İngiliz Dili ve Edebiyatı (YL) Yüksek lisans-tezli Programı

Programı Sunan Akademik Birimİngiliz Dili ve Edebiyatı (YL)
Program DirektörüABD Başkanı: Prof. Dr. Petru GOLBAN Bologna sorumlusu: Prof. Dr. Tatiana GOLBAN
Program TürüYüksek lisans-tezli Programı
Kazanılan Derecenin SeviyesiYüksek Lisans
Kazanılan DereceSosyal Bilimleri Enstitüsü bünyesinde yer alan İngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalında yüksek lisans çalışmasını başarıyla tamamlayan mezunlara Yüksek Lisans diploması verilir.
Eğitim TürüTam Zamanlı
Kayıt Kabul Koşulları(1) Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların; bir lisans diplomasına sahip olmaları ve müzik anasanat dalına başvuracak adaylar hariç diğer adayların, ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan ALES’ten başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan almış olmaları veya ALES sonucu yerine senato tarafından eşdeğerliği kabul edilerek başarı taban puanları belirlenen ve uluslar arası düzeyde kabul gören sınavlarda başarılı olmaları gerekir. (2) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde başarı notu; lisans mezuniyet ağırlıklı not ortalamasının %10’u, (ALES)’den alınan standart puanın %50’si ve her bir anabilim dalı için enstitü yönetim kurulunca kurulan jüri tarafından yapılan mülakat sonucu alınan puanın %40’ı toplanarak bulunur. Bir adayın başarılı sayılabilmesi için başarı notunun en az 65 olması gerekir. En yüksek puandan en küçüğe doğru sıralama yapılarak ilan edilen kontenjan kadar öğrenci alınır.
Önceki Öğrenmenin Tanınmasıİlgili üniversite veya yüksek teknoloji enstitü içindeki başka bir enstitü anabilim dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, ilgili anabilim dalında ilan edilmiş olan yatay geçiş kontenjanına başvurabilir. Yatay geçiş; ilgili anabilim dalı başkanlığının uygun görüşü ve enstitü yönetim kurulu kararı ile olur.
Mezuniyet Koşulları Bu Yüksek Lisans programında öğrenim gören öğrenciler,
21 yerel kredilik en az 7 ders almakla,
120 AKTS alarak 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmakla
Bir yüksek lisans tezi hazırlamak ve savunmakla,
Programlarında öngörülen tüm derslerden en az CC/S notu ile başarılı olmakla yükümlüdürler.
Program AmacıBu program İngiliz Dili ve Edebiyatı eğitimi alan veya alan dışından gelip bilimsel hazırlık derslerini tamamlayan öğrenciler için tasarlanmıştır. Programın amacı; dört yıllık eğitimin üst yapısını oluşturmak, bu alandaki gelişmeleri izlemek ve bilimsel araştırma yaparak bilgilere erişmek, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanmalarını sağlamak ve böylece öğrencilere kullanabilecekleri uzmanlık bilgileri kazandırmaktır. Program içeriği hazırlanırken kuramsal ve uygulamaya dönük bilgiler verilmekte, analitik ve sistem düşüncesine sahip olmaları sağlanmaktadır. İki dönemden oluşan ders süreci kuramsal ve uygulamalı dersleri kapsamakta ve örnek olay çözümlemeleri ile öğrencilere stratejik bir bakış açısı kazandırılmaya çalışılmaktadır. Uygulamalı çalışmalar öğrencilerin tez yazım aşamasında yararlanacağı birikimi sağlamayı amaçlamaktadır.
Mezunların Mesleki ProfilleriProgram mezunları tez sürecini başarıyla tamamlarlarsa akademik kariyerlerine devam edebilirler. Ayrıca turizm, otelcilik, yabancı dil eğitimi gibi sektörlerde faaliyet gösteren özel firmalarda değişik kademelerde görev alabilmekte veya Dışişleri Bakanlığı gibi devlet kurumlarında çalışabilmektedirler.
Bir Üst Dereceye GeçişYüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar, ALES sınavından geçerli notu almaları , İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarında doktora programlarına başvurabilir ve mülakat sınavında başarılı olmaları halinde kabul edilirler.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Başarılı sayılmak için başarı notunun yüksek lisans programında en az 65 puan olması gerekir.

 Notlar

Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir. Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir.

Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:

 

Puan

 

Harfli Notu

 

Katsayi

Başarı Durumu

90-100

AA

4.00

Başarılı

85-89

BA

3.50

Başarılı

80-84

BB

3.00

Başarılı

75-79

CB

2.50

Başarılı

70-74

CC

2.00

Başarılı

65-69

DC

1.50

Başarılı

0-64

FF

1.00

Başarısız

 

 

 

Eğitim Öğretim Metotları

Eğitim Öğretim Metotları:

Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.

Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:

 

EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ *

BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ

KULLANILAN ARAÇLAR

Ders

Dinleme ve Anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Tartışmalı Ders

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Özel Destek / Yapısal Örnekler

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Rol Yapma / Drama

Önceden planlanmış özel beceriler

Standart derslik teknolojileri, özel donanım

Problem Çözme

 

 

Vaka Çalışması

 

 

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Küçük Grup Tartışması

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösterim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Benzetim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Seminer

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Grup Çalışması

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları

Saha / Arazi Çalışması

 

 

Laboratuar

Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması

Özel donanım

Ödev

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta

Sözlü

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

 

İnceleme / Anket Çalışması

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Panel

 

 

Konuk Konuşmacı

 

 

Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri

 

 

(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.

 

Program Çıktıları

1-Alanında kendine güvenen ve yetkin bilim adamı yetiştirmek
2-Dilbilim ve yazın alanlarında araştırmacı formasyonu kazandırmak
3-Eğitimin tüm alanlarında görev alacaklar için sözlü ve yazılı öğretim formasyonu kazandırmak
4-Farklı kültürleri ve yapıtlarını okuyan ve izleyen etkin okurlar yaratmak
5-İş pazarındaki rekabet gücünü artıracak özel alan diline ait dilsel becerileri kazandırmak vegittikçe yaygınlaşan çok dilliliği desteklemek
6-Öğrencinin özellikle öğrenim gördüğü alanda bilgilendirmeye, açıklamaya ve eleştiriye yönelik yazılı ve sözlü metinleri kaleme almak, hazırlamak ve sunmak
7-Tüm eğitim, yüksek öğrenim, devlet kurumlarında ve özel sektörde çalışacak kapasitede bilim insanı yetiştirmek
8-Üst düzeyde dil ve edebiyat öğretimini gerçekleştirmek
9-Yabancı dil ve yazın becerilerinin gerekli olduğu kamu ya da özel sektöre ait yüksek derecede sorumluluk isteyen görevler için uygun beceri ve donanımları vermek

Müfredat

İngiliz Dili ve Edebiyatı (YL) Kredili Ders Yapısı Şeması



Ders



2023-2024 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
İDEYL510 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Seçmeli 2023-2024 GÜZ DÖNEMİ İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI YL() 45
İDEYL512 Amerikan Edebiyatı I 3 0 4
İDEYL536 Edebiyatta Bilim Kurgu 3 0 4
İDEYL 535 Edebiyatta Kimlik ve Cinsiyet 3 0 4
İDEYL534 İngiliz Dil Eğitiminde Metodoloji 3 0 4
İDEYL501 Kültürel Çalışmalar ve Popüler Kültür 3 0 4
İDEYL513 Oryantalizm 3 0 4
Toplam AKTS: 55

2023-2024 Bahar Dönemi
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
İDEYL533 Seminer 0 2 5
İDEYL510 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Seçmeli 2023-2024 BAHAR DÖNEMİ İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI TEZLİ() 45
İDEYL527 Araştırma Teknikleri ve Tez Yazımı 3 0 4
İDEYL532 Çeviri Metotları 3 0 4
İDEYL517 Edebiyatta Modernizm ve Postmodernizm 3 0 4
İDEYL528 Metinlerarasılık 3 0 4
İDEYL529 Uygulamalı Dilbilim 3 0 4
Toplam AKTS: 60
Yıllık Toplam AKTS: 115

Tez



2023-2024 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ TEZ TEZ 0 0 20
İDEYL510 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Toplam AKTS: 30

2023-2024 Bahar Dönemi
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ TEZ TEZ 0 0 20
İDEYL510 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

Ders & Program Çıktıları Matrisi

İDEYL512 Amerikan Edebiyatı I
#
422542434
İDEYL 535 Edebiyatta Kimlik ve Cinsiyet
#
233333232
333213323
323232333
333323232
323223333
İDEYL534 İngiliz Dil Eğitiminde Metodoloji
#
333334444
333334444
333334444
333334444
333334444
İDEYL513 Oryantalizm
#
532545444
532545444
532545444
532545444
532545444
532545444
İDEYL533 Seminer
#
413141144131414114
413141141413414114
413141141413414114
413141141413414114
İDEYL527 Araştırma Teknikleri ve Tez Yazımı
#
521445544
521445544
521445544
521445544
521445544
521445544
İDEYL532 Çeviri Metotları
#
334443324
334443324
334443324
334443324
İDEYL517 Edebiyatta Modernizm ve Postmodernizm
#
333323234
322322334
322232344
322223344
323323333
İDEYL528 Metinlerarasılık
#
554355333
554355333
554355333
554355333
554355333
554355333
İDEYL529 Uygulamalı Dilbilim
#
444444444
444444444
444444444
444444444
444444444
444444444
444444444
444444444
LÜ TEZ TEZ
#
334434433
334434433
334434433
334434433
LÜ TEZ TEZ
#
211231212112131213
212131212112132131
212131212112132131
212131212112132131