Elektronik Teknolojisi Ön lisans Programı

Programı Sunan Akademik BirimElektronik Teknolojisi
Program Direktörü.
Program TürüÖn lisans Programı
Kazanılan Derecenin Seviyesi  Ön Lisans
Kazanılan Derece  Mezun olunduğunda ElektronikTeknikeri diplomasına sahip olunur. Ünvanı ise Teknikerdir.
Eğitim Türü  Tam Zamanlı
Kayıt Kabul KoşullarıOrtaöğretimden Mezun Olmak
Önceki Öğrenmenin TanınmasıTürk Yüksek öğretim kurularında öncel öğrenimin tanınması süreci daha başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Namık Kemal Üniversitesinin tüm programlarında da öncel eğitimin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, bölümlerin müfredatlarında yer alan zorunlu Yabancı dil dersi için her öğretim yılı başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden kendi kendilerine öğrenme sürecini tamamlayan ya da değişik yollarla bu derslerdeki öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler bu sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar
Mezuniyet Koşulları Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin şartlarını sağlamaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 120'dır. Öğrencilerin aynı zamanda varsa zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.
Program Amacı Programın amacı; elektronik teknolojisinin temeli üzerine kurulan elektrikli cihazlar, güvenlik sistemleri, iletişim araçları, otomasyon sistemleri, tıbbi cihazlar, endüstriyel sistemler gibi birçok uygulama alanında ihtiyaç duyulan nitelikli teknik eleman ihtiyacını karşılamaktır.
Mezunların Mesleki Profilleri Mezunlarımız elektrik ve elektronik devre ve devre gereçleri üreten tesislerde, asansör imalat ve montajında, bilgisayar sistemlerinde (yazılım, montaj, tamir), haberleşme sektöründe, otomasyon sektöründe, güç elektroniği sektöründe, biyomedikal cihaz sektöründe, güvenlik sistemleri sektöründe, CNC makineleri sektöründe çalışabilirler. Ayrıca gıda, tekstil, otomotiv, uçak, savunma sanayileri gibi alanlarda faaliyet gösteren büyük, orta ve küçük ölçekli işletmelerde istihdam edilebilirler.
Bir Üst Dereceye Geçiş Elektronik Teknolojisi ön lisans programını başarı ile bitirenler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavında başarılı oldukları takdirde, aşağıdaki lisans programlarına geçiş yapabilirler:
Elektrik Mühendisliği 
Elektrik-Elektronik Mühendisliği 
Elektronik Mühendisliği
Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği 
Fizik 
Havacılık Elektrik ve Elektroniği
Kontrol Mühendisliği 
Meteoroloji Mühendisliği 
Uçak Elektrik-Elektronik
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Her dönem en az bir vize sınavı uygulanır. Vizelerin yanı sıra, her dönemin başında verilen dönem içeriğinde tarihleri belirtilen proje ve ödevler verilir. Her dönemin sonunda, öğrencinin final sınavına girmek zorundadır. Kriterler (ara sınav, proje, ödev ve final gibi) ve dönem sonu notuna etki oranları dönem başında dağıtılan ve/veya web sitesinde yayınlanan ders içerikleri açık biçimde belirtilir. Öğrenci yönetmeliği ve akademik takvime göre final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih ve yer ve zamanlarda yapılır.  Öğrencinin dönem sonu notu ders sorumlusu tarafından ara sınav, proje, ödev ve final sınavı sonuçlarına göre verilir. 

Namık Kemal Üniversitesinde geçme notu 100 üzerinden 60’tır. Ancak Final ya da bütünleme sınav sonucunun en az 50 olması zorunludur. Sınavlar, tam not 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile yarıyıl/yıl sonu sınavında veya bütünleme sınavında alınan notun %70’inin toplamıdır. Ancak, bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ilgili fakülte/yüksekokul kurulunca karar alınmak ve yarıyıl başında ilan edilmek şartıyla ders izlencesinde belirtildiği şekliyle ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile %50’si arasında, yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavında alınan notun %70’i ile %50’si arasında değişebilen ve oranlar toplamı %100 olacak şekilde de hesaplanabilir. Hesaplama sonucunda, ondalık noktadan sonra gelen ilk sayı beşten küçük ise bir alt tam sayıya, beş veya beşten büyük ise bir üst tam sayıya yükseltilerek kesinleştirilir.

 

Dönem sonu-bütünleme notu dersin sorumlusu tarafından değerlendirme kriterleriyle birlikte Öğrenci İşlerine teslim edilir. Dönem sonu ve bütünleme notları öğrenci bilgi sisteminde yayınlanarak ilan edilir. 

Notlar:

Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir.  Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir.Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:

 

Puan

Harfli Notu

Katsayı

Başarı Durumu

90-100

AA

4.00

Başarılı

80-89

BA

3.50

Başarılı

70-79

BB

3.00

Başarılı

65-69

CB

2.50

Başarılı

60-64

CC

2.00

Başarılı

50-59

DD

1.50

Başarısız

30-49

FD

1.00

Başarısız

0-29

FF

0.00

Başarısız

 

Öğrenciler DD, FD yada FF aldıkları dersleri dersin açıldığı ilk dönem almak zorundadırlar.

Başarılı Öğrenciler

Önlisans/lisans öğrenimini tamamlayan ve genel ağırlıklı not ortalaması 3.00 ile 3.49 arasında olan öğrenciler onur öğrencisi; ortalaması 3.50 veya üstü olan öğrenciler ise yüksek onur öğrencisi olarak mezun olurlar.

 

Eğitim Öğretim Metotları

 Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.

Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:

*EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ

KULLANILAN ARAÇLAR

Ders

Dinleme ve Anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Tartışmalı Ders

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Özel Destek / Yapısal Örnekler

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Rol Yapma / Drama

Önceden planlanmış özel beceriler

Standart derslik teknolojileri, özel donanım

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

KüçükGrup Tartışması

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösterim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Benzetim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Seminer

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Grup Çalışması

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları

Saha/Arazi Çalışması

Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Laboratuar

Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması

Özel donanım

Ödev

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta

Sözlü

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

 

İnceleme/Anket Çalışması

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Panel

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Konuk Konuşmacı

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz,
özel donanım

Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri/ Projeleri

Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler

 

(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.

Program Çıktıları

1-Analog ve dijital elektronik alanında öngörülen veya öngörülemeyen karmaşık problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek
2-Elektronik alanında bağımsız olarak yaşam boyu öğrenmeyi, öğrendiklerini uygulayabildiğini göstermek ve teknolojik gelişmeleri takip ederek kendini güncelleyebilmek
3-Elektronik alanında ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde yazılı ve sözlü sunabilmek ve takım çalışması yapabilmek
4-Elektronik ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları analitik ve eleştirel düşünce tekniklerini kullanarak belirleme ve çözüm arama yeteneği kazandığını göstermek
5-Elektronik ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi, kalite süreci ve sürdürülebilirlik bilincine sahip olmak
6-Elektronik ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik ve kültürel değerler ile sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak
7-Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan ve orta öğretim düzeyi üzerindeki dersler ile uygulama araç ve gereçleri ile desteklenen dijital ve analog elektronik alanındaki bilgi ve becerilere sahip olmak ve o alandaki temel kavramları kavradığını göstermek
8-Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını kariyer yönetim prosedürlerini dikkate alarak objektif olarak değerlendirmek, denetlemek ve kariyer planlaması yapmak
9-Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanabilmek
10-Yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak ve yabancı dilini yazılı ve sözlü iletişimde kullanabilmek

Müfredat

Elektronik Teknolojisi Kredili Ders Yapısı Şeması



1. Sınıf



2023-2024 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
ETP106 Algoritmalar 2 0 4
ETP106 Algoritmalar 2 0 4
ATİ101 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I 2 0 2
DAD003 Doğru Akım Devre Analizi 3 1 4
TEHP102 Elektrik Ölçme Tekniği 3 1 4
TMAT001 Matematik I 3 0 3
SET001 Sayısal Elektronik 3 1 4
TDİ101 Türk Dili I 2 0 2
YDİ101 Yabancı Dil I (İngilizce) 2 0 2
Seçmeli 1.sınıf güz dönemi() 5
TBİT002 Bilgi ve İletişim Teknolojisi 1 1 2
FİZ002 Fizik 2 0 3
Toplam AKTS: 34

2023-2024 Bahar Dönemi
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
TADA001 Alternatif Akım Devre Analizi 3 1 4
ATİ102 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II 2 0 2
BDD001 Bilgisayar Destekli Devre Tasarımı 2 1 3
TETP201 Elektronik I 3 1 4
TSYT001 Sayısal Tasarım 3 1 4
TDİ102 Türk Dili II 2 0 2
YDİ102 Yabancı Dil II (İngilizce) 2 0 2
Seçmeli 1.sınıf bahar dönemi() 6
KGS008 Kalite Güvence Ve Standartları 2 0 3
TMAT002 Matematik II 3 0 3
ÜSD213 Üniversite Seçimlik Ders 2 0 3
Üniversite Seçmeli Genel/Üniversite Seçmeli Ders Havuzundan Toplam 3 AKTS Alabilir 3
FZT205 Beslenme İlkeleri(Sağlık Hizm. M.Y.O.-Fizyoterapi) 2 0 3
ÇEV002 Çevre Koruma(Şarköy M.Y.O.-) 2 0 3
CGP425 Çocuk Hakları ve Koruma(Sağlık Hizm. M.Y.O.-Ço.Gel.) 2 0 3
TMP403 Hasat Harman Makineleri(Teknik Bil. M.Y.O.-Tar.Mak.) 2 1 3
İAY 407 Hastalıklar Bilgisi (Sağlık Hizm. M.Y.O.-İlk ve Acil Yardım) 2 0 3
MEP203 İmalat İşlemleri (Teknik Bil. M.Y.O.-Mekatronik) 2 1 3
YSP204 Kişilerarası İlişkiler(Sağlık Hizm. M.Y.O.-Yaşlı Bakımı) 2 0 3
TGÜP409 Lif Sanatı(Teknik Bil. M.Y.O.-Giy.Ürt.Tek.) 2 1 3
SRP207 Organik Tarım(Teknik Bil. M.Y.O.-Seracılık) 2 0 3
SHY001 Sağlık Hizmetleri Yönetimi(Sağlık Hizm. M.Y.O.-Tıb.Lab.Tek.) 2 0 3
TSNT001 Sensörler ve Dönüştürücüler(Teknik Bil. M.Y.O.-Elektrik) 1 1 3
TTP409 Terbiye Fabrika Organizasyonu(Teknik Bil. M.Y.O.-Teks.Tekn.) 2 1 4
ÜSD213 Üniversite Seçimlik Ders(Teknik Bil. M.Y.O.-Elkt.Hbr.Tek.) 2 0 3
ÜSD213 Üniversite Seçimlik Ders(Teknik Bil. M.Y.O.-Teks.Tekn.) 2 0 3
ÜSD213 Üniversite Seçimlik Ders(Teknik Bil. M.Y.O.-Yap.Den.) 2 0 3
ÜSD213 Üniversite Seçimlik Ders(Teknik Bil. M.Y.O.-Oto.Tekn.) 2 0 3
ÜSD213 Üniversite Seçimlik Ders(Teknik Bil. M.Y.O.-Mob.Dek.) 2 0 3
ÜSD213 Üniversite Seçimlik Ders(Teknik Bil. M.Y.O.-İnş.Tekn.) 2 0 3
ÜSD213 Üniversite Seçimlik Ders(Teknik Bil. M.Y.O.-Biy.Chz.Tek.) 2 0 3
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 64

2. Sınıf



2023-2024 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
BDÇ001 Bilgisayar Destekli Çizim 2 1 4
ETP401 Elektrik Motorları ve Sürücüleri 3 1 5
ETP301 Elektronik II 3 1 5
GET002 Güç Elektroniği 3 1 5
MKD001 Mikrodenetleyiciler 3 1 5
MKD001 Mikrodenetleyiciler 3 1 5
Seçmeli 2.sınıf güz dönemi() 11
ETP302 Kontrol Sistemleri 2 1 4
TSNT003 Sensörler ve Dönüştürücüler 2 1 4
SAT101 Sistem Analizi ve Tasarımı I 1 1 3
Toplam AKTS: 40

2023-2024 Bahar Dönemi
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
MYOSTJ01 Staj 0 2 5
Seçmeli 2.SINIF BAHAR DÖNEMİ() 25
ELP304 Arıza Analiz 2 1 3
TETP401 Elektrik Motorları ve Sürücüleri 3 1 4
TEND101 Endüstri 4.0 ve Dijital Dönüşüm 2 0 3
ETP402 İleri Mikrodenetleyiciler 2 1 4
MYOİE01 İş Yeri Eğitimi 2 0 10
MYOİU01 İş Yeri Uygulaması 3 0 15
TPDN002 Programlanabilir Denetleyiciler 3 1 4
SCS001 Scada Sistemleri 2 1 3
BPP103 WEB Tasarımının Temelleri 2 1 4
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 70

Ders & Program Çıktıları Matrisi

ETP106 Algoritmalar
#
4444125153
4444125153
4444125153
4444125153
4444125153
4444125153
4444125153
4444125153
ETP106 Algoritmalar
#
4444125153
4444125153
4444125153
4444125153
4444125153
4444125153
4444125153
4444125153
ATİ101 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I
#
1111111211
1111111211
1111111211
1111111211
1111111211
1111111211
1111111211
1111111211
1111111211
1111111211
DAD003 Doğru Akım Devre Analizi
#
2111111121
TEHP102 Elektrik Ölçme Tekniği
#
3334545321
3334545321
TMAT001 Matematik I
#
1131115111
1131115111
1131115111
1131115111
SET001 Sayısal Elektronik
#
1121121111
2211211121
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
1112112212
TDİ101 Türk Dili I
#
1111111111
1111111111
1511111111
1111111111
1111111111
1111111111
3111111111
1111111111
1141111111
1111111111
1111111111
1111111155
1111114111
1111111111
YDİ101 Yabancı Dil I (İngilizce)
#
1111111113
1111111113
1111111113
1111111113
1111111113
1111111113
TBİT002 Bilgi ve İletişim Teknolojisi
#
1121111121
1121111121
1121111121
1121111121
FİZ002 Fizik
#
4314113111
TADA001 Alternatif Akım Devre Analizi
#
1111112111
1111112111
1111112111
1111112111
1111112111
1111112111
1111112111
1111112111
1111112111
1111112111
1111112111
1111112111
1111112111
1111112111
1111112111
ATİ102 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II
#
0000110200
0000110200
0000110200
0000110200
0000110200
0000110200
BDD001 Bilgisayar Destekli Devre Tasarımı
#
3322101052
3322101052
3322101052
3322101052
TETP201 Elektronik I
#
2121212121
2121212121
2121212121
TSYT001 Sayısal Tasarım
#
1111111121
1111111121
1111111121
TDİ102 Türk Dili II
#
1411444415
1411444415
1411444415
1411444415
1411444415
1411444415
1411444415
1411444415
1411444415
1411444415
1411444415
1411444415
1411444415
YDİ102 Yabancı Dil II (İngilizce)
#
1111111133
KGS008 Kalite Güvence Ve Standartları
#
3431324242
3431324242
3431324242
3431324242
3431324242
BDÇ001 Bilgisayar Destekli Çizim
#
3311113143
3311113143
3311113143
3311113143
3311113143
3311113143
3311113143
ETP401 Elektrik Motorları ve Sürücüleri
#
2010102100
2010102100
2010102100
2010102100
2010102100
2010102100
ETP301 Elektronik II
#
1221111111
1221111111
1221111111
1221111111
1221111111
1221111111
1221111111
1221111111
1221111111
1221111111
1221111111
1221111111
GET002 Güç Elektroniği
#
3331212111
3331212111
3331212111
3331212111
3331212111
3331212111
MKD001 Mikrodenetleyiciler
#
1131114151
1131114151
1131114151
1131114150
1131114151
1131114151
MKD001 Mikrodenetleyiciler
#
1131114151
1131114151
1131114151
1131114150
1131114151
1131114151
ETP302 Kontrol Sistemleri
#
1111111111
1111111111
2221221121
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
1112112212
1111111111
TSNT003 Sensörler ve Dönüştürücüler
#
4331313153
SAT101 Sistem Analizi ve Tasarımı I
#
1311131134
1311131134
1311131134
1311131134
MYOSTJ01 Staj
#
5554334333
5554334333
5554334333
ELP304 Arıza Analiz
#
2111111111
TETP401 Elektrik Motorları ve Sürücüleri
#
2010102100
2010102100
2010102100
2010102100
2010102100
2010102100
TEND101 Endüstri 4.0 ve Dijital Dönüşüm
#
1331313111
1331313111
1331313111
ETP402 İleri Mikrodenetleyiciler
#
1131114151
1131114151
1131114151
MYOİE01 İş Yeri Eğitimi
#
1311111111
MYOİU01 İş Yeri Uygulaması
#
3111111111
TPDN002 Programlanabilir Denetleyiciler
#
1131111151
1131111151
1131111151
1131111151
1131111151
1131111151
1131111151
1131111151
SCS001 Scada Sistemleri
#
2542111153
2542111153
2542111153
2542111153
2542111153
2542111153
2542111153
2542111153
BPP103 WEB Tasarımının Temelleri
#
1211114151
1211114151
1211114151
1211114151
1211114151