https://tip.nku.edu.tr/anabilimdallari/tipanabilimdallariayrinti/m/578/43

Anatomi (Tıp) (YL) Yüksek lisans-tezli Programı

Programı Sunan Akademik BirimAnatomi (Tıp) (YL)
Program DirektörüAnabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Ali ZEYBEK Enstitü Müdürü Prof. Dr. Nilda TURGUT
Program TürüYüksek lisans-tezli Programı
Kazanılan Derecenin SeviyesiYüksek Lisans
Kazanılan Derece Mezun olunduğunda Anatomi Yüksek Lisans diplomasına sahip olunur.
Eğitim Türü Tam Zamanlı
Kayıt Kabul KoşullarıAnatomi (Tıp)Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların; 1) Tıp, Diş Hekimliği, Eczacılık, Veteriner, Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon, Fen- Edebiyat Fakülteleri Biyoloji Bölümlerinin birinden lisans diplomasına sahip olmaları, ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan ALES’ten sayısal puan türünde en az 65 standart puan almış olmaları veya ALES sonucu yerine Senato tarafından eşdeğerliği kabul edilerek başarı taban puanları belirlenen ve uluslararası düzeyde kabul gören sınavlarda başarılı olmaları gerekir 2) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde başarı notu; lisans mezuniyet ağırlıklı not ortalamasının %20’si, ALES’ten alınan standart puanın %50’si ve her bir anabilim dalı için enstitü yönetim kurulunca kurulan jüri tarafından yapılan mülakat sonucu alınan puanın %30’u toplanarak bulunur. En yüksek puandan en küçüğe doğru sıralama yapılarak ilan edilen kontenjan kadar öğrenci alınır.
Önceki Öğrenmenin TanınmasıBaşka bir yükseköğretim kurumunun Sağlık Bilimleri Enstitüsü Anatomi yüksek lisans programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, Anatomi Anabilim Dalı tarafından ilan edilmiş olan yatay geçiş kontenjanına başvurabilir. Yatay geçiş; ilgili anabilim dalı başkanlığının uygun görüşü ve enstitü yönetim kurulu kararı ile olur.
Mezuniyet Koşulları Bu Yüksek Lisans programında öğrenim gören öğrenciler,
21 yerel kredilik en az 7 ders almakla,
120 AKTS alarak 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmakla
Bir yüksek lisans tezi hazırlamak ve savunmakla,
Programlarında öngörülen tüm derslerden en az CC/S notu ile başarılı olmakla yükümlüdürler.
Program AmacıAnatomi (Tıp) Yüksek lisansı programı ilk öğrencilerini 2009-2010 Eğitim Öğretim Güz Yarıyılında almış olup, 2018 yılı itibariyle 4 yüksek lisans mezunu vermiştir. Öğretim Dili Türkçe´dir. Program, insan anatomisi ve anatomi ile ilgili bilimsel araştırmalar ile ilgili zorunlu dersler ile seçmeli dersler içermektedir. 1. ve 2. yarıyılda alan ile ilgili zorunlu ve seçmeli dersler; 3. ve 4. yarıyılda alanla ilgili tez çalışması yürütülmektedir.
Mezunların Mesleki ProfilleriYüksek lisansı başarı ile bitirenler kamu ve özel üniversitelerde öğretim elemanı olarak çalışabilirler. Ayrıca değişik kurumlarda “uzman” kadrolarında istihdam edilirler.
Bir Üst Dereceye GeçişYüksek Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar, ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla doktora programlarında öğrenim görebilirler.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Teorik ve seçmeli derslerden geçer not almak, Anabilim dalında düzenlenen etkinliklere aktif katılım göstermek, verilen görevleri (sunum, analiz) başarıyla tamamlamak ve kurallara uygun tez yazımı ve başarıyla savunulması programın gereklilikleridir.

 

Eğitim Öğretim Metotları

 

Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.

Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:

EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ *

BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ

KULLANILAN ARAÇLAR

Ders

Dinleme ve Anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Problem Çözme

Anatomi konuları ve laboratuar ile ilgili problemleri saptama ve çözme becerileri

 

Vaka Çalışması

Anatomik vaka çalışmaları

 

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Küçük Grup Tartışması

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım, internet veri tabanı

Gösterim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Benzetim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Seminer

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Laboratuar

Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması

Özel donanım

Ödev

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta

Sözlü

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

 

İnceleme / Anket Çalışması

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Panel

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Konuk Konuşmacı

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri

Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler

 


(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.

 

Program Çıktıları

1-Disiplinler arası ekip çalışması yapabilme becerisi
2-Etkin yazılı ve sözlü iletişim becerisi
3-Hastalıklara neden olan etkenler hakkında bilgi sahibi olabilme ve korunma yöntemlerini bilme becerisi
4-Hastalıklar hakkında tanı koyabilme becerisi
5-Hastalıkların ayırıcı tanısını bilme becerisi
6-Hastalıklar ile ilgili acil girişimleri yapabilme ve tedavi edebilme becerisi
7-Hayat boyu öğrenimin önemini kavrama ve uygulama becerisi
8-İlgili daldaki çağdaş yöntemler, teknikler ve araçlar hakkında bilgi sahibi olabilme ve kullanabilme bilgi becerisi
9-İlgili daldaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
10-İlgili dalda verilen bilgileri uygulama becerisi
11-Mesleki güncel konuları izleme
12-Mesleki ve etik sorumluluğu anlama
13-Normal insan vücudunun gelişimi, yapısı ve işleyişini bilme becerisi
14-Temel tıp kavramlarını anlama ve öğrenme becerisi
15-Verileri analiz edebilme, değerlendirebilme, deney yapma ve tasarlama becerisi

Müfredat

Anatomi (Tıp) (YL) Kredili Ders Yapısı Şeması



Ders



2023-2024 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
TAN 502 Anatomide Disseksiyon Yöntemleri 1 2 5
TAN 501 Anatomide Temel Kavramlar ve Terminoloji 2 0 5
LÜ SBE 09 Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Araştırma ve Yayın Etiği 1 2 5
TAN 503 Osteoloji-Artroloji 2 2 5
TAN 512 Periferik Sinir Sistemine Giriş 2 0 5
LÜ SBE 04 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Seçmeli 2023-2024 Güz Anatomi (Tıp) Tezli Yüksek Lisans Seçmeli Dersleri() 25
TAN 506 Dolaşım Sistemi 2 2 5
TAN 505 Miyoloji 2 2 5
TAN 509 Nöroanatomiye Giriş 2 2 5
TAN 507 Sindirim Sistemi 2 2 5
TAN 508 Solunum Sistemi 1 2 5
TAN 513 Ürogenital Sistem 2 2 5
Seçmeli 2023-2024 Güz Anatomi (Tıp) Tezli Yüksek Lisans Üniversite Genel Seçmeli Dersleri() 25
TAN 511 Işık Mikroskobik Teknikler 1 2 5
Toplam AKTS: 85

2023-2024 Bahar Dönemi
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
TAN 502 Anatomide Disseksiyon Yöntemleri 1 2 5
TAN 501 Anatomide Temel Kavramlar ve Terminoloji 2 0 5
LÜ SBE 09 Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Araştırma ve Yayın Etiği 1 2 5
TAN 503 Osteoloji-Artroloji 2 2 5
TAN 512 Periferik Sinir Sistemine Giriş 2 0 5
LÜ SBE 05 Seminer 0 2 5
LÜ SBE 04 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Seçmeli 2023-2024 Bahar Anatomi (Tıp) Tezli Yüksek Lisans Seçmeli Dersleri() 25
TAN 506 Dolaşım Sistemi 2 2 5
TAN 505 Miyoloji 2 2 5
TAN 509 Nöroanatomiye Giriş 2 2 5
TAN 507 Sindirim Sistemi 2 2 5
TAN 508 Solunum Sistemi 1 2 5
TAN 513 Ürogenital Sistem 2 2 5
Seçmeli 2023-2024 Bahar Anatomi (Tıp) Tezli Yüksek Lisans Üniversite Genel Seçmeli Dersleri() 25
TAN 511 Işık Mikroskobik Teknikler 1 2 5
Toplam AKTS: 90
Yıllık Toplam AKTS: 175

Tez



2023-2024 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
SBE TEZ 02 Tez Çalışması 1 0 15
SBE TEZ 01 Tez Proje Önerisi 1 0 5
SBE TEZ 03 Tez Yazma ve Sonuç Raporu 1 0 5
LÜ SBE 04 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Toplam AKTS: 35

2023-2024 Bahar Dönemi
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
SBE TEZ 02 Tez Çalışması 1 0 15
SBE TEZ 01 Tez Proje Önerisi 1 0 5
SBE TEZ 03 Tez Yazma ve Sonuç Raporu 1 0 5
LÜ SBE 04 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Toplam AKTS: 35
Yıllık Toplam AKTS: 70

Ders & Program Çıktıları Matrisi

TAN 502 Anatomide Disseksiyon Yöntemleri
#
321111355555542
321111355555542
321111355555542
321111355555542
321111355555542
321111355555542
TAN 501 Anatomide Temel Kavramlar ve Terminoloji
#
342211534543252
LÜ SBE 09 Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Araştırma ve Yayın Etiği
#
552221555555345
TAN 503 Osteoloji-Artroloji
#
324553555541542
324553555541542
324553555541542
324553555541542
324553555541542
324553555541542
324553555541542
TAN 512 Periferik Sinir Sistemine Giriş
#
313341555553544
313341555553544
313341555553544
TAN 506 Dolaşım Sistemi
#
213322233344553
TAN 505 Miyoloji
#
212222232321531
212222232321531
212222232321531
212222232321531
TAN 509 Nöroanatomiye Giriş
#
515552445442553
515552445442553
515552445442553
TAN 507 Sindirim Sistemi
#
323332234444532
TAN 508 Solunum Sistemi
#
333232333142554
TAN 513 Ürogenital Sistem
#
414432334552552
TAN 511 Işık Mikroskobik Teknikler
#
345345343454343
345345343454343
345345343454343
TAN 502 Anatomide Disseksiyon Yöntemleri
#
321111355555542
321111355555542
321111355555542
321111355555542
321111355555542
321111355555542
TAN 501 Anatomide Temel Kavramlar ve Terminoloji
#
342211534543252
LÜ SBE 09 Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Araştırma ve Yayın Etiği
#
552221555555345
TAN 503 Osteoloji-Artroloji
#
324553555541542
324553555541542
324553555541542
324553555541542
324553555541542
324553555541542
324553555541542
TAN 512 Periferik Sinir Sistemine Giriş
#
313341555553544
313341555553544
313341555553544
LÜ SBE 05 Seminer
#
451121555555455
451121555555455
451121555555455
451121555555455
451121555555455
TAN 506 Dolaşım Sistemi
#
213322233344553
TAN 505 Miyoloji
#
212222232321531
212222232321531
212222232321531
212222232321531
TAN 509 Nöroanatomiye Giriş
#
515552445442553
515552445442553
515552445442553
TAN 507 Sindirim Sistemi
#
323332234444532
TAN 508 Solunum Sistemi
#
333232333142554
TAN 513 Ürogenital Sistem
#
414432334552552
TAN 511 Işık Mikroskobik Teknikler
#
345345343454343
345345343454343
345345343454343
SBE TEZ 02 Tez Çalışması
#
341111433334511
SBE TEZ 01 Tez Proje Önerisi
#
331111433334511
SBE TEZ 03 Tez Yazma ve Sonuç Raporu
#
351111555355535
351111555355535
351111555355535
SBE TEZ 02 Tez Çalışması
#
341111433334511
SBE TEZ 01 Tez Proje Önerisi
#
311311111111411331133141151111
SBE TEZ 03 Tez Yazma ve Sonuç Raporu
#
351111555355535
351111555355535
351111555355535