Bilgisayar Programcılığı (İÖ) Ön lisans Programı

Programı Sunan Akademik BirimBilgisayar Programcılığı (İÖ)
Program Direktörü.
Program TürüÖn lisans Programı
Kazanılan Derecenin Seviyesi  Ön Lisans
Kazanılan Derece Mezun olunduğunda Bilgisayarı Teknikeri diplomasına sahip olunur. Ünvanı ise Teknikerdir.
Eğitim Türü  Tam Zamanlı
Kayıt Kabul KoşullarıOrtaöğretimden Mezun Olmak
Önceki Öğrenmenin TanınmasıTürk Yüksek öğretim kurularında öncel öğrenimin tanınması süreci daha başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Namık Kemal Üniversitesinin tüm programlarında da öncel eğitimin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, bölümlerin müfredatlarında yer alan zorunlu Yabancı dil dersi için her öğretim yılı başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden kendi kendilerine öğrenme sürecini tamamlayan ya da değişik yollarla bu derslerdeki öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler bu sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar
Mezuniyet Koşulları Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin şartlarını sağlamaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 120'dır. Öğrencilerin aynı zamanda varsa zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.
Program Amacı Bilgisayar yazılımı, web tasarımı, internet teknolojileri, grafik tasarımı, bilgisayar ağları alanlarında mezunlarımızın çalışma olanakları vardır. 
Mezunların Mesleki Profilleri   Mezunlar, bilgisayar satış ve teknik destek firmaları, bankalar, sigorta şirketleri, ticarî kuruluşlar, internet servis sağlayıcıları, internet yayıncılık şirketleri, radyo televizyon şirketleri, araştırma şirketleri, borsalar, ulaştırma, lojistik firmaları ve hizmet sektöründe yer alan kamu kurum ve kuruluşlarında, internet üzerinden ticaret (e-ticaret) yapan firmalarda, telekomünikasyon sektöründe, bilişim mağazalarında, fabrikaların üretim veya bilgi işlem bölümlerinde çalışabilirler. Mezunlar ayrıca kendi işletmelerini kurarak da faaliyet gösterebilirler. 
Bir Üst Dereceye Geçiş  Bilgisayar Programcılığı Programından mezun olanlar, ÖSYM tarafından gerçekleştirilen DGS sınavında başarılı oldukları takdirde aşağıdaki lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler:
Bilgisayar Bilimleri
Bilgisayar Mühendisliği
Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri
Bilgisayar Enformasyon Sistemleri
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Bilgisayar-Enformatik
Bilişim Sistemleri Mühendisliği
Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri
Enformasyon Teknolojileri
Fizik
İstatistik
İstatistik ve Bilgisayar Bilimleri
Kontrol Mühendisliği
Matematik ve Bilgisayar Bilimleri
Matematik-Bilgisayar
Meteoroloji Mühendisliği
Uygulamalı Matematik ve Bilgisayar
Yazılım Mühendisliği 
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Her dönem en az bir vize sınavı uygulanır. Vizelerin yanı sıra, her dönemin başında verilen dönem içeriğinde tarihleri belirtilen proje ve ödevler verilir. Her dönemin sonunda, öğrencinin final sınavına girmek zorundadır. Kriterler (ara sınav, proje, ödev ve final gibi) ve dönem sonu notuna etki oranları dönem başında dağıtılan ve/veya web sitesinde yayınlanan ders içerikleri açık biçimde belirtilir. Öğrenci yönetmeliği ve akademik takvime göre final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih ve yer ve zamanlarda yapılır.  Öğrencinin dönem sonu notu ders sorumlusu tarafından ara sınav, proje, ödev ve final sınavı sonuçlarına göre verilir. 

Namık Kemal Üniversitesinde geçme notu 100 üzerinden 60’tır. Ancak Final ya da bütünleme sınav sonucunun en az 50 olması zorunludur. Sınavlar, tam not 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile yarıyıl/yıl sonu sınavında veya bütünleme sınavında alınan notun %70’inin toplamıdır. Ancak, bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ilgili fakülte/yüksekokul kurulunca karar alınmak ve yarıyıl başında ilan edilmek şartıyla ders izlencesinde belirtildiği şekliyle ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile %50’si arasında, yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavında alınan notun %70’i ile %50’si arasında değişebilen ve oranlar toplamı %100 olacak şekilde de hesaplanabilir. Hesaplama sonucunda, ondalık noktadan sonra gelen ilk sayı beşten küçük ise bir alt tam sayıya, beş veya beşten büyük ise bir üst tam sayıya yükseltilerek kesinleştirilir.

 

Dönem sonu-bütünleme notu dersin sorumlusu tarafından değerlendirme kriterleriyle birlikte Öğrenci İşlerine teslim edilir. Dönem sonu ve bütünleme notları öğrenci bilgi sisteminde yayınlanarak ilan edilir. 

Notlar:

Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir.  Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir.Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:

 

Puan

Harfli Notu

Katsayı

Başarı Durumu

90-100

AA

4.00

Başarılı

80-89

BA

3.50

Başarılı

70-79

BB

3.00

Başarılı

65-69

CB

2.50

Başarılı

60-64

CC

2.00

Başarılı

50-59

DD

1.50

Başarısız

30-49

FD

1.00

Başarısız

0-29

FF

0.00

Başarısız

 

Öğrenciler DD, FD yada FF aldıkları dersleri dersin açıldığı ilk dönem almak zorundadırlar.

Başarılı Öğrenciler

Önlisans/lisans öğrenimini tamamlayan ve genel ağırlıklı not ortalaması 3.00 ile 3.49 arasında olan öğrenciler onur öğrencisi; ortalaması 3.50 veya üstü olan öğrenciler ise yüksek onur öğrencisi olarak mezun olurlar.

 

Eğitim Öğretim Metotları

 Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.

Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:

*EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ

KULLANILAN ARAÇLAR

Ders

Dinleme ve Anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Tartışmalı Ders

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Özel Destek / Yapısal Örnekler

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Rol Yapma / Drama

Önceden planlanmış özel beceriler

Standart derslik teknolojileri, özel donanım

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

KüçükGrup Tartışması

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösterim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Benzetim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Seminer

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Grup Çalışması

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları

Saha/Arazi Çalışması

Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Laboratuar

Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması

Özel donanım

Ödev

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta

Sözlü

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

 

İnceleme/Anket Çalışması

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Panel

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Konuk Konuşmacı

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz,
özel donanım

Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri/ Projeleri

Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler

 

(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.

Program Çıktıları

1-Analitik düşünme yeteneği kazanır,
2-Bilgisayar alt donanımlarını oluşturan temel elektrik-elektronik bileşenlerin görev ve işlevlerini bilir.
3-Bilgisayarda karşılaşılan yazılım ve donanım sorunlarını tespit eder ve uzmanlık gerektirmeyen sorunlara çözüm getirir,
4-Bilgisayar Programcılığı Öğrencileri; Bilgisayar alanındaki temel kavramları bilir,
5-Bilimle ilgili temel kavramları bilir ve yorumlar,
6-Donanım keşif işlemlerinde görev alır,
7-İnternet ortamına bilgi aktarmayı, internet sayfaları oluşturmayı bilir, sunucu taraflı çalışan internet uygulamaları geliştirir,
8-İstemci/Sunucu ortamında Veritabanı Yönetim Sistemleri yazılımları geliştirir,
9-Kelime işlemciyi, hesaplama tablosu, sunum, veri tabanı ve grafik tabanlı tasarım programlarını kurar, kullanır ve bu programların program geliştirme modüllerini kullanarak program üretir,
10-Sektörde geçerliliğini koruyan kişisel bilgisayar işletim sistemlerini ve ağ işletim sistemlerini kullanır,
11-Sistemle ilgili malzeme ve teçhizat seçimi ve kurulması işlemlerini yapar,
12-Veri güvenliği ve saklanması ile ilgili tedbir almasını bilir,
13-Yazılım, kurulum, test ve kabul işlemlerini yapar,
14-Yazılım planlama ve tasarımında görev alır, yazılım sektöründeki program üretme çalışmalarında grup içinde yönetsel olmayan görevleri yerine getirir,

Müfredat

Bilgisayar Programcılığı (İÖ) Kredili Ders Yapısı Şeması



1. Sınıf



2023-2024 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
ATİ101 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I 2 0 2
BPP102 Grafik ve Animasyon I 2 1 4
TMAT001 Matematik I 3 0 3
TBPP105 Ofis Yazılımları 2 1 4
BPP101 Programlama Temelleri 3 1 5
TDİ101 Türk Dili I 2 0 2
YDİ101 Yabancı Dil I (İngilizce) 2 0 2
BPP207 Yapay Sinir Ağları 2 1 3
Seçmeli 1.Sınıf Güz Dönemi() 8
TBPP109 Sayısal Elektronik 2 1 4
TBPP108 Yapay Zeka 2 1 4
Toplam AKTS: 33

2023-2024 Bahar Dönemi
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
ATİ102 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II 2 0 2
BPP201 Bilgisayar Donanımı 1 1 3
TMAT002 Matematik II 3 0 3
TBPP204 Nesne Tabanlı Programlama I 3 1 4
TDİ102 Türk Dili II 2 0 2
BPP203 Veri Tabanı 3 1 5
YDİ102 Yabancı Dil II (İngilizce) 2 0 2
Seçmeli 1.Sınıf Bahar Dönemi() 6
BPP204 İçerik Yönetim Sistemi 1 1 3
ÜSD213 Üniversite Seçimlik Ders 2 0 3
BPP207 Yapay Sinir Ağları 2 1 3
Üniversite Seçmeli Genel/Üniversite Seçmeli Ders Havuzundan Toplam 3 AKTS Alabilir 3
FZT205 Beslenme İlkeleri(Sağlık Hizm. M.Y.O.-Fizyoterapi) 2 0 3
ÇEV002 Çevre Koruma(Şarköy M.Y.O.-) 2 0 3
CGP425 Çocuk Hakları ve Koruma(Sağlık Hizm. M.Y.O.-Ço.Gel.) 2 0 3
TMP403 Hasat Harman Makineleri(Teknik Bil. M.Y.O.-Tar.Mak.) 2 1 3
İAY 407 Hastalıklar Bilgisi (Sağlık Hizm. M.Y.O.-İlk ve Acil Yardım) 2 0 3
MEP203 İmalat İşlemleri (Teknik Bil. M.Y.O.-Mekatronik) 2 1 3
YSP204 Kişilerarası İlişkiler(Sağlık Hizm. M.Y.O.-Yaşlı Bakımı) 2 0 3
TGÜP409 Lif Sanatı(Teknik Bil. M.Y.O.-Giy.Ürt.Tek.) 2 1 3
SRP207 Organik Tarım(Teknik Bil. M.Y.O.-Seracılık) 2 0 3
SHY001 Sağlık Hizmetleri Yönetimi(Sağlık Hizm. M.Y.O.-Tıb.Lab.Tek.) 2 0 3
TSNT001 Sensörler ve Dönüştürücüler(Teknik Bil. M.Y.O.-Elektrik) 1 1 3
TTP409 Terbiye Fabrika Organizasyonu(Teknik Bil. M.Y.O.-Teks.Tekn.) 2 1 4
ÜSD213 Üniversite Seçimlik Ders(Teknik Bil. M.Y.O.-Elkt.Hbr.Tek.) 2 0 3
ÜSD213 Üniversite Seçimlik Ders(Teknik Bil. M.Y.O.-Teks.Tekn.) 2 0 3
ÜSD213 Üniversite Seçimlik Ders(Teknik Bil. M.Y.O.-Oto.Tekn.) 2 0 3
ÜSD213 Üniversite Seçimlik Ders(Teknik Bil. M.Y.O.-Yap.Den.) 2 0 3
ÜSD213 Üniversite Seçimlik Ders(Teknik Bil. M.Y.O.-Mob.Dek.) 2 0 3
ÜSD213 Üniversite Seçimlik Ders(Teknik Bil. M.Y.O.-İnş.Tekn.) 2 0 3
ÜSD213 Üniversite Seçimlik Ders(Teknik Bil. M.Y.O.-Biy.Chz.Tek.) 2 0 3
ÜSD213 Üniversite Seçimlik Ders(Teknik Bil. M.Y.O.-Elkt.Tekn.) 2 0 3
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 63

2. Sınıf



2023-2024 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
BPP303 Açık Kaynak İşletim Sistemi 2 1 5
BPP304 Ağ Temelleri 2 1 5
BPP301 İnternet Programcılığı I 3 1 5
BPP301 İnternet Programcılığı I 3 1 5
BPP109 Mobil Programlama I 2 1 4
BPP402 Nesne Tabanlı Programlama II 3 1 5
Seçmeli 2.SINIF GÜZ DÖNEMİ() 6
BPP307 Görüntü İşleme 2 1 3
BİP313 Mesleki Yabancı Dil 2 0 3
Toplam AKTS: 35

2023-2024 Bahar Dönemi
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
MYOSTJ01 Staj 0 2 5
Seçmeli 2.SINIF BAHAR DÖNEMİ() 25
TBPP408 Görsel Programlama 3 1 4
BPP401 İnternet Programcılığı II 3 1 5
MYOİE01 İş Yeri Eğitimi 2 0 10
MYOİU01 İş Yeri Uygulaması 3 0 15
ISG406 Mesleki Yabancı Dil II 2 0 3
TSAT004 Sistem Analizi ve Tasarım 2 2 4
TBPP208 Sistem Programlama 2 1 4
BPP407 Veri Yapıları ve Programlama 3 1 5
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 65

Ders & Program Çıktıları Matrisi

ATİ101 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I
#
21111111111111
21111111111111
21111111111111
21111111111111
21111111111111
21111111111111
21111111111111
21111111111111
21111111111111
21111111111111
BPP102 Grafik ve Animasyon I
#
51123131511234
51123131511234
51123131511234
TBPP105 Ofis Yazılımları
#
51155111111111
51155111111111
51155111111111
51155111111111
51155111111111
51155111111111
51155111111111
51155111111111
51155111111111
51155111111111
51155111111111
51155111111111
51155111111111
51155111111111
51155111111111
51155111111111
51155111111111
51155111111111
51155111111111
51155111111111
BPP101 Programlama Temelleri
#
53454111111155
53454111111155
53454111111155
53454111111155
53454111111155
53454111111155
53454111111155
53454111111155
53454111111155
TDİ101 Türk Dili I
#
51415141111111
51415141111111
51415141111111
51415141111111
51415141111111
51415141111111
51415141111111
51415141111111
51415141111111
51415141111111
51415141111111
51415141111111
51415141111111
51415141111111
YDİ101 Yabancı Dil I (İngilizce)
#
11112111111111
11112111111111
11112111111111
11112111111111
11112111111111
11112111111111
BPP207 Yapay Sinir Ağları
#
51111111111115
51111111111115
TBPP109 Sayısal Elektronik
#
55354411115111
55354411115111
55354411115111
55354411115111
TBPP108 Yapay Zeka
#
51115111111111
51115111111111
ATİ102 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II
#
20002000000000
20002000000000
20002000000000
20002000000000
20002000000000
20002000000000
BPP201 Bilgisayar Donanımı
#
15151354415415
15151354415415
15151354415415
15151354415415
TMAT002 Matematik II
#
41111111111111
41111111111111
41111111111111
41111111111111
41111111111111
TBPP204 Nesne Tabanlı Programlama I
#
51255114411325
51255114411325
51255114411325
51255114411325
51255114411325
51255114411325
51255114411325
51255114411325
51255114411325
51255114411325
51255114411325
51255114411325
51255114411325
51255114411325
51255114411325
51255114411325
51255114411325
TDİ102 Türk Dili II
#
21134111111311
21134111111311
21134111111311
21134111111311
21134111111311
21134111111311
21134111111311
21134111111311
21134111111311
21134111111311
21134111111311
21134111111311
21134111111311
BPP203 Veri Tabanı
#
52253235234315
52253235234315
52253235234315
52253235234315
52253235234315
52253235234315
52253235234315
52253235234315
YDİ102 Yabancı Dil II (İngilizce)
#
11111111111112
BPP204 İçerik Yönetim Sistemi
#
51355151212243
51355151212243
51355151212243
51355151212243
51355151212243
51355151212243
51355151212243
51355151212243
BPP207 Yapay Sinir Ağları
#
51111111111115
51111111111115
BPP303 Açık Kaynak İşletim Sistemi
#
11154111115511
11154111115511
11154111115511
BPP304 Ağ Temelleri
#
15121451111511
15121451111511
15121451111511
15121451111511
15121451111511
15121451111511
BPP301 İnternet Programcılığı I
#
21111153113322
21111153113322
21111153113322
21111153113322
BPP301 İnternet Programcılığı I
#
21111153113322
21111153113322
21111153113322
21111153113322
BPP109 Mobil Programlama I
#
55553354144445
55553354144445
55553354144445
55553354144445
55553354144445
55553354144445
55553354144445
55553354144445
55553354144445
BPP402 Nesne Tabanlı Programlama II
#
51454115111155
51454115111155
51454115111155
51454115111155
51454115111155
51454115111155
51454115111155
51454115111155
BPP307 Görüntü İşleme
#
51115111111111
51115111111111
51115111111111
51115111111111
BİP313 Mesleki Yabancı Dil
#
11112111111111
11112111111111
11112111111111
MYOSTJ01 Staj
#
00000000000000
00000000000000
00000000000000
TBPP408 Görsel Programlama
#
51115111111111
51115111111111
BPP401 İnternet Programcılığı II
#
52354155322455
52354155322455
52354155322455
52354155322455
MYOİE01 İş Yeri Eğitimi
#
55555555555555
MYOİU01 İş Yeri Uygulaması
#
55555555555555
55555555555555
ISG406 Mesleki Yabancı Dil II
#
31111111111111
31111111111111
31111111111111
31111111111111
TSAT004 Sistem Analizi ve Tasarım
#
41123134312155
41123134312155
41123134312155
41123134312155
41123134312155
TBPP208 Sistem Programlama
#
55455431115155
55455431115155
55455431115155
55455431115155
BPP407 Veri Yapıları ve Programlama
#
51152121111115
51152121111115
51152121111115
51152121111115
51152121111115
51152121111115
51152121111115