Çocuk Gelişimi I.Öğretim

Çocuk Gelişimi Ön lisans Programı

Programı Sunan Akademik BirimÇocuk Gelişimi
Program DirektörüBölüm Başkanı Doç.Dr.Turğay ÖNTAŞ
Program TürüÖn lisans Programı
Kazanılan Derecenin SeviyesiÖn Lisans
Kazanılan DereceMezun olunduğunda Ön Lisans Çocuk Gelişimi diplomasına sahip olunur. Ünvanı ise Çocuk Gelişimi Teknikeridir. 
Eğitim Türü Tam Zamanlı  
Kayıt Kabul KoşullarıOrtaöğretimden Mezun Olmak
Önceki Öğrenmenin TanınmasıTürk Yüksek öğretim kurularında öncel öğrenimin tanınması süreci daha başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Namık Kemal Üniversitesinin tüm programlarında da öncel eğitimin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, bölümlerin müfredatlarında yer alan zorunlu Yabancı dil dersi için her öğretim yılı başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden kendi kendilerine öğrenme sürecini tamamlayan ya da değişik yollarla bu derslerdeki öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler bu sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar
Mezuniyet Koşulları Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin şartlarını sağlamaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 120'dır. Öğrencilerin aynı zamanda varsa zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.
Program AmacıÇocuk Gelişimi Programı bilimsel ve sanatsal faaliyetleri ile ulusal ve uluslar arası platformda tanınan, geleneksel kültürüne sahip çıkarak, günümüz ihtiyaçları doğrultusunda özgün ve çağdaş tasarımlar yapan,yenilikçi, mesleği ile ilgili teknik bilgi ve beceriye sahip bireyleri çalışma hayatına hazırlayacaktır. 
Mezunların Mesleki ProfilleriÇocuk gelişimi meslek elemanı; Milli Eğitim Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı ve Başbakanlık Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Genel Müdürlüğüne bağlı resmi ve özel okul öncesi eğitim ve özel eğitim kurumlarında çocuk kliniklerinde, otellerde, turistik tesislerin çocuk kulüplerinde çalışırlar. Kamu kuruluşlarına bağlı kreşlerin, özel yuva ve anaokullarının, gündüz bakımevlerinin sayısının artmasıyla çalışma alanı gelişen bir meslektir.
Bir Üst Dereceye GeçişÖn lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar DGS sınavı ile ilgili programlarda lisans eğitimlerini tamamlayabilirler. DGS ile Okul Öncesi Öğretmenliği ve Çocuk Gelişimi 4 yıllık lisans programlarına geçiş yapılabilmektedir.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Her dönem en az bir vize sınavı uygulanır. Vizelerin yanı sıra, her dönemin başında verilen dönem içeriğinde tarihleri belirtilen proje ve ödevler verilir. Her dönemin sonunda, öğrencinin final sınavına girmek zorundadır. Kriterler (ara sınav, proje, ödev ve final gibi) ve dönem sonu notuna etki oranları dönem başında dağıtılan ve/veya web sitesinde yayınlanan ders içerikleri açık biçimde belirtilir. Öğrenci yönetmeliği ve akademik takvime göre final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih ve yer ve zamanlarda yapılır.  Öğrencinin dönem sonu notu ders sorumlusu tarafından ara sınav, proje, ödev ve final sınavı sonuçlarına göre verilir. 

Namık Kemal Üniversitesinde geçme notu 100 üzerinden 60’tır. Ancak Final ya da bütünleme sınav sonucunun en az 50 olması zorunludur. Sınavlar, tam not 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile yarıyıl/yıl sonu sınavında veya bütünleme sınavında alınan notun %70’inin toplamıdır. Ancak, bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ilgili fakülte/yüksekokul kurulunca karar alınmak ve yarıyıl başında ilan edilmek şartıyla ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile %50’si arasında, yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavında alınan notun %70’i ile %50’si arasında değişebilen ve oranlar toplamı %100 olacak şekilde de hesaplanabilir. Hesaplama sonucunda, ondalık noktadan sonra gelen ilk sayı beşten küçük ise bir alt tam sayıya, beş veya beşten büyük ise bir üst tam sayıya yükseltilerek kesinleştirilir.

Dönem sonu-bütünleme notu dersin sorumlusu tarafından değerlendirme kriterleriyle birlikte Öğrenci İşlerine teslim edilir. Dönem sonu ve bütünleme notları öğrenci bilgi sisteminde yayınlanarak ilan edilir. 

Notlar:

Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir.  Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir.Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:

Puan

Harfli Notu

Katsayı

Başarı Durumu

90-100

AA

4.00

Başarılı

80-89

BA

3.50

Başarılı

70-79

BB

3.00

Başarılı

65-69

CB

2.50

Başarılı

60-64

CC

2.00

Başarılı

50-59

DD

1.50

Başarısız

30-49

FD

1.00

Başarısız

0-29

FF

0.00

Başarısız

 

Öğrenciler DD, FD yada FF aldıkları dersleri dersin açıldığı ilk dönem almak zorundadırlar.

Başarılı Öğrenciler

Önlisans/lisans öğrenimini tamamlayan ve genel ağırlıklı not ortalaması 3.00 ile 3.49 arasında olan öğrenciler onur öğrencisi; ortalaması 3.50 veya üstü olan öğrenciler ise yüksek onur öğrencisi olarak mezun olurlar.

 

Eğitim Öğretim Metotları

  Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.

Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:

*EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ

KULLANILAN ARAÇLAR

Ders

Dinleme ve Anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Tartışmalı Ders

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Özel Destek / Yapısal Örnekler

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Rol Yapma / Drama

Önceden planlanmış özel beceriler

Standart derslik teknolojileri, özel donanım

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

KüçükGrup Tartışması

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösterim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Benzetim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Seminer

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Grup Çalışması

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları

Saha/Arazi Çalışması

Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Laboratuar

Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması

Özel donanım

Ödev

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta

Sözlü

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

 

İnceleme/Anket Çalışması

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Panel

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Konuk Konuşmacı

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz,
özel donanım

Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri/ Projeleri

Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler

 

(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.

Program Çıktıları

1-0-18 yaşlar arasındaki tipik ve atipik gelişim gösteren çocukların gelişim özelliklerini tanımlar.
2-Çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal ve dokümanları çocukların gelişim özelliklerine ve ihtiyaçlarına uygun olarak kullanır.
3-Çocuk gelişimi alanında teknolojiyi ve araç-gereçleri etkili bir biçimde kullanır.
4-Çocuk haklarını tanımlar. İhmal ve istismara uğrayan çocuklarla karşılaşması halinde izleyeceği yasal basamakları listeler.
5-Çocuklara yapılabilecek ilk yardım ilkelerini uygular.
6-Çocuklardaki duygusal davranışsal bozuklukları tanımlar. Uygun yönlendirme yapılacak kurumları listeler.
7-Çocukların bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimine uygun etkinlikler düzenler
8-Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerine dayalı etkinlikler planlar ve uygular.
9-Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. Süreğen hastalığı olan çocuklar için gelişimsel etkinlikler hazırlar.
10-Gerçekleştireceği etkinlikler için gereken durumlarda çocukların gelişim özelliklerine uygun materyal, planlar ve geliştirir.
11-Gerçekleştirmiş olduğu uygulama etkinliklerinde kayıt tutar, belge ve raporları düzenler.
12-Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanır; aile katılımlı etkinlikler gerçekleştirir.

Müfredat

Çocuk Gelişimi Kredili Ders Yapısı Şeması



1. Sınıf



2023-2024 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
ATİ101 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I 2 0 2
CGP121 Çocuk Gelişimi I 3 0 4
CGP123 Çocukta Oyun Gelişimi 2 0 2
CGP127 Materyal Geliştirme 2 1 4
CGP128 Mesleki Uygulama I 2 8 8
CGP101 Özel Eğitim I 3 0 4
TDİ101 Türk Dili I 2 0 2
YDİ101 Yabancı Dil I (İngilizce) 2 0 2
Seçmeli ÇOCUK GELİŞİMİ 1.SINIF GÜZ DÖNEMİ SEÇMELİ DERSLERİ() 2
İSG106 İş Sağlığı ve Güvenliği 2 0 2
Toplam AKTS: 30

2023-2024 Bahar Dönemi
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
ATİ102 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II 2 0 2
CGP204 Çocuk Gelişimi II 3 0 4
CGP232 Çocuk ve Drama 1 2 3
CGP102 Kaynaştırma Eğitimi 2 0 2
CGP233 Mesleki Uygulama II 2 8 9
CGP208 Özel Eğitim II 3 0 4
TDİ102 Türk Dili II 2 0 2
YDİ102 Yabancı Dil II (İngilizce) 2 0 2
Seçmeli ÇOCUK GELİŞİMİ 1.SINIF BAHAR DÖNEMİ SEÇMELİ DERSLER() 2
CGP231 Erken Çocuklukta Gelişim 2 0 2
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

2. Sınıf



2023-2024 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
CGP318 Anne Baba Eğitimi 2 0 2
CGP311 Çocuk Psikolojisi ve Ruh Sağlığı 3 0 5
CGP414 Davranış Yönetimi 2 0 3
CGP322 Mesleki Uygulama III 2 8 9
CGP320 Mesleki Uygulama IV 2 6 6
CGP313 Özel Gereksinimli Çocuklar ve Eğitimleri 3 0 5
Seçmeli ÇOCUK GELİŞİMİ 2. SINIF GÜZ DÖNEMİ SEÇMELİ DERSLER() 3
CGP321 Çocuk ve Müzik 1 1 3
Seçmeli Üniversite Genel Seçmeli Dersler() 3
CGP315 Çocuk ve Müzik 2 0 3
Toplam AKTS: 36

2023-2024 Bahar Dönemi
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
CGP423 Anne Çocuk Sağlığı ve İlkyardım 2 2 4
CGP412 Çocuk Edebiyatı ve Medya 2 0 3
CGP424 Çocukta Fen ve Matematik Eğitimi 3 0 3
CGP414 Davranış Yönetimi 2 0 3
CGP428 Mesleki Uygulama V 2 8 8
CGP422 Mesleki Uygulama VI 2 6 6
Seçmeli Üniversite Genel Seçmeli Dersler() 3
CGP425 Çocuk Hakları ve Koruma 2 0 3
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 66

Ders & Program Çıktıları Matrisi

ATİ101 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I
#
1211121111111111111
1211121111111111111
1211121111111111111
1211121111111111111
1211121111111111111
1211121111111111111
1211121111111111111
1211121111111111111
1211121111111111111
CGP121 Çocuk Gelişimi I
#
454545454554
CGP127 Materyal Geliştirme
#
155111311511
155111311511
155111311511
155111311511
155111311511
CGP128 Mesleki Uygulama I
#
555555555555
CGP101 Özel Eğitim I
#
333115431114
333115431114
333115431114
333115431114
333115431114
TDİ101 Türk Dili I
#
3111111511111111111
ATİ102 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II
#
000000000012
000000000012
000000000012
000000000012
000000000012
000000000012
CGP204 Çocuk Gelişimi II
#
454545454545
CGP232 Çocuk ve Drama
#
5545455555555555455
CGP102 Kaynaştırma Eğitimi
#
1111511115151111411
1111511115151111411
1111511115151111411
1111511115151111411
CGP233 Mesleki Uygulama II
#
555445555444
CGP208 Özel Eğitim II
#
555434452255
555434452255
555434452255
TDİ102 Türk Dili II
#
1111111511111111111
1111111511111111111
1111111511111111111
1111111511111111111
1111111511111111111
1111111511111111111
1111111511111111111
1111111511111111111
1111111511111111111
1111111511111111111
1111111511111111111
1111111511111111111
1111111511111111111
CGP231 Erken Çocuklukta Gelişim
#
535535555555
535535555555
CGP318 Anne Baba Eğitimi
#
5454545455555555551
5454545455555555551
CGP311 Çocuk Psikolojisi ve Ruh Sağlığı
#
3454545455545545455
CGP414 Davranış Yönetimi
#
544325444443
CGP322 Mesleki Uygulama III
#
505110050000
050001505515
CGP320 Mesleki Uygulama IV
#
555114555552
555114555552
555114555552
555114555552
555114555552
CGP313 Özel Gereksinimli Çocuklar ve Eğitimleri
#
5554535453545455555
5554535453545455555
CGP321 Çocuk ve Müzik
#
555551552555
CGP315 Çocuk ve Müzik
#
555211555515
CGP423 Anne Çocuk Sağlığı ve İlkyardım
#
434455445345
434455445345
434455445345
434455445345
434455445345
434455445345
434455445345
434455445345
434455445345
434455445345
CGP412 Çocuk Edebiyatı ve Medya
#
143111131311
CGP424 Çocukta Fen ve Matematik Eğitimi
#
5455524555544455545
5455524555544455545
5455524555544455545
5455524555544455545
5455524555544455545
5455524555544455545
CGP414 Davranış Yönetimi
#
544325444443
CGP428 Mesleki Uygulama V
#
534454455405
CGP422 Mesleki Uygulama VI
#
255555455535
255555455535
255555455535
255555455535
255555455535
CGP425 Çocuk Hakları ve Koruma
#
111511111113