Doç. Dr. Özlem TEKİN(Bölüm Başkanı)Doç. Dr. Şahbender ÇORAKLI (Bölüm Bologna Koordinatörü)
Program Türü
Lisans Programı
Kazanılan Derecenin Seviyesi
Lisans
Kazanılan Derece
Mezun olunduğunda Alman Dili ve Edebiyat Bölümü lisans diplomasına sahip olarak, "Alman Filologu" ünvanıyla mezun olur.
Eğitim Türü
Tam zamanlı
Kayıt Kabul Koşulları
Lise Bitirme Diplomasına sahip olup,Öğrenci Yerleştirme Sınavına girerek Batı Dillerinin her hangi birinden yeterli puanı elde eden her öğrenci bölüme kayıt yaptırabilir. Dersleri takip edecek Almanca düzeyine sahip olmayan öğrenciler zorunlu olarak bir yıl Hazırlık Sınıfında Temel Almanca Dersleri almak ve başarılı olmak zorundadır.
Önceki Öğrenmenin Tanınması
Türk Yüksek öğretim kurularında öncel öğrenimin tanınması süreci daha başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Namık Kemal Üniversitesinin tüm programlarında da öncel eğitimin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, bölümlerin müfredatlarında yer alan zorunlu Yabancı dil dersi için her öğretim yılı başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden kendi kendilerine öğrenme sürecini tamamlayan ya da değişik yollarla bu derslerdeki öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler bu sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar
Mezuniyet Koşulları
Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin şartlarını sağlamaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240'dır. Öğrencilerin aynı zamanda varsa zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.
Program Amacı
Mezun öğrencilere, yazın ve kültür bilgisinin yanında, çok dilli bir donanım kazandırılması temel erekler arasındadır. Küreselleşen dünyada teknolojik gelişme ve yeniliklerin yabancı dil bilgisini zorunlu hale getirdiği bir gerçektir. Program, bu yeni durumu derinliğine çözümleyerek, Eğitim-Öğretim programını Avrupa Birliği yolundaki ülkemizin Bologna sürecinde karşılaşabileceği en son gereksinimleri doğrultusunda oluşturma çabası içindedir.
Mezunların Mesleki Profilleri
Programı bitirecek olan öğrenciler akademik kurumlar ve Milli Eğitim Bakanlığı dışında, Turizm ve Tanıtma Bakanlığı ile Dışişleri Bakanlığı, AB (Avrupa Birliği) Dairelerinde, Üniversitelerin dış ilişkiler bürolarında, yurt dışı ile ilişkili olan özel sektör kuruluşlarında, reklamcılık, turizm, dışalım, dışsatım, farklı alanlarda işlev yürüten şirketlerde, bankaların kambiyo ve dış ilişkiler bölümlerinde görev alma olanağı bulunabilmektedirler. Mezun öğrencilerimiz, Almancaca yanında 40 kredilik İngilizce öğretimi yapmaları sayesinde ve istenilen ölçütlere uygun sınavları başarmaları durumunda, Milli Eğitim Bakanlığınca Ortaöğretim kurumlarında Almanca ve İngilizce öğretmeni olarak atanabilmektedirler.
Bir Üst Dereceye Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar, ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma
Her dönem en az bir vize sınavı uygulanır. Vizelerin yanı sıra, her dönemin başında verilen dönem içeriğinde tarihleri belirtilen proje ve ödevler verilir. Her dönemin sonunda, öğrencinin final sınavına girmek zorundadır. Kriterler (ara sınav, proje, ödev ve final gibi) ve dönem sonu notuna etki oranları dönem başında dağıtılan ve/veya web sitesinde yayınlanan ders içerikleri açık biçimde belirtilir. Öğrenci yönetmeliği ve akademik takvime göre final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih ve yer ve zamanlarda yapılır. Öğrencinin dönem sonu notu ders sorumlusu tarafından ara sınav, proje, ödev ve final sınavı sonuçlarına göre verilir.
Namık Kemal Üniversitesinde geçme notu 100 üzerinden 60’tır. Ancak Final ya da bütünleme sınav sonucunun en az 50 olması zorunludur. Sınavlar, tam not 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile yarıyıl/yıl sonu sınavında veya bütünleme sınavında alınan notun %70’inin toplamıdır. Ancak, bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ilgili fakülte/yüksekokul kurulunca karar alınmak ve yarıyıl başında ilan edilmek şartıyla ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile %50’si arasında, yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavında alınan notun %70’i ile %50’si arasında değişebilen ve oranlar toplamı %100 olacak şekilde de hesaplanabilir. Hesaplama sonucunda, ondalık noktadan sonra gelen ilk sayı beşten küçük ise bir alt tam sayıya, beş veya beşten büyük ise bir üst tam sayıya yükseltilerek kesinleştirilir.
Dönem sonu-bütünleme notu dersin sorumlusu tarafından değerlendirme kriterleriyle birlikte Öğrenci İşlerine teslim edilir. Dönem sonu ve bütünleme notları öğrenci bilgi sisteminde yayınlanarak ilan edilir.
Notlar:
Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir. Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir.Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:
Puan
Harfli Notu
Katsayı
Başarı Durumu
90-100
AA
4.00
Başarılı
80-89
BA
3.50
Başarılı
70-79
BB
3.00
Başarılı
65-69
CB
2.50
Başarılı
60-64
CC
2.25
Başarılı
50-59
DD
2.00
Başarısız
30-49
FD
1.00
Başarısız
0-29
FF
0.00
Başarısız
Öğrenciler DD, FD yada FF aldıkları dersleri dersin açıldığı ilk dönem almak zorundadırlar.
Başarılı Öğrenciler
Önlisans/lisans öğrenimini tamamlayan ve genel ağırlıklı not ortalaması 3.00 ile 3.49 arasında olan öğrenciler onur öğrencisi; ortalaması 3.50 veya üstü olan öğrenciler ise yüksek onur öğrencisi olarak mezun olurlar.
Eğitim Öğretim Metotları
Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.
Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:
*EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ
KULLANILAN ARAÇLAR
Ders
Dinleme ve Anlamlandırma
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz
Tartışmalı Ders
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz
Özel Destek / Yapısal Örnekler
Önceden planlanmış özel beceriler
Rol Yapma / Drama
Önceden planlanmış özel beceriler
Standart derslik teknolojileri, özel donanım
Problem Çözme
Önceden planlanmış özel beceriler
Vaka Çalışması
Önceden planlanmış özel beceriler
Beyin Fırtınası
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz
KüçükGrup Tartışması
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz
Gösterim
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam
Benzetim
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam
Seminer
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım
Grup Çalışması
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları
Saha/Arazi Çalışması
Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Laboratuar
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Özel donanım
Ödev
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta
Sözlü
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
İnceleme/Anket Çalışması
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Panel
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım
Konuk Konuşmacı
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz,
özel donanım
Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri/ Projeleri
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.
Program Çıktıları
1-Alanında kendine güvenen ve yetkin bilim adamı yetiştirmek: Bir konuşmaya katılabilmek için gerekli beceri ve donanımlara sahiptirler. Başkalarının ortaya koyduğu farklı bakış açılarını dikkatli ve saygılı bir biçimde dinlerler, kendi değerlendirme ve sorularını başkalarının görüşlerine ilintileyerek açık bir biçimde yaparlar. Gerektiğinde kendilerinden istenen sunum ve gösterileri hazırlar, düzenler ve gerçekleştirirler. Kendilerinden bilimsel bir çalışma ya da araştırma istendiğinde yazılı ve sözlü sunum ya da varsayımlarını ortaya koyarlar. Yazınsal söylem ve metinleri analiz etmeyi, açıklamayı ve değerlendirmeyi bilirler. 2-Dilbilim ve yazın alanlarında araştırmacı formasyonu kazandırmak: Mezunlar, Batı Dilleri ve Edebiyatlarıyla ilgili kariyerlerine hazırdırlar. Dilin kullanım ve işleyiş özeliklerini, sözcük ve anlam yapılarını tanırlar. Yazınsal alanda yorum ve değerlendirmelerde bulunurlar. Yazın, felsefe, siyaset ve toplumu ilgilendiren konulara eleştirel yaklaşmayı bilirler. Eleştirel düşünmeye ve yorum yapmaya önem verirler. Empati yeteneği gelişmiş ve evrensel değerleri özümsemiş kişiler olarak, konulara farklı açılardan bakabilirler. 3-Eğitimin tüm alanlarında görev alacaklar için sözlü ve yazılı öğretim formasyonu kazandırmak: Bölümden mezun olan öğrenciler, eğitim ve öğretim alanında kendilerinden istenen dilbilgisi, konuşma, yazma, dinleme, aktarma ve iletişim kurma becerilerinde gerekli bilgi ve donanıma sahip olurlar. Öğrendikleri yabancı dil ya da dilleri başkalarına öğretirken, amaçlarını, seçimlerini, uygun öğretim stratejilerini ve yöntemlerini aldıkları eğitim çerçevesinde bilirler, örneklendirme yaparlar ve konularına hâkimdirler. 4-Farklı kültürleri ve yapıtlarını okuyan ve izleyen etkin okurlar yaratmak: Öğrenciler, öğrenim ve edinimleri sayesinde yorumlarını oluştururlar, düşünce ve duygularını ayrıntılarıyla yazar ve etkili konuşurlar. Yazın, dil ve imgeleme önem vererek, dil ve yazın tutkunu olurlar. Yazının, duyguların dile getirilmesinde, imgelemin eğitilmesi ve gelişmesinde ne kadar önemli olduğunun ayrımındadırlar. Estetik ve etik değerin yargılanmasında kapasitelerini geliştirirler. Temel bir hak olarak dilin insancıl amaçlara yönelik etkin kullanımına, okur ve geleceğin yazarı olarak, kültür yaşamına hazırlanmaya önem verirler. Yazını, çok kültürlülük ve farklı kültürlerin dile getirilmesi olarak algılarlar. 5-İş pazarındaki rekabet gücünü artıracak özel alan diline ait dilsel becerileri kazandırmak ve gittikçe yaygınlaşan çok dilliliği desteklemek: İçinde bulunulan koşullar, ülkenin çıkarları, kültürel ve ekonomik yapısı ve dünyanın siyasi ve ekonomik seyrine uygun olarak, öğrenciler öğrenim gördükleri yabancı dilin dışında en az ikinci bir yabancı dili yetkin olacak seviyede öğrenirler. Farklı alanlardaki iş pazarına uygun donanımla mezun olurlar. Yabancı dil ya da dilleri turizm, pazarlama, bankacılık ve finans, uluslar arası ilişkiler ve iletişim gibi alanlarda kullanırlar ve gerekli terminolojiye sahiptirler. 6-Öğrencinin özellikle öğrenim gördüğü alanda bilgilendirmeye, açıklamaya ve eleştiriye yönelik yazılı ve sözlü metinleri kaleme almak, hazırlamak ve sunmak: Farklı metin tipleriyle ilgili kurallara, asıl amaca, imla, gramer, sözdizim ve noktalama kurallarına, sözlü bir sunumun gerekliliklerine, uygun ve zengin bir sözcük dağarcığı ilkelerine uyarak, okuyucu ya da dinleyiciyi hoşnut bırakacak söylem ve metinleri oluşturur. 7-Üst düzeyde dil ve edebiyat öğretimini gerçekleştirmek: Amaç ne olursa olsun, dil öğrenimi yapan kişi öğrendiği dil ya da dillerin dilbilgisi kurallarını, sözdizim yapılarını bilir ve bunları başkasıyla iletişim kurarken hızlı ve ustalıkla kullanır. Akıcı ve net bir biçimde aksansız konuşur. Yazınsal bilgi ve becerileri edinmiştir, bunları kendi düşünce ve amaçları doğrultusunda kendine özgü bir biçimde anlatmasını ve bunlar hakkında fikir alışverişini bilir. 8-Yabancı dil ve yazın becerilerinin gerekli olduğu kamu ya da özel sektöre ait yüksek derecede sorumluluk isteyen görevler için uygun beceri ve donanımları vermek: Öğrenciler, dilin ustalıkla kullanımını, araştırma ve iletişim becerilerini, iyi bir genel kültürü, geniş ve açık bir düşünce yapısını ve eleştirel bir yargıyı gerektiren tüm iş alanlarına hazırdırlar. Tercümanlık ve çeviri yapmasını bilirler.
Doğada Yaşam ve Hayatta Kalma(Ziraat Fak.-Top.Bil.Bit.Bes.)
3
0
3
TDEB341
Edebiyat ve Müzik(Fen - Edebiyat Fak.-Tür.Dil.Ed)
2
0
4
ZSGM 504
Fonksiyonel Gıdalar (Ziraat Fak.-Gıd.Müh.)
2
0
3
KIMB320
Günlük Hayatımızda Kimya(Fen - Edebiyat Fak.-Kimya)
3
0
3
CMSB308
İklim Bilgisi (Çorlu Müh. Fak.-Çevr.Müh.(İ.Ö.))
3
0
5
CMSB308
İklim Bilgisi (Çorlu Müh. Fak.-Çevr.Müh.)
3
0
5
İHB103
İnsan-Hayvan Bağı ve Etkileşimi(Veteriner Fak.-Veteriner)
1
0
3
UNİSEC301
Japoncaya Giriş(Fen - Edebiyat Fak.-Alm.Dil.Ed.)
4
0
4
KHS303
Kalıntı ve Halk Sağlığı(Veteriner Fak.-Veteriner)
1
0
3
ZSTO116
Küresel Isınma ve Arazi Bozulumu(Ziraat Fak.-Top.Bil.Bit.Bes.)
3
0
3
VMT103
Medikal Terminoloji(Veteriner Fak.-Veteriner)
1
0
3
ZSZO313
Organik Hayvansal Üretim(Ziraat Fak.-Zootek.)
3
0
3
ZSTA316
Organik Tarım(Ziraat Fak.-Tar.Bitk.)
2
0
3
MKSB438
Otomobil Gövdesi Yapısal Tasarımı(Çorlu Müh. Fak.-Mak.Müh.)
3
0
5
MKSB438
Otomobil Gövdesi Yapısal Tasarımı(Çorlu Müh. Fak.-Mak.Müh.(İ.Ö.))
3
0
5
MB201
Öğretim Teknolojileri(Spor Bil.Fak.-)
2
0
3
ZSTE412
Sosyal Girişimcilik(Ziraat Fak.-Tar.Ek.)
3
0
3
STAB318
Tıbbi ve Aromatik Bitkiler(Ziraat Fak.-Tar.Bitk.)
2
0
3
COG331
Türkiye Coğrafyası(Fen - Edebiyat Fak.-Coğrafya)
2
0
3
TARHB241
Uygarlık Tarihi (Fen - Edebiyat Fak.-Tarih)
2
0
3
ZSBB 314
Üzüm Çeşitleri(Ziraat Fak.-BhBtk.)
3
0
3
ZSBB 306
Yeni Kültür Bitkileri(Ziraat Fak.-BhBtk.)
3
0
3
ZSZO314
Yerli Gen Kaynaklarının Korunması(Ziraat Fak.-Zootek.)
3
0
3
Toplam AKTS:
30
2023-2024 Bahar Dönemi
Ders Kodu
Ders Adı
İncele
T
U
AKTS
ADEB118
Dil Bilgisi II
4
0
5
ADEB114
Duyduğunu Anlama II
2
0
2
FDEB150
Fransızca Temel Beceriler II
4
0
5
İDEB150
İngilizce Temel Beceriler II
4
0
5
JDEB150
Japonca Temel Beceriler II
4
0
5
ADEB112
Metin Okuma II
4
0
5
ADEB110
Sözlü Anlatım II
3
0
4
ADEB108
Yazılı Anlatım II
3
0
5
Toplam AKTS:
36
Yıllık Toplam AKTS:
66
2. Sınıf
2023-2024 Güz Yarıyılı
Ders Kodu
Ders Adı
İncele
T
U
AKTS
ADEB201
Alman Edebiyat Tarihi I
3
0
4
ADEB217
Çağdaş Alman Kültürü I
2
0
4
ADEB205
Çeviri I
3
0
5
ADEB215
Dil Bilimine Giriş ve Sesbilgisi
3
0
4
ADEB207
Edebiyat Bilimine Giriş I
3
0
4
ADEB219
İleri Dil Becerileri I
3
0
4
Seçmeli
ALMAN DİLİ VE EDEBİYATI 2.SINIF GÜZ DÖNEMİ(İNGİLİZCE DERS ALANLAR TÜM DERSLERİ İNGİLİZCE FRANSIZCA DERSİNİ ALANLAR TÜM DERSLERİ FRANSIZCA SEÇMELİDİR.)
5
İDEB250
İngilizce Temel Beceriler III
4
0
5
JDEB250
Japonca Temel Beceriler III
4
0
5
Toplam AKTS:
30
2023-2024 Bahar Dönemi
Ders Kodu
Ders Adı
İncele
T
U
AKTS
ADEB202
Alman Edebiyat Tarihi II
3
0
4
ADEB216
Biçimbilim ve Sözcükbilim
3
0
4
ADEB218
Çağdaş Alman Kültür II
2
0
4
ADEB206
Çeviri II
3
0
5
ADEB208
Edebiyat Bilimine Giriş II
3
0
4
ADEB222
İleri Dil Becerileri II
3
0
4
Seçmeli
ALMAN DİLİ VE EDEBİYATI 2.SINIF BAHAR DÖNEMİ(İNGİLİZCE DERSİ ALANLAR TÜM DERSLERİ İNGİLİZCE, FRANSIZCA DERSLERİ ALANLAR FRANSIZCA DERSLERİ SEÇMELİDİR.)
5
FDEB256
Fransızca Temel Beceriler IV
4
0
5
İDEB256
İngilizce Temel Beceriler IV
4
0
5
Toplam AKTS:
30
Yıllık Toplam AKTS:
60
3. Sınıf
2023-2024 Güz Yarıyılı
Ders Kodu
Ders Adı
İncele
T
U
AKTS
ADEB323
Alman Edebiyatının Klasik Eserleri I
4
0
4
ADEB325
Çağdaş Alman Edebiyatı Eserleri I
2
0
4
ADEB301
Çeviri III
2
0
4
ADEB329
İleri Dil Becerileri III
3
0
4
ADEB327
Sözdizimi I
2
0
4
Seçmeli
ALMAN DİLİ VE EDEBİYATI 3.SINIF GÜZ DÖNEMİ ZORUNLU SEÇMELİ DİL DERSLERİ(İNGİLİZCE DERS ALANLAR TÜM DERSLERİ İNGİLİZCE FRANSIZCA DERS ALANLAR TÜM DERSLERİ FRANSIZCA SEÇMELİDİR.)
7
FDEB350
Fransızca İleri Dil Becerileri I
4
0
7
İDEB350
İngilizce İleri Dil Becerileri I
4
0
7
JDEB350
Japonca İleri Dil Becerileri I
4
0
7
Seçmeli
ALMAN DİLİ VE EDEBİYATI 3.SINIF GÜZ DÖNEMİ(SEÇMELİ YABANCI DİL SEÇENLER DAHA SONRAKİ DÖNEMLERDE DE AYNI DİLİN DEVAMINI ALIR.)
3
ADEB321
Turizm İşletmeciliği
2
0
3
Toplam AKTS:
30
2023-2024 Bahar Dönemi
Ders Kodu
Ders Adı
İncele
T
U
AKTS
ADEB334
Çağdaş Alman Edebiyatı Eserleri II
2
0
4
ADEB302
Çeviri IV
2
0
4
ADEB340
İleri Dil Becerileri IV
3
0
4
UNİSEC304
Japon Toplumu
4
0
4
ADEB336
Sözdizimi II
2
0
4
UNİSEC302
Temel Japonca
4
0
4
Seçmeli
ALMAN DİLİ VE EDEBİYATI 3.SINIF BAHAR DÖNEMİ(SEÇMELİ YABANCI DİL SEÇENLER DAHA SONRAKİ DÖNEMLERDE DE AYNI DİLİN DEVAMINI ALIR.)
3
ADEB328
Tur Yönetimi ve Turist Rehberliği
2
0
3
Seçmeli
ALMAN DİLİ VE EDEBİYATI 3.SINIF BAHAR DÖNEMİ(İNGİLİZCE DERSİ ALANLAR YALNIZ İNGİLİZCE FRANSIZCA DERSİ ALANLAR YALNIZCA FRANSIZCA SEÇMELİDİR.)
7
FDEB390
Fransızca İleri Dil Becerileri II
4
0
7
JDEB390
Japonca İleri Dil Becerileri II
4
0
7
Toplam AKTS:
34
Yıllık Toplam AKTS:
64
4. Sınıf
2023-2024 Güz Yarıyılı
Ders Kodu
Ders Adı
İncele
T
U
AKTS
ADEB441
Almanca Öğretiminde Kuramlar ve Yöntemler I
2
0
2
ADEB437
Edebi Metin Çözümlemeleri I
2
0
4
ADEB435
Edebiyat Kuramları ve Yöntemleri I
2
0
4
ADEB433
İleri Dil Becerileri V
2
0
2
ADEB439
Metin Dilbilim
2
0
4
ADEB407
Uzmanlık Metin Çeviri I
3
0
4
Seçmeli
ALMAN DİLİ VE EDEBİYATI 4.SINIF GÜZ DÖNEMİ(İNGİLİZCE DERSİ ALANLAR YALNIZ İNGİLİZCE FRANSIZCA DERSİ ALANLAR YALNIZ FRANSIZCA SEÇMELİDİR)
7
FDEB450
Fransızca Yetkin Dil Becerileri I
4
0
7
İDEB450
İngilizce Yetkin Dil Becerileri I
4
0
7
JDEB450
Japonca Yetkin Dil Becerileri I
4
0
7
Seçmeli
ALMAN DİLİ VE EDEBİYATI 4.SINIF GÜZ DÖNEMİ(SEÇMELİ YABANCI DİL SEÇENLER DAHA SONRAKİ DÖNEMLERDE DE AYNI DİLİN DEVAMINI ALIR.)
3
ADEB417
Film Araştırmaları I
2
0
3
Toplam AKTS:
30
2023-2024 Bahar Dönemi
Ders Kodu
Ders Adı
İncele
T
U
AKTS
ADEB442
Almanca Öğretiminde Kuramlar ve Yöntemler II
2
0
2
ADEB438
Edebi Metin Çözümlemeleri II
2
0
4
ADEB436
Edebiyat Kuramları ve Yöntemleri II
2
0
4
ADEB434
İleri Dil Becerileri VI
2
0
2
ADEB440
Konuşma Dilbilim
2
0
4
ADEB408
Uzmanlık Metin Çevirisi II
3
0
4
Seçmeli
ALMAN DİLİ VE EDEBİYATI 4.SINIF BAHAR DÖNEMİ(İNGİLİZCE DERSİ ALANLAR YALNIZ İNGİLİZCE FRANSIZCA DERSİ ALANLAR YALNIZ FRANSIZCA SEÇMELİDİR))
7
FDEB480
Fransızca Yetkin Dil Becerileri II
4
0
7
İDEB480
İngilizce Yetkin Dil Becerileri II
4
0
7
JDEB480
Japonca Yetkin Dil Becerileri II
4
0
7
Seçmeli
ALMAN DİLİ VE EDEBİYATI 4.SINIF BAHAR DÖNEMİ(SEÇMELİ YABANCI DİL SEÇENLER DAHA SONRAKİ DÖNEMLER DE DE AYNI DİLİN DEVAMINI ALIR.)
3
ADEB418
Film Araştırmaları II
2
0
3
Toplam AKTS:
30
Yıllık Toplam AKTS:
60
Ders & Program Çıktıları Matrisi
ADEB109 Sözlü Anlatım I
#
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
ADEB118 Dil Bilgisi II
#
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
ADEB114 Duyduğunu Anlama II
#
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
İDEB150 İngilizce Temel Beceriler II
#
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
JDEB150 Japonca Temel Beceriler II
#
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
ADEB112 Metin Okuma II
#
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
ADEB110 Sözlü Anlatım II
#
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
ADEB108 Yazılı Anlatım II
#
1
1
1
1
1
1
1
1
ADEB201 Alman Edebiyat Tarihi I
#
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
ADEB217 Çağdaş Alman Kültürü I
#
4
4
4
5
5
4
4
4
4
4
4
5
5
4
4
4
4
4
4
5
5
4
4
4
4
4
4
5
5
4
4
4
4
4
4
5
5
4
4
4
4
4
4
5
5
4
4
4
ADEB205 Çeviri I
#
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
ADEB215 Dil Bilimine Giriş ve Sesbilgisi
#
5
5
4
4
5
4
5
5
5
5
4
4
5
4
5
5
5
5
4
4
5
4
5
5
5
5
4
4
5
4
5
5
5
5
4
4
5
4
5
5
5
5
4
4
5
4
5
5
5
5
4
4
5
4
5
5
ADEB207 Edebiyat Bilimine Giriş I
#
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
ADEB219 İleri Dil Becerileri I
#
4
4
3
4
3
4
3
4
4
4
3
4
3
4
3
4
4
4
3
4
3
4
3
4
JDEB250 Japonca Temel Beceriler III
#
1
1
1
1
1
1
1
1
ADEB202 Alman Edebiyat Tarihi II
#
4
3
3
4
3
4
3
3
4
3
3
4
3
4
3
3
4
3
3
4
3
4
3
3
4
3
3
4
3
4
3
3
4
3
3
4
3
4
3
3
4
3
3
4
3
4
3
3
4
3
3
4
3
4
3
3
ADEB216 Biçimbilim ve Sözcükbilim
#
5
5
4
4
5
4
5
5
5
5
4
4
5
4
5
5
5
5
4
4
5
4
5
5
5
5
4
4
5
4
5
5
5
5
4
4
5
4
5
5
5
5
4
4
5
4
5
5
ADEB218 Çağdaş Alman Kültür II
#
5
4
5
5
5
5
5
4
5
4
5
5
5
5
5
4
5
4
5
5
5
5
5
4
5
4
5
5
5
5
5
4
5
4
5
5
5
5
5
4
5
4
5
5
5
5
5
4
5
4
5
5
5
5
5
4
ADEB206 Çeviri II
#
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
ADEB208 Edebiyat Bilimine Giriş II
#
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
ADEB222 İleri Dil Becerileri II
#
2
3
1
1
1
1
1
1
2
2
1
1
1
1
1
1
1
2
1
1
1
1
1
1
İDEB256 İngilizce Temel Beceriler IV
#
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
ADEB323 Alman Edebiyatının Klasik Eserleri I
#
5
4
4
5
4
5
5
4
5
4
4
5
4
5
5
4
5
4
4
5
4
5
5
4
5
4
4
5
4
5
5
4
ADEB325 Çağdaş Alman Edebiyatı Eserleri I
#
5
4
4
5
4
5
5
4
5
4
4
5
4
5
5
4
5
4
4
5
4
5
5
4
5
4
4
5
4
5
5
4
5
4
4
5
4
5
5
4
ADEB301 Çeviri III
#
5
5
4
4
5
5
5
5
5
5
4
4
5
5
5
5
5
5
4
4
5
5
5
5
ADEB329 İleri Dil Becerileri III
#
4
4
3
4
3
4
3
4
4
4
3
4
3
4
3
4
4
4
3
4
3
4
3
4
4
4
3
4
3
4
3
4
ADEB327 Sözdizimi I
#
5
5
4
4
5
4
5
5
5
5
4
4
5
4
5
5
5
5
4
4
5
4
5
5
5
5
4
4
5
4
5
5
5
5
4
4
5
4
5
5
5
5
4
4
5
4
5
5
FDEB350 Fransızca İleri Dil Becerileri I
#
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
İDEB350 İngilizce İleri Dil Becerileri I
#
4
4
4
4
4
5
4
4
4
4
4
4
4
5
4
4
4
4
4
4
4
5
4
4
4
4
4
4
4
5
4
4
JDEB350 Japonca İleri Dil Becerileri I
#
1
1
1
1
1
1
1
1
ADEB321 Turizm İşletmeciliği
#
1
1
1
1
1
1
1
1
ADEB334 Çağdaş Alman Edebiyatı Eserleri II
#
3
3
3
4
3
4
3
3
3
3
3
4
3
4
3
3
3
3
3
4
3
4
3
3
3
3
3
4
3
4
3
3
ADEB302 Çeviri IV
#
5
5
4
4
5
5
5
5
5
5
4
4
5
5
5
5
5
5
4
4
5
5
5
5
ADEB340 İleri Dil Becerileri IV
#
4
4
5
5
4
4
5
4
4
4
5
5
4
4
5
4
4
4
5
5
4
4
5
4
4
4
5
5
4
4
5
4
UNİSEC304 Japon Toplumu
#
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
ADEB336 Sözdizimi II
#
5
5
4
4
5
4
5
5
5
5
4
4
5
4
5
5
5
5
4
4
5
4
5
5
5
5
4
4
5
4
5
5
5
5
4
4
5
4
5
5
5
5
4
4
5
4
5
5
UNİSEC302 Temel Japonca
#
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
ADEB328 Tur Yönetimi ve Turist Rehberliği
#
1
1
1
1
4
1
1
1
1
1
1
1
4
1
1
1
1
1
1
1
4
1
1
1
1
1
1
1
4
1
1
1
1
1
1
1
4
1
1
1
1
1
1
1
4
1
1
1
1
1
1
1
4
1
1
1
JDEB390 Japonca İleri Dil Becerileri II
#
1
1
1
1
1
1
1
1
ADEB441 Almanca Öğretiminde Kuramlar ve Yöntemler I
#
4
4
3
4
3
4
3
4
4
4
3
4
3
4
3
4
4
4
3
4
3
4
3
4
4
4
3
4
3
4
3
4
ADEB437 Edebi Metin Çözümlemeleri I
#
4
4
5
4
4
4
4
4
4
4
5
4
4
4
4
4
4
4
5
4
4
4
4
4
4
4
5
4
4
4
4
4
4
4
5
4
4
4
4
4
ADEB435 Edebiyat Kuramları ve Yöntemleri I
#
3
4
2
3
4
2
2
3
3
4
2
3
4
2
2
3
3
4
2
3
4
2
2
3
ADEB433 İleri Dil Becerileri V
#
4
4
3
4
4
3
4
3
4
4
3
4
4
3
4
3
4
4
3
4
4
3
4
3
4
4
3
4
4
3
4
3
ADEB439 Metin Dilbilim
#
5
5
4
4
5
4
5
5
5
5
4
4
5
4
5
5
5
5
4
4
5
4
5
5
5
5
4
4
5
4
5
5
5
5
4
4
5
4
5
5
5
5
4
4
5
4
5
5
5
5
4
4
5
4
5
5
ADEB407 Uzmanlık Metin Çeviri I
#
2
2
3
2
2
2
1
2
2
2
3
2
2
2
1
2
2
2
3
2
2
2
1
2
2
2
3
2
2
2
1
2
2
2
3
2
2
2
1
2
2
2
3
2
2
2
1
2
FDEB450 Fransızca Yetkin Dil Becerileri I
#
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
İDEB450 İngilizce Yetkin Dil Becerileri I
#
3
4
4
3
2
3
3
5
3
4
4
3
2
3
3
5
3
4
4
3
2
3
3
5
3
4
4
3
2
3
3
5
JDEB450 Japonca Yetkin Dil Becerileri I
#
2
1
4
1
1
1
1
1
ADEB417 Film Araştırmaları I
#
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
ADEB442 Almanca Öğretiminde Kuramlar ve Yöntemler II