Elektronik Haberleşme Teknolojisi Ön lisans Programı

Programı Sunan Akademik BirimElektronik Haberleşme Teknolojisi
Program Direktörü.
Program TürüÖn lisans Programı
Kazanılan Derecenin Seviyesi  Ön Lisans
Kazanılan Derece  Mezun olunduğunda Elektronik Haberleşme Teknikeri diplomasına sahip olunur. Ünvanı ise Teknikerdir.
Eğitim Türü Tam Zamanı
Kayıt Kabul KoşullarıOrtaöğretimden Mezun Olmak
Önceki Öğrenmenin TanınmasıTürk Yüksek öğretim kurularında öncel öğrenimin tanınması süreci daha başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Namık Kemal Üniversitesinin tüm programlarında da öncel eğitimin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, bölümlerin müfredatlarında yer alan zorunlu Yabancı dil dersi için her öğretim yılı başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden kendi kendilerine öğrenme sürecini tamamlayan ya da değişik yollarla bu derslerdeki öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler bu sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar
Mezuniyet Koşulları Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin şartlarını sağlamaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 120'dır. Öğrencilerin aynı zamanda varsa zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.
Program Amacı Elektronik ve Haberleşme Programı, elektronik sektöründeki hızlı teknolojik gelişime uyum sağlayarak, yeni teknolojik gelişmeleri takip edebilen, tasarım geliştirme, bakım, üretim ve uygulama aşamalarını planlayıp, yürütülmesini sağlayabilecek, sağlam bir bilimsel ve teknik bilgi birikimi kazanmış teknikerler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Mezunların Mesleki Profilleri Mezunlarımız Türk Telekom, Türk Kablo, TRT, Türk Hava Yolları, Askeri Elektronik Sanayi gibi kamu kuruluşları ile elektronik alet ve cihaz üreten firmaların yanı sıra haberleşme, tıp elektroniği, bilgisayar konularında faaliyet gösteren tüm kamu ve özel sektör kuruluşlarında çalışabilirler. 
Bir Üst Dereceye Geçiş Elektronik ve Haberleşme Programından mezun olanlar, ÖSYM tarafından gerçekleştirilen Dikey Geçiş Sınavında başarılı oldukları takdirde, aşağıdaki lisans programlarına geçiş yapabilirler:
Elektrik Mühendisliği 
Elektrik-Elektronik Mühendisliği 
Elektronik Mühendisliği
Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği 
Havacılık Elektrik ve Elektroniği
Kontrol Mühendisliği 
Meteoroloji Mühendisliği 
Uçak Elektrik-Elektronik
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Her dönem en az bir vize sınavı uygulanır. Vizelerin yanı sıra, her dönemin başında verilen dönem içeriğinde tarihleri belirtilen proje ve ödevler verilir. Her dönemin sonunda, öğrencinin final sınavına girmek zorundadır. Kriterler (ara sınav, proje, ödev ve final gibi) ve dönem sonu notuna etki oranları dönem başında dağıtılan ve/veya web sitesinde yayınlanan ders içerikleri açık biçimde belirtilir. Öğrenci yönetmeliği ve akademik takvime göre final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih ve yer ve zamanlarda yapılır.  Öğrencinin dönem sonu notu ders sorumlusu tarafından ara sınav, proje, ödev ve final sınavı sonuçlarına göre verilir. 

Namık Kemal Üniversitesinde geçme notu 100 üzerinden 60’tır. Ancak Final ya da bütünleme sınav sonucunun en az 50 olması zorunludur. Sınavlar, tam not 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile yarıyıl/yıl sonu sınavında veya bütünleme sınavında alınan notun %70’inin toplamıdır. Ancak, bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ilgili fakülte/yüksekokul kurulunca karar alınmak ve yarıyıl başında ilan edilmek şartıyla ders izlencesinde belirtildiği şekliyle ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile %50’si arasında, yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavında alınan notun %70’i ile %50’si arasında değişebilen ve oranlar toplamı %100 olacak şekilde de hesaplanabilir. Hesaplama sonucunda, ondalık noktadan sonra gelen ilk sayı beşten küçük ise bir alt tam sayıya, beş veya beşten büyük ise bir üst tam sayıya yükseltilerek kesinleştirilir.

Dönem sonu-bütünleme notu dersin sorumlusu tarafından değerlendirme kriterleriyle birlikte Öğrenci İşlerine teslim edilir. Dönem sonu ve bütünleme notları öğrenci bilgi sisteminde yayınlanarak ilan edilir. 

Notlar:

Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir.  Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir.Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:

 

Puan

Harfli Notu

Katsayı

Başarı Durumu

90-100

AA

4.00

Başarılı

80-89

BA

3.50

Başarılı

70-79

BB

3.00

Başarılı

65-69

CB

2.50

Başarılı

60-64

CC

2.00

Başarılı

50-59

DD

1.50

Başarısız

30-49

FD

1.00

Başarısız

0-29

FF

0.00

Başarısız

 

Öğrenciler DD, FD yada FF aldıkları dersleri dersin açıldığı ilk dönem almak zorundadırlar.

Başarılı Öğrenciler

Önlisans/lisans öğrenimini tamamlayan ve genel ağırlıklı not ortalaması 3.00 ile 3.49 arasında olan öğrenciler onur öğrencisi; ortalaması 3.50 veya üstü olan öğrenciler ise yüksek onur öğrencisi olarak mezun olurlar.

 

Eğitim Öğretim Metotları

 Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.

Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:

*EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ

KULLANILAN ARAÇLAR

Ders

Dinleme ve Anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Tartışmalı Ders

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Özel Destek / Yapısal Örnekler

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Rol Yapma / Drama

Önceden planlanmış özel beceriler

Standart derslik teknolojileri, özel donanım

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

KüçükGrup Tartışması

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösterim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Benzetim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Seminer

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Grup Çalışması

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları

Saha/Arazi Çalışması

Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Laboratuar

Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması

Özel donanım

Ödev

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta

Sözlü

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

 

İnceleme/Anket Çalışması

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Panel

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Konuk Konuşmacı

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz,
özel donanım

Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri/ Projeleri

Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler

 

(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.

Program Çıktıları

1-Bina içi ve dışında analog ve sayısal haberleşme araçlarının tasarımını, montaj, bakım ve onarımını yapar
2-Çalışmalarında bilgisayar imkanlarından aktif olarak faydalanır
3-Çalışmalarını bilimsel, etik ve kültürel değerler ışığında sosyal sorumluluk ve çevre bilinci ile yürütür, iş güvenliği ve iş sağlığı ile ilgili gerekli emniyet tedbirlerini alır ve alınmasını sağlar
4-Elektronik devrelerin temellerini açıklar, matematiksel hesaplamaları ve gerekli ölçümleri yapar, ihtiyaca uygun malzeme seçer
5-Haberleşme araçlarının bir merkeze veya merkezler arası bağlantısını havaihat, fiberoptik ve radyolink hatlarıyla sağlar
6-Haberleşme tekniklerini tanır, haberleşme araçlarının üretimi, bakımı ve onarımı konularında ekip üyesi olarak görev yapar
7-İşletme şartlarında ihtiyaç duyacağı düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir
8-Kablo TV, çağrı cihazı ve cep telefonu sistemlerinin tesisatını, bakım ve işletmesini yapar
9-Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilim ve teknolojideki güncel gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir
10-Matematik, fen bilimleri, mikrodenetleyicili sistemler gibi kendi dalları ile ilgili elektronik haberleşme konularında yeterli altyapıya sahiptir. Bu alanlarda programlar, tasarımlar ve uygulamalar geliştirir
11-Mühendislik çizimleri ve proses diyagramlarını yorumlar, düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak etkin biçimde sunar
12-Radyolink ve fiberoptik sistemlerine ait çalışmaların düzenli olarak yürütülmesini sağlar, bakım ve onarımını yapar, meydana gelen arızaları analitik ve eleştirel yaklaşımla giderir
13-Telefon santrallerinin kurulması, çalıştırılmasında ve arızaların giderilmesinde bireysel ve/veya ekip üyesi olarak görev yapar
14-Telsiz istasyonlarının kurulması, çalıştırılması ve kaldırılacak istasyonların kaldırılmasında görev alır

Müfredat

Elektronik Haberleşme Teknolojisi Kredili Ders Yapısı Şeması



1. Sınıf



2023-2024 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
ATİ101 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I 2 0 2
DAD002 Doğru Akım Devre Analizi 3 1 5
FİZ004 Fizik 3 1 4
TMAT001 Matematik I 3 0 3
TSET002 Sayısal Elektronik 3 1 4
TDİ101 Türk Dili I 2 0 2
YDİ101 Yabancı Dil I (İngilizce) 2 0 2
Seçmeli 1.sınıf güz dönemi() 8
EHP103 Bilgisayar Donanımı 1 1 2
TBİT002 Bilgi ve İletişim Teknolojisi 1 1 2
TEHP102 Elektrik Ölçme Tekniği 3 1 4
Toplam AKTS: 30

2023-2024 Bahar Dönemi
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
TADA001 Alternatif Akım Devre Analizi 3 1 4
EHP201 Analog Elektronik I 3 1 4
ATİ102 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II 2 0 2
TMAT002 Matematik II 3 0 3
TSYT001 Sayısal Tasarım 3 1 4
TDİ102 Türk Dili II 2 0 2
YDİ102 Yabancı Dil II (İngilizce) 2 0 2
Seçmeli 1 sınıf bahar dönemi() 6
BDT103 Bilgisayar Destekli Tasarım I 1 1 2
EHP202 Gelişen Haberleşme Teknolojileri 2 0 2
KGS001 Kalite Güvence ve Standartlar 1 1 2
ÜSD213 Üniversite Seçimlik Ders 2 0 3
Üniversite Seçmeli Genel/Üniversite Seçmeli Ders Havuzundan Toplam 3 AKTS Alabilir 3
FZT205 Beslenme İlkeleri(Sağlık Hizm. M.Y.O.-Fizyoterapi) 2 0 3
ÇEV002 Çevre Koruma(Şarköy M.Y.O.-) 2 0 3
CGP425 Çocuk Hakları ve Koruma(Sağlık Hizm. M.Y.O.-Ço.Gel.) 2 0 3
TMP403 Hasat Harman Makineleri(Teknik Bil. M.Y.O.-Tar.Mak.) 2 1 3
İAY 407 Hastalıklar Bilgisi (Sağlık Hizm. M.Y.O.-İlk ve Acil Yardım) 2 0 3
MEP203 İmalat İşlemleri (Teknik Bil. M.Y.O.-Mekatronik) 2 1 3
YSP204 Kişilerarası İlişkiler(Sağlık Hizm. M.Y.O.-Yaşlı Bakımı) 2 0 3
TGÜP409 Lif Sanatı(Teknik Bil. M.Y.O.-Giy.Ürt.Tek.) 2 1 3
SRP207 Organik Tarım(Teknik Bil. M.Y.O.-Seracılık) 2 0 3
SHY001 Sağlık Hizmetleri Yönetimi(Sağlık Hizm. M.Y.O.-Tıb.Lab.Tek.) 2 0 3
TSNT001 Sensörler ve Dönüştürücüler(Teknik Bil. M.Y.O.-Elektrik) 1 1 3
TTP409 Terbiye Fabrika Organizasyonu(Teknik Bil. M.Y.O.-Teks.Tekn.) 2 1 4
ÜSD213 Üniversite Seçimlik Ders(Teknik Bil. M.Y.O.-Elkt.Tekn.) 2 0 3
ÜSD213 Üniversite Seçimlik Ders(Teknik Bil. M.Y.O.-Teks.Tekn.) 2 0 3
ÜSD213 Üniversite Seçimlik Ders(Teknik Bil. M.Y.O.-Yap.Den.) 2 0 3
ÜSD213 Üniversite Seçimlik Ders(Teknik Bil. M.Y.O.-Oto.Tekn.) 2 0 3
ÜSD213 Üniversite Seçimlik Ders(Teknik Bil. M.Y.O.-Mob.Dek.) 2 0 3
ÜSD213 Üniversite Seçimlik Ders(Teknik Bil. M.Y.O.-İnş.Tekn.) 2 0 3
ÜSD213 Üniversite Seçimlik Ders(Teknik Bil. M.Y.O.-Biy.Chz.Tek.) 2 0 3
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

2. Sınıf



2023-2024 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
EHP301 Analog Elektronik II 3 1 4
EHP304 Analog Haberleşme 3 1 5
EHP302 Mikroişlemciler / Mikrodenetleyiciler I 3 1 5
EHP303 Sayısal Haberleşme 3 1 5
Seçmeli 2 sınıf güz() 11
BDT107 Bilgisayar Destekli Tasarım II 2 1 4
EHP305 Programlama 2 1 4
SAT101 Sistem Analizi ve Tasarımı I 1 1 3
Toplam AKTS: 30

2023-2024 Bahar Dönemi
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
MYOSTJ01 Staj 0 2 5
Seçmeli 2 sınıf bahar() 25
EHP405 Bilişim Ağları ve Veri Haberleşmesi 2 1 3
TEND101 Endüstri 4.0 ve Dijital Dönüşüm 2 0 3
EHP406 Fiber Optik Haberleşmesi 2 1 4
MYOİE01 İş Yeri Eğitimi 2 0 10
MYOİU01 İş Yeri Uygulaması 3 0 15
ÖMİ003 Mesleki Ingilizce(Yıllık) 2 0 3
TEHP402 Mikroişlemciler / Mikrodenetleyiciler II 3 1 4
TEHP410 Mobil Programlama 2 1 4
TEHP401 Telefon İletişim ve Anahtarlama Sistemleri 3 1 4
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

Ders & Program Çıktıları Matrisi

ATİ101 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I
#
11111111111112
11111111111112
11111111111112
11111111111112
11111111111112
11111111111112
11111111111112
11111111111112
11111111111112
11111111111112
DAD002 Doğru Akım Devre Analizi
#
13113113311114
13113113311114
13113113311114
FİZ004 Fizik
#
11113114111124
TMAT001 Matematik I
#
11111115111111
11111115111111
11111115111111
11111115111011
11111115111111
11111115111111
TSET002 Sayısal Elektronik
#
11111222112111
11111222112111
11111222112111
11111222112111
11111222112111
11111222112111
11111222112111
11111222112111
11111222112111
11111222112111
TDİ101 Türk Dili I
#
11111511111155
11111511111155
11111511111155
11111511111155
11111511111155
11111511111155
11111511111155
11111511111155
11111511111155
11111511111155
11111511111155
11111511111155
11111511111155
11111511111155
YDİ101 Yabancı Dil I (İngilizce)
#
11111511111111
11111511111111
11111511111111
11111511111111
11111511111111
11111511111111
EHP103 Bilgisayar Donanımı
#
51141141111111
51141141111111
51141141111111
51141141111111
TBİT002 Bilgi ve İletişim Teknolojisi
#
13111111111121
12111111111121
13111111111121
13111111111121
TEHP102 Elektrik Ölçme Tekniği
#
21124113311152
21124113311152
TADA001 Alternatif Akım Devre Analizi
#
23434334454143
23434334454143
23434334454143
23434334454143
23434334454143
23434334454143
23434334454143
23434334454143
23434334454143
23434334454143
23434334454143
23434334454143
23434334454143
23434334454143
23434334454143
EHP201 Analog Elektronik I
#
21212111111111
21212111111111
21212111111111
ATİ102 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II
#
00000000000012
00000000000012
00000000000012
00000000000012
00000000000012
00000000000012
TMAT002 Matematik II
#
11111115311111
11111115311111
11111115311111
11111115311111
11111115311111
TSYT001 Sayısal Tasarım
#
02011012001100
02011012001100
02011012001100
02011012001100
02011012001100
02011012001100
TDİ102 Türk Dili II
#
14111413111134
14111413111134
14111413111134
14111413111134
14111413111134
14111413111134
14111413111134
14111413111134
14111413111134
14111413111134
14111413111134
14111413111134
14111413111134
YDİ102 Yabancı Dil II (İngilizce)
#
11111311111111
BDT103 Bilgisayar Destekli Tasarım I
#
05003202300013
05003202300013
05003202300013
05003202300013
EHP202 Gelişen Haberleşme Teknolojileri
#
13131131131311
13131131131311
13131131131311
13131131131311
13131131131311
13131131131311
KGS001 Kalite Güvence ve Standartlar
#
12111111111113
EHP301 Analog Elektronik II
#
11111111121111
11111111121111
11111111121111
EHP304 Analog Haberleşme
#
15553314111111
15553314111111
15553314111111
15553314111111
15553314111111
15553314111111
15553314111111
EHP302 Mikroişlemciler / Mikrodenetleyiciler I
#
15111111411111
15111111411111
15111111411111
15111111411111
15111111411111
15111111411111
EHP303 Sayısal Haberleşme
#
14411313113111
14411313113111
14411313113111
BDT107 Bilgisayar Destekli Tasarım II
#
24222232423241
24222232423241
24222232423241
24222232423241
24222232423241
24222232423241
24222232423241
EHP305 Programlama
#
15111111111111
15111111111111
15111111111111
15111111111111
SAT101 Sistem Analizi ve Tasarımı I
#
15115113311131
15115113311131
15115113311131
15115113311131
15115113311131
MYOSTJ01 Staj
#
13111111111111
13111111111111
13111111111111
EHP405 Bilişim Ağları ve Veri Haberleşmesi
#
41551141151311
41551141151311
TEND101 Endüstri 4.0 ve Dijital Dönüşüm
#
13313113113111
13313113113111
13313113113111
EHP406 Fiber Optik Haberleşmesi
#
13533151351111
13533151351111
13533151351111
13533151351111
MYOİE01 İş Yeri Eğitimi
#
12111111111111
MYOİU01 İş Yeri Uygulaması
#
11112111111111
TEHP402 Mikroişlemciler / Mikrodenetleyiciler II
#
13111111111111
13111111111111
13111111111111
13111111111111
13111111111111
TEHP410 Mobil Programlama
#
12211141111115
12211141111115
12211141111115
12211141111115
12211141111115
12211141111115
12211141111115
12211141111115
12211141111115
TEHP401 Telefon İletişim ve Anahtarlama Sistemleri
#
33533331455511