Anatomi (Tıp) (DK) Doktora Programı

Programı Sunan Akademik BirimAnatomi (Tıp) (DK)
Program DirektörüAnatomi Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr Ali ZEYBEK Enstitü Müdürü Prof. Dr. Nilda TURGUT Enstitü Müdür Yardımcısı Doç. Dr. Yakup ALBAYRAK
Program TürüDoktora Programı
Kazanılan Derecenin SeviyesiDoktora
Kazanılan DereceMezun olunduğunda Anatomi Doktora diplomasına sahip olunur.
Eğitim TürüTam Zamanlı
Kayıt Kabul KoşullarıAnatomi (Tıp) Doktora programına başvurabilmek için adayların; a) Anatomi (Tıp) alanında tezli yüksek lisans diplomasına; hazırlık sınıfları hariç en az on yarıyıl süreli tıp, diş hekimliği ve veteriner fakültesi diplomasına ve ALES’ten sayısal puan türünde en az 55 standart puana sahip olmaları veya ALES sonucu yerine Senato tarafından eşdeğerliği kabul edilerek başarı taban puanları belirlenen ve uluslararası düzeyde kabul gören sınavlarda başarılı olmaları, lisans diploması ile başvuranların ALES’ten sayısal puan türünde en az 80 standart puan almaları gerekir. Lisans derecesiyle doktora programına başvuranların lisans mezuniyet not ortalaması olarak 4 üzerinden en az 3 veya muadili bir puana sahip olmaları gerekir. b) Temel tıp bilimlerinde doktora programına başvurabilmek için; tıp fakültesi mezunlarının lisans diplomasına ve en az 50 temel tıp puanına veya ALES’ten sayısal puan türünde en az 70 standart puana sahip olmaları veya ALES sonucu yerine Senato tarafından eşdeğerliği kabul edilerek başarı taban puanları belirlenen ve uluslararası düzeyde kabul gören sınavlarda başarılı olmaları gerekir. Temel Tıp puanı; (TUS) Temel Tıp Bilimleri Testi I. Bölümünden elde edilen standart puanın 0.7, Klinik Tıp Bilimleri Testinden elde edilen standart puanın 0.3 ile çarpılarak toplanması ile elde edilir. c) Doktora programına başvurabilmek için YDS’den en az 65 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen bir sınavdan bu puan muadili bir puan, yabancı uyruklu öğrenciler için ana dilleri dışında İngilizce, Fransızca ve Almanca dillerinden birinden YDS’den en az 65 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen bir sınavdan söz konusu puan muadili bir puan alınması zorunlu olup, söz konusu asgari puanların girilecek programların özelliklerine göre yükseltilmesi konusunda Senato yetkilidir. Doktora programlarına öğrenci kabulünde başarı notu; lisans derecesi ile başvuranların lisans, yüksek lisans derecesi ile başvuranların; yüksek lisans mezuniyet ağırlıklı not ortalamasının %20’si, ALES’ten alınan standart puanın %50’si ve her bir anabilim dalı için enstitü yönetim kurulunca kurulan jüri tarafından yapılan mülakat sonucu alınan puanın %30’u toplanarak bulunur. Bir adayın başarılı sayılabilmesi için başarı notunun en az 70 olması gerekir. En yüksek puandan en aza doğru sıralama yapılarak ilan edilen kontenjan kadar öğrenci alınır.
Önceki Öğrenmenin TanınmasıBaşka bir yükseköğretim kurumunun Sağlık Bilimleri Enstitüsü Anatomi doktora programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, Anatomi Anabilim Dalımız tarafından kabul edilmiş başvuru koşullarını sağlaması durumunda ilan edilebilmesi olası yatay geçiş kontenjanına başvurabilir. Yatay geçiş; ilgili anabilim dalı başkanlığının uygun görüşü ve enstitü yönetim kurulu kararı ile olur.
Mezuniyet Koşulları Bu doktora programında öğrenim gören öğrenciler,
21 yerel kredilik en az 7 ders almakla,
240 AKTS alarak 4.00 üzerinden en az 2.50 Genel Not Ortalamasına sahip olmakla
Yeterlilik sınavını geçmekle,
Bir doktora tezi hazırlamak ve savunmakla,
Programlarında öngörülen tüm derslerden en az CB/S notu ile başarılı olmakla yükümlüdürler.
Program AmacıAnatomi (Tıp) Doktora Programı Yükseköğretim Kurumlarının Yurtiçindeki Yükseköğretim Kurumlarıyla Ortak Lisansüstü Eğitim Ve Öğretim Programları Tesisi Hakkında Yönetmelik hükümleri uyarınca Balıkesir Üniversitesi Sağlık Bilimleri otak açılmış olup ilk öğrencilerini 2013-2014 Eğitim- Öğretim Yılı Güz Yarıyılında almış, 2018 yılına kadar 1 doktora mezunu vermiştir. Öğretim Dili Türkçe´dir. Program, Anatomi (Tıp) alanı ile ilgili zorunlu dersler ile seçmeli dersler içermektedir. 1., 2., 3. ve 4. yarıyıllarda alan ile ilgili zorunlu ve seçmeli dersler; 5., 6., 7. ve 8. yarıyıllarda alanla ilgili tez çalışması yürütülmektedir.
Mezunların Mesleki ProfilleriDoktora programını başarı ile bitirenler kamu ve özel üniversitelerde öğretim elemanı olarak çalışabilirler.
Bir Üst Dereceye GeçişProgramı başarıyla tamamlayanlar ilgili seminerler verebilir.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Başarılı sayılmak için başarı notunun doktora programında en az 75 puan olması gerekir.

 

Eğitim Öğretim Metotları

Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.

Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:

EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ *

BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ

KULLANILAN ARAÇLAR

Ders

Dinleme ve Anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Problem Çözme

Anatomi konuları ve laboratuar ile ilgili problemleri saptama ve çözme becerileri

 

Vaka Çalışması

Anatomik vaka çalışmaları

 

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Küçük Grup Tartışması

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Gösterim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Benzetim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Seminer

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Laboratuar

Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması

Özel donanım

Ödev

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta

Sözlü

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

 

İnceleme / Anket Çalışması

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Panel

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Konuk Konuşmacı

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz,
özel donanım

Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri

Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler

 

(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.

 

 

Program Çıktıları

1-Disiplinler arası ekip çalışması yapabilme becerisi
2-Etkin yazılı ve sözlü iletişim becerisi
3-Hastalıklara neden olan etkenler hakkında bilgi sahibi olabilme ve korunma yöntemlerini bilme becerisi
4-Hastalıklar hakkında tanı koyabilme becerisi
5-Hastalıkların ayırıcı tanısını bilme becerisi
6-Hastalıklar ile ilgili acil girişimleri yapabilme ve tedavi edebilme becerisi
7-Hayat boyu öğrenimin önemini kavrama ve uygulama becerisi
8-İlgili daldaki çağdaş yöntemler, teknikler ve araçlar hakkında bilgi sahibi olabilme ve kullanabilme bilgi becerisi
9-İlgili daldaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
10-İlgili dalda verilen bilgileri uygulama becerisi
11-Mesleki güncel konuları izleme
12-Mesleki ve etik sorumluluğu anlama
13-Normal insan vücudunun gelişimi, yapısı ve işleyişini bilme becerisi
14-Temel tıp kavramlarını anlama ve öğrenme becerisi
15-Verileri analiz edebilme, değerlendirebilme, deney yapma ve tasarlama becerisi

Müfredat

Anatomi (Tıp) (DK) Kredili Ders Yapısı Şeması


Toplam AKTS: 0

Ders & Program Çıktıları Matrisi