakla, Programlarında öngörülen tüm derslerden en az CC/S notu ile başarılı olmakla yükümlüdürler. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Amacı | Histoloji ve Embriyoloji (Tıp) Yüksek Lisans Programı Yükseköğretim Kurumlarının Yurtiçindeki Yükseköğretim Kurumlarıyla Ortak Lisansüstü Eğitim Ve Öğretim Programları Tesisi Hakkında Yönetmelik hükümleri uyarınca İstanbul Medeniyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü ile ortak açılmış olup ilk öğrencilerini 2015-201 Eğitim- Öğretim Yılı Bahar Yarıyılında almıştır. Öğretim Dili Türkçe´dir. Program, histoloji ve embriyoloji (tıp) alanı ile ilgili zorunlu dersler ile seçmeli dersler içermektedir. 1. ve 2. yarıyılda alan ile ilgili zorunlu ve seçmeli dersler; 3. ve 4. yarıyılda alanla ilgili tez çalışması yürütülmektedir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezunların Mesleki Profilleri | 1- Bu program mezunları, Yüksek Öğretim Kurumuna bağlı ve öğretim üyesi ihtiyacı olan üniversitelerde gerekli koşulları sağladıkları takdirde istihdam edilebilirler. 2- Işık Mikroskobi, Elektron Mikroskobi ve tüp bebek embriyoloji laboratuarları | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir Üst Dereceye Geçiş | Yüksek Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar, ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla doktora programlarında öğrenim görebilirler. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma | Başarılı sayılmak için başarı notunun yüksek lisans programında en az 65 puan olması gerekir.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Öğretim Metotları | Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Çıktıları1-Disiplinler arası ekip çalışması yapabilme becerisi2-Etkin yazılı ve sözlü iletişim becerisi 3-Hayat boyu öğrenimin önemini kavrama ve uygulama becerisi 4-İlgili daldaki çağdaş yöntemler, teknikler ve araçlar hakkında bilgi sahibi olabilme ve kullanabilme bilgi becerisi 5-İlgili daldaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi 6-İlgili dalda verilen bilgileri uygulama becerisi 7-Mesleki güncel konuları izleme 8-Normal insan vücudunun gelişimi, yapısı ve işleyişini bilme becerisi 9-Temel tıp kavramlarını anlama ve öğrenme becerisi 10-Verileri analiz edebilme, değerlendirebilme, deney yapma ve tasarlama becerisi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Müfredat
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders & Program Çıktıları Matrisi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||