Traditional Crafts Department

Geleneksel El Sanatları Ön lisans Programı

Programı Sunan Akademik BirimGeleneksel El Sanatları
Program DirektörüGeleneksel el Sanatları programı Bölüm başkanı Öğr.etim Görevlisi Dilek Kuyrukcu Öğretim Görevlisi Serap Yıldırım Geren Öğretim Görevlisi Arif Şahin
Program TürüÖn lisans Programı
Kazanılan Derecenin Seviyesiön lisans
Kazanılan DereceÖğrencilerimiz mezun olduğunda geleneksel El sanartları diplomasına sahip olur ve tekniker ünvanını alırlar
Eğitim Türüprogramımızda atölye çalışmaları ağırlıklı olarak yer almakta derslerde uygulamalar yapılmakta ve usta çırak ilişkisi esas alınarak eğitim verilmektedir. Haftanın beş günü derslerimiz vardır
Kayıt Kabul KoşullarıOrtaöğretimden Mezun Olmak
Önceki Öğrenmenin TanınmasıTürk Yüksek öğretim kurumlarında öncel öğrenimin tanınması süreci daha başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi nin tüm programlarında da öncel eğitimin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, bölümlerin müfredatlarında yer alan zorunlu Yabancı dil dersi için daha önce eğitim aldığı kurumdan bu dersi almış ,başarılı olmuş ve bu dersteki öğrenme çıktılarını sağladığına kara verilen öğrenciler ile Yabancı Diller Yüksek okulunda yapılan muafiyet sınavına katılarak başarılı bulunan öğrenciler dersten muaf tutulmaktadırlar.
Mezuniyet Koşulları Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin şartlarını sağlamaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 120'dır. Öğrencilerin aynı zamanda varsa zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.
Program AmacıProğramımızda geçmişten gelen sanat dallarımız ve motiflerimiz sahip olduğumuz kültürel birikimler günümüz teknolojisi ve imkanları ile birleştirilerek modern bir bakış açısyla yeni eserler üretilmekte öğrencilerimiz sanat tarihi estetik gibi konulara hakim olmaktadırlar. Sadece sanat reten değil sanatsal duyarlılığa sahip Sanayileşme karşısında yok olmaya yüz tutan sanatlarımıza sahip çıkan bireyler olmaktadırlar. Sanat üretmek kadar sanatı alımlak desteklemek ve sanat alıcısı olmakta önemlidir. Bura da aldığı eğitim neticesinde öğrenci belirli bir sanatsal düzeye ve estetik algıya sahip olmaktadır.
Mezunların Mesleki Profillerimezunlarımız sanatsal üretim yapan atölyelerde fabrikalarda tasarımcı olarak, eğitim kurumların da usta öğretici olarak ya da özel atölyelerinde sanat üreticileri olarak çalışabilmektedirler.
Bir Üst Dereceye Geçişmezunlarımız Dgs sınavında yeterli notu almalarıyla birlikte önlisans eğitimlerini lisans eğitimine çevirebilmektedirler
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Her dönem en az bir vize sınavı uygulanır. Vizelerin yanı sıra, her dönemin başında verilen dönem içeriğinde tarihleri belirtilen proje ve ödevler verilir. Her dönemin sonunda, öğrencinin final sınavına girmek zorundadır. Kriterler (ara sınav, proje, ödev ve final gibi) ve dönem sonu notuna etki oranları dönem başında dağıtılan ve/veya web sitesinde yayınlanan ders içerikleri açık biçimde belirtilir. Öğrenci yönetmeliği ve akademik takvime göre final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih ve yer ve zamanlarda yapılır.  Öğrencinin dönem sonu notu ders sorumlusu tarafından ara sınav, proje, ödev ve final sınavı sonuçlarına göre verilir. 

Namık Kemal Üniversitesinde geçme notu 100 üzerinden 60’tır. Ancak Final ya da bütünleme sınav sonucunun en az 50 olması zorunludur. Sınavlar, tam not 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile yarıyıl/yıl sonu sınavında veya bütünleme sınavında alınan notun %70’inin toplamıdır. Ancak, bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ilgili fakülte/yüksekokul kurulunca karar alınmak ve yarıyıl başında ilan edilmek şartıyla ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile %50’si arasında, yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavında alınan notun %70’i ile %50’si arasında değişebilen ve oranlar toplamı %100 olacak şekilde de hesaplanabilir. Hesaplama sonucunda, ondalık noktadan sonra gelen ilk sayı beşten küçük ise bir alt tam sayıya, beş veya beşten büyük ise bir üst tam sayıya yükseltilerek kesinleştirilir.

http://oidb.nku.edu.tr/yonetmenlik/2011eos.pdf adresinde bulunabilir.

Dönem sonu-bütünleme notu dersin sorumlusu tarafından değerlendirme kriterleriyle birlikte Öğrenci İşlerine teslim edilir. Dönem sonu ve bütünleme notları öğrenci bilgi sisteminde yayınlanarak ilan edilir. 

Notlar:

Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir.  Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir.Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:

 

Puan

Harf Notu

Katsayı

Başarı Durumu

90-100

AA

4,00

Başarılı

80-89

BA

3,50

Başarılı

70-79

BB

3,00

Başarılı

65-69

CB

2,50

Başarılı

60-64

CC

2,00

Başarılı

50-59

DD

1,50

Başarısız

30-49

FD

1,00

Başarısız

0-29

FF

0,00

Başarısız

 

“Genel not ortalaması (GNO) CB (2,50) ve üzerinde olan öğrenciler DD başarı notu ile de başarılı sayılır ve başarı notu, katsayısı 1,50 olmak üzere DB olarak not belgesine geçirilir.”

Öğrenciler DD, FD yada FF aldıkları dersleri dersin açıldığı ilk dönem almak zorundadırlar.

Başarılı Öğrenciler

Önlisans/lisans öğrenimini tamamlayan ve genel ağırlıklı not ortalaması 3.00 ile 3.49 arasında olan öğrenciler onur öğrencisi; ortalaması 3.50 veya üstü olan öğrenciler ise yüksek onur öğrencisi olarak mezun olurlar.

 

Eğitim Öğretim Metotları

 Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.

Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:

*EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ

KULLANILAN ARAÇLAR

Ders

Dinleme ve Anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projeksiyon cihazı

Tartışmalı Ders

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projeksiyon cihazı

Özel Destek / Yapısal Örnekler

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Rol Yapma / Drama

Önceden planlanmış özel beceriler

Standart derslik teknolojileri, özel donanım

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

KüçükGrup Tartışması

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösterim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Benzetim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Seminer

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Grup Çalışması

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları

Saha/Arazi Çalışması

Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Laboratuar

Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması

Özel donanım

Ödev

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta

Sözlü

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

 

İnceleme/Anket Çalışması

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Panel

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Konuk Konuşmacı

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz,
özel donanım

Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri/ Projeleri

Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler

 

(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.

Program Çıktıları

1-Ahşap ürün tasarımı ve uygulama (boyama, oyma ) becerisi kazandırılması Öğrenilen Geleneksel El Sanatları hakkındaki bilgilerinin dekoratif ve süs eşyaları üretimi konusunda ürünler tasarlama becerisi kazandırma
2-Cam kesimi, farklı formlar ve yeni ürünler tasarlanarak uygulanması, vitray tasarlama ve uygulama becerisi kazandırılması
3-Farklı materyallerle takı tasarımı yapma ve uygulama becerisi kazandırma
4-Geleneksel El Sanatlarından olan Tezhip, Çini, Ebru, Hat sanatlarında ortaya konmuş orijinal eserlerden uygulamalar yapma, yeni tasarımlar hazırlama ve uygulama becerisinin kazandırılması
5-Öğrenilen Geleneksel Türk motiflerin orijinal tasarımlar yapılarak kumaş üzerine farklı materyallerle uygulama becerisinin kazandırılması
6-Seçmiş oldukları meslek ile ilgili bilgi ve donanımlarının artması için araştırmalarında görmüş oldukları eserlerden faydalanma ve bu bilgiyi yeni tasarımlarında kullanma becerisinin kazandırılması
7-Seramik çamurunu şekillendirme ve tasarlama, tasarımlarını ürün olarak ortaya koyabilme becerisi kazandırma
8-Temel Sanat Eğitim esaslarından olan renk, çizgi, doku ve tasarım esaslarını kavrama becerisi
9-Üretmiş oldukları ürünleri koruma metotları ve karşılarına çıkmış olan eski eserleri onarma becerisi kazandırılması
10-Yöresel kültürlerin sanata dönüştürülmesi, ürün olarak karşımıza çıkışı, hikayeleri ve günümüz atmosferinde bu ürünlerin tekrar üretebilme becerisi

Müfredat

Geleneksel El Sanatları Kredili Ders Yapısı Şeması



1. Sınıf



2023-2024 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
ATİ101 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I 2 0 2
ESP105 Geleneksel Türk Desenleri I 2 2 6
MTE005 Matematik 2 0 2
ESP102 Temel Tasarım 3 3 7
TDİ101 Türk Dili I 2 0 2
YDİ101 Yabancı Dil I (İngilizce) 2 0 2
Seçmeli GELENEKSEL EL SANATLARI 1.SINIF GÜZ DÖNEMİ() 9
ESP103 Ahşap Oymacılığı I 2 2 6
BİT011 Bilgi İletişim Teknolojileri 3 0 3
ESP104 Osmanlı Türkçesi I 2 2 6
Toplam AKTS: 30

2023-2024 Bahar Dönemi
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
ATİ102 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II 2 0 2
ESP209 Geleneksel Türk Desenleri II 2 2 6
ESP205 Sanat Tarihi 2 0 3
ESP208 Seramik I 2 2 5
TDİ102 Türk Dili II 2 0 2
YDİ102 Yabancı Dil II (İngilizce) 2 0 2
Seçmeli GELENEKSEL EL SANATLARI 1.SINIF BAHAR DÖNEMİ() 10
ESP203 Ahşap Oymacılığı II 2 2 6
ESP207 Temel Hat Sanatı Eğitimi 2 2 6
ESP 204 VİTRAY SANATI 1 2 4
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

2. Sınıf



2023-2024 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
ESP309 Dekoratif Süs Eşya Yapımı 2 2 3
ESP310 Ebru 2 2 4
ESP311 Minyatür 2 4 4
ESP402 Seramik Uygulama II 1 2 3
Seçmeli GELENEKSEL EL SANATLARI 2.SINIF GÜZ DÖNEMİ() 13
ESP314 Dekoratif Yüzey Boyama 2 2 3
ESP316 Endüstriyel Seramik 3 0 3
ESP313 Taş İşlermeciliği 1 3 2
ESP312 Tezhip I 2 2 5
Seçmeli USD() 3
ESP316 Endüstriyel Seramik 3 0 3
Toplam AKTS: 30

2023-2024 Bahar Dönemi
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
MYOSTJ01 Staj 0 2 5
Seçmeli GELENEKSEL EL SANATLARI 2.SINIF BAHAR DÖNEMİ() 25
ESP416 Çağdaş Sanat 2 0 3
ESP414 Desen 2 2 4
ESP408 Güzel Sanatlar ve Estetik Bilgisi 3 0 3
ESP409 Hat 1 2 4
MYOİE01 İş Yeri Eğitimi 2 0 10
MYOİU01 İş Yeri Uygulaması 3 0 15
ESP418 Restarasyon ve Konservasyon 2 1 3
ESP412 Sırlama Teknolojileri 2 2 4
ESP410 Tezhip II 2 2 4
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

Ders & Program Çıktıları Matrisi

ATİ101 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I
#
5345343354
5345343354
5345343354
5345343354
5345343354
5345343354
5345343354
5345343354
5345343354
ESP105 Geleneksel Türk Desenleri I
#
1115155115
MTE005 Matematik
#
0100000000
0400000000
0300000000
5200000000
ESP102 Temel Tasarım
#
1134141111
1134141111
1134141111
1134141111
1134141111
1134141111
1134141111
1134141111
1134141111
1134141111
1134141111
1134141111
1134141111
TDİ101 Türk Dili I
#
1111213112
1111213112
1111213112
1111213112
1111213112
1111213112
1111213112
1111213112
1111213112
1111213112
1111213112
1111213112
1111213112
1111213112
1111213112
YDİ101 Yabancı Dil I (İngilizce)
#
1111111112
1111111112
1111111112
1111111112
1111111112
1111111112
ESP103 Ahşap Oymacılığı I
#
2111111111
BİT011 Bilgi İletişim Teknolojileri
#
2231131311
ESP104 Osmanlı Türkçesi I
#
2111111111
2111111111
2111111111
2111111111
ATİ102 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II
#
13411241143113411431
13411241143113411431
13411241143113411431
13411241143113411431
ESP209 Geleneksel Türk Desenleri II
#
14211215121511411151
ESP205 Sanat Tarihi
#
11111111111511111115
11111111111511111115
11111111111511111115
ESP208 Seramik I
#
12215111111551411115
TDİ102 Türk Dili II
#
1111111211
YDİ102 Yabancı Dil II (İngilizce)
#
3232243323
ESP203 Ahşap Oymacılığı II
#
51121151155111121115
ESP207 Temel Hat Sanatı Eğitimi
#
21111121111111211111
ESP 204 VİTRAY SANATI
#
1542151415
ESP309 Dekoratif Süs Eşya Yapımı
#
4245555555
ESP310 Ebru
#
1115555555
1115555555
1115555555
ESP311 Minyatür
#
1111111121
1111111121
1111111121
ESP402 Seramik Uygulama II
#
1113145415
ESP314 Dekoratif Yüzey Boyama
#
3355555555
ESP316 Endüstriyel Seramik
#
1152155335
ESP313 Taş İşlermeciliği
#
2235551345
2235551345
ESP312 Tezhip I
#
2111121111
2111121111
2111121111
2111121111
2111121111
2111121111
2111121111
ESP316 Endüstriyel Seramik
#
1152155335
MYOSTJ01 Staj
#
11111111121111111111
11111111121111111111
11111111121111111111
ESP416 Çağdaş Sanat
#
000010000110010555111111441555
ESP414 Desen
#
2113151511
ESP408 Güzel Sanatlar ve Estetik Bilgisi
#
11111111113111111121
ESP409 Hat
#
2111111111
2111111111
2111111111
2111111111
ESP418 Restarasyon ve Konservasyon
#
111511555555111111111111555555
111151555555111111111111555555
ESP412 Sırlama Teknolojileri
#
111111311111111151515535511155
ESP410 Tezhip II
#
2111121111
2111121111
2111121111
2111121111
2111121111
2111121111
2111121111